ایده های جدید برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام - فالو وان

امتیاز ما
امتیاز دهی
[Total: 0 Average: 0]

داشتن ایده‌های تازه برای انجام جذاب‌تر هر کاری لازم است. فعالیت در اینستاگرام به دلیل در رابطه بودن  با مخاطبان بیشمار از آن دسته از کارهاست که هر چقدر ایده ناب‌تر و جذا‌تری برای تولید محتوا داشته باشید مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنید و پیج موفق‌تری خواهید داشت. تصمیم داریم در این مقاله در مورد یکی دیگر از موضوعات مهم در اینستاگرام با شما صحبت کنیم که برای موفقیت و بیشتر دیده شدن به آن نیاز دارید و بیشتر کاربران از آن استفاده می کنند.

بله درست حدس زدید می خواهیم در مورد اکسپلور اینستاگرام حرف بزنیم و بررسی کنم که چطور می شود پست هایی که منتشر می کنیم وارد اکسپلور شود. همانطور که می دانید اکسپلور اینستاگرام یک راه عالی برای رسیدن به موفقیت شما در کسب و کارتان می باشد. اما چطور این اتفاق می افتد را در ادامه به آن می رسیم پس اگر می خواهید وارد اکسپلور شوید و فالوورهای زیادی جذب پیج خود کنید تا انتها همراه ما بمانید.

برای راحتی شما دوستان عزیز🎧

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

 

به طور کلی میتوان گفت صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه ای از تصاویر، ویدیوها و استوری‌های عمومی است. چیدمان و محتوای صفحه اکسپلور هر کاربر با سایر کاربران متفاوت است و این چیدمان به پست‌ها، حساب‌ها، هشتگ‌ها و محصولات مورد علاقه کاربران بستگی دارد.

بنابراین شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، پست‌هایی را در صفحه اکسپلور خود می‌بینید که علاقه بیشتری به آن‌ها دارید و بیشتر در آن زمینه پست میبینید و پیج هایی با آن موضوع را دنبال میکنید. اینستاگرام برای شناسایی پست‌ها و محتوای مورد علاقه شما از یک الگوریتم یادگیری ماشین استفاده می‌کند. این الگوریتم علایق شما را تشخیص می‌دهد و سپس محتوای صفحه اکسپلور را بر اساس این علایق مرتب می‌کند.

اکسپلور اینستاگرام

 

اکسپلور اینستاگرام چگونه است و چطور عمل میکند؟

بعد از بررسی کلی در رابطه با مفهوم اکسپلور باید به این موضوع بپردازیم که الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه است و چطور عمل میکند؟ اولین و مهم ترین مورد پست هایی است که ذخیره میکنید.  زمانی که ما یک پست را میبینیم و بسته به نوع سلیقه آنرا ذخیره میکنیم اینستاگرام میفهمد که ما در این زمینه علاقه داریم که این پست را سیو کرده ایم که بعدا هم آنرا ببینیم، همین موضوع باعث میشود پست های بیشتری مشابه با موضوع پست ذخیره شده به ما نشان دهد.

لایک کردن پست ها :

موضوع بعدی که در صفحه اکسپلور اینستاگرام تاثیرگذار است پست هایی است که قبلا آنها را لایک کرده ایم:

زمانی که ما بعضی از پست ها را لایک میکنیم، اینستاگرام به علاقه مان پی میبرد و همین موضوع به ظاهر ساده باعث میشود اکسپلور اینستاگراممان پر شود از پست هایی با همان موضوع و محتوا، مثلا اگر ما پستی در قالب و موضوع خرید ربات اینستاگرام لایک کنیم در قسمت اکسپلور بیشتر  پست هایی با این موضوع برای ما نمایش داده میشود.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

ارسال پست ها :

مورد بعدی که لازم است به آن اشاره کنیم پست هایی است که آنهارا برای دیگران ارسال میکنیم:

زمانی که یک پست را برای سایر دوستان و کاربران ارسال میکنیم ، به اینستاگرام میفهمانیم که ما به این علاقه داشتیم که با آنرا با دیگران به اشتراک گذاشته ایم و همین نیز سبب میشود تا اینستاگرام در صفحه اکسپلور پست هایی با آن موضوع را برایمان نمایش دهد.

مشاهده فیلم ها و ویدئوها :

گزینه بعدی که باید به آن اشاره کنیم فیلم ها و ویدئوهایی است که نگاه کرده ایم:

زمانی که یک ویدئو را نگاه میکنیم هرچند هم که آنرا لایک و سیو نکنیم یا برا کسی ارسال نکنیم چون زمان صرف کرده ایم تا آنرا ببینیم ، همین زمان صرف شده برای اینستاگرام بسیار مهم است و در صفحه اینستاگرام ازاین قبیل ویدئوها بیشتر به ما نمایش میدهد.

فالویینگ های پیج :

و مورد آخر هم در رابطه با فالویینگ های پیجتان است:

اگر شما در پیجتان به عنوان مثال بیشتر پیج های آشپزی یا تناسب اندام را دنبال میکنید، اینستاگرام هم پی میبرد که شما به این موضوع ها علاقه بیشتری  دارید و در صفحه اکسپلور اینستاگرامتان بیشتر پست هایی با موضوع آشپزی ، تناسب اندام و ازاین قبیل پست ها نمایش میدهد.

اکسپلور اینستاگرام

 

و گفتنی است که بسیاری از کاربران برای زود به نتیجه رسیدن و رفتن به اکسپلور به خرید ربات اینستاگرام روی می آورند که تعاملات و روند پست گذاری ، انتشار استوری و … با یک برنامه ریزی دقیق پیش رود ودر نتیجه زودتر از سایر کاربران به صفحه اکسپلور راه یابند.

 

چرا بودن در اکسپلور اینستاگرام مهم است؟

 

با بودن در اینستاگرام بیشتر می توانید دیده شوید و با بیشتر دیده شدن مخاطبان شماهم بیشتر می شود. که با بالا رفتن کاربران شما راه مستقیمی به سمت موفقیت  در کسب و کارتان و برند خود دارید.

اینستاگرام یک ابزاری است برای تبلیغات و فروش برای شما و اگر در اکسپلور باشید یک پوئن مثبت برای فزایش فروش و بازاریابی می باشد.

پست هایی که در اکسپلور قرار می گیرد با توجه به علایق هر شخص می باشد و اگر پست هایی که منتشر می کنید وارد اکسپلور شود افراد زیادی از آن بازدید می کنند و به احتمال زیادی آن مخاطبان تبدیل به مشتری شوند. همینطور با دیده شدن پست های شما در اکسپلور و بالا رفتن کاربرانتان، ممکن است پست شما به دوستان کاربرانتان که علاقه های شبیه به هم داشته باشند نمایش داده شود و به همین دلیل روزانه به کاربران شما اضافه می شود. برای این کار از یک استراتژی خوب استفاده کنید که بعد اینکه مخاطبان وارد پیج شما شدند بتوانید آن ها را تبدیل به مشتری کنید.

 

پست هایی که خوب است به احتمال زیاد وارد اکسپلور شود، هرچقدر در زمان کمتری تعداد پست های منتشر شده شما بازدید داشته باشد از نظر الگوریتم های اینستاگرام آن یک پست عالی و محبوب است و پست های  منتشر شده بر اساس محبویت رتبه بندی می شود و اگ رتبه بالایی داشته باشد وارد اکسپلور می شود.

حالا چطور الگوریتم های اینستاگرام تشخیص می دهد کدام پست ها خوب است، همانطور که گفتیم زمانی که یک پست کنتشر می شود در کمترین زمان بازدی بالایی داشته باشد و لایک بالایی داشته باشد رتبه خوبی از طرف اینستاگرام دریافت می کند و باعث می شود آن پست را از طریق اکسپلور به افراد بیشتری نمایش دهد.

 

نکاتی که برای دیده شدن در اکسپلور ایسنتاگرام باید بدانید:

شناختن مخاطبین خود

برای اینکه خدمات و محصولات خود را بفروشید بایداول بدانید که مشتری های شما چه کسانی هستند.

بررسی کنید که نیازهای آنها چه چیزی است و شما می توانید چه کمکی به آنها کنید. سعی کنید پاسخ یکسری سوالات را اول پیدا کنید به طور مثال:

۱٫چه علاقه مندی هایی دارند؟

۲٫چه افرادی را فالو کرده اند؟

۳٫پیج اینستاگرام آنها چطور است؟

۴٫چه افرادی و با چه ویژگی هایی مشتریان شما هستند؟

با پیدا کردن جواب این سوالات و چیدن یک استراتژی خوب و همچنین تولید محتوای با کیفیت برای پست هایی که منتشر می کنید می توانید وارد اکسپلور شوید و پست های شما به مخاطبین هدفتان نمایش داده شود.

 

استفاده از هشتگ ها

یک راه عالی برای بیشتر دیده شدن شما توسط افراد دیگر استفاده کردن از هشتگ ها است و باعث می شود رتبه بالاتری بگیرید با کارگیری هشتگ ها هستند. کسانی که دربازاریابی هستند بر این باورند که  هشتگ ها خیلی مهم است و نباید آنها را فراموش کنید. افراد می توانید با هشتگ ها پستهای شما را پیدا کنند و وارد پیج شما شوند با هشتگ ها می توانید مخاطبین زیادی جذب کنید اما باید توجه داشته باشید که هشتگ گذاشتن هم باید از یک اصولی پیروی کنید. باید بدانید استفاده بیش از حد، هشتگ های غیر مرتبط و هشتگ های تکراری جلوگیری کنید که این کار درستی نیست.

 

تعامل داشتن با کاربران

زمانی که می خواهید یک پست را تهیه کنید حتما در نظر داشته باشید که چطور می شود با کاربران تعامل داشت و تعداد لایک ها و کامنت ها را از این طریق بالا برد. در اینجا ساختن یک پست با کیفیت و جذاب و یا پستی که در آن سوال مطرح کنید می تواند به شما کمک کند.

می توانید از روشی که افراد زیادی ازآن استفاده می کنند به کار ببرید مثلا برای کسانی که لایک و کامنت  می گذارند جایزه می دهند،  به کسانی که در طول هفته پست های جدید را لایک کرده اند و کامنت گذاشته اند جایزه تعلق می گیرد.

می توانید با استفاده از لوکیشن و جواب دادن به سوالات کاربران با آنها  در تعامل باشید.

 

توجه کردن به مخاطبین خود

با کاربران خود در تعامل باشید و به آنها اهمیت بدهید، محتواهایی تولید که آنها علاقه دارند. برای انجام این کار پیج هایی را دنبال کنید که فکر می کنید مخاطبانتان به آن ها علاقه دارند و آنها را دنبال می کنند. می توانید کارهایی که آن پیج ها انجام می دهند را بررسی کنید و شما بهتر از آن ها باشید.

 

جمع بندی:

در این مطلب همه کارهایی که می توانید برای بیشتر دیده شدن و رفتن به اکسپلور اینستاگرام انجام دهید را توضیح دادیم. اگر روش های گفته شده را به درستی انجام دهید می توانید در سریع ترین زمان وارد اکسپلور شوید و مخاطبین زیادی را به سمت پیج خود بکشانید. همانطور که گفتیم  از محتواهای با کیفیت و جذاب برای پست های خود استفاده کنید که رتبه بالاتری از الگوریتم های اینستاگرام دریافت کنید و زودتر در اکسپلور دیده شوید، امیدواریم که این مقاله هم برای شما مفید و کاربردی باشد و از آن برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید.

مقاله‌های مرتبط

راهکارهای وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ 

۱۴ روش آسان و کاربردی برای افزایش بازدیداستوری اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام (۲۰۲۲) 

برچسب ها: