انواع اکانت های اینستاگرام - فالو وان

امتیاز ما
امتیاز دهی
[Total: 0 Average: 0]

قبل از شروع فعالیت در اینستاگرام باید مشخص کنید که هدفتان از ساخت اکانت در اینستاگرام چیست. سرگرمی یا انجام کارهای دیگر. اینستاگرام  به دلیل اینکه قابلیتهای زیادی دارد کابران زیادی را در کل دنیا به خود جذب کرده است. هرکاربری ممکن است در اینستاگرام نیازهایی داشته باشد به همین دلیل اینستاگرام اکانت های مختلفی در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله می خواهیم درمورد انواع اکانت های اینستاگرام با شما صحبت کنیم که در انتها شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع اکانتی مناسب شما می باشد.

انواع اکانت در اینستاگرام. حتما برای شما هم سوال است که ما چند نوع اکانت در این  شبکه اجتماعی داریم. برای فهمیدن این موضوع همراه ما باشید. چرا که قصد داریم در این مقاله از فالووان به بررسی اکانت اینستاگرام و انواع آن بپردازیم.

برای راحتی شما دوستان عزیز🎧

اینستاگرام بازار داغ این روزهای بلاگرها و کاربران می باشد. این اپلیکیشن به مخاطب این قابلیت را می دهد که با توجه به نوع و حوزه فعالیت خود، اکانت مورد نظر خود را ایجاد کند و به همان گونه فعالیت کنید. سوال اصلی این است که ما چگونه و با توجه به چه معیارهایی باید نوع اکانت خود را انتخاب و فعالیت کنیم؟

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

اکانت شخصی یا Personal

زمانی که شما اکانتی را می سازید به صورت پیش فرض روی پرسونال می باشد و این حالت از اکانت دو نوع دارد:

  • Public: اگر پیج شخصی شما روی این حالت باشد علاوه بر فالوورهای شما دیگران نیز می توانند پیج شما را ببینند. زمانی که شما پستی منتشر می کنید و اگر پیج شما در حالت پابلیک باشد فالوورها می توانند پست شما را برای دوستان خود ارسال کنند و لایک کنند و کامنت بگذارند. بطور کلی با این حالت پیج شما در دید عموم قرار میگیرد. در این حالت پست های شما شانس وارد شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام را نیز دارند.
  • Private: اگر پیج شما شخصی باشد و در حالت پرایوت قراردهید به غیراز فالوورهای شما هیچکس دیگری قادر به دیدن پست های شما نیست و فقط افرادی که جزء فالوورهای شما هستند می توانند پست شما را لایک کنند یا کامنت بگذارند.

این نوع اکانت برای افرادی مناسب است که می خواهند ابتدایی ترین استفاده ها را از اپلیکیشن اینستاگرام کنند. اکانت شخصی، مزایا و معایبی دارد که بهتر از آن هارا بررسی کنیم.

مزایای اکانت های شخصی

  • دارای قابلیت تنظیم به صورت عمومی یا خصوصی.
  • همه قابلیت های مورد نیاز و اصلی مانند استوری، پست، IGTV و.. را دارد.
  • قابلیت اضافه کردن لینک در قسمت بیو.
  • شما می توانید اکانت خود را با صفحه های فیسبوک لینک دهید، اگر هم مایل نباشید می توانید این کار را نکنید.
  • قابلیت انتخاب کلوز فرند 

کلوز فرند چیست؟ گاها برای شما پیش آمده که شاید مایل نباشید برخی از استوری هایی که در پیج خود به اشتراک می گذارید در معرض دیدی همه باشند. شما می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات استوری، یک لیست از فالوور هایی که می خواهید استوری شما را ببینند، تهیه کنید.

معایب اکانت های شخصی

  • عدم ارائه آنالیز ها.
  • شما نمی توانید با اکانت شخصی در اینستاگرام کسب درآمد داشته باشید.
  • عدم امکان درج اطلاعات تماس در قسمت بیو.
  • محدود بودن بعضی از ویژگی ها.

به صورت کلی بخواهیم بگوییم، اگر شما فردی هستید که فقط می خواهید برای یک سری فعالیت های عادی و شخصی در اینستاگرام اکانت نصب کنید، این نوع اکانت مناسب است. اما اگر قصد فعالیت های اقتصادی را دارید این اکانت مناسب نیست. در ادامه به بررسی سایر اکانت ها می پردازیم.

اکانت تجاری یا Business

اکانت های تجاری یکی دیگر از انواع اکانت در اینستاگرام هستند. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید یا تازه اقدام به شروع فعالیت کردید این نوع اکانت مناسب شماست. قطعا شما هم می دانید که این روز ها بازار کسب و کار های اینترنتی بسیار داغ شده است. کسب درآمد از پیج اینستاگرام هم یکی از اصلی ترین راه های توسعه کسب و کار این روز ها در فضای مجازی شده است. بهترین راه از طریق نصب اکانت تجاری است. در زیر به توضیح این نوع اکانت، مزایا و معایب آن می پردازیم.

داشتن اکانت تجاری با پروفایل تجاری به شما کمک می کند که برند شما حرفه ایی تر و فعالیت و حرفه شما موثر تر به نظر برسد. اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید (فرقی نمی کند که فعالیت اقتصادی شما کوچک یا بزرگ باشد.) می توانید با نصب این نوع اکانت پیشرفت و رونق کاری بالایی داشته باشید. در نتیجه اینستاگرام برای شما تبدیل به مکانی برای رشد می شود.

زمانی که پیج یا صفحه ی خود را ساختید از قسمت profile گزینه ی switch to business account را بزنید و اکانت خود را به بیزینس یا تجاری تغییر دهید. حال اگر شما نویسنده، ورزشکار ارتیست، بلاگر و… هستید میتوانید از حالت creator استفاده کنید. پیج creator و business خیلی شبیه به یکدیگر هستند و دارای یک سری امکانات هستند که پیج personal فاقد آنهاست.

اگر می خواهید که فالوور های خود را افزایش دهید می توانید با خرید فالوور ارزان به هدفتان نزدیک شوید و در صورت داشتن کسب و کاری باعث دیده شدن محصولاتتان شوید.

مزایای اکانت تجاری (Business)

  • همه ویژگی های اکانت شخصی را دارد.
  • قابلیت تبلیغ کردن.
  • اجازه دسترسی به Insight های تجاری برای تجزیه و تحلیل فعالیت تجاری شما مانند تولید محتوا و… .
  • امکان ایجاد یک نوع دسته بندی تجاری برای خودتان
  • نمایش جزئیات کسب و کار شما
  • در اینستاگرام یک بخش به نام فروشگاه اینترنتی وجود دارد. شما با داشتن یک اکانت تجاری می توانید وارد آن فروشگاه شده و بر روی پست های خود برچسب بزنید.
  • وجود امکان تبلیغات مارک و پرداختی.
  • دسترسی به ابزار های محتوای برند.

معایب اکانت تجاری

  • قابلیت شخصی سازی ندارد.
  • فقط به یک صفحه در فیسبوک پیوند می شود.
  • نیاز به پیوند فیسبوک.

با توجه به موارد گفته شده اگر شما دارای کسب و کاری هستید، با ساخت این نوع اکانت کار خود را ت.سعه دهید. از امکانات آن بهره ببرید و به افزایش درآمد چشمگیری برسید.

اکانت creator (پروفایل)

یکی دیگر از انواع اکانت، اکانت های پروفایل هستند. این اکانت ها بین اکانت شخصی و تجاری هستند. توانایی بالایی در جدا کردن افراد عادی از افراد مشهور دارند. اکانت های کریتور مناسب برای بازیگران، اینفلوئنسر ها و چهره های مشهور هستند. این اکانت ها مدیریت محتوای مارک دار و مشارکت برند اینفلوئنسر هارا بیشتر می کند.

مزایای اکانت creator

  • همه ویژگی های اکانت شخصی را دارد.
  • آنالیز های خاصی را در مورد اکانت شما را ارائه می دهد.
  • امکان ایجاد و مدیریت تبلیغات
  • امکان زمان بندی پست ها توسط شخص سوم.
  • توانایی درخواست تایید.
  • منعطف بودن پروفایل
  • دسترسی به ابزار های مارک دار
  • زمانبندی ارسال پست ها و محتوا ها

معایب اکانت پروفایل

  • عدم تبدیل به اکانت شخصی
  • لینک دادن به یک صفحه در فیسبوک

 

 

 

 

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

بررسی برخی ویژگی ها در انواع اکانت در اینستاگرام  (تجاری و پروفابل)

برچسب یا Lable

اولین قابلیت پیج کریتور و بیزینس این است که پیج شما میتواند Lable دار شود. یعنی پیج شما در دسته بندی های مختلف قرار میگیرد. عملا انتخاب دسته بندی هم به انتخاب خود شماست . مثلا اگر پیج بیزینسی دارید و کار شما فروش هر نوع محصولی است، میتوانید دسته بندی shop رو انتخاب کنید و دیگر دسته بندی ها. مثلا اگر شما پیج کریتور دارید میتوانید با توجه به فعالیت و حرفه ای خود از دسته بندی های بلاگر، ارتیست و… استفاده کنید.

حالت پیشرفت یا Promotion

دومین قابلیتی که  از تغییر حالت پرسونال به کریتور یا بیزینسی بدست میارید ؛ promotion هست. این حالت همون تبلیغ کردن برای اکانت خودتان است. این قابلیت این امکان را به شما میدهد که وقتی شما پستی را قرار میدهید، نسبت به آن تبلیغ کنید و برای آن محدودیت شهر کشور و حتی جنسیت قائل بشید که خب این قابلیت خیلی مهم و تاثیر گذار است.

امار یا Insight

سومین نکته قسمت insight می باشد که در پیج های بیزینس یا کریتور به پیج شما اضافه میشود و این قسمت به شما امارهای یک هفته را نشان می دهد و یک سری امارهای دیگر است. حالا این اعداد و ارقام به چه دردی میخورد؟ میتواند به شما نشان دهد که در یک هفته ی اخیر چه تعداد فالو داشتین چه تعداد انفالو داشتین لایک ها چقدر بوده چه افرادی با چه سنی در پیج شما هستند از کدوم شهر و کشور و یا یک امار ساعتی که برای شما مشخص میکند که مخاطب شما در چه ساعتی بیشترین حضور رو در اینستاگرام و پیج شما دارند پس برای تان مشخص میکند که چه ساعتی میتوانید پست بزارید و بازده بیشتری بگیرید.

 

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

ثبت اطلاعات تماس یا Contact

چهارمین قابلیت ثبت اطلاعات تماس است که در پیج های کریتور و بیزینس وجود دارد و تنها تفاوت آن در پیج های بیزینس و کریتور ؛ Location (موقعیت مکانی ) هست. یعنی شما در پیج های بیزینسی میتوانید شماره تماس، ایمیل یا ادرس اضافه کنید اما در پیج های کریتور فقط میتوانید شماره تماس و ایمیل اضافه کنید. اضافه کردن این اطلاعات خیلی میتواند به جذب مخاطب و مشتری برای اکانت شما کمک کند.

مدیریت قوی تر دایرکت ها

اخرین قابلیتی که اضافه میشود مدیریت قوی دایرکت هاست. شما در حالت پرسونال ۲ حالت بیشتر برای مدیریت دایرکت های خود ندارید؛ حالت general و request . حالت جنرال کسانی هستند که شما را فالو دارند و شما را دنبال میکنند . حالت ریکوییست کسانی هستند که شما را فالو نکردند و درخواست این را دارند که با شما ارتباط بگیرند که شما میتوانید درخواست آنها را accept  یا reject کنید.

درحالت بیزینس و کریتور که مدیریت دایرکت ها شبیه به همدیگر هست یک حالت دیگری وجود دارد به نام primary (اولیه) که کسانی که شما را فالو ندارند ذرخواست میدهند و شما اگر درخواستشان را قبول کنید میتوانید پیام ها را به قسمت general انتقال دهید. میتوانید پیام های مهم تر را به قسمت جنرال انتقال بدهید و با این کار میتوانید مدیریت قوی تری در دایرکت های خود داشته باشید.

جمع بندی

امروز در این مقاله انواع اکانت در اینستاگرام را بررسی کردیم. ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک را بیان کردیم. شما می توانید با مطالعه این مطالب یک نوع اکانت مناسب نوع فعالیت خود را انتخاب کنید. و در اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کنید.

 

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

پیسنهاد ویژه:

چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشیم؟

چگونه آنفالو کنیم بلاک نشویم؟

اینستاگرام وب چگونه است؟ 

برچسب ها: