در حال حاضر در بین شبکههای اجتماعی که در ایران وجود دارند، تلگرام و اینستاگرام از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ تلگرام محیط محدودتری نسبت به اینستاگرام دارد و به همین دلیل راحتتر میتوانید یک کانال را به خوبی اداره کنید. اما در اینستاگرام با محیط بازتر و قابلیتهای بیشتری رو به رو هستید، به همین دلیل نیاز به راهکارهایی دارید تا بتوانید به خوبی صفحه موفقی را داشته باشید؛برای رسیدن به یک پیج پر ببینده در اینستاگرام باید روش های مختلفی را امتحان کنید و همچنین برای رسیدن به این هدف باید تلاش و پشت و کار بالایی هم داشته باشید. ما در این مقاله می خواهیم همه موارد و نکاتی که می توانید با انجام آن یک پیج اینستاگرام پر ببینده داشته باشید به شما معرفی می کنیم. پس اگر این موضوع برای شما مهم است تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.
برای راحتی شما دوستان عزیز🎧
برای داشتن یک پیج موفق و پربازدید چه اقداماتی میتوان انجام داد؟
تعداد مطالب پیجتان را افزایش دهید:
اپلیکیشن اینستاگرام بر خلاف تلگرام این قابلیت را دارد که آماری از تعداد پستهای منتشر شده را نشان میدهد؛ پس بعد از ایجاد حساب کابری و ورود به اینستا، مطالب زیادی را در مدت زمان کمی، در صفحهتان منتشر کنید.
عموما ارزش یک پیج، به مطالب و تعداد آن است، به همین خاطر اگر بتوانید با سرعت، مطالب زیادی در حدود ۲۰۰ پست قرار دهید ارزش بهتری نسبت به یک پیج ۲۰ پستی دارد.
بعد از اینکه مطالب خود را آماده کردید و در پیج قرار دادید، حالا در قدم دوم، به سراغ کاربران برای گرفتن عضو اقدام کنید.
در پیج خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید:
بهترین و تنها راه رایگانی که در اینستا برای دعوت از دیگر کاربران برای بازدید از پیجتان وجود دارد، استفاده از هشتگ در حالت عمومی است؛ در اوایل شروع کارتان حتما از چندین هشتگ در پستهای خود استفاده کنید، و به مرور زمان با یافتن دوستان جدید، از هشتگ ها کمتر کنید.
سعی کنید در کپشنهای هر پست از کاربران بخواهید که به صفحه شما مراجعه کنند، در این صورت فقط این پست فعلی دیده نمیشود، و احتمال بازدید از صفحهتان بالاتر میرود.
همیشه سعی کنید که پیجتان ظاهری شکیل و زیبا داشته باشد:
مثل دیگر نرم افزارها مانند تلگرام و.. برای خوب دیده شدن، باید ظاهر خوب و اختصاصی خود را هم داشته باشید.
برای اینکار بهتر است لوگوی صفحه را خودتان طراحی کنید تا در همه پستهایتان به صورت اختصاصی به همراه هشتگ آدرس صفحه دیده شود، تصاویر خاص و منحصر بفردی روی پروفایلتان قرار دهید؛ این موارد باعث میشود که کاربران بدانند این پیج به صورت حرفهای مدیریت میشود و به همین دلیل اعتبار صفحه را بالاتر میبرد.
سعی کنید مطالب مرتبط به هم را با هشتگ مخصوصی، مثلا با دسته یکسان و شماره یا عناوین متفاوت متمایز کنید، و همچنین برای برچسپهای هر مطلب، از یک فونت، اندازه و.. استفاده کنید.
سعی کنید تا حد امکان از نوشتهها و خلاقیتهای خاص خود برای ایجاد یک پست استفاده کنید؛ مطالب تکراری در پستهایتان استفاده نکنید. میتوانید برای متفاوتتر کردن پستتان از نظرسنجی، مسابقه،وبینار.. استفاده کنید.
هم چنین سعی کنید از لینک های ایرانی برای قسمت برچسب و نظرات استفاده کنید.
بسیاری از کاربران اینستا میدانند که اینستاگرام برای استفاده از برچسپ و کامنت غیر فارسی محدودیت ایجاد کرده است و آن ها را پشتیبانی نمی کند، اما باز هم افرادی هستند که دقیقا در اولین نظر در قسمت کامنتها لینک خارجی می نویسند، و یا از لینکهای غیر ایرانی در برچسپ مطالبشان استفاده میکنند. اینستا این لینکها ار فعال نمیکند، بهمین خاطر دیگر کاربران با دیدن این لینکها نه میتوانند آن ها را کپی کنند و نه میتوانند با کلیک بر روی آن به آدرس مورد نظر بروند.
نهایتا استفاده از این لینکها فقط سطح صفحه شما را پایین میآورد، بخاطر اینکه برای دیگر اعضا مشخص میکند با یک حساب کاربری حرفهای رو به رو نیستند.
استفاده از عکس ها و ویدئو های با کیفیت:
اگر به صفحه ی اینستاگرام الی گشت در اینستاگرام مراجعه کرده باشید، خواهید دید که ما در صفحه ی خود همه ی استانداردهای لازم را در حد بالاتر از نیاز مخصوصا در زمینه ی عکس ها و ویدئو ها، استفاده می کنیم. کیفیت و رنگ عکس بسیار در جذب مخاطب فضای مجازی همچون اینستاگرام بسیار نقش مهمی دارد زیرا در نگاه اول، همه چیز از فیلتر چشم گذر خواهد کرد واولین چیزی که می بینیم، عکس و یا ویدئو است. از عکس و ویدئوی با کیفیت و با تنوع های رنگی متفاوت و مربوط به موضوع پستتان استفاده کنید. در ضمن به این نکات حتما توجه کنید. از عکس های مربع شده و در سایز ۸۰۰×۱۰۰۰ استفاده کنید. از عکس های تکراری استفاده نکنید.
اگر میخواهید از این لینکها استفاده کنید باید آنها را در محلهای مخصوص به خودشان، مثل قسمت bio قرار دهید. در این قسمت هم نهایتا فقط یک لینک غیر ایرانی میتوانید قرار دهید.
برای بهتر و سریع تر دیده شدن حتی میتوانید پیجتان را تبلیغ کنید:
در تلگرام به راحتی میتوانستید در یک پست، آدرس صفحه خود را هم قرار دهید و سپس آن را به دیگر گروه ها فوروارد کنید تا کاربران با کلیک بر روی آن، به صفحه شما متصل شوند؛ اما در اینستا با محدودیتی همراه هستید، و برای تبلیغ بهتر است از راهکارهای تبلیغاتی استفاده کنید.
در اینستا مجبور هستید که هزینهای را برای تبلیغات بپردازید، پس بهتر است این هزینه را در صفحات حسابهای کاربری بزرگتر که بهترین روش برای دیده شدن توسط اعضاء است، مصرف کنید.
برای گذاشتن لینک از قسمت معرفی استفاده کنید:
اینستاگرام برای استفاده از برچسب و نظرات در برخی از جایگاه ها، محدودیت ایجاد کرده است و شما در پی نوشت پست های خود از لینک سایت یا اپلیکیشن هایی همانند تلگرام استفاده کنید. برای این کار یا باید از قسمت استوری بهره ببرید و در آن جا لینک مورد نظرتان را بگذارید و یا باید از قسمت معرفی یا همان بیو استفاده کنید تا لینک الحاقی شما، کار کند.
چگونه میتوان یک پیج پر بیننده در اینستاگرام داشت؟
صفحه خود را تبلیغ کنید:
برای این که مخاطب عام تر و بیشتری را در اقصی نقاط کشور و یا حتی جهان پیدا کنید، هزینه ای را حتما برای تبلیغات در صفحات بزرگ تر و البته معتبر تر ،بپردازید و تبلیغ کنید. برای این که در زمینه ی تبلیغات صفحات کاربردی را پیدا کنید، بدون توجه به تعداد فالوور صفحه، به تعداد نظرات و لایک های پست های صفحه دقت کنید. ابتدا شاید سخت و وقت گیر به نظر بیاید اما برای این که منابع مالیتان را هدر ندهید، این کار را انجام دهید تا در کوتاه مدت جواب دلخواه برای دیده شدن را بگیرید. هستند کسانی که از امکاناتی همچون دنبال کنندگان غیر واقعی استفاده کنند، اما استفاده از این امکان در تعداد و مقیاس بالا باعث می شود که کاربران دیگر متوجه این موضوع شده و حتی دنبال کنندگان خودتان هم از صفحه ی شما انصراف دهند و این باعث کاهش اعتبارتان می شود. دلیلش هم بسیار ساده است. شما لایک و نظرات کافی ندارید ولی دنبال کنندگانی دارید که پست های شما را حتی نمی بینند!!!
برای اینکه تعداد لایک های خود را افزایش دهید می توانید از روش خرید لایک استفاده کنید.
رفتارهای نامتناسب با قوانین اینستاگرام را حذف کنید:
اینستاگرام بسیار در زمینه ی فعالیت های رباتیکی که در آن انجام می شود، حساس و زیرک است. اگر در پست های خود از ربات ها و الگوریتم های غیر معمول استفاده کنید، باعث کاهش دیده شدن و کاهش تعامل به دستیابی شما به مخاطبان جدید می شود و در نتیجه بازده صفحه ی شما را تحت شعاع قرار می دهد.
از امکانات استوری مثل استیکرها، GIFها و… استفاده کنید تا استوریها چشم نواز شوند.
از آخرین ویژگیها و ابزار ویدیویی استفاده کنید. وقتی ویدیوی جدید IGTV را بارگذاری میکنید، 15 ثانیه اول در فید شما قابل مشاهده خواهد بود.
برای ویدیوهای طولانیتر، میتوانید پیش نمایش 60 ثانیهای را در فید خود به همراه یک دعوت نامه برای تماشای کل ویدیو در IGTV ارسال کنید.
با استفاده ازاستوری بیشتر در دید باشید:
کاربران عکسها و ویدیوهای 15 ثانیهای استوری را هرروز در بالای صفحه اینستاگرام خود تا 24 ساعت میبینند.
استوریها ممکن است حاوی یک لینک، متن و یا GIF هم باشند.
با استفاده از امکانات جذاب استوری شما میتوانید:
- ترافیک را از استوری به پست جدید، بلاگ جدید و یا صفحه محصول خود هدایت کنید
- از کاربران با استیکر سوال و جواب بخواهید از شما سوالی بپرسند. و به تمام سوالات آنها پاسخ دهید
- درباره توسعه برند و یا محصول جدید نظرسنجی انجام دهید
شما همچنین میتوانید از هایلایت استوری استفاده کنید که همیشه در صفحه شما خواهند ماند. در هایلایت اطلاعاتی از برند خود بگذارید و آگاهی از برندتان را افزایش دهید.
هنگام هدف گذاری، هم به اهداف کوتاه مدت و هم بلند مدت توجه کنید:
پست ها و کمپین های اینستاگرام شما باید بر اساس علایق مخاطبان شما طراحی شود.
برای کسب نتیجه بهتر اهداف خود را SMART بچینید و بعد میزان موفقیت آنها را اندازهگیری کنید.
بر اساس تحقیقات از بین 3000 مارکتر در سال 2020؛ هدف اول 40 درصد از آنها در کمپینهای اینستاگرام «نرخ تبدیل Conversion Rate» است.
اما نرخ تبدیل هدف کوتاه مدت است و به راحتی قابل اندازهگیری است.
تمرکز بر ایجاد ارزش برند و لذت بردن مشتریان موجود میتواند در درازمدت ارزش بسیار بیشتری را ارائه دهد.
یک تقویم محتوا بسازید
انتشار محتوا فی البداهه وقتی زمان ندارید؛ مشکلی ندارد. اما پیشرفت مداوم مستلزم انضباط بازاریابی است.
از یک تقویم محتوایی برای سازماندهی پستها استفاده کنید و آنها را از قبل برنامهریزی کنید.
تم انتخاب کنید. آنها میتوانند فصلی باشند، رویدادها یا روندهای فعلی را منعکس کنند، یا مربوط به سبک زندگی و یا ارزشهای مخاطبان هدف شما باشند.
تمهایی را انتخاب کنید که به شخصیت و محصولات برند شما مربوط باشند.
قالبهای مناسب انتخاب کنید. قالب شما میتواند استوری، ویدیو، عکس، ویدیو سریالی و یا هرنوع پستی که منظور و مقصد شما را بهتر به مخاطب برساند.
برای کپشن نوشتن معطل نشوید. شما همیشه باید برای انتشار محتوا آماده باشید و درگیر نوشتن کپشن درست قبل از انتشار پست نشوید.
به زمانبندی توجه کنید. برنامهها را بر اساس زمان نیاز به تولید محتوا و مناسبترین زمان برای انتشار برنامهریزی کنید.
از آنالیز اینستاگرام برای اندازهگیری تعامل استفاده کنید:
آنالیز اینستاگرام دید وسیعی از عملکرد پیجتان و رفتار فالوورهایتان به شما میدهد. سه گزینه در آنالیز پیج اینستاگرام شما وجود دارد.