شروع فعالیت در اینستاگرام باید با تصمیم مشخص درمورد هدفی باشد که کاربر می‌خواهد دنبال کند تا بتواند براساس آن فعالیت خود را مدیریت کند. قبل از اینکه بخواهید به هر روشی خدمات و محصولات خود را دراینستاگرام تبلیغ کنید باید بدانید برای چه کسی می خواهید محتوا تولید کنید و مخاطب هدف شما چه کسانی هستند.
مخطاب هدف می تواند یک هدف اصلی و مهم در جهت رشد اینستاگرام شما باشد، برای شناسایی مخاطب هدف در اینستاگرام روش هایی وجود دارد که ما در این مقاله به شما آن ها را به شما معرفی می کنیم.

برای اینکه بتوانید مدریت بهتری در پیج اینستاگرام خود داشته باشید و زمانتان را صرف کارهای دیگر کنید می توانید از ربات های اینستاگرام استفاده کنید،ربات ها مثل یک ادمین برای پیج شما عمل می کند می تواند ارسال دایرکت انجام دهد، پست انتشار دهد، کامنت گذاری کند و… هر کاری که مربوط به یک پیج است شما با خرید ربات اینستاگرام می توانید همه ی کارهای صفحه اینستاگرامتان را به آن بسپارید.

مخاطب هدف چه کسی است؟

مخاطب هدف در اینستاگرام

 

در شبکه اجتماعی اینستاگرام کاربران زیادی وجو دارد، مخاطب هدف کسی است که به محتوا هایی که تولید می کنید، خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید و همینطور به برند شما علاقه مند است.
به منظور اینکه بتوانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و آنها بخشی از حوزه کاری شما شوند باید به یکسری از خصصیات آنها توجه کنید به طور مثال سن،جنس و همینطور علاقه مندی های آنها چیست و چه محتواهایی را دوست دارند؟ زمانی که پاسخ این سوالات پیدا کردید و مخاطبین هدف شما تعیین شد باید بدانید چطور می شود آنها را در ایسنتاگرام پیدا کرد.

 

چگونه مخاطب هدف را پیدا کنیم؟

دراین قسمت با روش های پیدا کردن مخاطب هدف آشنا می شوید و بعد از اینکه این اطلاعات را بدست آوردید باید بدانید چطور می توانید این مخاطبین را جذب کنید برای این کار هم می توانید یک برنامه ریزی موثر داشته باشید که شما را در رسیدن به مخاطبین هدف و پیشرفت در اینستاگرام کمک می کند.

  • کمک گرفتن از هشتگ ها

    اولین روشی که می توانید از آن استفاده کنید و از طریق آن می توانید به مخاطبین مورد نظر برسید استفاده کردن از هشتگ ها است. با استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط به برند شما می توانید بازدید محتواهای خود را زیاد کنید، از هشتگ در پست ها و استوری ها استفاده می شوند.

  • پیدا کردن مخاطب هدف با موقعیت مکانی

    یک راه مطمئن دیگر برای جذب مخاطب و افزایش فروش استفاده از موقعیت مکانی است. برای اینکه کاربرانی را در یک مکان خاص بخواهید پیدا کنید می توانید از ویژگی تگ موقعیت مکانی در اینستاگرام استفاده کنید. استوری ها و پست هایی که دارای تگ موقعیت مکانی هستند در جستجوهای مکانی نمایش داده می شوند. این قابلیت می تواند نمایش پست های شما را افزایش دهد.

  • استفاده از نظر سنجی اینستاگرام

    نظر سنجی در اینستاگرام می تواند به شما در شناخت علایق مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید.با استفاده از این روش می توانید بفهمید مخاطب شما چه نوع محتوایی دوست دارد. برای نظرسنجی هم اینستاگرام این قابلیت را به خودش اضافه کرده است.

  • تحلیل پست رقبا

    یکی دیگر از روش های موثر در پیدا کردن مخاطب هدف تحلیل کردن پست های رقبا است. برای این کار اول باید رقبای خود را پیدا کنید و بعد از آن پیج آنها را دنبال و تحلیل کنید که مقدار تعامل آنها چقدر است و همینطور چه محتواهایی تولید می کنند.با کسب کردن این اطلاعات می توانید برای کارهای خود از آن ایده بگیرید و همینطور می توانید مخاطبین رقبا را برای تعامل با آنها فالو کنید. راه دیگری که می توانید انجام دهید فالو کردن افرادی که در پیج رقبا پست ها را لایک و کامنت گذاری می کنند.
    این روش برای کسانی که تعداد فالوورهای پیج اینستاگرامشان کم است موثر است با این روش می توانید تعداد زیادی مخاطب هدف بدست آورید.

دستیابی به مخاطبین هدف در اینستاگرام

طبیعتا هدف هر کسب و کاری از فعالیت در شبکه های اجتماعی منتشر کردن و رساندن مطلب مورد نظر خود به مخاطبینش هست و برای کار حتما باید درک درستی از مخاطب هدف داشته باشد.

دستیابی به مخاطب هدف

1.مخاطب هدف خود را بشناسید.

جامعه هدف به مجموعه افرادی گفته می شود که شما قصد فروش محصول را با ارائه خدمات به آنها دارید.

مخاطب هدف شما باید فرد یا افرادی باشند که احتمال دارد که به محصول و یا خدمات شما علاقه مند باشند.

قطعا شناخت صحیح مخاطبین هدف به تحقیق و تخصص احتیاج دارد ولی در مراحل اولیه می توانید با بررسی و شناخت چند تن از مشتریان خود یا رقبای خودتون مخاطبین هدفتون رو تا حدودی پیدا کنید البته این روش فقط برای کسب و کارهایی جوابگو است که رقیب یا رقبایی در فضای اینستاگرام داشته باشند.

این شناخت باید شامل تمام ویژگی های جمعیت شناسی آنان باشد و هر یک از آنان را باید نماینده یک دسته از مشتریان کسب و کار خود درنظر بگیریم، این ویژگی ها شامل جنسیت، محل زندگی، ساعات استفاده از اینستاگرام صفات اخلاقی، نحوه و میزان تعاملات با دیگر صفحه های اینستاگرام و.. می شود.

مرحله اول:

اینستاگرام, اکانتت

مرحله دوم :

پست , اینستاگرام

مرحله سوم: 

لایک ها , پست ها, اینستاگرام

مرحله چهارم: 

فالو, پابلیک , اینستاگرام

مرحله پنجم : 

following, اینستاگرام, تب

با انجام و رصدکردن صفحه های رقبای خود به صورت مداوم به راحتی می توانید به اطلاعات جالبی در مورد مخاطبان هدف دست پیدا کنید، به طور مثال اینکه معمولا در چه ساعاتی از روز از اینستاگرام استفاده می کنند, یا چه صفحه هایی رو در اینستاگرام دنبال می کنند در کدام منطقه زندگی می کنند به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و…

کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود در اینستاگرام را شروع کرده اند با این کار میتوانند که جامعه هدف خود را راحت تر و بر اساس مخاطبین رقبا انتخاب کنند.

ما فایلی برای شما تهیه کرده ایم که به طور اختصاصی به شما آموزش می دهیم که چگونه مخاطب هدف خود را جذب کنید کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه مخاطب هدف را پیدا کنیم

چطور می توانیم با مخاطبان خود ارتباط یک به یک برقرار کنیم؟

برقراری ارتباط موثر با مخاطبین و دنبال کنندگان حلقه گمشده  فعالیت خیلی از صفحه ها در شبکه های اجتماعی است مخاطب وقتی می تواند پیام شما را درک کند که در ارتباط متقابل با شما قرار بگیرد در غیر اینصورت تمام پیام های شما را نادیده می گیرد.

کاربران تمایل دارند با انسان ها در تعامل باشند نه با برندها پس ما در شبکه های اجتماعی باید کاری کنیم تا کاربران در ارتباط متقابل با ما قرار بگیرند. کاربرانی که با پست های شما در شبکه های اجتماعی در تعامل هستند معمولا انتظار دارند که این تعامل دو سویه باشد، این تعاملات ممکن است قرار دادن کامنت و یا ارسال دایرکت در اینستاگرام و دیگر رفتارها در سایر شبکه های اجتماعی باشد، همانطور که میدانید تعامل متقابل دریافت کنند علاوه بر اینکه تعاملاتشان را با شما ادامه خواهند داد، بیش از پیش تمایل دارند که پیام، محصول و یا خدمات شما را با سایرین به اشتراک بگذارند.

پیامد عدم تعامل با کاربران

در صورتی که کاربران پاسخ تعاملات خود را دریافت نکنند به مرور زمان تمایلشان برای تعامل با صفحه شما کاهش می یابد چرا که احساس می کنند در تعامل با یک ربات و نه یک انسان هستند و به مرور زمان نسبت به شما دلسرد خواهند شد, علاوه بر ان  ترجیح می دهند که پیام, محصول و یا خدمت شما را با سایرین به اشتراک نگذارند چرا که بخاطر بی اهمیتی شما نسبت به پیام ایشان وفاداری خود را نسبت به شما از دست داده اند.

برای اینکه این تعاملات شکل بهتری به خود بگیرند بهتر است علاوه بر پاسخگویی به ایشان شما نیز به صورت متقابل گاها نظر آنها را نسبت به خود محصول و یا خدماتتان جویا شوید تا حس تعامل با یک انسان به صورت کامل برای آنها تداعی شود، علاوه بر آن این موضوع باعث می شود که کاربران برند شما را مانند برند خود بدانند و برای بهتر شدن و بیشتر دیده شدن آن شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند.

 

نتیجه گیری:

در این مطلب بررسی کردیم که چه کارهایی می توانیم برای دستیابی به مخاطب هدف انجام دهیم.

برای اینکه در پیج اینستاگرام بتوانید پیشرفت داشته باشید و همینطور افراد بیشتری جذب برند خود کنید باید اول از همه مخابین خود را بشناسید با این کار می توانید فالوور های بیشتری جذب پیج خود کنید

البته روش های دیگری برای انجام این کار وجود دارد که در سایت فالووان این روش ها  وجود دارد به طور مثال اگر می خواهید افزایش فالوور داشته باشید می توانید با خرید فالوور ارزان این کار را انجام دهید.

مطالب پیشنهادی

چگونه با استفاده از هشتگ در اینستاگرام، مخاطب کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

10 ایده پست اینستاگرام برای افزایش تعامل با مخاطبان هدف (تضمینی) 

چگونه به راحتی فالوورهای اینستاگرام بیشتری به دست آوریم 2022