با کاربردهای هشتگ در اینستاگرام آشنا شوید! - فالو وان

امتیاز ۰ از ۵ – ۰ رای
spinner در حال ثبت رای

هشتگ چیست؟ کاربرد هشتگ اینستاگرام چیست؟ چطور می‌شود با استفاده از هشتگ در اینستاگرام پیج خود را حرفه‌ای تر کنیم؟ نحوه‌ی استفاده و به کارگیری هشتگ در اینستاگرام چگونه است؟ مزیت‌های استفاده از هشتگ در اینستاگرام چیست؟هشتگ در اینستاگرام یکی از اصلی ترین راه ها بری افزایش تعامل صفحه شما به حساب می آید. به گونه ای که شاید خیلی از مخاطبان با برند شما از طریق هشتگ آشنا شوند و آن را دنبال کنند. با استفاده از هشتگ های مرتبط و کاربردی می توانید تصویر مثبت تر و واضح تری از برند خودتان را به مردم نشان دهید.

اینستاگرام کاربران زیادی دارد و همین امر منجر به وجود مخاطبان هدف کسب و کار شده است. اگر اینستاگرام دارید، احتمالاً صفحات مختلف زیادی را خواهید دید که مربوط به مشاغل کوچک و بزرگ یا مشاغل هستند. به عنوان مثال، اگر عاشق خرید لباس هستید، حتماً چندین صفحه در مورد فروشگاه لباس دنبال می کنید و بخشی از خرید خود را در این صفحات انجام می دهید. چند نفر مثل شما از این صفحات خرید می کنند؟

در این مقاله می خواهیم درمورد کاربردهای هشتگ در اینستاگرام صحبت کنیم که یک موضوع مهم برای هرپیجی محسوب می شود.

کاربردهای هشتگ در اینستاگرام-فالووان

هشتگ چیست؟

هشتگ گذرای یعنی برچسب گذاری محتوا با # . وقتی محتوایی تولید می کنیم از طریق برچسب گذاری نشان می دهیم که این محتوا درباره چه موضوعی است و در چه طبقه ای قرار می گیرد.

ما می توانیم هشتگ ها را در کپشن پست ها و یا روی استوری ها استفاده کنیم و از این طریق آن ها را به قسمت سرج هشتگ ها راه بدیم. پس به این صورت پست ها و استوری های ما شانس بازدید شدن توسط افرادی که ما را فالوو نکردن را پیدا می کنند.

انواع هشتگ

هشتگ ها به طور کلی به سه دسته تقسیم میشوند که شمامیتوانید از آن استفاده کنید:

هشتگ توضیح

محتوای ارسالی را به صورت طبقه بندی شده در دید مخاطبین قرار میدهداین بخاطر انتقال حس  که محتوای ارسالی دارد به کاربران انتقال بشود

هشتگ برند

این هشتگ ها برای معرفی شرکتی است که هشتگ مربوط به همین شرکت  است و در تمام محتوای منتشر شده در اینستاگرام این هشتگ ها ثبت میشود و این هشتگ ها به این برند ها اختصاص داده شده است.

هشتگ کمپین (مدت دار)

این نوع هشتگ ها در زمان خاصی براساس اتفاقی به وجود می آیند ترند میشوند و طی زمانی معینی به پایان می رسد

اولین کاربرد هشتگ در کجا بوده است؟

در دنیای برنامه نویسی، زبان برنامه نویسی c اولین جایی بود که از هشتگ در قواعد و Syntax آن استفاده شد. همچنین در تلفن‌ها هم از علامت هشتگ در سمت راست دکمه‌ صفر استفاده شده است.

کاربردهای  هشتگ در اینستاگرام چیست؟

ساده ترین کاربرد هشتگ در اینستاگرام ، مشخص کردن موضوع مطلب است. با این کار، مخاطب می‌تواند تمرکز بهتری بر روی موضوع پیدا کند و محور اصلی محتوای شما را تشخیص دهد.فرض کنید شما یک کتابخانه دارید و کتاب هایتان را براساس موضوع دسته بندی کرده اید و هر دسته را در یک طبقه گذاشته اید ، یک طبقه به کتاب های بازاریابی، یک طبقه به کتاب های تبلیغات و یک طبقه به کتاب های انگیزشی و … اختصاص داده اید.

حال اگر بخواهید کتاب جدید به کتابخانه اضافه کنید یا کتابی با موضوع خاصی مطالعه کنید جایگاه آن با توجه به طبقه بندی که کرده اید مشخص است. اینستاگرام در مورد هشتگ ها به همین صورت عمل می کند.

کابرد هشتگ در اینستاگرام-فالووان

 

مزایای هشتگ در اینستاگرام

  • بااستفاده از هشتگ ها میتوان موضوع خاصی را در جستجوی گستره انجام داد
  • بااستفاده از هشتگ ها میتوان بین موضوع مورد نظر محتوای مورد نظر راجستجو کرد
  • هشتگ هادر اینستاگرام کمک بسزایی به پیج هایی دارای کسب کار میکند زیرا استفاده از هشتگ ها کمک میکند کسب کار شما بیشتر دیده بشود
  • اگر شما هشتگ در پست های خود قرار بدهید با جستجوی هشتگ ها پست شما هم در آن هشتگ قرار میگیرد

کاربردهای هشتگ:

  1. از دیگر کاربرهای هشتگ این است که وقتی که گروه (طبقه) پست ما برای اینستاگرام به راحتی قابل تشخیص باشد اینستاگرام در نشان دادن پست ما در اکسپلور راحت تر عمل می کند.
  2. کسانی که دنبال یک موضوع خاص هشتگ را سرچ می کنند محتوای ما را می بینند.
  3. کمک به یافتن مطالبی که در اینستاگرام جستجو می شود.
  4. انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین
  5. محتوا در دسته بندی درست قرار می گیرد
  6. از طریق هشتگ می توان ورودی گرفت
  7. اینستاگرام موضوع پیج را به راحتی می فهمد
  8. باعث افزایش بازخورد پیج می شود

پس با توجه به عملکرد هشتگ ها نیازی به هشتگ گذاری زیاد و بی ربط نیست. زیرا دیر یا زود اینستاگرام متوجه می شود و پست ما را محدود می کند. پس از هشتگ ها برای برچسب گذاری (طبقه بندی) محتوا استفاده کنید نه صرفا راهی برای افزایش بازدید. اگر می خواهید که کاربران با محصولات شما آشنا شوند می توانید از سایت فالووان با خرید بازید اینستاگرام این کار را به راحتی انجام داده و یک تصویر مطلوب از نام تجاری خود ایجاد کنید.

نکته:هشتگ ها در ربات افزایش فالوور اینستاگرام از اهمیت فراوانی برخوردار است برای افزایش فالوور اینستاگرام

چگونه با استفاده از هشتگ، مخاطب کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

تعداد زیادی از کاربران هستند که محصولات آنلاین را خریداری می کنند و در کمتر از یک هفته محصول را دریافت می کنند. در واقع، این کسب و کارها از اینستاگرام برای معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند و جالب است بدانید که بسیاری از آنها چندین برابر درآمد خود را افزایش داده اند. اگر می خواهید از هشتگ برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، چندین هشتگ به شما کمک زیادی می کند! ما را دنبال کنید تا پنج نوع هشتگ که به رشد کسب و کار کمک می کند را بررسی کنیم:

کاربرد هشتگ-فالووان

هشتگ های برند خود را دنبال کنید:

بسیاری از کسب و کارها هشتگ برند خود را دارند. در واقع هر پستی که با این هشتگ منتشر می شود مربوط به برند شماست. بسیاری از این پست ها شما را تگ می کنند، اما برخی از آنها ممکن است شما را تگ نکنند، اما شما می توانید این پست ها را با استفاده از هشتگ مشاهده کنید. اگر برند شما شناخته شده باشد، یک هشتگ ویژه برای برند خود خواهید داشت. و اگر آن را جستجو کنید، تعداد زیادی پست مرتبط با هشتگ خود را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر هشتگ #nike را در اینستاگرام جستجو کنید، میلیون ها پست مشاهده می کنید و دلیل آن این است که میلیون ها کاربر از محصولات این شرکت استفاده می کنند. اکنون، اگر هشتگ کسب و کار جدیدی را جستجو کنید، تعداد کمی پست مرتبط با آن را مشاهده خواهید کرد.

و بیشتر آنها پست هایی هستند که در آن صفحه تجاری ارسال می شوند. البته نگران نباشید زیرا با گذشت زمان تعداد هشتگ های اختصاصی در کسب و کار شما افزایش می یابد. برای تشویق کاربران به اشتراک گذاری پست ها با هشتگ های شما، هشتگ های آنها را دنبال کنید و صفحات مرتبط را با آنها به اشتراک بگذارید. این کار کاربران را تشویق می‌کند تا پست‌ها را با هشتگ‌های انحصاری کسب‌وکار شما به اشتراک بگذارند و به راحتی می‌تواند نرخ تعامل کاربران را تغییر دهد.

کاربران گاهی اوقات پست‌های خارق‌العاده‌ای را به اشتراک می‌گذارند، و این به شما ایده‌های عالی در مورد نحوه تولید محتوا برای آن صفحه می‌دهد. به عنوان مثال، کاربران نظرات خود را در مورد فعالیت های شما به عنوان یک پست یا داستان به اشتراک می گذارند. بنابراین، می توانید به راحتی از دیدگاه های کاربران برای ایجاد محتوای استوری یا پست های اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت حتی می توانید به کاربران آموزش دهید که چگونه هشتگ های خود را در اینستاگرام دنبال کنند. به عنوان مثال، می توانید هشتگ خود را در استوری قرار دهید و از کاربران بخواهید با ورود به این صفحه، هشتگ های برند شما را دنبال کنند!

هشتگ های رویدادهای مختلف را دنبال کنید:

رویدادهایی در هر فعالیت تجاری وجود دارد که می تواند به شما در ساخت محتوای صفحه اینستاگرام خود کمک کند. این رویدادها می توانند تعامل کاربر با صفحه شما را تا حد زیادی افزایش دهند. به عنوان مثال، می توانید با کاربران در مورد این رویدادها بحث کنید یا پستی در مورد آن رویداد به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید نظرات خود را بیان کنند. برخی از این رویدادها که در افزایش تعامل کاربر مفید هستند عبارتند از:

  • کنفرانس های مرتبط با کسب و کار شما

  • رویدادهای زنده مربوط به مکان فعالیت های تجاری مانند کنسرت ها، ورزش ها یا جشن ها

  • رویدادهای داوطلبانه و خیریه

  • رویدادهای جالب برای کاربرانی که با کسب و کار شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر در زمینه فروش تلسکوپ فعال هستید، می توانید از ماه گرفتگی برای افزایش تعامل کاربران یا حتی تولید محتوا استفاده کنید.

از چه هشتگی استفاده کنیم؟

به طور کلی هشتگ های پرسرچ رو بیشتر استفاده کنید . سعی کنید همیشه هشتگ هایتان کاملا مرتبط با موضوع باشد . می توانید از هشتگ های ترند یا همان موضوعات داغ روز مثل کرونا هم استفاده کنید.  یادتان باشد اگر هشتگی مرتبط بود ولی پرمصرف بود دلیل بر استفاده نکردنش نیست. آن هشتگ هم به دیده شدنتان کمک میکند. ضمنا هشتگ های اختصاصی خودتان را هم می توانید در مطالب استفاده کنید.

بهترین هشتگ ها، هشتگ های ترکیبی هستند که اشاره به موضوع کلی پست و جزئیات آن دارند . این هشتگ ها شانس بیشتری در افزایش بازدیدکنندگان به شما می دهند. مثل #صندلی_چوبی #معماری_داخلی_و_دکوراسیون

 

در قسمت بیو، هشتگ بنویسیم یا نه؟

امکان قرار دادن هشتگ در بیو وجود دارد، اما حقیقت این است که کاربردش معرفی هشتگ های اختصاصی ما می باشد. در غیر این صورت با قرار دادن هشتگ در بیو تاثیری روی بازید پروفایل ما گذاشته نمی شود. گر چه در کل ما پیشنهاد نمی دهیم که از هشتگ در بیو استفاده کنید، چون دیزاین بیو را خراب می کند.

هشتگ های پر مصرف خوب است ؟

خیلی از افراد برای نوشتن هشتگ اول یک سرچ در اینترنت می کنند و هشتگ های پر استفاده را مشخص می کنند و در زیر پست قرار می دهند. این یک اشتباه است. با هشتگ ها مثل کلمات کلیدی برخورد کنید. هشتگی خوب است که پر سرچ باشد. برای پیدا کردن این هشتگ خودتان را بزارید جای مخاطب، امکان دیده شدن ما در هشتگ های پر استفاده کمتر بوده اما در هشتگ های پرسرچ بیشتر است.

کاربردهای هشتگ در اینستاگرام-فالووان

هشتگ در کپش باشد یا در کامنت؟

هیچ فرقی بین گذاشتن هشتگ داخل کپشن یا داخل کامنت وجود ندارد. این موضوع که هشتگ را در کپش بزارید یا در کامنت کاملا بستگی به سلیقه خودتان دارد. استفاده از هشتگ ها داخل کامنت شاید باعث شود کپش شما نظم بهتری بگیرد.

نکات  کلیدی دراستفاده از هشتگ اینستاگرام

  • قبل از اینکه هشتگ هارادر پست های خود قرار بدهید در اینستاگرام آن را جستجو کنید،باجستجوشما میزان محبوبیت و اینکه هشتگ مشابه میتوان پیدا کرد
  • باید به این نکته توجه داشته باشد که در هشتگ ها نمیتوان از فاصله ها استفاده کرد برای جداسازی کلمات از (_) در فارسی ودر کلمات انگلیسی ازحروف بزرگ استفاده کنید
  • استفاده از اعداد در هشتگ ها مجاز است اما استفاده از کارکتر ها مجاز نیس مانند%#[email protected]*
  • اگر علاقه مند هستید پست های منتشرشده در یک دسته بندی قرار بگیرد میتوانید از هشتگ استفاده کنید نکته قابل توجه این است که از هشتگ های پرطرفدار استفاده کنید
  • از هشتگ های طولانی استفاده نکند از هشتگ های کوتاه و کاربردی استفاده کنید
  • هشتگ های که اختصاص به برند خود دارد را دقت کنید از چه کلماتی استفاده میکنید
  • سعی کنید از هشتگ هایی استفاده کنید که مفهوم ومعنای خاصی داشته باشد
  • ومهمترین نکته استفاده از هشتگ هایی که مرتبط به محتوای منتشرشده استفاده کنید

 

 

بهترین بهره از استفاده از هشتگ ها:

همان طور که استفاده از هشتگ ها بسیار مفید است ولی عدم دقت کافی در هشتگ گذاری بسیار برای پست های و محتوای ارسالی شما مضر است طی تحقیقاتی که انجام شد  توییت های دارای دو هشتگ به مرور زمان افراد کمتری را درگیر خود میکندو همچنین در پست های فیسبوک هم به این صورت است

اما در پست های اینستاگرام برعکس عمل میکند هرچه هشتگ بیشتری استفاده کنید افراد بیشتری پست های شمار میبیند

و آمار پیج شما بالا میرود در استوری اینستاگرام کمتر از ۱۰ هشتگ استفاده کنید که بیشتر دیده شود استفاده بیش از حد باعث میشود کمتر دیده شود

نمودار استفاده از هشتگ ها در پیش رفت پیج شما:

کابردهای هشتگ-فالووان

چگونه با استفاده از هشتگ، مخاطب کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

هدف اصلی کسب و کارهایی که از اینستاگرام استفاده می کنند، یافتن مخاطب هدف است! مخاطبان هدف افرادی هستند که به محصولات یا خدمات تجاری نیاز دارند. با قابلیت جدید اینستاگرام، همه کاربران می توانند هشتگ های خود را دنبال کرده و پست های این هشتگ ها را مشاهده کنند. در گذشته، اگر کاربر نیاز به خرید محصول یا خدمات خاصی داشت، احتمالاً پس از جستجو در صفحات مختلف، به هشتگ های مربوطه مراجعه می کرد. امروزه هشتگ های اینستاگرام به دلیل الگوریتم های اینستاگرام هوشمندتر هستند. و پست های مرتبط با هشتگ های استفاده شده توسط کاربران معمولا نمایش داده می شود.

با استفاده از هشتگ های مرتبط با محصولات یا خدمات خود، می توانید به راحتی مشتریان جدیدی جذب کنید و محصولات یا خدمات خود را بفروشید. هرچه استفاده از هشتگ هدفمندتر باشد، مخاطبان بیشتر جذب خواهند شد. و هر چه مخاطبان هدف بیشتر باشد، شانس افزایش مشتری و در نهایت فروش بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، فرض کنید یک کسب و کار محلی دارید که فقط در منطقه ای مانند تهران کار می کند! با هشتگ تهران به راحتی می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. با استفاده از هشتگ های بیشتر، می توانید مخاطبان هدف زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

مطالب مرتبط:

در مظالعه هایی که افراد خاص انجام داده اند شناخت کافی از فضای مجازی و استفاده از هشتگ های مرتبط  کمک فراوانی به بیشتر دیده شدن پیج شمادر شبکه های مجازی مانند اینستاگرام میکند استفاده از ۸۰درصد از کاربران فعال اینستاگرام از هشتگ ها باعث شده است استفاده از هشتگ ها به یک امر طبیعی در ارسال و منتشر کردن محتوادر اینستاگرام تبدیل شود. استفاده از هشتگ ها در پست ها به ساده ترین روش انجام میشود کافی است قبل از هشتگ #قرار دهید هشتگ های مورد نظر و هشتگ های با آن موضوع برای شما نمایش داده میش.د و شما از آن میتوانید استفاده کنید

 سخن پایانی:

استفاده از هشتگ ها برای رشد شما در شبکه های مجازی تاثیر بسزایی دارد،اما در استفاده از هشتگ ها باید توجه کرد که هشتگ هایی استفاده کنید که با موضوع ارسالی شما مربوط باشد این به  پست های شما خیلی کمک میکند و باعث میشود پست های شمادر آن دسته قرار بگیرد که مخاطب پشت شمااست و در نتیجه باعث میشود تعامل پیج شمادر اینستاگرام بالا برود. شما میتوانید هشتگ های مرتبط با کسب و کارتان ایجاد کنید و به نام برند خود نام گذاری کنید این سببب میشود کسب کارتان بیشتر دیده شود.

برای اینکه در پیج خود پیشرفت داشته باشید می توانید از  ارسال دایرکت انبوه اینستاگرم و خرید لایک کمک بگیرید.

دیگر مطالب کمکی در کسب کار شما:

چگونه می توان در استوری ها بالاترین تعامل را داشت

با تولید محتوا چگونه رشد پیج را بالا ببریم؟

چگونه کپشن بهتری برای تبلیغات خود در اینستاگرام بنویسیم؟


برچسب ها: