تعامل, پست ها, instagram

 

افزایش میزان تعامل پست ها در اینستاگرام چیست؟ همه شما می دانید که شبکه های اجتماعی این روز ها یکی از اصلی ترین فضاها برای کسب درآمد و توسعه فعالیت های و کسب و کار های شما شده. اینستاگرام یکی از مهم ترین و کارآمد ترین ابزار ها در توسعه کسب و کار شده. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید با کمی خلاقیت و صرف وقت می توانید ترفند های اینستاگرام را یاد بگیرید و به راحتی رتبه پیج خودتان را بهبود ببخشید. تعامل پست ها در اینستاگرام یکی از این موصعات است. اگر شما بتوانید تعامل پست های خود را بالا ببرید درآمد و سود شما به صورت چشمگیری بیشتر خواهد شد. این کار از چه طریقی انجام می شود؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید.

برای راحتی شما دوستان عزیز🎧

تعامل در اینستاگرام از موضوعات مهم و قابل بحث این روز های افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند شده است. قبل از بررسی میزان تعامل پست ها در اینستاگرام بهتر است که در ابتدا با  مفهوم گروه و گروه تعامل در اینستاگرام آشنا شوید. در اینستاگرام یک قابلیتی که وجود دارد این است که شما می توانید افراد را در یک دایرکت تکی به صورت جمعی اضافه کنید. با این کار شما می توانید تشکیل یک گروه بدهید. افرادی که در این گروه هستند می توانند در این گروه صحبت کنند و پست های مختلف را به اشتراک بگذارند.

علت کاهش تعامل پست ها در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام طوری رفتار می کند که پست هایی که likelihood  یا احتمال بیشتری برای پسندیده شدن توسط هر فرد خاص را داشته باشند. برای آن فرد در رتبه های بالاتری نمایش داده می شوند و پست هایی که از صفحه هایی است که آن شخص خاص تعاملات کمتری با آنها  داشته در رتبه های پایین تری نمایش داده می شوند و ممکن است اصلا توسط آن شخص دیده نشوند.

پس بر طبق همین موضوع افرادی که به تازگی صفحه شما را دنبال کرده اند و هنوز با هیچ یک از پست های شما تعاملی نداشته اند پست های جدید شما را در رتبه معقولی مشاهده خواهند کرد؛ که اینستاگرام بتواند میزان تمایل آن شخص به صفحه شما را اندازه گیری کند. پس در نتیجه اگه افرادی که به تازگی صفحه شما را دنبال کرده اند با پست های جدید شما تعامل مناسبی نداشته باشند، اینستاگرام رتبه پست های شما را به مرور زمان کاهش می دهد.

پست هایی که در رده های پایینی به کاربر نمایش داده می شوند به مرور تعاملات کمتری از کاربران دریافت می کنند.

طبق یک تحقیق روانشناختی میزان تعاملات افراد با پست هایی که به محض بازکردن اینستاگرام می بینند به نسبت پست هایی که در رتبه های بعدی هستند بیشتر است. چرا که به مرور زمان و پس از مشاهده چند پست حوصله کاربر نسبت به پست های بعدی کاهش پیدا می کند. همین موضوع باعث می شود که صفحه هایی که پست های آن ها در رده های پایینی به کاربر نمایش داده می شوند به مرور تعاملات کمتری از کاربران دریافت کنند.

همین موضوع باعث می شود که به مرور زمان میزان likelihood دنبال کنندگان جدید نسبت به صفحه شما کاهش پیدا کند و همین موضوع باعث می شود که پست های شما برای آن افراد جدید در رتبه های خیلی پایین تر نمایش داده شوند. این امر باعث می شود که خیلی از این افراد پست های جدید شما را در صفحه home اینستاگرام نبینند. در نتیجه Reach پست های شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند که گویا این افراد جدید اصلا صفحه شما را دنبال نکرده اند.

به همین دلیل توصیه می شود که در زمان هایی که جذب مخاطب دارید، یعنی به طور مثال تبلیغات می کنید پست های جذاب تری منتشر کنید و سعی کنید مقدار قابل توجهی از کامنت ها را جواب دهید. با انجام این کار میزان تعامل افراد جدید با صفحه شما افزایش پیدا می کند و پست های بعدی شما را در رتبه های بهتری می ببینند و در نتیجه با جذب افراد جدید میزان تعاملات پست ها و همچنین میزان Reach پست های شما افزایش پیدا می کند. همچنین استفاده صحیح از قوانین هشتگ گذاری نیز به دیده شدن بیشتر پست های شما کمک می کند.

الگوریتم, instagram

Powerlike چیست؟

بر اساس این موضوع، مسئله ای تحت عنوان Powerlike وجود دارد که در حقیقت آمار لایک های دریافتی ما از صفحاتی است که ما آن ها را دنبال می کنیم و دنبال کننده های ما هستند و هم تمام و یا بخشی از دنبال کنندگان آن ها مخاطبین هدف صفحه ما هستند. گروه تعامل و یا Engagement pod نیز به همین علت شکل گرفته است. گروه های تعامل گروهایی هستند که در آن صفحه هایی که مخاطب هدف یکسان و یا مشابهی دارند در کنا هم قرار می گیرند و پست های هم رو در ساعات اولیه انتشار پست ها لایک و یا با اونها تعامل می کنند.

همین موضوع باعث می شود که پست های همه صفحات داخل گروه برای مخاطبینشان در صفحه home در رتبه های بالاتری نمایش داده شوند و همچنین پست های هر صفحه این شانس را پیدا کنند که برای دنبال کنندگان دیگر صفحات حاضر در گروه، در صفحه اکسپلور نمایش داده شوند. هر چه صفحه های حاضر در گروه بیشتر باشند و مخاطبین هدف صفحه ها به هم نزدیک تر باشند، تاثیر گروه تعامل برای همه صفحات بیشتر می شود. این گروه های تعامل را می توانید در تلگرام، واتس اپ، و سایر پیام رسان ها ایجاد کنید و از صفحه هایی که مخاطبین هدف مشابهی با شما دارند درخواست کنید که در گروه تعاملی شرکت کنند.

تاثیرات powerlike

بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام، لایک شدن توسط اکانت هایی که تعداد فالوور و پست های بالا دارند، در زمان های اولیه انتشار پست شما می تواند تاثیر بالایی روی رشد پیج شما داشته باشد. امروزه تمرکز بسیاری از افراد که صاحب کسب و کار های بزرگ و کوچک در اینستاگرام هستند این است که پست های خود را به چه شکلی وارد اکسپلوور کنند. همانطور که در بالا اشاره شد پاورلایک باعث ارتقا و افزایش رتبه و ارزش پست های شما و در نتیجه پیج شما می شود و باعث می شود که پست های شما به مرور زمان وارد صفحه اکسپلوور اینستاگرام شوند.

حال ما مقاله ای برای شما تدارک دیده ایم که به طور مفصل در خصوص پاورلایک با شما صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را بخوانید.

Powerlike چیست

گروه های تعامل در اینستاگرام چیست؟

همانطور که می دانید بر اساس الگوریتم اینستاگرام، پست هایی که توسط افرادی که ما آنها را دنبال می کنیم یا با آنها سلیقه ها و نقاط مشترک داریم لایک می شوند و در صفحه home اینستاگرام برای ما در رتبه های بالاتری نمایش داده می شوند. همچنین اگر پست لایک شده توسط صفحه ای منتشر شده باشد که ما آن صفحه را دنبال نمی کنیم، آن پست ها شانس این را دارند که در صفحه اکسپلور به ما نمایش داده شوند. افرادی که اینستاگرام دارند برای بهبود روند رشد پیج خود در اینستاگرام این کار را انجام می دهند.

به این صورت که برای مثال اگر من 20 تا دوست دارم در اینستاگرام یک گروه ایجاد می کنم و پست هایی که در پیجم قرار می دهم را در آن گروه ارسال می کنم و از دوستانم می خواهم که پست های من را لایک کنند یا زیر آن ها کامنت بگذراند و یا حتی آن ها را در پیج های خود استوری کنند و من هم برای پست های آن ها این کار را انجام می دهم. با این کار تعامل پست های پیج من بالا می رود و در نتیجه پیج من رشد و پیشرفت قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

روش های صحیح استفاده از گروه های تعاملی اینستاگرام

همانطور که در بالا اشاره شد، تا این جا با مفهوم گروه و گروه تعاملی در اینستاگرام آشنا شدید. حال باید بدانیم که نحوه استفاده از این گروه ها به چه صورت باید باشد. چرا که اگر نتوانید به صورت صحیح از این گروه ها استفاده کنید، نه تنها میزان تعامل پست های شما بیشتر نمی شود، بلکه پیج شما با افت و کاهش شدید تعامل و در نتیجه روند نزولی مواجه خواهد شد. برای جلو گیری از ضربه خوردن به پیج باید اصول صحیح استفاده از گروه های تعاملی را بلد باشید که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • اولین نکته که باید خیلی به آن توجه کنید این است که افرادی در این گروه باشند که مرتبط به حوزه کاری شما و یا مرتبط به موضوع پست های شما باشند. چرا که اگر اینطور نباشه به پیکربندی و ورودی های اکسپلور شما ضربه وارد می کنند.
  • مورد بعدی این است که افرادی که در این گروه ها هستند، حتما باید یکدیگر را فالوو داشته باشند چرا که اگر پیج های یکدیگر را فالوو نداشته باشند ممکن است الگوریتم های اینستاگرام آن ها را به اشتباه ربات تشخیص دهد.
  • از فرستادن لینک پست ها در گروه ها خودداری کنید. از افرادی که در گروه تعاملی هستند بخواهید که خودشان به پیج شما بروند و با پست ها تعامل برقرار کنند. اگر این کار را نکنید هوش مصنوعی اینستاگرام متوجه استفاده شما از گروه های تعاملی می شود.
  • تا جایی که می توانید تعداد گروه های تعاملی خود را افزایش دهید. افزایش تعداد این گروه ها به معنای افزایش تعامل پست های شما و در نتیجه پیشرفت رشد پیج شما است.
  • تمام صفحاتی که قصد تعامل دارند باید در ساعات از قبل مشخص شده پست خود را منتشر کنند. پس از انتشار پست و لینک در گروه اطلاع رسانی کنند.
  • تمام صفحاتی که در گروه تعامل شرکت می کنند باید مخاطبین هدف داشته باشند. مخاطب هدف چیست؟ مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی افرادی هستند که قصد داریم پست های ما برای آن ها نمایش داده شود.

چطور در اینستاگرام به مخاطب هدف دست پیدا کنیم؟ 

جمع بندی

هدف ما از این مقاله معرفی گروه های تعامل اینستاگرام بود. با توجه به مطالب گفته شده و بررسی جنبه های مختلف گروه های تعاملی، شما می توانید با ایجاد این گروه ها در اینستاگرام میزان تعامل پست های خود را افزایش دهید. در نتیجه روند رشد پیج شما صعودی خواهد بود و این به معنی درآمد بیشتر برای کسب و کار شما می باشد.

روش دیگری که می توانید از آن بهر ببرید تا تعامل پست های شما بالا برود افزایش فالوور است که با خرید فالوور ارزان امکان پذیر می باشد.