چرا افزایش سیو پست در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است؟ در حال حاضر کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که با کسب و کارهای آنلاین سر و کار نداشته باشد. تقریباً تمامی افراد جامعه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از بیزینسهای آنلاین استفاده میکنند. حمل و نقل، انجام معاملات، کارهای اداری، خرید محصولات، ارتباط با دیگر افراد جامعه و … از جمله مواردی هستند که با تکنولوژی و عملیاتهای کامپیوتری پیوندی انکار ناپذیر پیدا کردهاند.
اینستاگرام که ابتدا صرفاً به عنوان یک شبکهی اجتماعی راه اندازی شده بود، در حال حاضر تبدیل به یکی از پلتفرمهای بیزینسی محبوب شده است. کاربران اینستا میتوانند کسب و کار آنلاین خود را در این بستر راه اندازی کرده و توسعه دهند. به همین علت بیشتر افرادی که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، به دنبال درآمدزایی از این طریق میباشند.
برای راحتی شما دوستان عزیز🎧
لازمهی پیشرفت در وهلهی اول، افزایش فالوور اینستاگرام است که افزایش درآمد را در پی خواهد داشت. راههای مختلفی برای افزایش فالوور وجود دارد. یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای افزایش فالوور، راه یافتن پستهای پیج به اکسپلور اینستاگرام میباشد. در صورت قرار گرفتن پستهای شما در این قسمت، خواهید توانست تعداد فالوورهای خود را به سرعت افزایش دهید. روش دیگری که برای افزایش فالوور اینستاگرام به شما پیشنهاد می شود خرید فالوور ارزان است.
اینستاگرام برای قرار دادن پستها در Explorer از الگوریتمهای خاصی استفاده میکند.
هدف از ایجاد این الگوریتمها این است که پستهای مورد علاقه کاربران به این بخش راه پیدا کنند تا آنها بتوانند از گذران اوقات فراغت خود در این شبکهی اجتماعی لذت ببرند.
چه کنیم تا پستهای پیج در اکسپلورر اینستاگرام قرار بگیرند؟
بر اساس الگوریتمهای جدید اینستاگرام، نرخ تعامل مهمترین عامل در رفتن پستها به اکسپلورر به شمار میرود. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در محاسبهی نرخ تعامل در نظر گرفته میشود، تعداد دفعاتی است که کاربران پست شما را ذخیره میکنند. به عبارتی افزایش تعداد سیو پست در اینستاگرام، شما را با نهایت سرعت به سمت اکسپلورر و افزایش درآمد پیش خواهد برد.
در این مقاله قصد داریم راهکارهای افزایش Save در اینستا را به شما همراهان همیشگی وبسایت فالووان آموزش دهیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، پستهای خود را به اکسپلورر اینستا برسانید.
راهکارهای افزایش سیو پست در اینستاگرام:
همانطور که گفته شد، راه یافتن پستها به بخش Explorer اینستا، سرعت حرکت بیزینس اینستاگرامی شما را به سمت پیشرفت افزایش میدهد. در ادامه میخواهیم موثرترین راهکارهای افزایش سیو پست در اینستاگرام را آموزش دهیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که رعایت نکات گفته شده نمیتواند پستهای شما را یک روزه به اکسپلورر برساند. باید صبور باشید و به صورت مداوم این روشها را به کار گیرید تا به مرور زمان پستهای خود را در Explorer ببینید.
1. مخاطبان خود را خوب بشناسید.
یکی از موارد مهم در روند افزایش سیو پست در اینستاگرام، شناخت جامعهی هدف پیج است. فرض کنید صاحب یک کمپانی بزرگ هستید و قصد طراحی و ساخت یک بازی ویدیویی را دارید. اگر بخواهید حرفهای عمل کنید، مطمئناً اولین سوالاتی که از خود خواهید پرسید، شامل این موارد خواهند بود:
- این گیم را در کدام کشورها عرضه خواهید کرد؟
- بازی برای کدام رده سنی مناسب خواهد بود؟
- آیا افراد مورد نظر شما به این سبک بازی علاقه دارند؟
این مسئله را میتوان به تمامی کسب و کارها تعمیم داد. اولین لازمهی پیشرفت هر کسب و کاری این است که جامعهی هدف بیزینس خود را به خوبی بشناسد و از علاقهمندیهای آن به صورت کامل اطلاع داشته باشد. این مسئله به قدری مهم است که به جرئت میتوان گفت بدون شناخت مخاطبان، به هیچ وجه نمیتوان شاهد پیشرفت یک کسب و کار بود.
پس از این که از علاقهمندی های مخاطبان خود اطلاعات کافی را کسب کردید، میتوانید محتوای پیج خود را بر اساس این اطلاعات تولید کنید. در این صورت مطمئناً شاهد این خواهید بود که فالوورهای شما علاوه بر لایک و کامنت، پستهای شما را Save هم خواهند کرد.
2. جهت افزایش سیو پست در اینستاگرام، محتوای جدید، جذاب و اختصاصی انتشار دهید
تولید محتوای اختصاصی میتواند نقش بسزایی در افزایش سیو پست در اینستاگرام داشته باشد. انتشار محتوایی که طراحی و ساخت آن را خود بر عهده داشتهاید، این حس را در کاربران به وجود میآورد که این محتوا را نمیتوانند در پیجهای دیگر پیدا کنند. به همین دلیل برای دسترسی مجدد به آن، اقدام به ذخیره کردن آن خواهند کرد. اگر محتوای شما جدید نباشد و فالوورهای شما همان عکس یا ویدیو را در پیجهای دیگر مشاهده کرده باشند، دلیلی برای Save آن نخواهند داشت.
3.محتوایی منتشر کنید که ارزش سیو کردن داشته باشد.
انتشار محتوای قابل ذخیره (Savable Content) یکی از عوامل مهم در افزایش سیو پست در اینستاگرام است. اگر عکس یا ویدیویی در پیج خود پست کنید که کاربران بخواهند هر از چندگاهی آن را مشاهده کنند، گام بزرگی در روند افزایش Save در اینستاگرام برداشتهاید. این نوع پستها معمولاً شامل ترفندها، لیستها، معرفیها و … هستند. لیست سایتهای دانلود فیلم، لیست برترین گوشیهای موبایل سال 2020، معرفی جاذبههای توریستی شهرها مثالهایی از این نوع محتوا هستند.
4.برای افزایش سیو پست در اینستاگرام، پستهای آلبومی منتشر کنید.
انتشار عکسها و ویدیوها در قالب پستهای آلبومی میتواند تأثیر زیادی بر افزایش سیو پست در اینستاگرام داشته باشد. اگر قصد انتشار چند عکس و ویدیوی مرتبط به هم را دارید، استفاده از پست اسلایدر بهترین گزینه برای این کار میباشد. این مسئله کاربران را ترغیب میکند که پست شما را سیو کنند تا بعداً هم به این عکسها و ویدیوهای مرتبط دسترسی داشته باشند. پیجهایی که پاسخهای کاربران برای یک توییت یا پست را منتشر میکنند، این روش را به کار میگیرند.
5.از محتوای ویدیویی استفاده نمایید.
استفاده از ویدیو برای گذاشتن پست در اینستاگرام، میتواند باعث افزایش سیوپستها در پیج اینستاگرام شما شود. چون اسکرین شات گرفتن از ویدیو ممکن نیست، کاربران به جای اسکرین گرفتن از پست، آن را سیو میکنند تا بتوانند در صورت نیاز، مجدداً به آن دسترسی داشته باشند.
6. از تجربیات خود و دیگران استفاده کنید.
پس از مدتی فعالیت در پیج، باید از تجربیاتی که در این مدت به دست آوردهاید، استفاده کنید. برای این کار میبایست آنالیز کنید که:
- فالوورهای شما چه نوع محتوایی را بیشتر میپسندند؟ (عکس یا ویدیو)
- در زمینهی فعالیت پیج شما چه موضوعاتی مورد علاقه مخاطبین هستند؟
- کدام پستها بیشترین لایک، فوروارد و سیو را داشتهاند؟
پس از تحلیل این موارد میتوانید برنامهی جدیدی را برای فعالیت خود تنظیم کرده و تصمیماتی در جهت پیشرفت سریعتر پیج اتخاذ کنید. برای مثال اگر یک پیج ورزشی داشته باشید، با آنالیز پیج میتوانید بدانید که فالوورهای شما:
- بیشتر به عکسهای بازیکنان علاقه دارند یا ویدیوهایی از لحظات حساس مسابقات ورزشی؟
- از پستهای مربوط به کدام رشتهی ورزشی بیشتر استقبال میکنند؟
- کدام نوع پستها بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند؟
7. انتشار پستهای آموزشی برای افزایش سیو پست در اینستاگرام
اگر این توانایی را دارید که محتوای آموزشی تولید کنید، فرصت را از دست ندهید و همین حالا این کار را شروع کنید. بهترین نوع از پستهایی که باعث افزایش سیو در اینستاگرام میشوند، پستهای آموزشی هستند. کاربران اینستا این پستها را ذخیره میکنند تا در مواقع نیاز به آنها دسترسی داشته باشند. برای مثال پستهایی مانند نحوه دانلود فیلم از Youtube، ترفندهای افزایش بازدید پست در اینستا، نحوه آماده کردن یک غذا و محتواهای مشابه میتوانند توسط کاربران زیادی ذخیره شوند.
8. تجربیات و ایدههای خود را به اشتراک بگذارید
به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی میتواند برای مخاطبین پیج جذاب و گاهی کاربردی باشد. کاربران معمولاً پستهایی را که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند، ذخیره میکنند. برای مثال اگر در حال سفر به یک منطقه دیگر هستید، میتوانید اماکن دیدنی و جاذبههای توریستی آن منطقه را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. افراد زیادی این پستها را سیو خواهند کرد تا هنگام سفر به همان منطقه، از آنها بازدید کنند.
9.محتوایی انتشار دهید که همیشه مورد بحث باشد.
محتوای همیشه تازه (Evergreen content) به محتوایی گفته میشود که به زمان خاصی محدود نیست و همیشه میتواند به کار گرفته شود. اگر اطلاعاتی دارید که فکر میکنید همیشه برای مخاطبان کاربرد دارند، بدون لحظهای شک و البته با برنامهای مشخص آنها را پست کنید. یکی از مهمترین عوامل افزایش سیو پست در اینستاگرام، انتشار همین نوع محتوا است. برای مثال مقایسه بین گوشیهای برند اپل و سامسونگ، مقایسه کمپانیهای خودروسازی بنز و BMW، معرفی برترین قدرتهای نظامی جهان موضوعاتی هستند که همیشه مورد بحث و بررسی قرار میگیرند.
10. محتوای ادبی منتشر کنید.
شعرها و داستانهای کوتاه پرطرفدار میتوانند موضوعات خوبی برای سیو کردن باشند. کاربران اینستا از متنها و شعرهای کوتاه مفهومی استقبال خوبی میکنند. مخصوصاً اگر عکسنوشتهها، پس زمینهی مناسب و جذابی داشته باشند، مطمئناً افراد بیشتری آنها را Save خواهند کرد. همچنین عکس نوشته های انگلیسی نیز میتوانند باعث افزایش سیو پست در پیج اینستاگرام شما شوند. برای مثال اشعار مولانا، متنهای کوتاه از نمایش نامههای شکسپیر، سخنان انگیزشی افراد سرشناس جهان میتوانند مثالهایی برای این مورد باشند.
11. برای افزایش Save در اینستاگرام، تصاویر اینفوگرافیک پست کنید.
اینفوگرافیکها نیز یکی دیگر از مواردی هستند که میتوانند باعث افزایش سیو پست در اینستاگرام شوند. اینفوگرافیکها نوعی از محتوا هستند که اطلاعاتی را به صورت خلاصهشده در قالب یک تصویر به مخاطبان منتقل میکنند. این نوع محتوا به تفهیم سادهتر اطلاعات کمک زیادی میکنند. کاربران میتوانند با مشاهده این تصاویر، اطلاعات مفیدی را به آسانی و در زمان کوتاه به دست بیاورند. به همین دلیل، این نوع پستها را میپسندند و آنها را ذخیره میکنند. مثالهایی که برای این نوع محتوا میتوان معرفی کرد عبارتند از:
- مقایسه امکانات کنسولهای گیم
- مراحل ثبت نام در سایتهای اینترنتی مختلف
- تعرفههای مختلف در سایتهای ارائهدهنده خدمات
- پیشینه صنایع مختلف در ایران
12. محتوا را به صورت دنبالهدار منتشر کنید.
پست کردن یک محتوا به صورت دنبالهدار و در قالب چند پست میتواند تعداد سیو در پیج اینستاگرام شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد. اگر یک ویدیو را در چند قسمت و در قالب چند پست انتشار دهید، کاربران برای دسترسی مجدد به آن، همهی پستهای مربوطه را ذخیره خواهند کرد. برای مثال میتوانید یک فیلم کوتاه 20 دقیقهای را با یک نظم زمانی خاص در قالب 4 پست 5 اسلایدی منتشر کنید و پس از انتشار هر پست، مخاطبین پیج را به دیدن قسمتهای بعدی در آینده تشویق کنید. در این صورت فالوورها قسمتهای قبلی را هم ذخیره خواهند کرد تا در صورت نیاز دوباره آنها را تماشا کنند. این Save کردن در اینستاگرام را میتوان ذخیره سازی به صورت مجموعه (Collection) نامگذاری کرد. بدین ترتیب، تعداد سیو در پیج شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.
پس از مدتی فعالیت در پیج، باید از تجربیاتی که در این مدت به دست آوردهاید، استفاده کنید. برای این کار میبایست آنالیز کنید که:
- فالوورهای شما چه نوع محتوایی را بیشتر میپسندند؟ (عکس یا ویدیو)
- در زمینهی فعالیت پیج شما چه موضوعاتی مورد علاقه مخاطبین هستند؟
- کدام پستها بیشترین لایک، فوروارد و سیو را داشتهاند؟
پس از تحلیل این موارد میتوانید برنامهی جدیدی را برای فعالیت خود تنظیم کرده و تصمیماتی در جهت پیشرفت سریعتر پیج اتخاذ کنید. برای مثال اگر یک پیج ورزشی داشته باشید، با آنالیز پیج میتوانید بدانید که فالوورهای شما:
- بیشتر به عکسهای بازیکنان علاقه دارند یا ویدیوهایی از لحظات حساس مسابقات ورزشی؟
- از پستهای مربوط به کدام رشتهی ورزشی بیشتر استقبال میکنند؟
- کدام نوع پستها بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند؟
مقاله مرتبط: