هشگ گذاری در واقع دسته بندی محتوای شما و جایگیری آن در دسته بزرگتر از موضوعات انتشار شده در اینستاگرام است. دوستان عزیز امروز همراه ما هستید با یکی دیگر از موضوعات مهم در اینستاگرام، قصد داریم درمورد هشتگ گذاری اینستاگرام صحبت کنیم و به شما توضیح دهیم که هشتگ گذاری چقدر می تواندبرای پیج اینستاگرام شما تاثیرگذار باشد.

در مقاله جذب فالوور اینستاگرام با کپشن درباره اهمیت هشتگ گذاری توضیحات کوتاهی داده شد. در این مقاله از فالووان میخواهیم به طور مفصل هشتگ ها را توضیح بدهیم!قطعا شما زیر پست در انتهای کپشن کلماتی دیده اید که هایلایت شدند و در کنار آنها علامت (#) که اصطلاحا به آن شارپ میگویند قرار دارد. ترکیب این علامت و کلمات کلیدی هشتگ را به بوجود می آورد.

برای راحتی شما دوستان عزیز🎧

هشتگ گذاری در اینستاگرام-فالووان

هشتگ در اینستاگرام چه مفهمومی دارد؟

هشتگ های می توانند یک ابزار قدرتمند در اینستاگرام محسوب شود و همچنین یک راه ارتباطی در شبکه های اجتماعی است. از هشتگ ها برای دسته بندی موضوعات استفاده می شود.هشتگ ها در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام کابردهای زیادی دارد و کابران می توانند با سرچ هر موضعی و کلیک کردن روی آن هشتگ پست مورد نظر خود را پیدا کنند.

با سرچ یک هشتگ فقط یک پست به شما نمایش داده نمی شود بلکه پست های زیادی برای شما قابل نمایش است که از آن هشتگ استفاده کرده اند.

اگر نمی دانید چطور از هشتگ برای پست های خود استفاده کنید کافی است قبل از کلمه مد نظرتان علامت # را قرار دهید که با این کار آن کلمه تبدیل به هشتگ می شود و قابل سرچ کردن و کلیک شدن است. هشتگ ها می توانند برای پست های شما بسیار مفید باشند و فالوورهای زیادی جذب پیج شما شوند. حتما توجه داشته باشید از هشتگ مرتبط با حیطه کاری خود استفاده کنید.

اگر میخواهید از قواعد هشتگ گذاری بیشتر بدانید، متن زیر را حتما بخوانید.

از قواعد هشتگ گذاری چه می دانید

هشتگ ها در فضای مجازی چه اهمیتی دارند؟

هشتگ ها در همه فضاهای مجازی مثل یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و … کاربران و پست ها انتشار داده شده در فضای مجازی را به هم متصل می کنند. این اتصال بر اساس محتوای و موضوع پست و پیج کاربران می باشد. برای مثال اینستاگرام وقتی میخواهد بداند که موضوع پیج شما و شت های شما درباره چه چیزی می باشد،  هشتگ های زیر پست های شما را برسی می کند. به همین دلیل کلمات کلیدی و هشتگ هایی که شما برای پیج و پست هایتان استفاده می کنید ، حتما باید درباره کارتان باشد. برای مثال شخصی که درباره آشپزی در اینستاگرام محتوا تولید می کند باید هشتگ های مربوط به آن را استفاده کند، برای مثال #آشپزی #خوراک #آموزش_آشپزی

لازم به ذکر این نکته هست که برای هشتگ نویسی باید کلمات کلیدی تک کلمه ای باشند و بدون فاصله بین حروف. اما در صورتی که بخواهیم از ترکیب کلمات برای هشتگ گذاری استفاده کنیم باید میان کلمات علامت (_) یا همان آندرلاین را قرار دهیم. به این صورت کلمات بهم مرتبط می شوند برای مثال کسی که در فضای مجازی درباره آموزش اینستاگرام صحبت می کند میتواند از هشتگ ها به صورت زیر استفاده نماید:

#آموزش_اینستاگرام #آموزش_محتوا_نویسی #پست_اینستاگرامی

وقتی شما این هشتگ گذاری ها را انجام میدهید، به اینستاگرام می فهماند که پست های شما را به کسانی نشان دهد که به دنبال مثلا آموزش محتوا نویسی هستند.

 

قبل از هشتگ گذاری در اینستاگرام به این نکات دقت کنید:

از هشتگ های تکراری زیاد استفاده نکنید یعنی حداقل 80% از هشتگ های شما جدید و مرتبط با موضوع همان پست باشد. هشتگ ها را حتما در کپشن بنویسید و با فاصله از متن تان باشد . از هشتگ های ممنوعه اصلا استفاده نکنید.

از هشتگ هایی استفاده کنید که متناسب با فعالیت پیج شما باشد. مثلا اگر پیج کیف و کفش دارید، هشتگ های مرتبط با کیف و کفش بزنید تا فروشتان بیشتر شود.

با توجه به پیج تان که آیا قدیمی است یا جدید و یا بر اساس تعداد فالوورهایتان، می تواند نوع هشتگ تان هم متفاوت باشد.

هیچ وقت هشتگ از پست های قبلی کپی نکنید و بزارید در پست جدید. زیرا اگر هشتگ تگراری بزنید اینستاگرام تشخیص می دهد که شما رباط هستید  و پیج تان را شدوبن می کند.

در صفحه خود از هشتگ های نامربوط و غیر تخصصی استفاده نکنید. بعضی از برندها برای دریافت مشتری از هشتگ های معروف استفاده می کنند.

در صفحه تان برای هشتگ گذاری زیاده روی نکنید. هشتگ زدن بیش از اندازه در اینستاگرام منجر به مشکل شده و باعث کاهش مخطبان شما می شود.

 

قواعد هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام-فالووان

برای اینکه از هشتگ ها در اینستگرام استفاده کنید باید از قواعد خاصی پیروی کنید و اگر به این قواعد توجه نشودممکن است نتیجه خوبی به دست نیاورید. در ادامه می خواهیم به بررسی یکسری قواعد در هشتگ گذاری اینستاگرام بپردازیم که حتما برای شما کاربردی خواهد بود این قواعد به شرح زیر می باشد:

 

  • استفاده نکردن از هشتگ های غیر مرتبط

از هشتگ های مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید و از هشتگ های غیر تخصصی و غیر مرتبط استفاده نکنید. بعضی از کسب و کارها برای جذب مشتری و کاربران بیشتر از هشتگ های معروف در پست و استوری های خود استفاده می کنند که اگر این هشتگ ها با حوزه کاریشان مرتبط باشد باعث جذب فالوورهای بیشتری می شود. اما اگر از هشتگ های غیر مرتبط با کسب و کارتان  در پست ها استفاده کنید از نظر اینستاگرام پست شما اسپم است و این کار باعث می شود در طولانی مدت کاربران شما کمتر شود.

 

  • از کلمات خاص استفاده کنید

شما می توانید در صفحه اینستاگرام خود از هشتگ های خاص استفاده کنید، هرچقدر که هشتگ های استفاده شده خاص تر باشد کاربران بیشتری جذب پست شما می شود و این کار باعث میشود پست های شما بیشتر دیده شوند.

بیشتر برندها که در اینستاگرام فعالیت دارند از هشتگ ها با توجه به نوع حوزه کاریشان از یک یا دو هشتگ همیشگی و خاص در استوری های و پست هایشان استفاده میکنند.

شما هم اگر می خواهید فالوور بیشتری جذب کنید از چند هشتگ خاص حوزه کاری خود استفاده کنید.

 

  • از هشتگ های مفهومی استفاده کنید

یکی از کاربردهای مهمی که هشتگ ها دارند این است که به اینستاگرام کمک می کند بفهمد موضوع  پست های شما درمورد چه چیزی است. هشتگ گذاری در اینستاگرام موجب می شود کاربرانی که هشتگ خاص و مورد نظر خود را سرچ می کنند اینستاگرام پست های شما را به آنها نمایش دهد که این کار باعث می شود پیج شما بازدید بیشتری داشته باشد. به همین دلیل از هشتگ های مفهومی استفاده کنید که انجام این کار باعث بهتر دیده شدن پیج اینستاگرامتان می شود.

 

  • در هشتگ گذاری زیاده روی نکنید

همانطور که می دانید هشتگ ها در موفقیت پیج شما نقش مهمی دارند اما توجه داشته باشید که در استفاده هشتگ ها زیاده روی نکنید این کار باعث می شود در گذشت زمان کاربران شما کاهش پیدا کند و همچنین اینستاگرام پیج شما را به عنوان اسپم شناسایی می کند. اگر شما در صفحه اینستاگرام از هشتگ ها بدون هیچ محتوای مفیدی استفاده کنید، پست های شما ارزش زیادی برای اینستاگرام نخواهد داشت.

  • هشتگ گذاری برای تصاویر

در اینستاگرام این قابلیت برای شما وجود دارد که می توانید برای تصاویری که در پیج خود قرار می دهید اسم و یا موضوعی انتخاب کنید که از طریق هشتگ ها می توان آن تصاویر را جستجو کرد.

کاربرانی که تصاویر را با موضوع مورد نظرشان جستجو می کنند می توانند به تصاویر و پست های شما دسترسی پیدا کنند که این کار باعث افزایش فالوور و همچنین بالا رفتن بازدید پیج شما می شود.

برای انجام این کار می توانید از کلماتی که بازدی بالایی دارند و با موضوع تصاویر شما مرتبط است استفاده کنید.

 

  • هشتگ گذاری برای مکان تصاویر

در کپشن تصاویر خود خود می توانید مکانی که  تصاویر را در آنجا تهیه کرده اید با استفاده از هشتگ ها مشخص کنید که انجام این کار باعث می شود کاربرانی که دنبال مکانی خاص هستند از پست های شما بازدید کنند.

 

  • هشتگ گذاری برای تکنیک های عکاسی

یکی دیگر از قابلیت های هشتگ ها این است که شما اگر در عکاسی از تکنیک خاصی استفاده می کنید. اگر برای تهیه تصاویر از تکنیک خاصی، نرم افزار یا دوربین حرفه ای استفاده کرده اید می توانید نام آنها را هشگ گذاری کنید که کار باعث می شود تصاویر شما حرفه ای شناخته شوند. کاربرانی هم که دنبال عکس های خاص در اینستاگرام هستند می توانند عکس های شما را آسان تر پیدا کنند.

بازی با ربات اینستاگرام

ربات اینستاگرام پست های هشتگ گذاری شده شما را به کاربران علاقه مند نشان می دهد. در واقع کاربرانی که قبلا محتوا های مشابه محتوای شما با هشتگ های مشابه را دنبال کرده و لایک یا کامنت گذاشتند را جستجو میکند و محتوای هشتگ گذاری شده شما را به آن افراد نشان میدهد.

البته تعدادی زیادی از کاربران هشتگ مورد نظر خود را فالو می کنند تا تمام پست های مربوط به آن هشتگ را دنبال کنند. اینگونه کاربر با دیدن پست شما در هشتگ ها بسته به محتوای شما می تواند به پیج شما جذب شده و بعد از آن پیج شما را دنبال کند. البته لازم به ذکر است که برای چنین استفاده ای از اینستاگرام نباید پیج شما خصوصی باشد.

هشتگ گذاری در اینستاگرام-فالووان

تیم فالووان که  ارائه دهنده تنهاترین ربات هوشمند فعال اینستاگرام می باشد، با یافتن هشتگ های مرتبط به پیج و محتوای شما، مخاطبین هدف شما که علاقه مند به محصولات یا محتوای شما هستند را جستجو کرده و به پیج شما ارجاع می دهد. همچنین با یافتن هشتگ های نزدیک به شما تمام افراد هدف را به سمت شما سوق دهد تا شما بتوانید فروش انبوه و فالوور واقعی داشته باشید. شما می توانید با خرید ربات اینستاگرام فالوور های بیشماری را جذب کرده و باعث پیشرت پیج خود شوید. همچنین باعث می شود تا در زمان خود صرفه جویی کنید .

کمپین ایجاد کنید و فالوور جذب کنید

شما می توانید در اینستاگرام درباره موضوعاتی خاص که تا کنون هشتگی ساخته نشده هشتگ سازی کنید و آن را در فضا مجازی به اشتراک بگذارید و همچنین از کاربران دیگر بخواهید که هشتگ شما را حمایت کنند. به این کار در لغت کمپین سازی مجازی می گویند. ماهانه سلبریتی ها بست به شرایط سیاسی و اجتماعی پیش آمده برای حمایت یا حمله به موضوعی با یک هشتگ خاص مردم را به حمایت یا تشویق یک موضوع فرا می خوانند، گاهی پیش آمده که برخی از کمپین های تا جهانی شدن پیش میرود و کاربران و پست هایشان یک دل و یک صدا میشود تا موضوعی راه به نتیجه برسانند.

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

  • هشتگ ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می کنند.
  • با استفاده از هشتگ ها می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می کند.
  • مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نمایش داده می شوند.

کاربردهای هشتگ در اینستاگرام را میدانید؟

درادامه مقاله به اصلی ترین آنها خواهیم پرداخت ،باما همراه باشید:

  1. طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص
  2. کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما
  3. کمک به یافتن مطلبی که در اینستاگرام جستجو می شود.
  4. انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین

نکات استفاده از هشتگ اینستاگرام

  • بهتر است قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. (بدین ترتیب هشتگ های مشابه دیگری که اینستاگرام به شما پیشنهاد می کند را مشاهده و از ایده های دیگران استفاده کنید.)
  • دقت داشته باشید در استفاده از هشتگ نمی توان از فاصله یا (Space) استفاده نمود. به منظور جداسازی کلمات در هشتگ های فارسی می توان از آندرلاین (_) و در هشتگ های انگلیسی از حروف بزرگ استفاده نمود.
  • در هشتگ ها می توان از اعداد استفاده نمود. کاراکترهای خاص نظیر @ # $ % * ؟ ! : و… در هشتگ پشتیبانی نمی شوند.
  • اگر بخواهید محتوای تولید شده خود را در یک دسته بندی در اینستاگرام جای دهید می توانید از هشتگ استفاده کنید.
  • توصیه می کنیم هشتگ های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.
  • هشتگ ها برای تمامی رویدادها و اتفاقات مهم قابل استفاده هستند.
  • از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید. (زیرا نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید. همچنین ممکن است اینستاگرام پست های شما را به عنوان اسپم بشناسد.)
  • هشتگ ربایی نکنید. ( استفاده از هشتگ ترند شده دیگران هشتگ ربایی محسوب می گردد.)
  • استراتژی هشتگ داشته باشید. (برای هشتگ گذاری از هر کلمه ای استفاده نکنید.)
  • ترجیحا بهتر است هشتگ های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.
  • سعی کنید از هشتگ های مرتبط با موضوع پست استفاده نمایید.
  • از هشتگ های دارای معنا و مفهوم استفاده کنید.

هشتگ گذاری اینستاگرام-فالووان

چگونه برای خود در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

ساختن هشتگ به نظر بسیار کار ساده ایست اما نیاز به تحقیق دارد و انتخاب درست هشتگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. هشتگی مناسب است که کاربردی باشد و مردم به راحتی آن را بخاطر بسپارند. به عنوان مثال انتخاب درست هشتگ در برندینگ می تواند مخاطبین هدف را به سمت شما جذب کند.

برای ساخت هشتگ جدید در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی آیکن + کلیک کنید.
  2. عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نمایید. روی عبارت Next بزنید.
  3. در قسمت کپشن پس از وارد کردن متن دلخواه هشتگ مورد نظر خود را با علامت # اضافه نمایید

پس از انتشار پست در زیر کپشن، هشتگ هایی که اضافه کرده اید را مشاهده خواهید کرد.
در صورتی که هشتگ ها به درستی اضافه شده باشند به رنگ آبی درمی آیند و با لمس کردن هشتگ به صفحه ای شامل تمام پیج هایی که پستی با هشتگ مورد نظر منتشر کرده اند منتقل می شوید.

نکته:

  • توجه داشته باشید در هنگام ایجاد هشتگ نباید از فاصله (space) بین کلمات استفاده شود. اما اگر قصد دارید از چندین هشتگ در یک پست استفاده کنید کافیست آنها را با فاصله از هم جدا کنید.
  • اگر هشتگ شما از چند کلمه مجزا تشکیل شده است بین کلمات باید از علامت (_) Underline استفاده نمود.
    به عنوان مثال #میزبانی_وب #میزبان_فا
  • برای ساخت هشتگ می توان از ترکیب عدد، حروف، کاراکترهای مجاز و یا یک کلمه ساده استفاده نمود.
  • می توانید در هشتگ ها از ایموجی استفاده کنید.

کلام آخر:

استفاده کردن از هشتگ گذاری در اینستاگرام کار بسیار آسانی است اما همانطور که گفتیم برای هشتگ گذاری باید قواعد و نکاتی را رعایت کنیم که اگر این قواعد را رعایت کنیم به راحتی می توانیم کاربران واقعی از طریق هشتگ گذاری در اینستاگرام جذب پیج خود کنیم و اگر خلاف آن قواعد پیش برویم نه تنها که فالوورهای خود را دست می دهید بلکه اینستاگرام پیج شما را به عنوان یک صفحه اسپم می شناسد، پس حتما برای استفاده از هشتگ ها دقت کنید و اصولی پیش بروید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

مطالب مربوطه

آیا قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام را میدانید؟

چگونه با استفاده از هشتگ در اینستاگرام، مخاطب کسب و کار خود را پیدا کنیم؟ 

هشتگ های اینستاگرام مورد علاقه خود را دنبال کنید