چطور در اینستاگرام به مخاطب هدف دست پیدا کنیم؟ - فالو وان

دستیابی به مخاطبین هدف در اینستاگرام

طبیعتا هدف هر کسب و کاری از فعالیت در شبکه های اجتماعی منتشر کردن و رساندن مطلب مورد نظر خود به مخاطبینش هست و برای کار حتما باید درک درستی از مخاطب هدف داشته باشد.

مخاطب , هدف , اینستاگرام

flw1.ir

1.مخاطب هدف خود را بشناسید.

جامعه هدف به مجموعه افرادی گفته می شود که شما قصد فروش محصول را با ارائه خدمات به آنها دارید.

مخاطب هدف شما باید فرد یا افرادی باشند که احتمال دارد که به محصول و یا خدمات شما علاقه مند باشند.

قطعا شناخت صحیح مخاطبین هدف به تحقیق و تخصص احتیاج دارد ولی در مراحل اولیه می توانید با بررسی و شناخت چند تن از مشتریان خود یا رقبای خودتون مخاطبین هدفتون رو تا حدودی پیدا کنید البته این روش فقط برای کسب و کارهایی جوابگو است که رقیب یا رقبایی در فضای اینستاگرام داشته باشند.

این شناخت باید شامل تمام ویژگی های جمعیت شناسی آنان باشد و هر یک از آنان را باید نماینده یک دسته از مشتریان کسب و کار خود درنظر بگیریم، این ویژگی ها شامل جنسیت، محل زندگی، ساعات استفاده از اینستاگرام صفات اخلاقی، نحوه و میزان تعاملات با دیگر صفحه های اینستاگرام و.. می شود.

مرحله اول:

اینستاگرام, اکانتت

flw1.ir

مرحله دوم :

پست , اینستاگرام

flw1.it

مرحله سوم: 

لایک ها , پست ها, اینستاگرام

flw1.oir

مرحله چهارم: 

فالو, پابلیک , اینستاگرام

flw1.ir

مرحله پنجم : 

following, اینستاگرام, تب

flw1.ir

با انجام و رصدکردن صفحه های رقبای خود به صورت مداوم به راحتی می توانید به اطلاعات جالبی در مورد مخاطبان هدف دست پیدا کنید، به طور مثال اینکه معمولا در چه ساعاتی از روز از اینستاگرام استفاده می کنند, یا چه صفحه هایی رو در اینستاگرام دنبال می کنند در کدام منطقه زندگی می کنند به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و…

کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود در اینستاگرام را شروع کرده اند با این کار میتوانند که جامعه هدف خود را راحت تر و بر اساس مخاطبین رقبا انتخاب کنند.

چطور می توانیم با مخاطبان خود ارتباط یک به یک برقرار کنیم؟

برقراری ارتباط موثر با مخاطبین و دنبال کنندگان حلقه گمشده  فعالیت خیلی از صفحه ها در شبکه های اجتماعی است مخاطب وقتی می تواند پیام شما را درک کند که در ارتباط متقابل با شما قرار بگیرد در غیر اینصورت تمام پیام های شما را نادیده می گیرد.

کاربران تمایل دارند با انسان ها در تعامل باشند نه با برندها پس ما در شبکه های اجتماعی باید کاری کنیم تا کاربران در ارتباط متقابل با ما قرار بگیرند. کاربرانی که با پست های شما در شبکه های اجتماعی در تعامل هستند معمولا انتظار دارند که این تعامل دو سویه باشد، این تعاملات ممکن است قرار دادن کامنت و یا ارسال دایرکت در اینستاگرام و دیگر رفتارها در سایر شبکه های اجتماعی باشد، همانطور که میدانید تعامل متقابل دریافت کنند علاوه بر اینکه تعاملاتشان را با شما ادامه خواهند داد، بیش از پیش تمایل دارند که پیام، محصول و یا خدمات شما را با سایرین به اشتراک بگذارند.

پیامد عدم تعامل با کاربران

در صورتی که کاربران پاسخ تعاملات خود را دریافت نکنند به مرور زمان تمایلشان برای تعامل با صفحه شما کاهش می یابد چرا که احساس می کنند در تعامل با یک ربات و نه یک انسان هستند و به مرور زمان نسبت به شما دلسرد خواهند شد, علاوه بر ان  ترجیح می دهند که پیام, محصول و یا خدمت شما را با سایرین به اشتراک نگذارند چرا که بخاطر بی اهمیتی شما نسبت به پیام ایشان وفاداری خود را نسبت به شما از دست داده اند.

برای اینکه این تعاملات شکل بهتری به خود بگیرند بهتر است علاوه بر پاسخگویی به ایشان شما نیز به صورت متقابل گاها نظر آنها را نسبت به خود محصول و یا خدماتتان جویا شوید تا حس تعامل با یک انسان به صورت کامل برای آنها تداعی شود، علاوه بر آن این موضوع باعث می شود که کاربران برند شما را مانند برند خود بدانند و برای بهتر شدن و بیشتر دیده شدن آن شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند.


برچسب ها: