هشگ گذاری در واقع دسته بندی محتوای شما و جایگیری آن در دسته بزرگتر از موضوعات انتشار شده در اینستاگرام است. دوستان عزیز امروز همراه ما هستید با یکی دیگر از موضوعات مهم در اینستاگرام، قصد داریم درمورد هشتگ گذاری اینستاگرام صحبت کنیم و به شما توضیح دهیم که هشتگ گذاری چقدر می تواندبرای پیج اینستاگرام شما تاثیرگذار باشد.
در مقاله جذب فالوور اینستاگرام با کپشن درباره اهمیت هشتگ گذاری توضیحات کوتاهی داده شد. در این مقاله از فالووان میخواهیم به طور مفصل هشتگ ها را توضیح بدهیم!قطعا شما زیر پست در انتهای کپشن کلماتی دیده اید که هایلایت شدند و در کنار آنها علامت (#) که اصطلاحا به آن شارپ میگویند قرار دارد. ترکیب این علامت و کلمات کلیدی هشتگ را به بوجود می آورد.
برای راحتی شما دوستان عزیز🎧
هشتگ های می توانند یک ابزار قدرتمند در اینستاگرام محسوب شود و همچنین یک راه ارتباطی در شبکه های اجتماعی است. از هشتگ ها برای دسته بندی موضوعات استفاده می شود.هشتگ ها در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام کابردهای زیادی دارد و کابران می توانند با سرچ هر موضعی و کلیک کردن روی آن هشتگ پست مورد نظر خود را پیدا کنند.
با سرچ یک هشتگ فقط یک پست به شما نمایش داده نمی شود بلکه پست های زیادی برای شما قابل نمایش است که از آن هشتگ استفاده کرده اند.
اگر نمی دانید چطور از هشتگ برای پست های خود استفاده کنید کافی است قبل از کلمه مد نظرتان علامت # را قرار دهید که با این کار آن کلمه تبدیل به هشتگ می شود و قابل سرچ کردن و کلیک شدن است.
هشتگ ها می توانند برای پست های شما بسیار مفید باشند و فالوورهای زیادی جذب پیج شما شوند. حتما توجه داشته باشید از هشتگ مرتبط با حیطه کاری خود استفاده کنید.
اگر میخواهید از قواعد هشتگ گذاری بیشتر بدانید، متن زیر را حتما بخوانید.
از قواعد هشتگ گذاری چه می دانید
هشتگ ها در همه فضاهای مجازی مثل یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و … کاربران و پست ها انتشار داده شده در فضای مجازی را به هم متصل می کنند. این اتصال بر اساس محتوای و موضوع پست و پیج کاربران می باشد.
برای مثال اینستاگرام وقتی میخواهد بداند که موضوع پیج شما و شت های شما درباره چه چیزی می باشد، هشتگ های زیر پست های شما را برسی می کند. به همین دلیل کلمات کلیدی و هشتگ هایی که شما برای پیج و پست هایتان استفاده می کنید ، حتما باید درباره کارتان باشد.
برای مثال شخصی که درباره آشپزی در اینستاگرام محتوا تولید می کند باید هشتگ های مربوط به آن را استفاده کند، برای مثال #آشپزی #خوراک #آموزش_آشپزی
لازم به ذکر این نکته هست که برای هشتگ نویسی باید کلمات کلیدی تک کلمه ای باشند و بدون فاصله بین حروف. اما در صورتی که بخواهیم از ترکیب کلمات برای هشتگ گذاری استفاده کنیم باید میان کلمات علامت (_) یا همان آندرلاین را قرار دهیم. به این صورت کلمات بهم مرتبط می شوند
برای مثال کسی که در فضای مجازی درباره آموزش اینستاگرام صحبت می کند میتواند از هشتگ ها به صورت زیر استفاده نماید:
🌟 #آموزش_اینستاگرام
🌟 #آموزش_محتوا_نویسی
🌟 #پست_اینستاگرامی
وقتی شما این هشتگ گذاری ها را انجام میدهید، به اینستاگرام می فهماند که پست های شما را به کسانی نشان دهد که به دنبال مثلا آموزش محتوا نویسی هستند.
از هشتگ های تکراری زیاد استفاده نکنید یعنی حداقل 80% از هشتگ های شما جدید و مرتبط با موضوع همان پست باشد. هشتگ ها را حتما در کپشن بنویسید و با فاصله از متن تان باشد . از هشتگ های ممنوعه اصلا استفاده نکنید.
از هشتگ هایی استفاده کنید که متناسب با فعالیت پیج شما باشد. مثلا اگر پیج کیف و کفش دارید، هشتگ های مرتبط با کیف و کفش بزنید تا فروشتان بیشتر شود.
با توجه به پیج تان که آیا قدیمی است یا جدید و یا بر اساس تعداد فالوورهایتان، می تواند نوع هشتگ تان هم متفاوت باشد.
هیچ وقت هشتگ از پست های قبلی کپی نکنید و بزارید در پست جدید. زیرا اگر هشتگ تگراری بزنید اینستاگرام تشخیص می دهد که شما رباط هستید و پیج تان را شدوبن می کند.
در صفحه خود از هشتگ های نامربوط و غیر تخصصی استفاده نکنید. بعضی از برندها برای دریافت مشتری از هشتگ های معروف استفاده می کنند.
در صفحه تان برای هشتگ گذاری زیاده روی نکنید. هشتگ زدن بیش از اندازه در اینستاگرام منجر به مشکل شده و باعث کاهش مخطبان شما می شود.
برای اینکه از هشتگ ها در اینستگرام استفاده کنید باید از قواعد خاصی پیروی کنید و اگر به این قواعد توجه نشودممکن است نتیجه خوبی به دست نیاورید. در ادامه می خواهیم به بررسی یکسری قواعد در هشتگ گذاری اینستاگرام بپردازیم که حتما برای شما کاربردی خواهد بود این قواعد به شرح زیر می باشد:
از هشتگ های مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید و از هشتگ های غیر تخصصی و غیر مرتبط استفاده نکنید. بعضی از کسب و کارها برای جذب مشتری و کاربران بیشتر از هشتگ های معروف در پست و استوری های خود استفاده می کنند که اگر این هشتگ ها با حوزه کاریشان مرتبط باشد باعث جذب فالوورهای بیشتری می شود.
اما اگر از هشتگ های غیر مرتبط با کسب و کارتان در پست ها استفاده کنید از نظر اینستاگرام پست شما اسپم است و این کار باعث می شود در طولانی مدت کاربران شما کمتر شود.
شما می توانید در صفحه اینستاگرام خود از هشتگ های خاص استفاده کنید، هرچقدر که هشتگ های استفاده شده خاص تر باشد کاربران بیشتری جذب پست شما می شود و این کار باعث میشود پست های شما بیشتر دیده شوند.
بیشتر برندها که در اینستاگرام فعالیت دارند از هشتگ ها با توجه به نوع حوزه کاریشان از یک یا دو هشتگ همیشگی و خاص در استوری های و پست هایشان استفاده میکنند.
شما هم اگر می خواهید فالوور بیشتری جذب کنید از چند هشتگ خاص حوزه کاری خود استفاده کنید.
یکی از کاربردهای مهمی که هشتگ ها دارند این است که به اینستاگرام کمک می کند بفهمد موضوع پست های شما درمورد چه چیزی است. هشتگ گذاری در اینستاگرام موجب می شود کاربرانی که هشتگ خاص و مورد نظر خود را سرچ می کنند
اینستاگرام پست های شما را به آنها نمایش دهد که این کار باعث می شود پیج شما بازدید بیشتری داشته باشد. به همین دلیل از هشتگ های مفهومی استفاده کنید که انجام این کار باعث بهتر دیده شدن پیج اینستاگرامتان می شود.
همانطور که می دانید هشتگ ها در موفقیت پیج شما نقش مهمی دارند اما توجه داشته باشید که در استفاده هشتگ ها زیاده روی نکنید این کار باعث می شود در گذشت زمان کاربران شما کاهش پیدا کند و همچنین اینستاگرام پیج شما را به عنوان اسپم شناسایی می کند.
اگر شما در صفحه اینستاگرام از هشتگ ها بدون هیچ محتوای مفیدی استفاده کنید، پست های شما ارزش زیادی برای اینستاگرام نخواهد داشت.
در اینستاگرام این قابلیت برای شما وجود دارد که می توانید برای تصاویری که در پیج خود قرار می دهید اسم و یا موضوعی انتخاب کنید که از طریق هشتگ ها می توان آن تصاویر را جستجو کرد.
کاربرانی که تصاویر را با موضوع مورد نظرشان جستجو می کنند می توانند به تصاویر و پست های شما دسترسی پیدا کنند که این کار باعث افزایش فالوور و همچنین بالا رفتن بازدید پیج شما می شود.
برای انجام این کار می توانید از کلماتی که بازدی بالایی دارند و با موضوع تصاویر شما مرتبط است استفاده کنید.
در کپشن تصاویر خود خود می توانید مکانی که تصاویر را در آنجا تهیه کرده اید با استفاده از هشتگ ها مشخص کنید که انجام این کار باعث می شود کاربرانی که دنبال مکانی خاص هستند از پست های شما بازدید کنند.
یکی دیگر از قابلیت های هشتگ ها این است که شما اگر در عکاسی از تکنیک خاصی استفاده می کنید. اگر برای تهیه تصاویر از تکنیک خاصی، نرم افزار یا دوربین حرفه ای استفاده کرده اید می توانید نام آنها را هشگ گذاری کنید که کار باعث می شود تصاویر شما حرفه ای شناخته شوند. کاربرانی هم که دنبال عکس های خاص در اینستاگرام هستند می توانند عکس های شما را آسان تر پیدا کنند.
ربات اینستاگرام پست های هشتگ گذاری شده شما را به کاربران علاقه مند نشان می دهد. در واقع کاربرانی که قبلا محتوا های مشابه محتوای شما با هشتگ های مشابه را دنبال کرده و لایک یا کامنت گذاشتند را جستجو میکند و محتوای هشتگ گذاری شده شما را به آن افراد نشان میدهد.
البته تعدادی زیادی از کاربران هشتگ مورد نظر خود را فالو می کنند تا تمام پست های مربوط به آن هشتگ را دنبال کنند. اینگونه کاربر با دیدن پست شما در هشتگ ها بسته به محتوای شما می تواند به پیج شما جذب شده و بعد از آن پیج شما را دنبال کند.
البته لازم به ذکر است که برای چنین استفاده ای از اینستاگرام نباید پیج شما خصوصی باشد.
تیم فالووان که ارائه دهنده تنهاترین ربات هوشمند فعال اینستاگرام می باشد، با یافتن هشتگ های مرتبط به پیج و محتوای شما، مخاطبین هدف شما که علاقه مند به محصولات یا محتوای شما هستند را جستجو کرده و به پیج شما ارجاع می دهد.
همچنین با یافتن هشتگ های نزدیک به شما تمام افراد هدف را به سمت شما سوق دهد تا شما بتوانید فروش انبوه و فالوور واقعی داشته باشید. شما می توانید با خرید ربات اینستاگرام فالوور های بیشماری را جذب کرده و باعث پیشرت پیج خود شوید. همچنین باعث می شود تا در زمان خود صرفه جویی کنید .
شما می توانید در اینستاگرام درباره موضوعاتی خاص که تا کنون هشتگی ساخته نشده هشتگ سازی کنید و آن را در فضا مجازی به اشتراک بگذارید و همچنین از کاربران دیگر بخواهید که هشتگ شما را حمایت کنند.
به این کار در لغت کمپین سازی مجازی می گویند. ماهانه سلبریتی ها بست به شرایط سیاسی و اجتماعی پیش آمده برای حمایت یا حمله به موضوعی با یک هشتگ خاص مردم را به حمایت یا تشویق یک موضوع فرا می خوانند، گاهی پیش آمده که برخی از کمپین های تا جهانی شدن پیش میرود و کاربران و پست هایشان یک دل و یک صدا میشود تا موضوعی راه به نتیجه برسانند.
درادامه مقاله به اصلی ترین آنها خواهیم پرداخت ،باما همراه باشید:
ساختن هشتگ به نظر بسیار کار ساده ایست اما نیاز به تحقیق دارد و انتخاب درست هشتگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. هشتگی مناسب است که کاربردی باشد و مردم به راحتی آن را بخاطر بسپارند. به عنوان مثال انتخاب درست هشتگ در برندینگ می تواند مخاطبین هدف را به سمت شما جذب کند.
برای ساخت هشتگ جدید در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:
پس از انتشار پست در زیر کپشن، هشتگ هایی که اضافه کرده اید را مشاهده خواهید کرد.
در صورتی که هشتگ ها به درستی اضافه شده باشند به رنگ آبی درمی آیند و با لمس کردن هشتگ به صفحه ای شامل تمام پیج هایی که پستی با هشتگ مورد نظر منتشر کرده اند منتقل می شوید.
نکته:
استفاده از هشتگها یکی از راههای اصلی برای افزایش بازدید و تعامل در اینستاگرام است. اما اشتباهات رایج در هشتگگذاری میتواند تأثیر منفی بر بازدهی پستهای شما داشته باشد. در ادامه به این اشتباهات و روشهای جلوگیری از آنها میپردازیم:
هشتگهایی مانند #love یا #happy بسیار پرکاربرد هستند و پست شما در میان میلیونها پست دیگر گم میشود.
راهحل:
از هشتگهایی استفاده کنید که به حوزه فعالیت شما نزدیکتر و خاصتر باشند. مثلاً به جای #travel از #TravelIran یا #BackpackingAsia استفاده کنید.
اگر از هشتگهایی که هیچ ارتباطی با محتوای پست ندارند استفاده کنید، ممکن است نه تنها مخاطبان هدف را جذب نکنید بلکه توسط اینستاگرام جریمه شوید.
راهحل:
مطمئن شوید تمامی هشتگها با موضوع پست مرتبط هستند.
قرار دادن تعداد زیادی هشتگ در یک پست باعث بینظمی و کاهش حرفهای بودن صفحه شما میشود.
راهحل:
بهتر است از 5 تا 10 هشتگ مرتبط و کاربردی استفاده کنید.
این کار باعث کاهش تأثیرگذاری هشتگها و حتی Shadow Ban شدن اکانت میشود.
راهحل:
برای هر پست هشتگهای منحصر به فرد و متنوع انتخاب کنید.
اگر برند یا کسبوکاری دارید و از هشتگهای خاص خود استفاده نمیکنید، یک فرصت بزرگ را از دست دادهاید.
راهحل:
هشتگهای برند یا کمپینهای خود را ایجاد و تبلیغ کنید.
با اجتناب از این اشتباهات، میتوانید تأثیر هشتگها را افزایش داده و بازدید و تعامل بیشتری برای پستهای خود به دست آورید.
استفاده از هشتگهای پربازدید و مرتبط میتواند به افزایش بازدید و تعامل در اینستاگرام کمک کند. در ادامه روشهایی برای پیدا کردن این هشتگها آورده شده است:
در قسمت جستجوی اینستاگرام، کلمه کلیدی مرتبط با محتوای خود را وارد کنید. اینستاگرام لیستی از هشتگهای مشابه همراه با تعداد پستهای مرتبط را نشان میدهد. هشتگهایی را انتخاب کنید که هم بازدید بالا دارند و هم به موضوع شما مرتبط هستند.
به صفحات رقبای خود سر بزنید و ببینید از چه هشتگهایی استفاده میکنند. اگر آنها تعامل بالایی دارند، احتمالاً هشتگهای مؤثری را انتخاب کردهاند.
از ابزارهای آنلاین مانند Hashtagify، RiteTag یا All Hashtag استفاده کنید. این ابزارها به شما هشتگهای مرتبط و پربازدید را نشان میدهند و حتی پیشنهاداتی برای هشتگهای جدید ارائه میدهند.
هشتگهایی که به موضوعات روز مرتبط هستند، معمولاً بازدید بالایی دارند. میتوانید از بخش Explore اینستاگرام یا شبکههای اجتماعی دیگر برای پیدا کردن ترندها استفاده کنید.
فقط به هشتگهای پربازدید اکتفا نکنید. ترکیبی از هشتگهای پربازدید، میانرده و خاص را انتخاب کنید تا محتوای شما در معرض دید گروههای مختلفی قرار بگیرد.
در گروهها یا انجمنهای مرتبط با حوزه کاریتان سوال کنید. افراد با تجربه معمولاً اطلاعات خوبی درباره هشتگهای مؤثر دارند.
با این روشها، میتوانید هشتگهای مناسب و پربازدید را پیدا کرده و بازدهی محتوای خود را افزایش دهید.
استفاده کردن از هشتگ گذاری در اینستاگرام کار بسیار آسانی است اما همانطور که گفتیم برای هشتگ گذاری باید قواعد و نکاتی را رعایت کنیم که اگر این قواعد را رعایت کنیم به راحتی می توانیم کاربران واقعی از طریق هشتگ گذاری در اینستاگرام جذب پیج خود کنیم
و اگر خلاف آن قواعد پیش برویم نه تنها که فالوورهای خود را دست می دهید بلکه اینستاگرام پیج شما را به عنوان یک صفحه اسپم می شناسد، پس حتما برای استفاده از هشتگ ها دقت کنید و اصولی پیش بروید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.
برای انتخاب هشتگ مناسب، ابتدا موضوع پست خود را مشخص کنید و سپس با استفاده از قابلیت جستجوی اینستاگرام، هشتگهای مرتبط را پیدا کنید. ابزارهایی مانند Hashtagify و All Hashtag نیز میتوانند به شما در پیدا کردن هشتگهای مؤثر کمک کنند.
بله، استفاده از هشتگهای مرتبط و محبوب میتواند شانس رفتن پست به اکسپلور را افزایش دهد. اما باید توجه داشت که هشتگها باید با محتوای پست مرتبط باشند تا اینستاگرام آن را به افراد مناسب نشان دهد.
از جمله اشتباهات رایج میتوان به استفاده از هشتگهای نامرتبط، استفاده از هشتگهای بسیار عمومی، کپی کردن هشتگها از پستهای دیگر، و استفاده بیش از حد از هشتگها (بیش از 30 عدد) اشاره کرد. این اشتباهات میتوانند باعث کاهش بازدید یا حتی محدود شدن پست شوند.
میتوانید از قابلیت جستجوی اینستاگرام استفاده کنید و تعداد پستهای مربوط به هر هشتگ را بررسی کنید. ابزارهای آنلاین مثل RiteTag نیز هشتگهای پربازدید و مؤثر را به شما پیشنهاد میدهند. همچنین بررسی هشتگهای استفاده شده توسط رقبا میتواند مفید باشد.