تکنیک های سئو در اینستاگرام را بهتر بشناسید - فالو وان

اینستاگرام یکی از چندین شبکه اجتماعی مطرح دنیا با تعداد کاربران فعال میلیاردی است، که مثل گوگل دارای یکسری الگوریتم ها (بصورت خیلی محدود) است،

بعد از فراهم کردن ابزارهای تولید تصویر و فیلم، باید حساب اینستاگرام خود را به حالت حرفه ای یا بیزینسی تبدیل کنید، زمانی که اکانت خود را به حالت عمومی و تجاری تبدیل کردید، قدم های زیر را مرحله به مرحله پیش روید. آموزش سئو اینستاگرام را با نه گام زیر برایتان خلاصه و مفید شرح خواهیم داد. مطمئنا با انجام  گام های زیر و رعایت نکات مخصوص هر کدام، از پس سئو در اینستاگرام به خوبی برخواهید آمد.

۱ بهینه سازی نام کاربری:

در جستجوی اینستاگرامی بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند، پس نکات مهم مربوط به نام باید هدفمند رعایت شود. نام کاربری که برای پیج خود انتخاب می کنید باید ساده و سهولت خواندن داشته باشد. سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی عنوان کرده و با یک نام با مصمی در همه جا شناخته شوید.

۲٫  بهینه سازی مشخصات:

blank

در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید برای بهبود سئو پیح اینستاگرام، از کلمات کلیدی مهم مربوط به برند یا تجارت خود استفاده کنید.  درباره این که چه کسی هستید و چطور می توانید برای دنبال کنندگانتان مفید باشید در قسمت توضیحات پروفایل صحبت کنید.

۳٫ بهینه کردن عکس ها

بزرگترین رسالت اینستاگرام، ارائه محتوای بصری با کیفیت است. عکس ها آنچنان باید زیبا، واضح و مفهومی باشند که هر فردی بلافاصله آنچه را می بیند درک کند. اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر استفاده می کند، یعنی عکس ها را با توجه به محتوا، طبقه بندی می کند، یعنی عکسی را منتشر کنید که مرتبط و بهینه باشد.

 

 

۴٫ بهینه سازی متن های ارسالی یا کپشن ها:

با نوشتن و بهینه سازی محتوای متنی خود در پست ها یا کپشن ها بر اساس کلمات مهم حوزه کاری خود، به موفقیت های خوبی می رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود است، اما تاثیر شگرفی دارند.

۵٫ بهینه سازی هشتگ ها:

هشتگ ها همراهان وفادار و قابل اعتمادی برای کاربران اینستاگرام هستند و تعامل بالایی را از خود نشان داده اند، اگر قصد دیده شدن دارید حتما باید به هشتگ گذاری هدفمند جهت بهبود سئو پیج اینستاگرام خود، اهمیت بدهید. هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی اضافی عمل می کنند. زمانیکه شما صاحب یک پیج عمومی هستید و در پست خود از یک هشتگ استفاده میکنید، پیج شما در نتایج آن هشتگ نمایش داده می شود، این است تاثیر هشتگ گذاری در سئو اینستاگرام!

blank

۶ خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید:

حداقل ۳۰ دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو ببینید، نظرات کامل و دقیق بدهید و با آنها اینگونه تعامل برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، اعتماد افراد را جلب می کنید و طرف را وسوسه می کنید که به پیج شما هم سری بزند و شما را بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام و در نتیجه افزایش فروش می شود.

۸٫ پیشنهاد ویژه یا مسابقه:

برگزاری مسابقات یا کمپین های ویژه، کاربران زیادی به پیج شما جذب می کنند، شما می توانید در یک کمپین هدفمند با برنامه ریزی دقیق و پیشنهادات جذاب ( از تخفیفات هیجانی گرفته تا هدایای ویژه ) کاربران یا فالورهای زیادی را با هدف خرید محصول، روانه وب سایت یا پیج اینستاگرامی خود بکنید و علاوه بر اینکه، فروش محصول خودتان را چندین برابر می کنید، به سئو اینستاگرام پیج خود نیز، زلزله روبه رشد وارد می کنید.

۹٫ خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید

حداقل ۳۰ دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو ببینید، نظرات کامل و دقیق بدهید و با آنها اینگونه تعامل برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، اعتماد افراد را جلب می کنید و طرف را وسوسه می کنید که به پیج شما هم سری بزند و شما را بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام و در نتیجه افزایش فروش می شود.

۱۰٫ ارسال مداوم

نه تنها در مورد اینستاگرام بلکه در هر رسانه و موتور جستجویی، امر بروز رسانی مداوم اطلاعات، حاکم است. تقریبا تمامی کاربران، اگر متوجه این شوند که پیج یا سایتی در مدت زمانی بیشتر از حد معمول بروزرسانی و آپدیت نمی شود خیلی راحت تصمیم به ترک آن اکانت می گیرند.

سئو اینستاگرام در گوگل

برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، محبوبیت به تنهایی در اینستاگرام کافی نیست. نباید تنها به خود اپلیکیشن اینستاگرام بسنده کنید. سئو پیج اینستاگرام در گوگل باعث می شود که کاربران بیشتر و هدفمند تری به سوی اکانت شما روانه شوند. اما دیده شدن و ایندکس شدن اکانت اینستاگرام در گوگل به دلیل عدم توانایی و محدودیت crawl کردن ربات های گوگل در حساب اینستاگرام، به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به انجام عملیاتی خاص دارد. ابتدا باید قدم های مربوط به ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را برداشت.

ثبت اینستاگرام در گوگل

ثبت اینستاگرام در گوگل جهت بهینه کردن پیج اینستاگرام و افزایش فروش، الزامی است. اما چطور؟؟ با گام های زیر:

blank

با درک گام های بالا یاد می گیرید که چطور پیج اینستاگرام خود را برای گوگل بشناسانید. سخت نیست، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم حوزه کاری و برند خود را از طریق سرچ در گوگل یا اینستاگرام شناسایی کنید، برای مثال حرفه شما سئو سایت است، آموزش سئو، سئو وردپرس، سئو سایت و… کلمات مهم این حوزه هستند.

در گام سوم، بیوگرافی پیج خود را براساس همین کلمات کلیدی شاخص بهینه نویسی کنید، لینک سایت خود را قرار بدهید، خودتان و هدفتان را جامع و مختصر معرفی کنید. در گام چهارم، کپشن های عکس ها، ویدئو ها و پست های خود را حداقل در دو الی سه پاراگراف براساس کلمات کلیدی مهم، بهینه نویسی کنید، سعی کنید پاراگراف اول را با کلمات شاخص، طوفانی شروع کنید.

 

اما گام پنجم، مربوط به بهینه کردن هشتگ ها براساس کلیدواژه های لیست شده است. حتما ۲۰ الی ۳۰ هشتگ مرتبط با عبارات کلیدی خوب، بسازید. در ششمین گام مطمئن شوید که پیج خود را با غیر فعال کردن آیکون Privacy Account در قسمت Settings، عمومی کرده اید. حال وارد گام هفتم که بیزینسی کردن حساب اینستاگرام است، هر چند به این گام مهم در بخش های قبلی اشاره کردیم، اما به قدری مهم است که باید دوباره ذکر کرد.

و اما قدم هشتم که خیلی خیلی مهم است، اگر سایت یا وبلاگی دارید، از پیوند زدن مستقیم صفحات سایت به لینک دقیق پست های اینستاگرام غافل نشوید. یعنی از محتوای مربوط و مشابه سایت، به یک پست اینستاگرام در پیج خود دقیقا و مستقیما لینک بدهید. کپی دقیق لینک هر پست را از سه نقطه بالای پست ها در اینستا بردارید. اینگونه کاربران، مستقیما از گوگل وارد اینستاگرام می شوند.

شما با هر گامی که در جهت سئو اینستاگرام در گوگل بر می دارید، بازدید های پیج خود را افزایش و قطعا فروش خود را چندین برابر می کنید.

پروتکل اینستاگرام

همگی شاهد این بودیم که در چند وقت اخیر اینستاگرام، کاربرانش را با بستن پیج، کم کردن ویوها و… خیلی اذیت کرد. هر کسی از این مشکلات یک تحلیلی کرد و راه کاری پیشنهاد داد، اما اصل قضیه چه بود؟! آیا واقعا پروتکل اینستاگرام در ۲۰۲۱ تغییر کرده است؟ آیا تغییر الگوریتم اتفاق افتاده بود؟ آیا اینستاگرام، سال به سال قرار است الگوریتم های خود را تغییر دهد؟! اگر این گونه باشد، ما برای سئو اینستاگرام خود چه استراتژی های جدیدی را به کار ببندیم؟ بهترین و تخصصی ترین پاسخ ها برای این سوالات را در چند سطر زیر خواهید یافت.

الگوریتم یا پروتکل اینستاگرام براساس هوش مصنوعی است، یعنی قرار نیست سال به سال عوض شود، بلکه این اپلیکیشن، بر اساس اطلاعاتی که لحظه به لحظه جمع می کند، خودش را تغییر می دهد و ما متوجه این تغییرات در هفته و ماه نخواهیم شد، یک دفعه شاهد اتفاقات عجیب و غریب خواهیم شد. آپدیت اصلی اینستاگرام در سال ۲۰۲۱، حرکت به سمت User Friendly شدن و دادن احساس خوب به کاربرانش است.

اگر پروتکل اینستاگرام قرار بود سال به سال تغییر کند، همه کاربران متوجه ساز و کار این پلتفرم می شدند و برخی از بی راهه ها سعی در دور زدن اصول داشتند. برخی افراد در سال های قبل برای اکانت خود، ویو فیک خریدند تا بازدید های پست بالاتری بگیرند یا حتی لایک فیک، save و share فیک خریدند تا پست و پیجشون در اکسپلورر دیده شود و بالا بیاید، حواستان باشد که امسال و با این آپدیت الگوریتم اینستاگرام، به احتمال زیاد این نوع پیج ها بسته خواهند شد.

همه پلتفرم های بازاریابی و اجتماعی نظیر گوگل، اینستاگرام، تیک تاک و… عملکردشان براساس هوش مصنوعی می باشد و سعی میکنند به تجربه کاربری بهای بیشتری دهند، چون میخواهند اوج مخاطبان را به خود جلب کنند و از رقبا عقب نمانند. شما برای سئو در اینستاگرام نیازی نیست که به فکر حلاجی این الگوریتم ها باشید تا راه میانبر کشف کنید.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱

حذف کردن لایک یکی از بهترین تغییراتی است که می تواند در الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد. اینستاگرام حدودا از دو سال پیش در پی هدف پاک کردن لایک است تا محتوایی ارزشمند برای کاربرانش تولید کند و پیج هایی معتبر را برای آنها به نمایش درآورد. در تایید این مورد باید گفت که رفتار های اخیر اینستاگرام نشان داده که تعداد ذخیره شدن پست ها یا آرشیو آنها برایش خیلی مهمتر از تعداد لایک ها است. پس به جای Like، روی save و share تمرکز کنید.

تکنیک های سئو در اینستاگرام

از دیگر تغییرات الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • اینستاگرم هوشمندتر شده است، برای سنجش بازخورد، وقتی که یک پست را منتشر می کنید در دقایق اول به تعداد محدودی از کاربران نشان داده می شود، اگر پست بازخورد خوبی از طرف کاربران در ساعات اولیه نشان داد، پست به اکسپلورر ورود پیدا می کند. تعداد save، share و like، نشان دهنده باب میل بودن پست برای درصد بیشتری از فالوورها است.
  • میزان فعالیت روزانه برای سئو اینستاگرام، خیلی مهم تر شده است، فعالیت بیشتر = سرعت رشد پیج بالاتر!
  • تعامل با کاربر همانند گوگل، برای این شبکه اجتماعی مهم تر شده است، پس قبل از انتشار پست، مطالعه کنید، وقت بگذارید و جذابتر کار کنید و ویدئوهای خلاقانه تری تولید کنید. اگر بعد انتشار، جواب کامنت ها را در کمتر از نیم ساعت بدهید، سوال بپرسید و مخاطب خود را درگیر کنید، کامنت های پست های قبلی خود را چک کنید، پست شما ارزشمندتر شده و بیشتر دیده می شود.
  • محتوای همیشه سبز تولید کنید که تاریخ مصرف نداشته باشد تا کاربران آن را save کنند.
  • محتوایی که ترند روز باشد و حالت خبری داشته باشند، share بالاتری دارند.
  • هنگام گذاشتن استوری از استیکر های داینامیک استفاده کنید تا با رفتار کاربر، مدلشان عوض شود. مثل کوئیز، نظرسنجی و … طوری که کاربر مهم بودن و دخیل بودن نظرش را در عملکرد شما ببیند و حس کند، این گونه متوجه خواهد شد که برای شما مهم و ارزشمند است.

ذهنتان را درگیر الگوریتم نکنید، الگوریتم اینستاگرام، تغییر خاصی نکرده است. تنها چیزی که تغییر کرده است، سطح آگاهی و دانش ما نسبت به تولید محتوا است تا از این طریق بتوانیم مخاطب را جلب کنیم. اگر محتوای به درد بخور برای کاربر تولید کنید، پیج شما جذاب، بدرد بخور و پرطرفدار خواهد بود.


برچسب ها: