سلام کاربران عزیز فالووان امروز با یکی دیگر از موضوعات مهم اینستاگرام همراه ما هستید، موضوعی که ممکن است بتواند خیلی تاثیرات ارزشمندی را برای شما عزیزان همراه داشته باشد تا بتوانید بیشتر شناخته و دیده شوید. قصد داریم در مورد کلمات کلیدی اینستاگرام صحبت کنیم و بررسی کنیم کلمات کلیدی داغ اینستاگرام کدامند؟

پیشنهاد فالووان به شما: چگونه سابسکرایب کنیم

 

کلمات کليدي در اينستاگرام-فالووان

کلمات کليدي اينستاگرام

فید در اینستاگرام  (Feed) :

اولین صفحه‌ای که هنگام ورود به اینستاگرام آن را میبینید فید نام دارد. به این بخش صفحه home یا خانه نیز میگویند. در این صفحه جدیدترین استوری‌ و پست‌های دنبال کننده هایتان را میبینید.

پیج یا اکانت اینستاگرام (page) :

به حساب کاربری که ایجاد کرده اید پیج میگویند. بعد از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام آخرین تب شما پروفایل شما را نشان میدهد. برای دیدن پیج دیگر افراد کافیست بعد از جستجوی آنها روی آیدی آنها کلیک کنید تا به پیج آنها بروید.

بیو (Bio) :

متن معرفی هر پیج که در زیر عکس پروفایل قرار دارد بیو نام دارد. در این قسمت علاوه بر متن میتوانید از استیکرها نیز استفاده کنید. همچنین میتوانید در صورت داشتن وبسایت آدرس آن را در این قسمت وارد کنید.

یوزرنیم (Username) :

یوزرنیم یا نام کاربری اسم منحصر به فردی است که شما برای خود انتخاب میکنید تا دیگران با استفاده از آن شما را پیدا کنند.

پست (post) :

هر عکس یا ویدیوی که شما به اینستاگرام آپلود میکنید یک پست محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحۀ پروفایلتان نمایش داده می‌شود و پست افرادی که شما آنها را فالو کرده اید در فید شما قابل مشاهده است. تعداد پست هایی که شما منتشر کرده اید در صفحه پروفایل شما قابل مشاهده است.

کپشن (caption) :

در اینستاگرام نیز به نوشته‌ای که در زیر پست نوشته میشود کپشن میگویند. کپشن های نوشته شده در اینستاگرام معمولا یک بیت شعر یا یک متن دلنوشته و…. میباشد. یا اگر پست شما آگهی است اطلاعات تماس، آدرس و …. نوشته میشود. در کپشن میتوانید از هشتگ ها برای پیدا شدن پست تان توسط دیگران استفاده کنید.

شیر کردن (Share) :

شیر کردن به معنی “به اشتراک گذاشتن” است. زمانیکه که شما پست یک کاربر را پسندید میتوانید آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید.

فالو (follow) :

فالو به معنی “دنبال کردن” است. زمانی از این اصطلاح استفاده میشود که شما یک نفر را دنبال کنید برای این کار به پروفایل کاربر هدف میرویم و دکمه فالو را میزنیم. با این کار شما پست هایی که کاربر منتشر میکند را در فید خود میبینید همچنین میتوانید ببینید که این کاربر چه کسانی را لایک میکند و چه کامنت هایی را میگذارد.

فالوور (follower) :

فالور به معنی “دنبال کننده یا تعقیب کننده” است. هنگامی که افراد پیج شما را دنبال می‌کنند، به جمع فالوورهای پیج شما اضافه میشوند. در مقابل اگر شما پیج فردی را فالو (دنبال) کنید، شما به فالوورهای پیج طرف می‌پیوندید. برای دیدن تعداد فالوورهایتان به تب پروفایل خود مراجعه کنید.

فالوینگ (Following) :

فالوینگ به معنی “پیروی یا تقلید” است. در اصطلاح یعنی چه تعداد افراد توسط شما دنبال میشود. وقتی شما دیگران را فالو میکنید، در قسمت (following) میتوانید آنها را مشاهده کنید.

فالوبک (Follow Back) :

فالوبک به “بازگشت فالو” است. اگر کاربر یک کاربر دو را فالو کند و کاربر دوم نیز در پاسخ او را فالو کند عمل فالوبک انجام شده است.

آنفالو (unfollow) :

اگر شما از دنبال کردن یک فرد خسته شدید میتوانید او را آنفالو کنید. برای این کار روی دکمه آنفالو که به جای فالو ظاهر شده است کلیک کنید.

بلاک (Block) :

در صورتیکه بخواهید دسترسی یک نفر را به پیج تان اعم از فالو شما یا دیدن لایک های شما و … به راحتی میتوانید او را بلاک کنید.

کلمات کلیدی در اینستاگرام-فالووان

ریپورت (Report) :

زمانی که شخصی برای شما مزاحمت ایجاد کند و یا پست هایی دارد که متضاد قوانین اینستاگرام مانند مطالب توهین کننده به ادیان و افراد، مطالب تروریستی، مطالب جنسی و …. است میتوانید او را ریپورت کنید. با ریپورت کردن یک کاربر ، شما به اینستاگرام اخطاری میدهید که این شخص فعالیت غیرمجاز دارد. زمانی که تعداد ریپورت‌های یک کاربر زیاد شود، اینستاگرام آن پیج را میبندد.

کا (k) :

اینستاگرام برای ساده کردن اعداد بزرگ از k (به معنی کیلو) استفاده میکند.هر کا برابر 1000 میباشد. پس اگر بینید که پیجی 10k فالور دارد به این معن است که10/000 نفر او را فالو کرده‌اند. همچنین اینستاگرام در رقم های بالا از m نیز استفاده میکند که به معنی میلیون است. معمولا پیج سلبریتی ها این نماد را دارند.

لایک (Like) :

لایک به معنای “علاقه داشتن” است. در اینستاگرام به این معناست که شما از پست یک کاربر خوشتان آمده است و میخواهید این توجه را نشان دهید. در این حالت از لایک استفاده میکنیم. برای این کار روی پست مورد نظر دوبار کلیک میکنیم. تعداد زیاد لایک یک پست به معنی مورد پسند بودن آن پست است. همچنین شما میتوانید کامنت دیگران را نیز لایک کنید. شما با مراجعه به بخش نوتیفیکیشن یا بخش لایک های یک پست میتوانید ببینید که چه کسی پست شما را لایک کرده است.

آنلایک (unlike) :

اگر پست یا کامنتی را لایک کردید و به هر دلیلی پشیمان شدید میتوانید آن را آنلایک کنید. برای اینکار روی قلب زیر پست مورد نظر کلیک کنید.

کامنت (Comment) :

کامنت به معنی “اظهار نظر کردن” است. یکی از قابلیت های اینستاگرام امکان نظر دادن به پست های دیگران است. برای این کار روی آیکون مشخص شده بزنید و نظر خود را وارد کنید. همچنین میتوانید نظرات دیگران را بخوانید و به آنها جواب دهید یا به زبان اینستاگرامی کامنت دیگران را reply کنید.

روش های افزایش کامنت اینستاگرام که ازآنها بی خبرید!

خاموش کردن کامنت (Turn off commenting ) :

اگر این گزینه را در یک پست فعال کنید افراد دیگر نمیتوانند زیر پست شما کامنت بنویسند. البته میتوانید به صورت کلی کامنت ها را ببندید. این امکان راه خوبی برای جلوگیری از فحاشی در پیج شما محسوب میشود.

نوتیفیکیشن (Notification) :

نوتیفیکیشن به معنی “اطلاع رسانی ” است. در اینستاگرام این اصطلاح به فعالیت‌هایی که دیگران در مورد پیج و پست‌های شما انجام داده اند گفته میشود. مثلا زمانیکه پست شما را لایک میکنند، زیر پست شما کامنت میگذارند به صورت هشدار به شما اطلاع رسانی میشود.  برای دیدن نوتفیکیشن های خود به سومین تب اپلیکیشن مراجعه کنید.

روشن / خاموش کردن نوتیفیکیشن (Turn on/off notifications) :

با روشن و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ اینستاگرام میتوانید انتخاب کنید که از رفتار فالور هایتان مطلع شوید یا نه.

منشن (Mention) :

منشن به معنی “اشاره کردن و نام بردن” است. اگر در اینستاگرام پستی را متشر میکنید که در آن افراد دیگر حضور دارند و شما مایل هستید که به آنها هم اشاره کنید مثل عکس های دوره همی دوستانه که میخواهید به دوستان خود اشاره کنید از این قابلیت استفاده میکنید. همچنین برای آگاه سازی افراد از چیزی، نیز از این قابلیت استفاده میشود. مثلا شما یک پستی را میپسندید و میخواهید دوست شما نیز آن را ببنید در این جا استفاده از منشن مناسب میباشد.

برای منشن کردن کافیست از علامت @ پیش از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر استفاده کنید.

تگ (Tag) :

تگ به معنی “برچسب زدن و علامت زدن” است. زمانیکه شما در عکسی را در اینستاگرام منتشر میکنید میخواهید افراد حاضر در عکس را معرفی کنید از قابلیت تگ کردن میتوانید استفاده کنید. برای تگ کردن کافیست قبل از آیدی ایسنتاگرام افراد از علامت @ استفاده کنید.

تفاوت Tag و Mention

اول اینکه شما فقط روی پست های خود میتوانید افراد را تگ کنید ولی در منشن کردن میتوانید هم در پست خود هم در پست دیگران کاربرانی را که میخواهید منشن کنید.

دوم اینکه تگ را روی پست میگذارند ولی منشن هم در کپشن و هم در کامنت وجود دارد.

هشتگ (Hashtags) چیست ؟ 

هشتگ برچسبی است که برای دسته‌بندی پست‌ها به کار میرود. هشتگ نه تنها در اینستاگرام بلکه در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، تویتتر، فیسبوک و ….. نیز وجود دارد.

با استفاده از هشتگ شما پست خود را از دیگر پست ها متمایز میکنید و باعث میشوید که در جستجوی دیگران دیده شوید. مثلا شما یک عکس با هشتگ آشپزی منتشر میکنید، افراد دیگر که به جستجوی کلمه آشپزی پرداخته اند میتوانند پست شما را ببینند و آنرا لایک کنند.

برای استفاده از هشتگ کافیست که کلمه مورد نظر خود را بعد از علامت # بیاورید.

استوری (story) :

استوری به معنی “داستان” است. استوری از قابلیت‌های جدید اینستاگرام میباشد که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد و در یک مدت کوتاه توانست طرفداران زیادی را جذب کند. در این قابلیت شما میتوانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی منتشر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف میشود.

در بخش استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌هایی را دیگران میگذارند را فقط شما میبینید. مانند لایک در اینجا نیز شما میتوانید ببینید که چند نفر از استوری شما دیدن کرده اند.

لایو (live) :

لایو به معنی “زنده” است. در اینستاگرام نیز لایو به معنی پخش زنده است. شما میتوانید به صورت زنده و بدون محدودیت زمانی فیلم بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

تمام کسانی که در حال دیدن لایو شما در اینستاگرام هستند میتوانند لایک کنند و به کامنت بگذارند. این کامنت‌ها توسط دیگر افراد حاضر قابل دیدن است. در نسخه های قبلی اینستاگرام لایو با تمام شدن پخش قطع میشد ولی در بروزرسانی های جدید امکان مشاهده تا چند ساعت آینده نیز وجود دارد.

اکسپلور (Explore) :

اکسپلور به معنی “جستجو” است. برای دسترسی به این قسمت تب دوم اپلیکیشن اینستاگرام را بزنید. در این بخش پست‌هایی از سراسر اینستاگرام چه آن‌هایی را که فالو کرده اید و چه نکرده اید را برای شما به نمایش گذاشته میشود.

اینستاگرام با الگوریتم هایی که دارد سعی میکند بهترین نتایج را برای شما نشان دهد. این پست ها بر اساس فعالیت شما و دوستان تان برای شما به نمایش گذاشته می شود.

در این بخش شما میتوانید به جستجوی اخصاصی بپردازید. جستجوی شما میتواند بر اساس تگ، مکان، افراد و پست های محبوب باشد.

دایرکت (Direct) :

دایرکت به معنی “مستقیم” است. دایرکت در اینستاگرام شبیه ارسال پیام خصوصی میباشد. با ارسال پیام در دایرکت پیام فقط توسط شما و کاربر مورد نظر دیده میشود.

آرشیو (Archive) :

شما میتوانید پست‌های خود را آرشیو کنید و از دسترس دیگران خارج کنید ولی هر زمان که بخواهید خودتان میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

سیو (Saves) :

سیو به معنی “ذخیره کردن” است. در اینستاگرام امکان ذخیره کردن پست ها به صورت مستقیم وجود ندارد، ولی امکان ذخیره کردن در خود برنامه وجود دارد. شما هر پستی را که بخواهید میتوانید ذخیره کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

کالکشن (Collections) :

کالکشن به معنی “دسته بندی” است. با این قابلیت میتوانید پست‌هایی را که قبلا در برنامه ذخیره کرده‌اید را دسته‌بندی کنید.

ربات اینستاگرام (instagram bot ) :

ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزار است که به جای شما به سراغ آدم‌هایی میرود که احتمالاً به پیج شما علاقه‌مند شوند و با توجه به امکاناتش برای آنها کامنت بگذارد، لایک کند , فالو و آنفالو کند در واقع اتوماتیک کردن کارها در اینستاگرام را انجام می دهد.

بیزینس پروفایل (Business Profile) :

بیزینس پروفایل به معنی “صفحه تجاری” است. صفحه تجاری اینستاگرام مخصوص افرادی است که میخواهند در اینستاگرام تجارت کنند و به درآمد برسند. با ساخت یک صفحه تجاری شما امکانات بیشتری را دریافت میکنید که برای رشد بیزینس تان به شما کمک میکند.

شات (Shout) :

قرار دادن تصویر یک اکانت در پست تان به منظور تبلیغ پیج درخواست دهنده

سیو (Saved) :

تعداد افرادی را نشان می دهد که این پست را ذخیره کرده اند. این گزینه دقیقا مشخص نمیکند کدام فالوور ها این پست را ذخیره کرده اند و فقط تعداد را نمایش می دهند.

کامنت (Comments) :

تعداد کامنت های این پست را نشان می دهد.

اینگیجمنت (Engagement) :

تعداد کل درگیری یا همان اکشن هایی که کسانی را که این پست را دیده اند نشان می دهد. این مورد به عبارتی عددی است که شامل جمع زدن تعداد لایک ها+تعداد کامنت ها+ تعداد افرادی که پست را ذخیره کرده اند، می باشد.

ایمپرشن (Impressions) :

تعداد کل بارهایی است که پست شما دیده شده است. ممکن است یک فالوور بیشتر از یک بار این پست را مرور کرده باشد. (مثلا با مراجعه دوباره به صفحه شما)

ریچ (Reach) :

تعداد اکانت های یونیک که از پست شما بازدید کرده اند در این گزینه نمایش داده می شود. (بنابراین همیشه عدد Reach از Impressions بیشتر خواهد بود) اینستاگرام در نمایش این عدد تکرار بازدید یک اکانت را حذف می کند.

 

کلمات کليدي اينستاگرامکلمات کلیدی داغ اینستاگرام-فالووان