اینستاگرام، اپلیکیشنی است که به شدت پتانسل اعتیاد و افراط در استفاده از آن را برای دوستدارانش ایجاد میکند. جذابیتهای این اپلیکیشن کاربردی تنها به زیباییهای بصری ایجاد شده توسط تولیدکنندگان محتوا ختم نمیشود، بلکه امروزه تولید محتوایی بسیار گستردهتر با تلفیق هنرمندانه کپشنها و تصاویر، کلیپهای کوتاه و نشان دادن روزمرگیها در قالب استوری، باعث محبوبیت بیش از پیشِ این اپلیکیشن شدهاست. برای استفاده از اینستاگرام راه حل پیچیدهای نیاز نیست اما اگر بخواهید محتوایی خلاقانهتر جهت رشد و تمایز پیجتان از سایر پیج ها با موضوع محتواییِ مشابه داشته باشید، بهتراست از انواع اپلیکیشنهای مکمل در این راستا کمک بگیرید. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین ابزارهای اینستاگرام میپردازیم.
تولید محتوا در اینستاگرام برای جذب مخاطب بسیار مهم و حیاتی است حتما قبل از اینکه محتوایی را منتشر کنید کیفیت آن را بسنجید که از همه نظر عالی باشد.
برای راحتی شما دوستان عزیز🎧
اگر قصد دارید سریعتر به نتیجه دلخواهی که می خواهید برسید و در اینستاگرام رشد و پیشرفت داشته باشید می توانید از روش خرید فالوور ارزان استفاده کنید.
اپلیکیشنهای ویرایش عکس
برنامه های ویرایش عکس اینستاگرام به شما کمک میکنند با تغییر مختصری در نورپردازی و جلوه های عکس، جذابیت پست و استوری هارا بیشتر کنید.
۱–اپلیکیشن Layout:
قدیمی و محبوب با استفاده از اپ layout میتوانید بجای یک تصویر، تعدادی از آنهارا در کنارِ هم منتشر کنید. این اپلیکیشن برای انتخاب حاشیهها، رنگها و جزئیات عکسها نیز قابلیتهای فراوانی در نظر گرفتهاست و همه چیز را طبق سلیقه شما پیش میبرد. تصاویر پازلمانند و قطعه قطعه در نهایت تبدیل به یک عکس(کلاژ) میشوند که میتواند کامنت ها و لایک اینستاگرام شما را افزایش دهد.
۲–اپلیکیشن A Color Story
این برنامه، بدون شک از دیگر اپلیکیشنهای کاربردی اینستاگرام است. جالب است بدانید این اپ ساختهی گروهی از عکاسان حرفهای بوده و افکتهای متنوعی برای زیباسازی عکسهایتان دارد. برای بهره مندی از تمام قابلیتهای این اپ بهتراست هزینه نسخه کامل را بپردازید.
اپلیکیشنهای ویرایش فیلم،جلوهای باکیفیتتر از لحظات شما
با استفاده از برنامههای ویرایش فیلم اینستاگرام، کلیپهای خود را باکیفیتتراز آنچه واقعا هست به مخاطب نشان میدهید. بهعلت تنوع بالای کلیپهای خلاقه و جایگاه ویژهای که در جذب نگاه فالوورها دارند، داشتن اپهای مناسب برای ادیت ویدئو در اینستاگرام یک ضرورت محسوب میشود.
اپلیکیشن Inshot
- با استفاده از این اپ کاربردی میتوانید در هر سطح سوادِ اینستاگرامی که هستید به راحتی ویدیوها و عکسهایتان را ادیت کنید. تغییر در سایز تصاویر و تطبیق با اندازه دلخواه، قرار دادن افکتهای جذاب روی تصاویر یا ویدیوها، قابلیتهای مختلف برای ویرایش عکس و قرار دادن صدا بر روی ویدیو باعث میشود این برنامه یک اپ همهکاره به حساب بیاید.
2- اپلیکیشن Boomerang، سریع و جذاب
- بومرنگ از سادهترین اپلیکیشنهای مکمل اینستاگرام است. در این برنامه تعداد ۱۰ عکس پشتسرهم قرار گرفته و در نهایت فقط با یک کلیک، شما با دریافت فیلم متحرک (GIF) غافلگیر میشوید.
4- اپلیکیشنهای طراحی پست و استوری
با روند افزایش ترفندهای پست و استوری، باید قابلیتهای فوقالعاده برخی از اپلیکیشنهای مربوط به این حوزه را بشناسید تا از دیگران عقب نمانید. هدف از استوری، جذب کاربران در سریعترین زمان ممکن به سوی پروفایل و پستهای پیج است. پس هرچقدر برای جذابیت استوریها زمان بیشتری بگذاریم، این رویای دوست داشتنی به تحقق خود نزدیکتر میشود.
۱– Canva
این اپلیکیشن بسیار متنوع و هیجانانگیزتراز چیزی است که به ذهنتان خطور میکند. درحقیقت اپ کانوا یکی از بهترینها در زمینه ارائه افکتهای بینظیر برای ساخت استوری و پستهای جذاب است.
۲– StoryLuxe؛
اپ StoryLuxe از بهترینهای ساخت استوری در اینستاگرام است. اما نه استوری های ساده و معمولی! این برنامه با طیف گستردهای از قالبهای آماده استوری اینستاگرام، از جمله الگوهای فیلم polaroid ، نئون و بسیاری از قالبهای خلاقانه دیگر همراه است.
اپلیکیشنهای آنفالویاب و تحلیل پیج
برای جذب فالوئرهای بیشتر، راههای زیادی وجود دارد.اما چیزی که واضح است سختتر بودن پروسه حفظ فالوورهای جذب شده است. برنامههای آنفالویاب اینستاگرام میتوانند به شما نشان بدهند که چه افرادی اکانت اینستاگرام شما را آنفالو کردهاند و از آنجاییکه ممکن است بعداز فهمیدنِ این قضیه شما نیز مایل به آنفالو کردن پیج موردنظر باشید، این برنامه میتواند کمک بزرگی باشد. همه اطلاعات مربوط به دنبالکنندههای پیج شما آنالیز شده و در کوتاهترین زمان از آنها آگاه خواهید شد.
البته بهتراست بدانید این اپلیکیشنها به وسیله اینستاگرام تایید نشدهاند. بنابراین احتمال هرگونه سواستفاده از اکانت وجود دارد. پس بهتراست بین امنیتِ بخشش و لذت انتقام یکی را انتخاب کنید.
اپلیکیشنهای دانلود در اینستاگرام
دانلود از اینستاگرام از آزاردهندهترین کارهای دوستداران این اپلیکیشن است. اینستاگرام تا آخرین نفس تلاش میکند با اپ های دانلودر ناسازگار باشد. برای همین تعداد برنامههای دانلودر که بتوانند از سد تلاشهای اینستا عبور کنند انگشتشمار هستند. به طور کلی وجود یک دانلودر خوب کمک میکند در هر شرایطی، حتی بدون وایفای و اینترنت همراه، از لذت تماشای عکس و فیلمهایی که از طریق اینستاگرام تماشا کردهاید، محروم نشوید.
اپلیکیشن هشتگیفای(Hashtagify) یک کمکرسانِ به تمام معنا
هشتگیفای ابتدا برای هشتگهای توییتر مورد استفاده قرار میگرفت اما اکنون برای اینستاگرام هم قابلاستفاده است.
این برنامه کاربردی به شما امکان دانستنِ همهچیز درباره هشتگهای خاص را میدهد. در حقیقت اگر دوست دارید بدانید فلان هشتگ تا چه اندازه محبوب است یا تاثیرگذاریِ هفتگی و ماهانه آن را چک کنید ، هشتگهای مرتبط را ببینید ، پیجهای موفق که از آن استفاده میکنند را بشناسید، این اپ دقیقا برازنده شما است.
همچنین اگر هشتگ خاصی در ذهن ندارید ، میتوانید به عنوان منبع الهامی معتبر از این برنامه استفاده کنید.
Social Insight؛ اپلیکیشنی برای آنالیز حرفهای
سوشال اینسایت برنامهای برای تحلیل و بررسی موشکافانه صفحه اینستاگرام شما است. با استفاده از این برنامه، آمار تغییر فالوور ها و لایکهای هر پست را میبینید. همچنین متوجه میشوید که بیشترین میزان بازدید از پیجتان در چه ساعاتی از شبانه روز بودهاست. در نتیجه برای عملکرد بهترِ پیج در روزهای آینده، میتوانید برنامهریزی سنجیدهتری داشته باشید.
یکی از بهترین ابزارهای اینستاگرام که نمیشناسید!
کسانی که علاقهمند به آموزش در زمینه مشاغل خانگی هستند، به طور قطع با اپلیکیشن کارِتو آشنایی دارند. این اپلیکیشن به طور متمرکز به شما یاد میدهد آموزگارِ ترفندهای اینستاگرام برای پیشرفت در کسب و کارِ خودتان باشید. در حقیقت تیمِ قدرتمند کارِتو، کلیه ترفندهای اینستاگرام را زیرورو کرده و مهمترینهایشان را در قالب پستهای آموزشی به اشتراک میگذارند. شما میتوانید برای دسترسی به اپ کارِتو، به صورت اشتراک ویژه با پرداخت هزینهای تا مدتها از خدمات کاربردیِ این اپلیکیشن بهرهمند شوید.
بهتراست بدانید با وجود تمام راههای میانبُر، دستیابی به فالوئرهای میلیونی در کوتاهمدت، واقعا سخت است. اما با تمرکز بر ابزارهای ذکر شده و استفاده صحیح از آنها، میتوان تا حد زیادی به رویای دیرینه جذب فالوور و لایکهای حقیقی دست یافت.
چه کسانی میتوانند در اینستاگرام تولید محتوا کنند؟
قبل از آنکه به سراغ ایدههای تولید محتوا در اینستاگرام برویم، بد نیست بدانید که معمولا تولید محتوا برای چهار هدف زیر در این شبکه اجتماعی انجام میشود:
- اینفلوئنسرها: دسته اولی که در شبکههای اجتماعی تولید محتوا میکنند، اینفلوئنسرها هستند. کاربران معمولی که با تمرکز روی یک موضوع خاص تولید محتوا میکنند و رفته رفته اعتماد کاربران دیگر را به دست میآوردند. در نهایت هم با گرفتن تبلیغ از برندهای مختلف میتوانند درآمد مناسبی داشته باشند.
- برندها: به گزارش adweek دستکم ۲۵ میلیون برند از سراسر دنیا در اینستاگرام حضور دارند و تولید محتوا میکنند! این روزها خیلیها به خرید اینترنتی رو آوردند و چه فرصتی از این بهتر برای برندها؟
- گرافیستها: افرادی که آثار هنری بصری تولید میکنند در کنار گرافیستها و دیگر تولیدکنندگان محتوای بصری، بخش بزرگی از فعالان اینستاگرامی را تشکیل میدهند. دست آخر اینستاگرام بر پایه تصویر است و فضا برای فعالیت این دسته، بسیار مناسب است.
- متخصصین شبکههای اجتماعی: دسته دیگری که بازار فعالیتشان در اینستاگرام بسیار داغ است، متخصصین شبکههای اجتماعی هستند. همه افراد فعال در حوزههای بالا و حتی کاربران عادی که برای سرگرمی از اینستاگرام استفاده میکنند، بدشان نمیآید که بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. متخصصین اینستاگرام به دیگر افراد کمک میکنند تا پستهای جذابتری منتشر کرده و بیشتر دنبالکننده جذب کنند.
بهترین ایدههای شروع پیج اینستاگرام را بشناسید
حوزههای مختلفی هستند که در میان کاربران محبوب هستند و فعالیت در این حوزهها، ضمن اینکه رقابت بیشتری میطلبد، ممکن است نتایج کوتاهمدت بهتری را هم به همراه داشته باشند. در کنار آن، بعضی حوزهها دست نخوردهتر هستند اما جذب مخاطب در آنها کمی دشوارتر است. در ادامه سعی کردیم از هر دو دسته، ایده برای شروع پیج اینستاگرام بیاوریم:
زیبایی و محصولات بهداشتی
یکی دیگر از حوزههایی که بازارش به شدت در شبکههای اجتماعی داغ است، صنعت زیبایی است. به گزارش rappler 65% نوجوانان انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی خود را از طریق شبکههای اجتماعی و اینفلوئنسرها انجام میدهند.
کاربران زیادی در شبکههای اجتماعی مختلف به دنبال روشهای مناسب آرایش، لوازم آرایشی باکیفیت و به طور کلی محتوای مربوط به صنعت زیبایی میگردند. در این بین، اینستاگرام یکی از بسترهایی که با محتوای مبتنی بر تصویر، میتواند این نیاز را برطرف کند. اگر شما هم به حوزه زیبایی علاقه دارید، میتوانید کسب و کاری را در این زمینه روی بستر اینستاگرام راه بیاندازید یا خودتان با تولید محتوا به سمت بلاگر شدن گام بردارید.
اما همانطور که احتمالا حدس میزنید، یکی از پر رقابتترین حوزهها در اینستاگرام فارسی، همین حوزه زیبایی است. در حال حاضر هم اینفلوئنسرهای بسیار زیاد و معروفی هم در حال رقابت و تولید محتوا هستند که نام چندتای آنها را احتمالا شما هم شنیدید!
صنعت مد و فشن
همانطور که اشاره شد، اینستاگرام بستری وابسته به عکسها است. توجه ما در تمام بخشهای این شبکه است!
اینستاگرام حتی توانسته بازار صنعت مد را بزرگتر کند! از طرفی در اینستاگرام فارسی هم بسیاری از اینفلوئنسرهایی که بیشترین تعداد فالوور را جذب کردند، در این حوزه فعالیت میکنند. بازار خرید پوشاک هم در اینستاگرام داغ است.
همه اینها یعنی اینکه اگر برای تولید محتوا، دستهبندی مد و فشن را انتخاب کنید، وارد یک رقابت بسیار نزدیک و در عین حال بازاری بسیار بزرگ میشوید!
اگر میخواهید بدانید که در چنین موقعیتی که رقابت در بازار حداکثری است، چگونه میتوان ورود مناسبی داشت، سهم خود را از بازار گرفت و مخاطبهای خاص خود را جذب کرد، تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.
سلامتی و تناسب اندام
امکان ندارد که از اینستاگرام استفاده کرده باشید و محتوایی درباره سلامت و تناسب اندام به چشمتان نخورده باشد! طبیعی است که همه ما به دنبال بهترینها هستیم و اینستاگرام گالری نمایش بهترینها به ما است!
این حوزه که شامل داروها و محصولات مناسب برای سلامتی، برنامه و آموزشهای ورزشی و ابزارهای مختلف است در تمام دنیا بازار بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده. اینستاگرام هم فرصت مناسبی برای تولید محتوا در این زمینه را با ابزارها و امکانات مختلف خود فراهم کرده است.
از طرفی در اینستاگرام فارسی با یک نگاه کلی میتوان گفت که رقابت کمتری در این حوزه نسبت به دستهبندیهایی مثل زیبایی یا فشن وجود دارد. طبیعتا این رقابت کمتر مزیتها و نقاط ضعف خودش را دارد. از طرفی رقیب کمتر، دردسرهای کمتری دارد و از طرفی رقابت کمتر احتمالا نشاندهنده استقبال به نسبت کمتر مخاطبان و چالشهای بیشتر برای جذب دنبالکننده است.
برای تولید محتوای جذاب در این حوزه میتوانید نگاهی به صفحه پرطرفدار whoop بیاندازید که به صورت حرفهای در این صنعت و این شبکه اجتماعی فعالیت جدی دارد.
دنیای جالب و پرچالش کارآفرینی و کسب و کار
نوبتی هم باشد، بعد از معرفی یک حوزه که به اندازه تمام اقیانوسهای زمین در آن محتوا تولید شده، باید به سراغ یک حوزه کمی دستنخوردهتر برویم!
در دوران کنونی، یکی از خوششانسیهای ما این است که آسانتر از هر زمان دیگری میتوانیم فرصتهای سرمایهگذاری را پیدا کنیم و در فضای آنلاین درآمد داشته باشیم. در این بین افراد زیادی هستند که به دنبال کسب تجربه و آموزش درباره نکات اداره یا شروع یک کسب و کار و طی کردن مسیر کارآفرینی میگردند.
در اینستاگرام هم این فرصت وجود دارد تا با تولید محتوا درباره ابزارهای مختلف بازاریابی، تجربیات شکست و پیروزیهای کسب و کار خود، ایدههای استارتاپی یا حتی نکاتی درباره سخنرانی مدیران در جمع و موضوعاتی مانند آن تولید محتوا کنید و مخاطبان علاقهمند را جذب کنید.
مقالات مرتبط: