سلام دوستان مطلب مورد بحث ما در مورد تقویم محتوایی اینستاگرام که یک مورد مهم در پیج اینستاگرام شما به حساب می آید،است. تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام روشی مؤثر برای جذب مخاطب است. پیوسته بودن، دنیالهدار شدن و روند داستانی و سریالی محتوا میتواند تاثیر آن را چندبرابر کند. برای اینکه یک تقویم محتوایی پربازده داشته باشیم باید ترفندهایی را انجام دهیم که در این مقاله درمورد آن صحبت می کنیم همراه ما باشید.
تقویم محتوایی یکی از بهترین راه ها برای نظم دادن به فعالیت ها در بازاریابی محتوایی است به این دلیل که باعث میشود هیچ روز و رویدادی رو از دست ندهیم و برای تمام ماه یا سال برنامه از پیش تعیین شده داشته باشیم.
از طرفی اگه این تقویم بر اساس الگوریتم اینستاگرام طراحی شده باشد باعث میشود که پست های ما بیشترین تاثیر رو داشته باشند و توسط بیشترین مخاطب ممکن دیده شوند. در اسلاید های بعدی می خواهیم برای طراحی تقویم محتوایی برای اینستاگرام یک راهکار مناسب ارائه بدهیم.
تقویم محتوایی در واقع یک برنامه ۱تا ۶ ماهه است که داخلش روز و ساعت انتشار هر پست و یا استوری مشخص میشود و طبق آن میتوانیم محتوای مورد نظر و در زمان مناسب تولید و منتشر کنیم. این تقویم به خصوص در مجموعه هایی که بیش از یک نفر، کار تولید محتوا انجام می دهند تاثیر خود را بیشتر نشان می دهد، به همین دلیل که میتواند فعالیت های افراد مختلف تیم رو سازماندهی کند.
برای ساخت این تقویم محتوایی ابتدا یک جدول به شکلی که در اسلاید بعدی می بینید طراحی کنید. در یک سمت روزها را قرار دهید و در سمت دیگر ساعت ها و محتواهای خود را بر اساس نوع و شرایط در خانه های متفاوت جدول پخش کنید همچنین اگر قصد Realtime Marketing نیز دارید می توانید محتواهای مناسبتی را نیز در مناسبت های خاص قرار دهید، البته که اگر این نیت را هم ندارید باز هم به مناسبت ها دقت کنید به این دلیل که ممکن است انتشار برخی پست ها در بعضی روزها مناسب نباشد.
و اما نکته آخر اینکه این تقویم باید بر اساس آمار صفحه اینستاگرام ما که در صفحه lnsights نمایش داده می شود و آمار هر پست و یا استوری به مرور زمان بهبود یابد و به بهترین حالت خود برسد و شما به محض شروع ساخت تقویم محتوایی، نباید انتظار بهترین تجربه را داشته باشید، پس صبور باشید و هر هفته یا هر ماه یا هر چند ماه یکبار تقویم محتوایی خود را بروز کنید. به این معنا که ساعت های بهتر را جایگزین و یا تعداد پست ها را کم یا زیاد کنید.
Relevancy چیست و اینستاگرام چطور اون و تشخصیص می دهد؟
جمله Relevancy: یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی پست ها در اینستاگرام و خیلی از شبکه های اجتماعی می باشد این مفهوم به معنای میزان ارتباط می باشد و در اینستاگرام منظور میزان مرتبط بودن پست به پست های دیگری که یک شخص خاص با آن تعامل داشته است.
حال این موضوع که اینستاگرام این مقدار را چگونه محاسبه می کند بزرگترین چالش در این موضوع است، اینستاگرام برای بررسی میزان مرتبط بودن یک پست به علایق هر کاربر از تعاملات قبلی وی با دیگر پست ها بررسی می کند،حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه اینستاگرام متوجه مرتبط بودن پست ها به یکدیگر می شود.
این موضوع خیلی ساده با بررسی تعاملات مشترک کاربران قابل اندازه گیری است یعنی کاربرانی که تعاملات مشترک دارند، وقتی اینستاگرام لایک شدن یک پست توسط دویا چند کاربر مختلف را مشاهده می کند متوجه علایق مشترک بین آنها می شود پس اگر همه آن کاربران که با شما تعامل مشترک داشته اند یک پست خاص را لایک کنند، اینستاگرام این احتمال را می دهد که این پست برای شما نیز جذاب باشد. حال اگر شما آن صفحه که آن پست خاص را منتشر کرده است دنبال کرده باشید آن پست را در رتبه های بالای صفحه اصلی اینستاگرام به شما نمایش می دهد اما اگر شما ان صفحه خاص را دنبال نکرده باشید آن پست را از طریق صفحه اکسپلور برای شما به نمایش می گذارد.
حال با این اوصاف اهمیت استراتژی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اهمیت بالاتری پیدا میکند و داشتن یک خط مشی در انتشار پست ها می توانند به افزایش نرخ تعامل و رشد صفحه شما کمک کند.
مهم ترین مواردی که در تقویم محتوایی اینستاگرام قرار می گیرد موارد زیر است:
1.محتوای هر پست: می توانید مشخص کنید که محتوای پستی که قرار است انتشار دهید چه چیزی است و می خواهید در مورد چه موضوعی صحبت کنید.
2.نوع هر محتوا: مشخص کردن فرمت هر محتوا به طور مثال: متن، عکس، ویدئو و…
3.هشتگ: به کاربر بردن درست از هشتگ ها نقش مهمی در دیده شدن شما در اکسپلور دارد و همین که شما وارد اکسپلور شوید باعث بالا رفتن تعامل پست های شما می شود.
4.مناسبت ها در تقویم: مشخص کردن مناسبت ها در تقویم محتوایی برای شما باید خیلی مهم باشد، در بعضی مناسبت ها شما باید محتوای خاص آن روز را در قالب پست یا استوری به اشتراک بگذارید.
5.ساعت اشتراک گذاری: برای منتشر کردن پست ها باید یک ساعت دقیق مشخص کنید، محتواهای متفاوت می تواند در ساعت های مختلف به اشتراک گذاشته شوند. توجه کردن به این موضوع باعث می شود کاربران شما محتواهای شما را بیشتر به اشتراک بگذارند و حتما باید بدانید که هر موضوع محتوا در چه ساعتی بهتر است منتشر شود.
5.تاریخ انتشار:برای هر محتوا باید تاریخ انتشار آن مشخص باشد و اینکه هر پست در چه تاریخی منتشر شود می تواند نکته مهمی باشد و باید به آن توجه داشته باشید.
6.مشخص شدن مسئول تولید محتوا: در تقویمی که تهیه کرده اید باید حتما مشخص کنید که چه کسانی در تولید محتوا چه مسئولیتی دارند به طور مثال چه کسی قرار است تصویر مناسب ارائه دهد و چه کسی قرار است محتوای ویدئو را آماده کند با انجام این کار و مشخص شدن وظیفه هر فرد موجب می شود بین اعضای تیم هماهنگی برقرار شود و کارها به خوبی پیش برود.
7.مشخص کردن لینک ها: اگر می خواهید لینکی در کپشن قرار دهید که از طریق آن کاربران به سمت آن صفحه هدایت شوند باید لینک ها در تقویم محتوایی مشخص شود.
8. دسته بندی کردن محتواها: برای اینکه تقویم محتوایی شما دقیق تر باشد و همینطور هدف شما از منتشر کردن پست ها مشخص شود می توانید محتوا ها را دسته بندی کنید و این کار را می توانید با استفاده ابزارها انجام دهید به طور مثال از رنگ ها بکار ببرید و هر پست را با تاریخ و ساعت مشخص آن یک رنگ کنید.
با داشتن یک تقویم محتوایی وظیفه هر فرد مشخص می شود و با انجام این کار تیم تولید محتوا کارهایشان مشخص می شود. با داشتن برنامه ریزی می توانید بفهمید که هر شخص در چه زمانی قرار است چه محتوایی تحویل شما بدهد که با این کار شما هم مدیریت بهتری برروی کار دارید و می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.
با چه ابزارهایی می شود تقویم محتوایی اینستاگرام ساخت؟
1. Excel
یکی از ابزاری های مدیریتی پرکاربرد که توسط شرکت مایکروسافت معرفی شده است، اکسل نام دارد که در انواع حوزه ها برای مدیریت مالی و بازاریابی کسب و کار استفاده می شود، این ابزار می تواند یک ابزار مناسب برای ساخت تقویم محتوایی برا اینستاگرام باشد. کار کردن با اکسل بسیار آسان است و با ویژگی هایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی برای مدیریت کارهای شما باشد. اکسل یک ابزار آفلاین است.
2. Google Sheet
این ابزار توسط شرکت گوگل طراحی شده است و می توانید از این ابزار برای برنامه ریزی محتواهای شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.گوگل شیت بسیار شبیه به اکسل می باشد و کار کردن با آن سخت نیست و جزء ابزارهای آنلاین برای برنامه ریزی است.
3. Google Calendar
این نرم افزارهم توسط گوگل ارائه شده است و می تواند یک ابزار مناسب برای برنامه ریزی کارهای شما باشد.
نمودار پیشرفت اینستاگرام با تقویم محتوایی
نتیجه گیری:
تعیین کردن یک تقویم محتوایی درست برای اینستاگرام می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند، هر هدفی که داشته باشید می توانید با تلاش و برنامه ریزی به آن برسید.
نکته ای که در ساخت تقویم محتوایی وجود دارد این است که قبل از ساخت آن به نمونه های مختلف تقویم محتوایی نگاهی داشته باشید با انجام این کار می توانید نقاط قوت و ضعف هر نمونه را تحیلی کنید و اگر کاری را اشتباهی رخ داده است شما آن را دوباره تکرار نکنید و بتوانید از نقاط قوت آنها در ساخت تقویم مورد نظر خود استفاده کنید.
ما در این مقاله سعی کردیم که هرچیزی که درمورد تقویم محتوایی اینستاگرام است در اختیار شما قرار دهیم. گفتیم که چه نکاتی را برای ساخت یک تقویم باید رعایت کنید و از چه ابزارهای می توانید استفاده کنید که نتیجه بهتری برای شما داشته باشد. با موارد گفته شده شما می توانید کار خود را شروع کنید و یک تقویم محتوایی عالی برای کسب و کار خود در اینستاگرام طراحی کنید.
اگر به تازگی پیج اینستاگرام خود را راه اندازی کرده اید و تعداد فالوورها و لایک های پست هایتان پایین است به شما پشنهاد می کنیم از پیکیج های خرید فالوور ارزان و خرید لایک، فالووان استفاده کنید.
مقالات پیشنهادی
چگونه برای تبلیغات تولید محتوا کنیم؟ – فالو وان
|
دنیا
من انجام دادم واقعا نتیجه گرفتم به بقیه هم پیشنهاد می کنم برای اینستاگرامتون یک تقویم محتوایی طراحی کنید
fmehdi
خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده و نتیجه گرفتید. فالووان رو به دوستاتون هم معرفی کنید 🙂