چگونه برای تبلیغات تولید محتوا کنیم؟ - فالو وان

تولید محتوای تبلیغاتی

منظور از محتوای تبلیغاتی پستی هست که ما برای تبلیغات آماده میکنیم و آن را در صفحه پرمخاطب اینستگرام منتشر میکنیم. البته قبل از خواندن این وبلاگ باید حتما نحوه عملکرد الگوریتم اینستگرام رو بدانید.

نکته شماره یک

طول و عرض محتوای شما باید یکسان باشه به عبارتی  عکس یا ویدئو شما باید مربع باشد یعنی ratio  باید ۱:۱ باشد .دلیل آن اصولا اینستگرام برای نمایش دادن پست ها در صفحه اکسپلور ناگزیر است پست شما را به ratio   ۱:۱ برساند و برای اینکار محتوی شما را کراپ میکند که در این حالت ممکن است بخشی از محتوای شما که در حالت grid view اکسپلور اینستاگرام نمایش داده میشود، عکس جلوه مناسبی نداشته باشد.

نکته شماره دو

در صورتی که محتوای تبلیغاتی شما در قالب چند عکس یا ویدئو به صورت گالری یا البومی باشد یک مزیت دارد و آن هم این است که با توجه به ظاهرا باگ اینستگرام وقتی پست شما گالری باشد اگر مخاطب یا بیننده پس از دیدن پست با آن تعاملی نداشته باشد دفعه بعدی که همان مخاطب وارد صفحه home اینستگرام میشود محتوی شما دوباره به همان شخص نمایش داده میشود ولی این بار از اسلاید دوم اگر باز هم تعاملی نداشته باشد این اتفاق تکرار میشود و این موضوع باعث میشود که مخاطبین چندین بار پست شمارا مشاهده کنند.

نکته شماره سه

در صورتی که محتوای تبلیغاتی شما در قالب ویدئوست حتما برای ویدئو کاور مناسب قرار دهید. برای قرار دادن کاور به راحتی میتوانید یک تصویر با نرم افزارهای گرافیکی تولید کنید و آن را از طریق نرم افزار های ادیت ویدئو مثل inshot در فریم اول ویدئو خود قرار دهید.

نکته چهارم

سعی کنید تا حد امکان کاربران را روی پست خود نگه دارید و سعی کنید کاری کنید که حتی کسانی که مخاطب شما نیستند هم روی پست شما تامل کنند چراکه این موصوع باعث میشود که time spent پست شما افزایش یابد و افزایش این فاکتور با توجه به الگوریتم اینستگرام باعث بهبود رتبه پست شما در صفحه home اینستگرام میشود

نکته پنجم

پرسیدن سوال یا به چالش کشیدن مخاطبین هم یکی از راهکارهای بهتر دیده شدن محتوی تبلیغاتی است .چرا که باعث میشود مخاطبین تشویق به کامنت گذاشتن شوند و این کامنت گذاشتن باعث میشود که engagement rate پست شما افزایش یابد و این افزایش نیز باتوجه با الگوریتم اینستگرام باعث میشود پست شما در صفحه home اینستگرام رتبه بهتری دریافت کند.challenge , چالش

نکته ششم

سعی کنید قالب محتوای تبلیغاتی خود را مشابه قالب محتوای های صفحه ای که قصد دارید در آن تبلیغ کنید طراحی کنید این موضوع باعث میشود مخاطبین دیرتر متوجه شوند که این محتوا تبلیغاتی است و فرصت دیده شدن بیشتری در این صورت خواهید داشت. برای این منظور میتوانید از اینفلوئنسر ها کمک بگیرید.

یک سری نکته مطرح کردیم برای اینکه بتوانید محتوای تبلیغاتی بهتری تولید کنید اما دقت داشته باشید که وقتی محتوای تبلیغاتی خود را در یک صفحه منتشر میکنید لزوما تمام مخاطبین آن صفحه محتوای شما را نمیبینند و شما با استفاده از این تکنیک ها میتوانید کاری کنید که افراد بیشتری محتوای تبلیغاتی شما را ببینند.

چطور ارزش یک اینفلوئنسر را برای برند خود بسنجیم

یکی از اصلی ترین چالش های اینفلوئنسر مارکتینگ بحث سنجش ارزش یک اینفلوئنسر است و نکاتی که معمولا بهش توجه میشود حجم مخاطبین یک اینفلوئنسر یا در بهترین حالت میزان وفاداری مخاطبینش است. اما نکته دیگری وجود دارد که از همه اینها مهم تر است یک اینفلوئنسر ممکن است برای یک برند خیلی تاثیرگذار باشد و برای برند دیگه تاثیر خاصی نداشته باشد. از این رو باید اینفلوئنسر مناسب برند خود را پیدا کنیم. در ادامه راهکارهایی برای سنجش ارزش یک اینفلوئنسر برای برند ما مطرح میکنیم.

Instagram logo , اینستگرام لوگو

فالو وان , اینستاگرام

این نکته یکی از نکاتی است که هم اینفلوئنسرها و هم برند ها در بحث قیمت همکاری باید به آن توجه کنند در حال حاضر نحوه قیمت گذاری اینفلوئنسرها رابطه مستقیم با حجم مخاطبین دارد در صورتی که بالارفتن حجم مخاطبین در اینفلوئنسر مارکتینگ تنها فاکتور افزایش بازدهی و تاثیر گذاری نیست و غیر از آن دو فاکتور دیگر هم تاثیرگذار هستند در ادامه هر سه فاکتور مهم را برای شمل شرح میدهیم.

۱٫reach

Reachبه معنی میزان توانایی هر اینفلوئنسر برای رساندن پیام به جامعه هدف اون برند خاص است یعنی اینفلوئنسری که مخاطبین زیادی داشته باشد ولی مخاطبین هدف برند ما را در بر نداشته باشد. از نظر فاکتور reach ارزشمند محسوب نمیشود و برای برند ما مناسب نیست و برعکس هم ممکن است یک اینفلوئنسر حجم مخاطبینش زیاد نباشه ولی جامعه هدف برند مارو در بر بگیرد، پس هرچقدر تعداد بیشتری از جامعه هدف برند ما که دنبال کننده اون اینفلوئنسر خاص هستند بیشتر باشد از نظر فاکتور reach برای برند ما ازشمند تر است.

۲٫relevance

Relevance  به معنی میزان ارتباط بین اینفلوئنسر یا برند یا پیام برند ماست هرچه این ارتباط قوی تر و مستحکم تر باشد اینفلوئنسر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت این ارتباط میتواند مرتبط بودن زمینه کاری میتواند مرتبط بودن هویت صمعی بصری برند یا پیام برند با استایل و گفتار اینفلوئنسر و غیره باشد. یک اینفلوئنسر ممکن است قابلیت رساندن پیام مارا به مخاطبین هدف ما داشته باشد اما برای وجهه کاری برند ما مناسب نباشد.

۳٫resonance

Resonance به معنی توانایی اینفلوئنسر برای هدایت مخاطبینش به سمت رفتارهایی که مد نظر برند ماست می باشد این رفتار ها ممکن است خرید محصل ثبت نام در سایت و یا غیره باشد.


برچسب ها: