افزایش سیو پست اینستاگرام ✅ فالووان روشها و تکنیکهایی را بررسی میکند که میتوانند به افزایش تعداد ،کامنت ،شیر و سیو پستهای شما در اینستاگرام کمک کنند ( افزایش اینستا سیو )
به یاد داشته باشید که بینندگان اغلب پستهایی را سیو خواهند کرد که احساس میکنند ممکن است در آینده به آنها نیاز پیدا کنند. این محتوا میتواند شامل ترفندها، راهنماها، نکات آموزشی و دستور العملهای مفید باشد.(اصلی ترین معیار سیو پست)
🟢 کامنت(comment)📝: اینستاگرام ویژگی ها و قابلیت های زیادی دارد یکی از این ویژگی ها کامنت اینستاگرام میباشد کاربران اینستاگرام با استفاده از کامنت در اینستاگرام قادر هستند تا نظرات خودشان را در زیر پست پیج های دیگر و حتی در رابطه با پست های خود ارسال کنند و به گفتگو پرداخته و نظرات خودشان را رد و بدل کنند ؛ کامنت اینستاگرام یکی از ۵ اصول اصلی اینستاگرام بوده و در کنار ویژگی لایک، فالو، آنفالو و دایرکت میباشد شما با استفاده از این ویزگی ها میتوانید داخل اینستاگرام فعالیت کنید با دوستان تان در ارتباط باشید و در کنار همه ی این موارد برای خود یک اکانت اینستاگرام پر بازدید ایجاد کنید
ایکون کامنت
🟢 لایک(like): لایک ❤️به معنی دوست داشتن و یا پسندیدن است درواقع زمانی که شما یک پست را در اینستاگرام لایک میکنید درواقع علاقهی خود را نسبت به آن پست از طریق عمل لایک کردن نشان میدهید. امروزه ما “عبارت لایک داری و یا بیگ لایک ” را زیاد از اطرافیانمان و افراد گوناگونی میشنویم. معمولا زمانی که ما کاری را که آنها دوست دارند و یا باب میلشان باشد انجام بدهیم از این عبارت استفاده میکنند. پس با این اوصاف دریافتیم عمل لایک کردن پستهای اینستاگرامی فیدبک علاقهی ما نسبت به محتوای و مفهوم پست به اشتراک گذاشته شده است.
ایکون لایک:
🟢شیر(share):اشتراک گذاری در اینستاگرام 🔀 یک امر اجتناب ناپذیر میباشد. هر کاربری دراینستاگرام هنگام مشاهده یک پست حال چه عکس باشد و چه یک ویدیو ترغیب میشود تا آن پست را به اشتراک بگذارد یا سیو پست انجام دهد. این موضوع برای استوری های منتشر شده در اینستاگرام نیز صدق میکند.اشتراک گذاری در اینستاگرام تنها مربوط به این نمیشود که شما برای مثال یک پست را دانلود و سپس در پیج خود منتشر کنید، بلکه اشتراک گذاری از طرف شما میتواند به صورت ارسال دایرکت به دوستان تان باشد. از همین رو امروز میخواهیم در مورد انواع و نحوه اشتراک گذاری در اینستاگرام صحبت کنیم.
ایکون شیر پست :
🟢سیو پست: سیو پست در اینستاگرام نماد کوچکی است که در سمت راست بالای یک پست قرار دارد و به شما امکان میدهد عکسها را در اینستاگرام ذخیره کنید. هنگامی که روی برگه ذخیره در اینستاگرام کلیک میکنید، میتوانید با رفتن به پروفایل خود به پستی که ذخیره کردهاید دسترسی پیدا کنید، سپس روی تب منو کلیک کنید و در منوی کشویی، تب «ذخیرهشده» را مشاهده کنید.
ایکون سیو پست :
1️⃣: دردوقسمت ازشون سوال کن وبهشون call to actionبده وسط صحبتتون یه دقیقه ی اول نیازنیس بزارین اخر صحبتتون ازشون سوال کنید وسط صحبتتون درمورد یه نکته نظر بپرسید وازشون بخوان براتون کامنت بزاره ودر اسلاید اخروقتی صحبتتون تموم شده ازشون سوال کن وبهشون call to action بده این طوری کامنتات بی نهایت زیادمیشه
2️⃣: در سی دقیقه ی اول یاخودت یا کارمندات بگو حتما حتما جواب کامنتا رو بدن چون الگوریتم اینستاگرام میزان جذابیت پست رو در سی دقیقه اول میسنجه وتصمیم میگیره آیابه دیگران به تعدادزیادنشون بده یا نه بنابراین اگه در سی دقیقه اول میزان تعامل در کامنت ها زیاد باشه نتیجه میگیره اون پست جذابه ودر نهایت به فالوور های بیشتری اونو نشون میده تصور کن در سی دقیقه اول ده تا برات کامنت بزارن و تو جواب اونا روبدی میشه بیستا کامنت وازنظر الگوریتم میزان جذابیت پستت ازنظر اینستاگرام خیلی زیاد میشه
3️⃣: برای پستت جایزه در نظر بگیر نمیگم جایزه گرون قیمت یا بزرگ جایزه جذاب درنظر بگیر جایزه جذاب میتونه پول نقد باشه یاازمحصول خودتی که بنظرت جذابه و پرطرفداره یا چیزهای جذاب برای مخاطب مثل لوازم آرایش دوربین فوری …بگو ازبین کامنت های این پست جایزه میدم کامنت ها میترکونن
4️⃣: بحث اینه که بیای دوروز بعد اشتراک پستت ببینی عملکرد پستت چطور بوده چقد لایک خورده چقد کامنت گرفته چثد شیر شده و بعدازیه مدتی متوجه میشی چه پستی بیشتر لایک میخوره چه پستی بیشتر کامنت میگیره وچه پستی شیر میشه حالا ازالان به بعد هر پستی که بخوای بزاری مثلا من میخوام پستم بیشتر لایک بگیره تو آرشیوت داری که کدوم پست بیشتر لایک گرفته چ پستی لایکش بیشتره سلیقه مخاطبت برای لایک چیه و میری در اون قالب پست میزاری و اینجا خیلی عالی نتیجه میگیری
5️⃣:تصویر سازی باید طرفو باآیندش مواجه کنی باید آینده رو به تصویر بکشی مواجه کردن باآینده باعث میشه طرف مقابل حس دردرون او ایجاد کنید
6️⃣: قول دادن خیلی مهم ابتدای پستتون قول بدین این قول دادن باعث میشه طرف رو پستتون بمونه اگر پنج ثانیه اول پستتون جذاب نباشه ادامش مهم نیس چی میگین چون طرف دیگ نمیبینه پس خواهشا در پنج ثانیه اول رو قولتون بمونید در پنج ثانیه اول بگین در این پست قراره چی اموزش بدین یا در ادامه چه اتفاقی میفته و چی بدست می آورن رو این موضوع خیلی وسواس بخرج بدین همه ی پست عکس کاور عنوان کاور همه درپنج ثانیه اول اگراین مورد هاخوبن نباشن ادامه پستت دیده نمیشه
7️⃣: اثبات درلحظه من بهت این آموزش میدم من بهترین لباس رو معرفی میکنم همونجا چندتا ست لباس بهش نشون بده زیبایی بهش اثابت کن وبعدبخواه برای دیدن ست های بیشترپیج منو فالو کنید نگاه کن من این آموزش چقد خوب بهت دادم مخصوصا دربحث آموزش دادن شما بایدمخاطب رابااشتباه مواجه کنی و بعد بگی حالا بیادر پیج آموزش های بیشتری من بهت میدم پس لطفا درمحتوای تبلیغاتیتون این مورد رادرنظر داشته باشین
8️⃣: مشخص کردن برای مخاطب دقیقا مشخص کن چطور اون کاری که میخواد انجام بده آیا برای خرید دایرکت بده زنگ بزنه پیوی تلگرام (خرید انبوه پیوی تلگرام) و یامراجعه به سایت کنه مشخص کنید چکارکنه نگو روش های خرید واتساپ پیام بده (خریدانبوه پیام واتساپ) یازنگ یک کار باید انجام بده وقتی افراد با انتخاب های مختلف مواجه میکنی مخاطب گیج میشه واحتمال خریدشون کم میشه
⚡️ این هشت مورد راعایت کنی لایکت ، کامنت ،شیر و و سیو پست ات بی نهایت بالا میره
👈 برای مطالعه نکات طلایی افزایش سیو پست اینستاگرام فایل PDF زیر را مطالعه نمایید:
طبق الگوریتم جدیدی که اینستاگرام وضع کرده است، یکی از مهم ترین فعالیت هایی که باعث میشود سیو پست شما افزایش پیداکند و دیده شود؛ تعامل است!!
یکی از نشانه های تعامل بالای پیج، افزایش سیو پست های شماست. پس تا می توانید محتوای جذاب تولید کنید تا سیو پست شما افزایش یابد. هر چه سیو پست شما افزایش یابد الگوریتم اینستا تشخیص می دهد که پیج شما لیاقت این را دارد که به تعداد افراد بیشتری نمایش دهد.
👈 با پیادهسازی این استراتژیها، میتوانید سیو پست های خود در اینستاگرام را به طور قابل توجهی افزایش دهید:
نکته: سیو پست اینستاگرام بسیار قدرتمندتر از لایکهای اینستاگرام در نظر گرفته میشوند، زیرا فقط به این معنی نیست که محتوای شما را دوست دارند، بلکه به این معنی است که میخواهند در آینده به آن مراجعه کنند. به یاد داشته باشید، فقط شما می توانید پست هایی را که ذخیره کرده اید ببینید.
آموزش مشاهده سیو پست های شما:
برای اینکه ببینید پستی که منتشر کرده اید چه تعداد ذخیره شده اند، کافی است به نمایه خود بروید، سپس روی تب منو در سمت راست کلیک کنید. سپس روی Insights کلیک کنید. سپس بر روی “content” و سپس روی “see all” کلیک کنید.
سپس بر روی “engagement” کلیک کنید و از منو، تب ذخیره عکس اینستاگرام را انتخاب کنید و سپس روی “apply” کلیک کنید. وقتی این کار را انجام دادید، روی هر پست یک عدد میبینید که نشان میدهد هر پست دریافتی اینستاگرام چقدر ذخیره کرده است.
برای رفتن به اولین پستی که در اینستاگرام ذخیره کردهاید، میتوانید از مراحل زیر پیروی کنید:
البته این فرایند ممکن است کمی زمانبر باشد، مخصوصاً اگر تعداد زیادی پست ذخیره کرده باشید.
ساده ترین راه برای به یاد ماندنی کردن کامنت خود، ایجاد یک روش امضا برای اظهار نظر است. خواه از کلمات خاصی استفاده می کند یا یک شکلک خاص، ثابت بودن به شما کمک می کند تا از سایر حساب ها متمایز شوید.
افزایش کامنت اینستاگرام ارزان ایرانی، پیشنهاد میکنم ۲ تا ۳ ایموجی پیدا کنید که نشاندهنده برند شما باشد. برای مثال، اگر هنرمند هستید، ممکن است از ایموجی پالت رنگ استفاده کنید. اگر یک مربی شخصی هستید، شاید از ایموجی عضلانی و مدال طلا استفاده کنید. توجه داشته باشید که در استفاده از کامنت ها زیاده روی نکنید و با درج کامنت های جذاب و هدفمند، مخاطبان هدف خود را به سمت پیجتان هدایت کنید.
کامنت هایی که تنها دارای استیکر هستند نه از نظر اینستاگرام و نه از نظر مخاطبان فاقد ارزش و اهمیت است و به آن توجه ای نمی شود، پس سعی کنید با کامنت هایی مفید و هدفمند باعث دیده شددن اکانتتان شوید.
در مرحله بعد، میتوانید با تعامل با حسابهای مکمل، مخاطب بیشتری به دست آورید. اینها حسابهای اینستاگرام هستند که در حوزه صنعت شما قرار میگیرند و مخاطبان هدف مشابهی دارند.
راه دیگر برای ایجاد یک سبک امضا، استفاده از یک کلمه یا عبارت است. من آنقدر از آن استفاده میکنم که قسم میخورم وقتی نظرات من را میبینند، واقعاً میتوانند حرف من را بشنوند.
وقتی از یک عبارت امضا استفاده می کنید، مردم با شخص واقعی پشت آواتار شما آشنا می شوند. با گذشت زمان اینها می توانند ارتباطات عمیق تری ایجاد کنند که منجر به مشتریان وفادار می شود. موفقیت بلندمدت در Instagram چیزی فراتر از فروش فوری است.
نحوه کامنت گذاشتن در اینستاگرام، با گذاشتن کامنتهای طولانی و شیک شده در اینستاگرام، دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید. من اولین کسی هستم که اعتراف می کنم که عاشق شکلک ها و یک نظر کوتاه و شیرین هستم. اما مواقعی وجود دارد که یک نظر طولانی تر انتخاب بهتری است.همچنین میتوانیداز کامنت آماده برای اینستاگرام رایگان استفاده کنید
این امر به ویژه در صورتی صادق است که بخواهید یک مکالمه را ایجاد کنید یا آن را ادامه دهید. پاسخ دادن به ایموجی ها اگر غیرممکن نباشد، دشوار است. اگر مکالمه ادامه داشت، حتی میتوانید به دایرکت اینستاگرام بروید.
هنگامی که به یک رشته کامنت موجود میپیوندید، حساب اصلی اعلان دریافت میکند. اغلب اوقات این باعث می شود که شخصی به حساب اینستاگرام شما بیاید تا شما را بررسی کند. این یک برد-برد است.
مجبور نیستید رمان بنویسید. شما فقط می خواهید در جایی که مردم فرصتی برای پاسخ دادن می بینند به اندازه کافی بگویید.
برای نحوه تگ كردن در کامنت اينستاگرام ، مراحل زیر را انجام دهید:
کاربر مورد نظر پس از ارسال کامنت به صورت خودکار از طریق اعلان (نوتیفیکیشن)در اینستاگرام مطلع خواهد شد که در کامنتی تگ شده است.
ابتدا باید بدانید که دنبال کنندگان شما در چه زمانی از روز از اینستاگرام استفاده میکنند! بنابراین میتوانید زمانی پست کنید که مردم بیشتر محتوای شما را ببینند و با آن درگیر شوند تا سیو پست راحت تری بگیرید. افرادی که میخواهند عمیقتر شوند، ممکن است بخواهند یک ابزار مدیریت رسانههای اجتماعی را در نظر بگیرند، که میتواند بهترین زمانها را برای پست کردن بر اساس برداشتها، تعامل و ترافیک به شما نشان دهد ، به علاوه افزایش سیو پست شما و مجموعهای از معیارهای عملکرد مفید دیگر.
🌟استفاده از محتوای سازنده: به جای اینکه تنها “عالیه!” یا “دوستش دارم!” بنویسید، اظهار نظر مشخص و سازندهای در رابطه با عنصر خاصی از پست ارائه دهید، مثل “رنگ زنده و شاد این تصویر واقعاً حس خوبی را منتقل میکند!”.
🌟با توجه و دقت پست را تماشا کنید: نشان دادن اینکه واقعاً به عناصر پست توجه داشتهاید، بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال، “متوجه جزئیات دستکاری شده در گوشه سمت راست تابلو شدم، تکنیک خیلی جالبی به کار بردهاید!”
🌟پرسش یا کنجکاوی: پرسیدن یک سؤال مرتبط با پست میتواند یک مکالمه را آغاز کند. مثلاً “این صحنه از کدام قسمت شهر گرفته شده؟ فضای خیلی دلنشینی داره!”
🌟تمجید از کاربر بر اساس پستهای پیشین: اگر شما از دنبالکنندگان قدیمیتر هستید، میتوانید از پستهای قبلیشان که به خاطر دارید تمجید کنید. “این پست جدیدتون یادآور کارهای اولیهتون هست که همیشه مرا تحت تأثیر قرار میدهد!”
🌟یک نقل قول مناسب ذکر کنید: اگر پستی شما را به یاد یک نقل قول مرتبط میاندازد، اشتراک آن میتواند جذاب باشد. “این تصویر واقعاً جمله ‘آرامش درون طوفان’ را تداعی میکنه.”
🌟مثبت و دلگرمکننده باشید: حتی اگر نکات انتقادآمیزی دارید، آنها را به شکل دلگرمکننده بیان کنید. “سبک جدیدت رو داری توسعه میدی و من هیجانزدهام برای دیدن پیشرفتت!”
این نوع کامنتها نه تنها نشان میدهد که شما وقت گذاشتهاید تا پست را واقعاً بررسی کنید، بلکه احتمالاً بیشتر از کامنتهای کلی و ساده مورد توجه قرار میگیرند و میتوانند روابط مثبتتری را با سازندگان محتوا ایجاد کنند.
برای جذب لایک بر روی کامنتهای اینستاگرام، باید کامنتهایی جذاب و مرتبط با محتوای پست بگذارید که توجه دیگر کاربران را به خود جلب کند. در این مقاله چند نکته آورده شده است که میتوانید برای افزایش دریافت لایک روی کامنتهایتان به کار ببرید ؛با ما همراه باشید:
🔴با محتوا همخوانی داشته باشید: کامنتهایی که مستقیماً به محتوای پست مرتبط هستند، بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. یعنی اگر پستی در رابطه با یک موضوع خاص است، نظری ارائه دهید که ارزش و دیدگاه خاصی به بحث اضافه کند.
🔴از هوشمندی و طنز استفاده کنید: کامنتهای خلاقانه، هوشمندانه و خندهدار معمولاً بیشتر مورد پسند واقع میشوند.
🔴موقعیت مناسب: کامنتهایی که زودتر نوشته شوند، احتمال بیشتری دارند که دیده و لایک شوند. پس تا میتوانید زودتر واکنش نشان دهید.
🔴تعاملزا باشید: کامنتهایی که بقیه را به گفتگو تشویق کنند، نظیر پرسیدن سؤال یا بحثبرانگیز بودن، میتوانند منجر به دریافت لایکهای بیشتری شوند.
🔴به دیگران پاسخ دهید: وقتی به کامنتهای دیگران پاسخ میدهید، احتمال اینکه آنها هم به کامنت شما واکنش نشان دهند و لایک کنند، بالا میرود.
🔴مثبت و مودب باشید: کامنتهای مودبانه و مثبت معمولاً بازخوردهای بهتری نسبت به کامنتهای منفی یا توهینآمیز دریافت میکنند.
🔴استفاده مناسب از ایموجی: ایموجیها میتوانند به بیان بهتر احساسات و جلب توجه دیگران کمک کنند.
در نهایت، صرف نظر از استراتژیهای بالا، مهمترین عامل دریافت لایک برای کامنتهاو سیو پست مشارکت سازنده و معنیدار در جامعه اینستاگرام است. تعاملهای صادقانه و مرتبط همیشه بهترین بازخورد را به همراه دارند.
📌 نتیجهگیری:
ایمپرشن (Impression) در اینستاگرام یکی از شاخصهای کلیدی برای سنجش عملکرد پستها و استوریها است. ایمپرشن به تعداد دفعاتی گفته میشود که پست یا استوری شما به کاربران نمایش داده میشود، حتی اگر یک کاربر چند بار آن را ببیند. به عبارت دیگر، هر بار که پست شما در فید یا صفحه اکسپلورر ظاهر شود، یک ایمپرشن به حساب میآید.
ایمپرشن و ریچ دو مفهوم متفاوت در اینستاگرام هستند. در حالی که ریچ به تعداد کاربران منحصر به فردی اشاره دارد که پست شما را دیدهاند، ایمپرشن نشاندهنده تعداد کل نمایشها است. برای مثال، اگر یک کاربر پست شما را سه بار ببیند، ریچ آن یک است اما ایمپرشن آن سه است. این نشان میدهد که ایمپرشن میتواند بیشتر از ریچ باشد.
افزایش ایمپرشن به این معنی است که محتوای شما جذاب بوده و کاربران تمایل دارند آن را چندین بار مشاهده کنند. این شاخص برای سنجش موفقیت استراتژیهای بازاریابی، میزان تعامل کاربران و تحلیل عملکرد کمپینها بسیار مفید است. همچنین، ایمپرشن بالا میتواند به بهبود الگوریتم اینستاگرام برای نمایش بیشتر محتوای شما به دیگر کاربران کمک کند.
با توجه به این توضیحات، درک ایمپرشن و نحوه افزایش آن میتواند به بهبود عملکرد پیج اینستاگرام شما کمک کند و نرخ تعامل (Engagement) را بالا ببرد.
در اینستاگرام، مفهوم ایمپرشن و ایمپرشن پست ممکن است به نظر مشابه بیایند، اما تفاوتهای مهمی دارند که بهتر است به آنها دقت کنیم.
ایمپرشن (Impression) به تعداد دفعاتی اشاره دارد که محتوای شما (پست، استوری، ریلز، IGTV) به کاربران نمایش داده میشود. این شاخص بهطور کلی تمام نمایشهای محتوای شما را بدون در نظر گرفتن نوع آن در بر میگیرد. به عبارت دیگر، هر بار که یک کاربر هر نوع محتوایی از پیج شما ببیند، یک ایمپرشن ثبت میشود. بنابراین، ایمپرشن یک مفهوم جامع است که تمام نمایشهای محتوای پیج شما را در نظر میگیرد.
ایمپرشن پست (Post Impression) به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک پست خاص از شما در فید کاربران نمایش داده شده است. این ایمپرشن فقط مربوط به پستهای عادی (عکسها و ویدیوهایی که در فید منتشر میکنید) است و نمایش محتوای دیگر مانند استوری، ریلز، یا IGTV در آن محاسبه نمیشود. برای مثال، اگر یک پست عادی شما توسط یک کاربر چندین بار دیده شود، همان تعداد به عنوان ایمپرشن پست شمارش میشود.
شناخت تفاوت این دو شاخص به شما کمک میکند استراتژیهای بهتری برای افزایش دیده شدن محتوای خود تدوین کنید. اگر تمرکز شما روی ایمپرشن پست است، باید به بهبود کیفیت و جذابیت پستهای عادی خود توجه کنید. اما اگر به دنبال افزایش ایمپرشن کلی هستید، استفاده از استوریها، ریلز و IGTV نیز میتواند به شما کمک کند.
برای مشاهده ایمپرشن (Impression) در اینستاگرام، باید ابتدا حساب کاربری خود را به حساب بیزینسی (Business Account) یا حساب سازنده (Creator Account) تبدیل کنید. این نوع حسابها به شما دسترسی به ابزارهای تحلیلی و آمار دقیق پستها، استوریها و دیگر محتواهای اینستاگرامی میدهند. در ادامه مراحل مشاهده ایمپرشن در اینستاگرام را توضیح میدهیم.
تبدیل حساب به بیزینسی یا سازنده:
مشاهده ایمپرشن پستها:
ایمپرشن نشان میدهد که محتوای شما چقدر به کاربران نمایش داده شده است و به شما کمک میکند بفهمید کدام نوع محتوا بیشتر دیده میشود. این اطلاعات برای بهبود استراتژیهای بازاریابی و افزایش تعامل کاربران بسیار مفید است.
با استفاده از این ابزارها، میتوانید به تحلیل دقیقتری از عملکرد محتوای خود در اینستاگرام دست پیدا کنید و تصمیمات بهتری برای افزایش دیده شدن و تعامل کاربران بگیرید.
ترتیب کامنتها در اینستاگرام بر اساس الگوریتمهای هوشمند این پلتفرم تعیین میشود. برخلاف گذشته که کامنتها به ترتیب زمانی نمایش داده میشدند، اکنون اینستاگرام از عوامل مختلفی برای مرتبسازی کامنتها استفاده میکند. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره میکنیم:
کاربران میتوانند تا سه کامنت را در هر پست پین (Pin) کنند. این کامنتها همیشه در بالای بخش نظرات قرار میگیرند. این ویژگی به صاحبان پیج کمک میکند تا کامنتهای مهم یا مثبت را برجسته کنند.
کامنتهایی که لایک بیشتری دریافت کردهاند، به احتمال زیاد در بالای لیست نظرات ظاهر میشوند. اینستاگرام این کامنتها را به عنوان نظرات محبوبتر و جذابتر شناسایی میکند و آنها را در اولویت نمایش قرار میدهد.
اگر کامنتی پاسخهای زیادی دریافت کند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن کامنت در بالای نظرات قرار گیرد. اینستاگرام این رفتار را نشانهای از تعامل بیشتر کاربران میداند.
اینستاگرام کامنتهایی را که از طرف افرادی که شما آنها را دنبال میکنید ارسال شدهاند، در اولویت نمایش قرار میدهد. این باعث میشود نظرات دوستان و آشنایان شما در صدر لیست باشند.
اگرچه ترتیب کامنتها کاملاً زمانی نیست، اما نظرات جدیدتر نیز ممکن است بیشتر در بالای لیست قرار گیرند، به ویژه اگر پست تازه منتشر شده باشد و هنوز تعامل زیادی دریافت نکرده باشد.
اینستاگرام از الگوریتمهای یادگیری ماشین استفاده میکند تا بفهمد شما به کدام نظرات بیشتر علاقه دارید. به همین دلیل، ممکن است کامنتهایی که مشابه موضوعات مورد علاقه شما هستند یا از سوی افرادی که با آنها تعامل بیشتری دارید، در بالای لیست نمایش داده شوند.
ترتیب نمایش کامنتها میتواند تأثیر زیادی بر روی تعامل کاربران با یک پست داشته باشد. نظرات مثبت یا مرتبط در بالای لیست میتواند به بهبود تجربه کاربران و افزایش نرخ تعامل کمک کند.
با توجه به این عوامل، اگر میخواهید کامنت شما بیشتر دیده شود، سعی کنید نظرات جذاب، مثبت و مرتبطی بنویسید و همچنین از تعامل با دیگر کاربران دریغ نکنید.
📌پیشنهاد نویسنده ؛
آیا به دنبال راه های بیشتری برای جذب دنبالکنندگان و خریداران بیشتر و افزایش سیو پست اینستاگرام هستید؟ فالووان با ارائه خدمات حرفه ای و منحصر به فرد و بدون واسطه نظیر خرید فالوور ارزان اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام و حتی خرید ربات اینستاگرام. خرید کامنت اینستاگرام (کامنت ارزان) به شما کمک می کند تا دنبالکنندگان عالی و متناسب با جامعه هدف خود جذب کنید و بتوانید در مدت کوتاهی پیج خود را ارتقا دهید و به درآمد دلخواه خود برسید کافیست به ما اعتماد کنید و اگر در این زمینه نیاز به مشاوره داشتید تیم پشتیبانی ما به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد. قدردان اعتماد شما هستیم.
برای افزایش لایکها، باید محتوای مرتبط و با کیفیت بالا تولید کنید که مخاطبانتان را جذب کند. همچنین، باید با مخاطبان خود از طریق داستانسرایی، استفاده از هشتگهای پرطرفدار و مرتبط، برگزاری مسابقات، و تعامل با پستهای دیگران تعامل داشته باشید.
برای ترغیب دیگران به گذاشتن کامنت، میتوانید با پرسیدن سؤال، ایجاد محتوای بحثبرانگیز، یا مطرح کردن نکتههایی که توجه مخاطب را به خود جلب میکند، تعامل ایجاد کنید. همیشه به کامنتهای دریافتی پاسخ دهید تا بحث را ادامه دهید.
مردم بیشتر پستهایی را شیر میکنند که حاوی اطلاعات مفید، الهامبخش، یا سرگرمکننده است. پس سعی کنید محتوایی تولید کنید که ارزش اشتراکگذاری داشته باشد. از ویژگیهای استوری اینستاگرام نیز برای ترویج پستها و تشویق به شیر کردن آنها کمک بگیرید.
کاربران معمولاً پستهایی را سیو میکنند که برایشان مفید هستند و بخواهند بعدا به آنها رجوع کنند. ارائه نکات، راهنماییها، دستورالعملها، یا محتوای الهامبخش که کاربران بخواهند آنها را به عنوان مرجع نگه دارند، میتوانند به افزایش سیوها کمک کند.
اسخ به کامنتها، به ویژه آنهایی که فرصت برای گفتگو فراهم میکنند، میتواند تعامل را افزایش دهد.
استفاده از نظرسنجیها، سوالات، کوییزها و فیچرهای تعاملی دیگر در استوریها میتواند تعامل را بهبود ببخشد.