اینستاگرام چه سالی ساخته شد ؟ + راز و رمزهای محبوبیت آن - فالو وان
این روزها تعداد افراد زیادی را میبینیم که از کاربران اینستاگرام هستند و روزانه تعداد ساعات زیادی را در اینستاگرام میگذرانند ، به گونه ای که کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که عضوی از میلیون ها کاربر اینستاگرامی نباشد ، اما تا به حال از خود پرسیده اید که نحوه پیدایش آن چگونه بوده است ؟ چگونه و در چه تاریخی وارد ایران شد ؟ و الان چند سال است که به این رواج گرفته است و محبوب شده است ؟
برای راحتی شما دوستان عزیز🎧
جواب همه ی این سوالها در وبلاگ امروز فالووان است ، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید .
نگاهی کلی به اینستاگرام :
اینستاگرام Instagram ، شبکه اجتماعی است برای قرار دادن ویدیو و عکس ها که کوین سیستروم و مایک کرایگر این نرم افزار را بنیان نهادند و امروزه شرکت فیس بوک مالکیت اینستاگرام را برعهده گفته است .
نرم افزار اینستاگرام به کاربران خود اجازه می دهد که عکس ها و ویدیوهای خود را در دیگر شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک ، تامبلر و فیلکر به اشتراک بگذارند.
همچنین کاربران اینستاگرام که قصد اشتراک و آپلود تصاویر ، فیلم و رسانه های مورد نظر خود را دارند با استفاده از قابلیت های این اپلیکیشن بسیار محبوب میتوانند افکت های مورد پسند خود روی تصاویر و فیلم ها اعمال کرده بعد آنها را منتشر کنند.
البته کاربرانی که قصد انتشار ویدئو در اینستاگرام را دارند باید توجه داشته باشند که محدودیت زمان آن ۶۰ ثانیه که معادل یک دقیقه میباشد .
چه کسانی با چه دستگاه هایی میتوانند ازآن استفاده کنند ؟
گفتنی است که نرم افزار اینستاگرام یک نرم افزار مالکیتی می باشد که برای تلفن های همراه IOS ، اندروید و مایکروسافت ویندوز در دسترس می باشد.
چه کسانی در لحاظ محبوبیت تعداد بیشتری فالوور در اینستاگرام دارند ؟
در نرم افزار اینستاگرام اشخاصی که دنبال کننده بسیاری دارند کریستیانو رونالدو ورزشکار و آرایانا گرانده می باشند .
بیشترین لایک مختص به کدام پست منتشر شده در اینستاگرام بوده است ؟
پربازدید و پرلایک ترین پست در اینستاگرام ، تخم مرغ اینستاگرام بود که بیشترین لایک را در این شبکه اجتماعی به خود اختصاص داده است.
سایر افرادی که بیشترین فالوور و دنبال کننده را دارند چه کسانی هستند ؟
سلنا گومز ، جانسون ، کایلی جنر، کیم کارداشیان ، لیونل مسی و بیانسه می باشند.
لازم به ذکر است یادآور شویم که اینستاگرام نمونه ایی از شکست مقدمه ایی برای پیروزی است بطوری که سیستروم و مایک کرایگر که به نوعی خالقان اینستاگرام بودند ، در ابتدا نرم افزاری با نام Burbn ساختند که به یک شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی معروف بود.
این نرم افزار در نهایت توانست فقط ۱۰۰۰ کاربر را به سمت خود جذب کند و این یک شکست برای اسن دو بود .
اما با این تعداد دنبال کننده دست از کار و تلاش برنداشتند و تصمیم بر گسترش ایده های خود گرفتند. سرانجام در اکتبر ۲۰۱۰ اینستاگرام در قالب یک نرم افزار IOS عرضه شد. و در دسترس کسانی که دارای سیستم عامل ios بودند قرار گرفت .
در ادامه این مطالب باید بدانیم چه کسانی آن را ساختند ؟ علت ساخت این برنامه چه بود ؟ انگیزه سازندگان چه بود ؟
اینستاگرام که هم اکنون به محبوب ترین شبکه ی اجتماعی در بین کاربران قرا گرفته است توسط دو دوست قدیمی به نام های کوین سیستروم و مایک کرایگر خلق شده و در دنیا محبوبیت خود را به دست آورده است .
گرچه هم اکنون این برنامه در دست فیسبوک است .
همچنین این برنامه دارای الگوریتم وهوش مصنوعی پیشرفته بوده،
و این امکان را به کاربران خود میدهد تا همزمان پست خود را در شبکه های اجتماعی دیگر همچون توییتر ، تامبلر ، فیسبوک و .. نیز پست کرده و انتشار دهند.
در حقیقت این برنامه نسخه شکست خورده یک اپ مکان یابی به نام BURBN ساخته شده توسط سیستروم و کرایگر بود ، که در همان ابتدا توانست تنها ۱۰۰۰ کاربر جذب کند
که این پروژه برای این دو نفر شکست خورده تلقی شد اما آنها از تلاش دست برنداشتند و دائم به فکر عملی کردن ایده های خود بودند ، که این امر آغاز موفقیت جدیدی برای خودشان و جهان شد .
و بالاخره ، در نتیجه این تلاش ها در سال ۲۰۱۰ اپلیکیشن اینستاگرام در قالب نسخه IOS کار خود را آغار کرد .
در همان سال ابتدایی رونمایی از اینستاگرام با استقبال زیادی رو به رو شد و بیش از ۱۰۰ میلیون اکانت و کاربر را در خود ایجاد کرد، و تا سال ۲۰۱۴ این محبوبیت مرزها جا به جا شده بود و به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر نیز رسید .
به گفته عضو ارشد شرکت فیسبوک بیش از ۳۰ میلیون اکانت و کاربر مربوط به این شرکت است و ۲ میلیون از این اکانت ها برای امور بازاریابی این شرکت است ، که این موضوع بر مشهور شدن اینستاگرام می افزاید .
اینستاگرام از چه سالی وارد ایران شد ؟
همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ، اینستاگرام اولین نسخه خود را تحت IOS وارد بازار کرد و مشهور شد ، اما این موضوع بحث برانگیز است که ما ایرانی ها در چه زمانی به این اپ دسترسی پیدا کردیم ؟
در همان اوایل شروع کار اینستاگرام ، ایرانی ها خیلی از گوشی های تحت IOS استفاده نمیکردند ، درست است که نمی شود تاریخ دقیقی برای ورود ایرانی ها تخمین بزنیم اما در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ چیزی نزدیک به ۴۰ میلیون ایرانی به تنهایی تشکیل دهنده کاربر های اینستاگرام بودند .
تاریخ ارائه نسخه های مختلف اینستاگرام چه زمانی بود ؟
نسخه اولیه که گفته شد ، در سال ۲۰۱۰ تحت عنوان IOS شروع به کار کرد و بعد از تلاش دو سالخ نسخه اندروید این اپ نیز منتشر شد ، که کاربران اندرویدی سریع تر از آن که فکرش را می کردند اکانت خود را ساختند . در نوامبر همان سال نیز نسخه تحت وب این اپ در اختیار عموم قرار گرفت و کاربران میتوانستند از طریق مرورگر خود وارد اکانت اینستاگرام خود شوند . و به این گونه هر فردی با هر دستگاه و سیستم عاملی توانست از اینستاگرام و قابلیت هایش نهایت استفاده را ببرد .
از طرفی اینستاگرام توانست از مدت رونمایی تا ۳ سال بعد از شروع سودی با ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در آمریکا برای سرمایه گذاران خود داشته باشد، که این امر موجب شد تا سرمایه گذاران بیشتری تمایل به همکاری با این شرکت را داشته باشند .و به نحوی دیگران را وسوسه کرد .
از آنجایی که شهرت اینستاگرام زبان زد شده بود سر انجام شرکت فیسبوک تصمیم گرفت در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۲ اینستاگرام را به ارزش ۱ میلیارد دلار از صاحبان آن خریداری کند،
که موفق هم شد که به صورت نقد و سهام این هزینه را به پردازد و اینستاگرام را از آن خود کند .
اینستاگرام در طی مسیر رشد و تاریخچه خود چه تغییراتی داشته است ؟
از تاریخ هایی که در قسمت های بالا گفته شد ، که اینستاگرام شروع به کار کرد دو تغییر اساسی در زمینه به روز رسانی به خود دیده است .
اولین تغییر در مارس ۲۰۱۴ بود که برنامه نویسان این اپ تصمیم گرفتند که در کم کردن اندازه نسخه اندروید و رابط کاربری این اپ اقدام کنند .
و تغییر دیگر در سال ۲۰۱۷ و رونمایی از قابلیت استوری در اینستاگرام بود که مورد پسند علاقه مندان و همچنین درصد بالایی از کاربران واقع شد . چرا که در این برهه از زمان استوری اینستاگرام قابلیتی بسیار محبوب برای تعامل بیشتر با کاربران است ، صاحبان کسب و کارها به وسیله ی استوری با کابران خود تعامل بیشتری برقرار میکنند ، صحبت میکنند ، پرسش و پاسخ انجام میدهند ، از روزمرگی های خود فیلم یا عکس منتشر میکنند و از این قبیل فعالیت ها . و به دلیل اینکه هر استوری بیشتر از ۲۴ ساعت دوام ندارد و به طور خودکار پاک میشود برگزیده ی آنها را هر فرد به سلیقه ی خود میتواند در قسمت هایلایت ها قرار دارد تا بصورت مداوم و همیشگی در پیج باقی بماند .
بعد از اجرا و عملی شدن استوری اینستاگرام که با رضایتمندی شمار زیادی از کاربران قرار گرفت ، آنها به فکر قابلیت دیگری به نام live افتادند،
که در ابتدا این یک فرایند آزمایشی بود که در آمریکا شکل گرفت و بعد از آن از حالت آزمایشی خارج شد و در سراسر دنیا قابل اجرا شد .
کاربرد این قابلیت به این صورت است که کاربر در یک پخش زنده با دنبال کننده های خود در ارتباط است و میتواند با آنها به صورت تصویری و یک طرفه صحبت کند .این ارتباط ممکن است یکنفره یا دو نفره باشد . و همچنین میتوانند این ارتباط را برای کسانی که موفق به دیدن آن در لحظه ی پخش نشده اند ، ذخیره کرده و به به صورت پست igtv انتشار دهند .
چرا igtv ؟ زیرا پست های منتشر شده در اینستاگرام به صورت یک دقیقه ای هستند و برای پست های مدت دار یا باید آنها را به صورت اسلایدی و پشت سر هم در چند اسلاید بگنجانند یا به صورت igtv انتشار دهند .
در پی رشد اینستاگرام ، در این مسیر با مشکل هم مواجه شد ؟
یقینا پیروزی های پی در پی مشکلاتی را به همراه دارد و درباره این برنامه نیز این موضوع صدق می کند .یکی از مشکلاتی که مدتی برنامه نویسان و صاحبان این اپلیکیشین محبوب را درگیر و نگران کرده بود ، اعتراض کاربران از کوتاه بودن ویدیو های آپلود شده بود ، که این فرصت را نمیداد تا ویدیو با تایم بالاتری را در یک پست قرار بدهند .
از این رو در سال ۲۰۱۸ با ایجاد قابلیت IGTV این مشکل نیز برای کاربران حل شد و دیگر میتوانستد حتی ویدیو های یک ساعته را در صفحه خود پست کنند و یا در صفحات دیگر تماشا کنند .نکته جالب درباره این امر این است که این آقایان هرگز دست از بروز رسانی بر نمیدارند و سعی دارند تا به روز ترین قابلیت های دنیا را در این اپ بگنجانند .
در همین راستا برای تماشای بهتر ویدیو ها و فیلم های IGTV قابلیت land scape یا تمام صفحه اضافه شد .
و همگی معتقدند باید منتظر قابلیت های جدید و به روز اینستاگرام باشیم .
چرا که اینستاگرام مدتی یکبار الگوریتم های خود را بروزرسانی میکنند تا کاربرانی که واقعا تلاش میکنند و سزاوار دیده شدن هستند رشد کرده و دیده شوند.
کاربرانی که دستورات و قوانین وضع شده از طرف اینستاگرام را انجام داده و از پیروی از آنها هیچ گاه سر باز نمیکنند یقینا لیاقت بیشتری برای دیده شدن نسبت به کسانی که بی توجه از کنار این قوانین میگذرند ، دارند .
سوالاتی که در این راستا پیش می آید این است که :
- چطور میشود گام به گام با دستورات اینستاگرام پیش رفت ؟
- چگونه از آنها مطلع شویم ؟
- جزئیات آنها را چگونه و از کجا باید پیدا کنیم ؟
- چگونه میشود همیشه در حال سرچ کردن راجع به مطالب جدید و قابلیت های منتشر شده از طرف اینستاگرام باشیم ؟
برای بروز و آپدیت بودن در بستر اینستاگرام هیچ نیازی به فکر کردن در رابطه با این ابهامات وجود ندارد ، چرا که تیم فالووان همه روزه با انتشار مطالب و اطلاعات بروز به کاربران و همراهان خود این امکان را میدهد که برای رسیدن به پاسخ پرسش های خود ساعات طولانی را در اینترنت تلف نکنند ، زیرا هر چرا که نیاز است بدانند و برای پیشرفت پیج خود آنرا لحاظ کنند ، ما در این وبسایت گنجانده ایم . پس جای هیچ نگرانی وجود ندارد .
لازم به ذکر است که در کنار انتشار مطالب مفید و بروز ، وبسایت ما خدمات و پکیج هایی را ارائه میکند که در رسیدن به اهداف و جایگاه مد نظر شما به شدت ارزشمند و کارآمد خواهد بود .
درباره ی این پکیج ها و نحوه ی تهیه و دسترسی به آنها در مقالات قبلی هم چنین صفحات اصلی سایت توضیحات جامع و بی ابهامی توسط تیم ما تهیه و منتشر شده است ، لذا شما همراهان گرامی با مراجعه به صفحات اصلی میتوانید از تمامی این پکیج های ارزشمند اعم از خرید فالوور ارزان ، خرید لایک ، ربات اینستاگرام و … بهره مند شوید .
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است