با تولید محتوا چگونه رشد پیج را بالا ببریم؟ - فالو وان

امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
spinner در حال ثبت رای

محتوا همان چیزی است که باعث می‌شود مخاطبین شما را دنبال کنند و در پیج شما بمانند پس اهمیت زیادی دارد.  امروز می خواهیم در این مقاله یک از موارد مهم در شبکه های اجتماعی باید به آن توجه زیادی داشته باشد صحبت کنیم. همانطور که میدانید اکثر مردم از شبکه های اجتماعی به طور روزانه استفاده می کنند و محتواهایی که در آن وجود دارد خیلی برایشان مهم است پس اگردر این شبکه های اجتماعی فعالیت دارید محتواهایی که تولید می کنید باید توجه زیادی باشید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. یکی از این شبکه های اجتماعی که افراد زیادی از آن استفاده می کنند و تقریبا بیشتر وقتشان را در آن می گذرانند اینستاگرام است و تولید محتوا هم در این شبکه اجتماعی یکی از مهم ترین عامل ها برای جذب کاربر و پیشرفت در آن می باشد. تولید محتوا در تبلیغات اینستاگرام اهمیت زیادی دارد به دلیل اینکه کاربران با دیدن محتوای جذاب به سمت پیج کشیده شوند و شما را فالو کنند، راه دیگری که می توانید از آن برای افزایش فالوور استفاده  کنید خرید فالوور است که با انجام این کار میتوانید پیشرفت بیشتری داشته باشید.

برای راحتی شما دوستان عزیز🎧

با تولید محتوا چگونه رشد پیج را افزایش دهیم؟

حتما برای شما و دوستاتون پیش اومده که بخوای پیج اینستاگرامی برای بیزینستون ،شرکتتون یا برای فروشگاهتون داشته باشید واز طریق اون خدمات و یا محصولاتتون رو به فروش برسونید و یا حتی ممکنه که کار خاصی نداشته باشید یک خانم خانه دار باشید وداخل منزل باشید و بخواید داخل منزل از طریق اینستاگرام یک کسب وکار اینترنتی راه اندازی کنید و محصولات و خدماتی رو که دارید از طریق اینستاگرام محصولاتتون رو بفروشید و در نهایت ازش کسب درآمد کنید.

اینستاگرام در واقع یک سوشال مدیای محتوا محوره که از طریق عکس و پست های مختلفی اون رو پربار نگه دارید و از طریق اون مخاطباتون رو پیدا کنید.

توی این مقاله قراره چندتا ترفند حرفه ای و فوق العاده رو بهتون معرفی کنیم که با انجام مداوم اون و دونستن و این نکات رو رعایت کردنشون خیلی سریع تر میتونید به مخاطبانتون برسید واونها رو راضی نگه دارید وبادونستن این نکات میتونید به مخاطباتون برسید.

تولید محتوا در اینستاگرام

 محتوا چیست؟

به هر چیزی که برای انسان قابل درک است و در بستر کانال های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می گویند. هر چیزی که در دنیای دیجیتال می بینید، می شنوید یا می خوانید به نوعی محتوا حساب می شود.

محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار دارید؛ کلیپ‌های خنده‌دار یا عکس و توضیحات محصول که در اینستاگرام می‌بینید، پادکست که موقع برگشتن از دانشگاه در تاکسی گوش می‌دهید، ویدیوهای آموزشی در آپارات یا یوتیوب که تماشا می‌کنید، کتاب‌های دیجیتال که در موبایل یا کامپیوتر می‌خوانید و در نهایت همین مقاله که حالا در حال خواندن هستید همه محتوا حساب می‌شوند.

محتوای جذاب چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

با خودت فکر کن که چه چیزی باعث می شود که یک پست رو لایک کنید، کامنت بزارید یا حتی شیر یا سیو کنید؟ جواب این است؛ جذاب بودن محتوا.

محتوای جذاب و سرگرمی محور، همیشه برای همه دوست داشتنی است. امروزه برای ما روشن است که بازاریابی محتوایی می تواند هر کسب و کاری حتی مشاغل سنتی را دگرگون کند. اما بازکردن قفل پیشرفت نیازمند یک کلید است و آن کلید چیزی نیست جز؛ تولید محتوای جذاب.

چه محتوایی جذاب است؟

این سوال، یک جواب ثابت ندارد ولی اگر بخواهیم خلاصه بگوییم؛ محتوایی که مخاطب با آن تعامل پیدا کند، جذاب است.

محتوای احساسی: محتواهای احساسی با مضمون شادی و گاها غمگین باعث ماندگاری صفحه شما ، برند شما و … در ذهن مخاطب می شود.

محتوای آموزشی: محتواهای آموزشی مخاطب هدف کمتری دارند ولی تعامل بیشتر با مخاطب برقرار می کنند.

محتوای چالشی: محتواهای چالشی یکی از پرطرفدارترین نوع محتواست. هر چقدر بتوانید مخاطب رو بیشتر به چالش بکشانید، بازخورد بهتری خواهید گرفت.

محتوای معرفی ابزار: این نوع از محتوا اگر متناسب با نیاز مخاطب به اول ابزار معرفی کنید، مخاطب از محتوای شما استقبال می کند.

محتوای جذاب چه ویژگی دارد؟

برای تولید محتوای جذاب باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیریم، در این پست به ۳ مورد از مهم ترین آن ها اشاره کردیم.

هدف دار باشد: پشت هر محتوایی که منتشر می کنید باید هدف داشته باشید. مثلا تبلیغ و معرفی محصول،افزایش انجگمنت، افزایش فالوور که برای این کار می توانید با خرید فالوور ارزان از فالووان بهترین انتخاب را داشته باشید و  … .

اعتمادسازی کند: محتوای جذاب و رایگان باعث ایجاد اعتماد در مخاطب می شود.

قابلیت شیر کردن: محتوایی را باید تولید کنید که به صورت غیر مستقیم مخاطب را وادار به اشتراک گذاری کند.

۷ نکته در مورد تولید محتوای جذاب

۱۰۰% مسئولیت مطالب منتشره را به عهده بگیرین

از انتشار مطالب غیرکاربردی ، تکراری و غیرجذاب پرهیز کنید چون میره تو سطل آشغال کامپیوتر یا نادیده گرفته میشود.

از انرژی و توان کارکنان هم برای محتوا نویسی استفاده کنید.

اگر در محتوا نویسی تنها هستید از افراد حرفه ای کمک بگیرید، از ترجمه شروع کنید و برون سپاری کنید.

به شدت در محتوا نویسی، مدیریت سایت یا صفحه اجتماعی احترام رو رعایت کنید. اگر در گذشته یه مشتری ناراضی ۱۰ نفر رو منصرف می کرد الان در کسری از ثانیه چند ده هزار نفر می توانند با خبر شوند.

از منابع معتبر استفاده کنید.

از محتوایی که باعث ایجاد تنش و سوء برداشت میشود جلوگیری کنید.

 

با این ترفند ها ، تولید محتوا رو بترکون

خب در درجه اول چیزی که برای ما خیلی مهمه و اهمیت داره اصطلاحی هست به اسم first impression یعنی اینکه منه کاربر که میام داخل پیج شما تو همون لحظات اول تو همون سه ثانیه اول چه حسی پیدا میکنم که پیجتون به من معرفی شده یا از طریق یکی از پست ها.

حالا باید ببینم موضوع پیج شما منو قانع میکنه  باید بر اساس همون موضوع شما رو دنبال کنم.

اولین موردی که باید بهش توجه کنید سایز عکس ها و ویدئو های پیج هستش که اصلا نباید بصورتی باشه که  یه تیکه از تصویر و ویدئوتون نباشه  و خارج از کادره وخیلی بد زوم شده روی عکس یا ویدئوتون و باید طوری باشه که مخاطب کامل عکس و سوژه رو ببینه  در نتیجه باید سازهای رسمی اینستاگرام رو بشناسید که سایزاصلی ۱۰۸۰*۱۰۸۰ هستش در آپدیت جدید اینستاگرام سایزافقی ۱۰۸۰*۵۶۶ هست وسایزعمودی ۱۰۸۰*۱۳۵۰ هست که این سایز هارواگر لحاظ بکنید پست هاتون متناسب خواهد شد و استاندارد های اینستاگرام رو داشته باشه.

چگونه از کاهش کیفیت ویدئو در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟ 

به شما یه تعداد اپلیکیشن معرفی میکنم که میتونید از اونا استفاده کنید :snapseed/VSCO Cam/camera+/overgram/pic snitchبرش عکس هارو انجام میشه.

دومین روش استفاده از تصاویر بنری هست،تصاویر بنری تصاویری هستند که از تیکه های مختلف تشکیل شدن که یک عکس بزرگ تر را تشکیل دادند که ویو قشنگی داره فقط توجه داشته باشید که قالب عکس گذاری رو رعایت کنید که تصویری که بصورت بنری منتشر کردید  بهم نریزه

سومین روش قلب زیبا برای پست هاتون داشته باشید مثلا پست هاتون یه طرح منحصر به فرد با برند خودتون داشته باشه .مثل لوگو؛رنگ سازمانی خاصی اگر دارید استفاده کنید و یا محتواتون وسط عکس فونت خاصی داشته باشه و از بقیه پیج ها خاص تر باشید و در واقع کسی نتونه مشابه پست های شما تولید محتوا کنه و متخص به خود شما باشه.

جذاب ترین تصاویر در اینستاگرام

۱٫از تصاویر سیاه و سفید استفاده نکنیم.

۲٫ از تصاویر روشن استفاده کنیم که روحیه مخاطب رو تحت تاثیر قرار بده.

۳٫ از رنگ های جیغ استفاده نکنیم که چشم مخاطب رو بزنه در واقع باید از رنگ های ملایم استفاده کنیم. .

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

شیوه های تولید محتوای اصولی در اینستاگرام

حال لازم است مروری بر شیوه های تولید محتوای اصولی در اینستاگرام داشته باشیم:

۱٫مهم ترین و اصلی ترین مورد این است که مسیر جذب مخاطبانتان را بشناسید:

شاید برایتان سوال پیش بیاید که این به چه معناست؟ راحت تر بخواهیم عنوان کنیم باید بگوییم برای موفق شدن در اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را مشخص و سپس مخاطب خود را بشناسید تا در نهایت بتوانید برند خود را به درستی معرفی کنید.

۲٫ بررسی رقبا:

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که باید رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید چطور می‌توان با نمونه برداری از محتواهای دیگران و بدون کپی  از آن‌ها،  ایده‌های خود را عملی کنید. نکته ی دیگری که وجود دارد این است که با شناخت رقبا و فعالیت‌های آنان متوجه می‌شوید که چه فعالیت‌هایی هست که تا به حال انجام نشده و می‌تواند برگ برنده شما در تولید محتوا و جلب توجه مخاطبانتان باشد.

۳٫ برای تولید محتوای پیجیتان تقویم داشته باشید:

به طور متوسط برندها در هر هفته ۴ الی ۵ تصویر جدید را در پیج خود منتشر می‌کنند. به عبارت دیگر، صفحات این برندها در سال حدود ۲۰۰ پست مختلف را منتشر می‌کنند! حال تصور کنید وقتی چنین حجمی از محتوا را در صفحه خود منتشر می‌‌کنید، تشخیص اینکه پست بعدی شما چه چیزی باشد و تا به حال چه پست‌هایی را منتشر نکرده اید، بسیار سخت خواهد شد.اینجاست که باید با ساختن یک تقویم محتوایی مناسب هم در وقت خود صرفه‌جویی کرده اید و هم حضور خود را در اینستاگرام به درستی مدیریت کرده اید.

 

برای بسیاری از شما احتمالا این سوال پیش بیاید که در این تقویم چه مواردی باید رعایت شود؟ درجواب باید بگوییم در تقویم خود نوع محتوایی که قرار است کار کنید (موضوع پست، اینکه عکس است یا ویدیو یا…) را مشخص کنید و علاوه بر آن، کپشن، هشتگ‌ها و زمان انتشار پست را نیز مشخص کنید. تنها با برنامه‌ریزی و تدوام است که در اینستاگرام به موفقیت می‌رسید. ازطرفی بعضی از کاربران یا برندها نیز که برای مدیریت پیجشان از خرید ربات اینستاگرام استفاده میکنند، لازم است که تایم مناسبی را برای انتشار پست برای ربات تنظیم کنند

۴٫ از تبلیغات زیاد پرهیز کنید:

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم پرهیز کردن از تبلیغات به صورت پشت سر هم است. معمولا کاربران در اینستاگرام علاقه‌ای به دیدن تبلیغات پی در پی ندارند و صفحاتی که به صورت مداوم این کار را انجام می‌دهند، آنفالو می‌کنند و تمایلی به دنبال کردن آن نشان نمیدهند.

پس بهتر است توجه خود را بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت و جذاب گذاشته و  تولید محتوای خود را با ریتم مشخص و به اندازه‌ی محصولات و خدمات خود را معرفی کنید تا احساس رضایت بیشتری را در مخاطبانتان ایجاد کنید.

 تولید محتوای جذاب-فالووان

انواع محتوا در اینستاگرام

محتواها به روش های مختلفی در دید مخاطبین قرار می گیرد و یکی از قدرتمندترین ابزار ها برای جلب توجه است. درادامه با انواع آن آشنا می شوید و در مورد یکی از مهم ترین آنها که محتوای متنی است صحبت می کنیم.

 

۱٫محتوای متنی

۲٫محتوای گرافیکی

۳٫محتوای تصویری

۴٫ویدیویی

۵٫محتوای تعامی

۶٫محتوای صوتی

برای تولید محتوای متنی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

۱٫ دقت کردن به مخاطبین هدف

برای اینکه تولید محتوا انجام دهید باید به این موضوع توجه کنید که مخاطبین شما در چه رده سنی هستند.همینطور پیدا کردن علاقه مندی آنها به شما در تولید یک محتوای با کیفیت کمک زیادی می کند. به طور مثال تولید یک پکیج برای فروش لوازم ورزشی که مخاطبین شما ورزشکار هستند.

۲٫ به کاربردن از جملات انگیزشی

تولید پست هایی با این موضوع مخاطبان زیادی را به سمت خود کشانده است، پست هایی با جملات انگیزشی و پر انرژی و با داشتن تصویر های با کیفیت تولید کنید که از این طریق می توانید انرژی مبت و انگیزه را به مخاطبین خود انتقال دهید.

۳٫ به کارگیری از داستان در تولید محتوا

برای انجام این کار می توانید عکس های مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای آنها به صورت داستانی متن بنویسید، به این توجه کنید که داستانی که می نویسید با تصاویرتان هم خوانی داشته باشد و مرتبط با آن باشد.همچنین می توانید این داستان ها را مرتبط با برند و یا شخصیت خودتان باشد.

۴٫ برای پست ها برنامه ریزی کنید

اگر برای پست های خود برنامه ریزی داشته باشید می توانید در جذب کابران تاثیر بسیاری داشته باشد. نکته مهمی که وجود دارد برنامه ریزی درمورد زمانبندی درست برای منتشر کردن پست ها می باشد که برای این کارهم می توانید از ابزار های مختص این کار یا از طریق خود اینستاگرام در بخش insights زمانبندی را انجام دهید. که با انجام این کار باعث جذب بیشتر مخاطبین به پیج شما می شود.

۵٫ به کارگیری از دایرکت ها و کامنت ها

یکی از موارد مهمی که دیگر کاربران به آن توجه می کنند نظرات دیگر کاربران درمورد محصولات و پیج شما است. به همین دلیل می توانید از از نظرات و سوالاتی که دردایرکت از شما می پرسند و همچنین کامنت هایی در پست های شما قرار می دهند استفاده کنید. مثلا اگر نظری یا سوالی از شما پرسیده اند را به صورت عمومی در پست ها جواب دهید با انجام این کار می توانید به تولید محتوا بپردازید.

با تولید محتوا در اینستاگرام کسب درآمد کنید!
همانطور که اینستاگرام به مرور زمان رو به بزرگتر شدن می رود به دنبال خودش مشاغل بیشتری را هم به وجود آمده است.
اگر در سالهای قبل به شما می گفتند که می توانید با تولید محتوا در اینستاگرام کسب درآمد کنید باورش برایتان سخت بود. همینطور در همین زمان حال هم کسی درآمد میلیونی اینفلوئسرها را باور نمی کند.

چگونه برای تولید محتوا ویدیو ی خوب بسازیم.

ما می توانیم در اینستاگرام ویدیو هایی منتشر کنیم . ویدیو های اینستاگرام بصورت یک دقیقه ای قابل انتشار هستند. اخیرا در آپدیت های اینستاگرام شما می توانید از پست های اسلایدی بصورت دقیقه ای ویدیو های بالای یک دقیقه را به انتشار بگذارید. همچنین در اخرین آپدیت های اینستا گرام قابلیت ویدیو های igtv هم منتشرکرده برای ویدیو های بلند تر از یک دقیقه تا یک ساعت رو بتونید در igtv اینستاگرام منتشر کنید. اما چگونه ویدیو خوب باید ساخت؟

” ویدیو های مخاطب پسند تولید کنید! “

۱٫در ویدیو های خود درباره راز و رمز های کسب و کارتان توضیح دهید. 

برای نمونه: بعضی از صاحبان کسب و کار اگاهی از پشت صحنه کارهاشون یا هنگامی که مسئله جالبی در محل کارشون اتفاق میوفته ویدیو تهیه میکنند که این میتونه برای مخاطب بسیار جذاب باشه.فراموش نکنید که تمام کاربرانیکه به اینستاگرام می آیند روحیه کنجکاوی بسیار بالایی دارند.

حالا اگر این ویدیو یه راوی خوب داشته باشه یا کاربران در انجا صحبت کنند یا مدیر کسب و کار تیپ و شرایط خاصی هم داشته باشه ، خیلی بیشتر همه چیز در خاطر مخاطبان میمونه.

۳٫ میزان درگیری مخاطبان انقدر بالا باشد.که تا انتهای ویدیو را ببینند.

برای اینکار ۵ ثانیه اول ویدیو بسیار مهم می باشد. مخاطب در همان ۵ ثانیه تصمیم میگیرد که ویدیو شما را تا انتها تماشا کند یا خیر. این پنج ثانیه باید بسیار جذاب و پر انرزی باشد که مخاب را بخودش جذب کند.همچنین شما برای پست گذاری ویدیو باید ساعت درستی را انتخاب کنید. برای اینکه بدونید چه ساعتی برای انتشار پست بهترین زمان هست اینجا کلیک کنید.

۴٫ ویدیو های آموزشی تولید کنید.

خیلی از کاربران در ایسنتاگرام به دنبال اموزش های بیشتر می باشند. اگر ویدیو های آموزشی شما یونیک باشه برند شمارو ترند میکنه.

۵٫ ویدیو های انگیزشی خیلی جواب هستن.

خیلی از مخاطبان در اینستاگرام به دنبال محتوای انگیزشی هستند. شاید از لحاظ محتوای مانند موارد بالا ارزش بالایی نداشته باشند ولی محتوا هایی هستند که مخاطبان به شدت دنبال آن هستند.

تولید محتوا با کپشن

تولید محتوا-رشد پیج اینستاگرام-فالووان

حالا که پست ها و ویدیو های ما حاضر شد ما باید ان را به اشتراک بگذاریم.
اولین چیزیکه از ما میخواهند این است یک کپشن بسیار خوب است.

در پست های قبلی بطور مفصل در این باره صحبت کرده ایم.

هشتگ های با اهمیت در تولید محتوا

برای هشتگ گذاری باید حتما از هشتگ های کاملا مربوط به محتوای تولید شده خودتان استفاده کنید. به هیچ عنوان از هشتگ های غیرمربوط استفاده نکنید. هشتگ ها بهتر است به زبان رسمی خودتان (برای مثال زبان فارسی) باشد. برای کسب آموزش های کمال در هشتگ گذاری اینجا کلید کنید.

تولید محتوا- تولید محتوا در اینستاگرام

با ما همراه باشیدتا بدانیم چطور می شود با تولید محتوا چگونه رشد پیج را بالا ببریم.

 

۱٫کسب و کار خودتان را معرفی کنید

با استفاده از اینستاگرام می توانید کسب و کار خودتا را معرفی کنید خیلی ها از این طریق خدمات و محصولات خود را در اختیار مشتریان قرار می دهند.
شماهم با راه اندازی یک پیج اینستاگرامی می توانید این روش را انجام دهید و با ارائه محتوای با کیفیت عالی محصولات خود را بفروش برسانید درآمد چند برابری داشته باشد.

۲٫بلاگر شوید

بلاگرها عده ای دیگر هستند که در اینستاگرام فعالیت می کنند، هرکسی می تواند بلاگر شود. اگر شماهم در زمینه ای تخصصی دارید می توانید با تکنولوژی همراهش کنید و درمورد آن تولید محتوا انجام دهید
کاربران هم کم کم به سمت شما می آیند و همراه خود به شما هم اعتبار می دهند.

۳٫کارشناس شبکه های اجتماعی

یکی از شغل های جذاب که در این حوزه وجود دارد کارشناس شبکه های اجتماعی است که وظایفش تولید محتوا، ارائه تقویم محتوایی، ایده پردازی، تدوین استراتژی و… است.
این کار هم به صورت حضوری و هم به صورت فریلنسری انجام دهید.

و در آخر…

ما در این مقاله به طور مفصل در مورد تولید محتوا در اینستاگرام صبحت کردیم و برای شما توضیح دادیم که از چه اصولی برای تولید محتوا پیروی کنید که در آن موفق شوید. و در اخر هم در مورد اینکه با تولید محتوا در این شبکه اجتماعی چطور می شود به درآمد برسیم حرف زدیم.

قبل از اینکه دستم را از روی کیبورد بردارم اگر می خواهید در اینستاگرام پیج موفقی داشته باشید می توانید از وب سایت ما کمک بگیرید.
امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت واستفاده را برده باشید.

مقاله پیشنهادی

مناسب ترین مکمل های تولید محتوای جذاب در اینستاگرام را میشناسید؟

ایده تولید محتوا از کجا جرقه میزند؟ 

برچسب ها: