با توجه به اینکه اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار است برای اینکه در آن پیشرفت کنید باید  به تبلیغات، انتشار پست ها و استوری ها توجه زیادی داشته باشید که از این طریق بتوانید افزایش فالوور داشته باشید. اصلی ترین موضوعی که در تبلیغات باید بتوانید به بهترین شکل آن را انجام دهید تولید محتوا می باشد، باید متن تلبیغات شما بسیار خوب و جذب کننده باشد. اگر می خواهید برای پیج اینستاگرامتان تبلیغات داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید ما در اینجا بهترین روش های نوشتن کپشن برای تبلیغات را به شما معرفی می کنیم.

برای راحتی شما دوستان عزیز🎧

کپشن نویسی در اینستاگرام-فالووان

کپشن خوب و جذاب تبلیغاتی

اصولا بعد از تولید محتوای خوب و مفید دومین نکته ای که در بازاریابی محتوایی خیلی مهم و تاثیر گذار است رساندن محتوای تولید شده به گوش شنوندگان هدف است و در شبکه های اجتماعی یکی از اصلی ترین راه های این امر تبلیغات در صفحه های مرتبط و یا صفحه های عمومی است و یکی از مهم ترین نکته ها در تبلیغات در اینستاگرام نوشتن کپشن مناسب برای پست های تبلیغاتی است.

1.جذاب بودن سه خط اول کپشن

از یکی از نکاتی که در نوشتن کپشن باید بهش توجه کنید حدودا سه الی چهار خط اول کپشن در نمای اولیه دیده می شوند و ادامه کپشن پس از لمس دکمه more نمایش داده می شوند، پس این بخش از متن باید به قدری جذاب باشد که مخاطب را وادار به لمس more و خواندن ادامه متن بکند.

2.شناخت مخاطبین هدف

نکته مهم بعدی شناخت مخاطبان هدف است، مخاطبان هدف در این کار اشخاصی هستند که انتظار داریم با دیدن محتوای تبلیغاتی ما جذب صفحه ما شوند، پس در نتیجه محتوای تبلیغاتی ما باید با توجه به این افراد تهیه شود. این شناخت میتواند شامل رده سنی، جنسیت و غیره باشد و بهترین راه برای شناخت مخاطبان هدف نظرخواهی و جمع آوری اطلاعات از مشتریان قبلی مجموعه ما است.

چگونه تولید محتوای تبلیغات اینستاگرام انجام می شود؟

3.محتوای مناسب جامعه هدف

نکته بعدی که خیلی مهم است شناخت مخاطبان آن تبلیغ هست یعنی قطعا محتوای تبلیغاتی ما برای صفحات مختلف نباید یکسان باشد و باید با توجه به نوع مخاطبان آن صفحه نوشته شود، به طور مثال اگر دنبال کنندگان صفحه ای که می خواهیم در آن محتوای تبلیغاتی منتشر کنیم نوجوانان هستند حتما باید متفاوت باشد با حالتی که مخاطبان میانسال هستند.

کپشن در اینستاگرام-فالووان

4.هدف گذاری در تبلیغات

نکته بعدی هدف گذاری در تبلیغات است، تبلیغاتی که عموما با توجه به اهداف کلان مجموعه (صرفا با هدف فروش) برنامه ریزی میشن در شبکه های اجتماعی بازخورد خوبی دریافت نمی کنند و بهتر است که در تبلیغات روی بازاریابی محتوایی کار کنبیم و از مخاطب ها بخواهیم که برای خواندن محتوا های جذاب صفحه ما ( آموزشی, سرگرمی) صفحه ما را دنبال کنند نه صرفا برای خرید محصولات ما.

بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی براین اصل است که ما بجای این که از ابتدا روی فروش تمرکز کنیم، مخاطبان را با محتوا های جذاب و مفیدی که در زمینه کاری خود تولید می کنیم جذب کنیم ، سپس با ارائه این محتوا ها در صفحه اینستاگرام خود، ویژگی ها و نقاط قوت محصول خود را بیان کنیم و به مرور مخاطبین جذب شده را به مشتری تبدیل کنیم.

در نهایت و پس از رعایت همه این نکات باید دقت داشته باشید که شما یک شبه تبدیل به یک نویسنده متون تبلیغاتی ماهر نخواهید شد و باید دائما در این زمینه تمرین کنید تا بتوانید متون تبلیغاتی بهتری را برای جذب مخاطب تهیه کنید و مشتریان بیشتری را جذب صفحه اینستاگرام خود بکنید .

و باز هم برای اطلاعات بیشتر به سایت گوگل مراجعه فرمایید.

چه صفحه هایی برای تبلیغات مناسب هستند؟

همانطور که می دانید هر چقدر هم محتوای تبلیغاتی ما خوب و جذاب و مناسب باشد، اگر صغحه مناسبی برای منتشرکردن محتوای تبلیغاتی خود پیدا نکنیم،  قطعا بازخوردی که مد نظر داریم را دریافت نخواهیم کرد.

در این مطلب سعی داریم نکاتی برای شناخت صفحه هایی مناسب برای تبلیغات به شما آموزش دهیم.

1. فقط به تعداد فالوور اعتماد نکنید

نکته ای که باید حتما در نظر بگیرید این نکته هست که صرفا به تعداد فالوئرهای یک صفحه توجه نکنید، همانطور که میدانید فالوئرهای خیلی از صفحه ها، از نوع فالوئر فیک هستند و هیچ تعاملی با اون صفحه خاص ندارند، پس حتما به میزان تعامل پست ها دقت کنید نه تعداد فالوئرها.

2.تعامل فیک 

این روزها متاسفانه کلاه سیاه ها به تعامل هم رحم نکرده اند و در این عرصه نیز از تعاملات غیر واقعی استفاده می کنند مثل لایک و یا کامنت فیک، پس حتما پس از بررسی میزان تعامل سعی کنید با خوندن تعدادی از کامنت ها ( مشاهده کنید که کامنت ها تکراری و یا غیر واقعی نباشند) ویا بررسی صفحه کسانی که پست ها را لایک می کنند( بررسی کنید که از نوغ فالوئر روح نباشند, در مورد فالوور روح یا Ghost follower در مقاله های گذشته توضیح داده شده) از واقعی بودن این تعاملات مطمئن شوید.

 3.اثبات اجتماعی

معمولا اگرصفحه ای، صفحه مناسبی برای تبلیغات باشد باید به صورت روزانه در آن تبلیغات برندهای مختلف منتشر بشوند، پس اگر در صفحه ای این اتفاق نمی افتد یا تعداد این تبلیغات خیلی کم است به احتمال زیاد این صفحه یک صفحه مناسب برای تبلیغات نیست و افراد دیگر بازخورد خوبی از تبلیغات در این صفحه نگرفته اند که دیگر اقدام به انجام این کار نمی کنند.

کپشن نویسی در اینستاگرام-فالووان

چطور محتوای تبلیغاتی بهتری تولید کنیم؟

طبیعتا ما برای اینکه محتوای صفحمون دیده شود و بیننده های بیشتری داشته باشد،  یکی از راه هایی که داریم تبلیغات کردن برای جذب مخاطب برای محتوای صفحه خود است، در اینستاگرام و در ایران تبلیغات به این صورت هست که ما محتوای تبلیغاتی را به صفحه هایی که به نظر مخاطبین مناسبی دارند ارائه میدهیم و در ازای دریافت هزینه ای محتوای تبلیغاتی ما را داخل صفحه خود منتشر می کنند و ما از این طریق میتوانیم مخاطبین جدیدی برای صفحه خود جذب کنیم.

همانطور که میدانید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام شامل یک مدیا (عکس یا فیلم) و یک کپشن می باشد، که هر چه بتوانیم مدیا و کپشن بهتر ومناسب تری آماده کنیم افراد بیشتری را جذب خواهیم کرد همانطور که صدرصد هدف همه ما از صرف انرژی برای تهیه محتوای تبلیغاتی همین است، برای این کار باید حتما اشراف کامل به چند نکته زیر داشته باشیم.

1.مخاطب محتوای تبلیغاتی ما کیست؟

برای اشراف براین موضوع باید بدانید که چه کسانی قراره که به محتوای تبلیغاتی شما توجه کنند، برخی افراد مخاطبین صفحه ای که قرار است که به محتوای تبلیغاتی آنها درآن منتشر شود را مخاطب تبلیغاتشان در نظر می گیرند، اشتباه نکنید این تصور کاملا غلط است، مخاطب محتوای تبلیغاتی  شما صرفا کسانی هستند که انتظار دارید توجه آنها را جلب کنید ممکن است بخشی یا همه مخاطبین صفحه ای باشند که شما در آن تبلیغات می کنید و یا ممکن است با واسطه محتوای تبلیغاتی شما را ببینند و عملا مخاطبان آن صفحه خاص نباشند.

2.محتوای تبلیغاتی ما درباره چه چیزی است؟

در محتوای تبلیغاتیمان چه چیزی را می خواهیم به مخاطب بگوییم یا چه چیزی را به وی ارائه دهیم، آیا قرار است که بخشی ار محتوای صفحه خود را به آن ارائه بدهیم یا صرفا برند خود را معرفی کنیم، قطعا در این دو حالت باید رویکرد متفاوتی در طراحی محتوای تبلیغات خود داشته باشیم و فهم این موضوع از ابتدای کار در تدوین محتوای تبلیغاتی کمک فراوانی به ما می کند.

3.این محتوای تبلیغاتی در چه جایگاهی به مخاطب ارائه خواهد شد؟ 

این موضوع عملا بیشترین تاثیر رو در محتوای تبلیغاتی ما خواهد داشت، این که محتوای ما در کجا و کی توجه مخاطبان خود را جلب کند، محتوای تبلیغاتی که در زمان 9 صبح منتشر شود قطعا باید با محتوای تبلیغاتی که زمان 8 شب در اینستاگرام منتشر میشود متفاوت باشد چرا که از نظر روانشناختی حالات و عکس العمل های انسان ها در ساعات مختلف متفاوت است یا محتوای تبلیغاتی ما در یک صفحه ای منتشر شود که تبلیغات کمتری منتشر می کند یا در صفحه ای منتشر شود که خیلی بیشتر تبیلغات دارد و محتوای تبلیغاتی ما باید در بین محتواهای تبلیغاتی دیگر جلب توجه کند.

4.چه سنجه ای برای موفقیت یا عدم موفقیت آن محتوای تبلیغاتی داریم؟ 

داشتن سنجه در هر قسمت از هر کاری تنها چیزیست که باعث میشود آن کار هر روز از روز قبل خود جایگاه بهتری داشته باشد، در صورتی که ما ندانیم محتوای تبلیغاتی که در گذشته منتشر کردیم عملکرد خوبی داشته است یا نه قطعا تلاشی برای بهبود آن محتوای تبلیغاتی نمی کنیم، در بحث تبلیغات به طور کلی سه عمل، آزمایش، یادگیری و بهبود است، آزمایش یه معنی تست کردن محتوای تبلیغاتی که تولید کردیم، یادگیری به معنی بررسی عملکرد آن محتوای تبلیغاتی و بهبود به معنی استفاده از یادگیری برای بهتر کردن محتوای تبلیغاتی است.

کلام آخر:

امیدوارم با خواندن این مطلب توانسته باشیم به پیشرفت شما در پیج اینستاگرامتان کمک کرده باشیم، یک پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان داریم اگر می خواهید تعداد فالوورهایتان زیاد شود می توانید از قابلیت خرید فالوور ایرانی در وب سایت ما استفاده کنید که یک روش مطمئن و سریع برای شما می باشد.