ایده تولید محتوا از کجا جرقه میزند؟ - فالو وان

اگر در زمینه ی تولید محتوا فعالیت می کنید حتما در شرایطی قرار گرفته اید که برای نوشتن هیچ ایده ای نداشته اید و برای انتخاب عنوان و کلمه ی کلیدی سر در گم شده اید. در این مقاله از وبسایت فالووان قصد داریم  چند راهکار برای تولید محتوا برای زمانی که هیچ ایده ای در ذهن ندارید معرفی کنیم تا به کمک آن ها بتوانید راحت تر و سریع تر برای سایت خود محتوا بنویسید.

  1. به عنوان اولین راهکار برای تولید محتوا، برای شروع می توانید به سایت های مرتبط با حرفه ی خود سری بزنید و پست های محبوب آن ها را مشاهده کنید. سعی کنید از آن ها لیستی تهیه کنید و موضوعات جالبی را که خواننده را به خود جذب می کند در مقالات آن ها بیابید و از آن ها ایده بگیرید.
  2. یک راهکار برای تولید محتوا که به آن دسته از نویسندگانی که به صورت گروهی فعالیت می کنند پیشنهاد می شود، استفاده از روش طوفان مغزی یا برین استورمینگ است. این روش می تواند در مواقعی که هیچ ایده ای برای تولید محتوا در ذهن ندارید به کمک شما بیاید. زیرا افکار افراد مختلف باهم فرق می کند و ممکن است بیان یک کلمه از سوی یکی از افراد گروه شروع جرقه ای در ذهن افراد دیگر باشد.
  3. از مخاطبان خود در مورد علایق آن ها سوال کنید و از آن ها بپرسید که راجع به چه موضوعاتی دوست دارند بیشتر بخوانند. این کار شما را با نیاز مخاطبان تان آشنا می کند، اگر در برطرف کردن نیاز های مخاطبان خود در محتوا های خود بکوشید قطعا می توانید  افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید. هم چنین مخاطبان تان را به مشتریان و یا بازدیدکنندگان ثابت سایت خود تبدیل می کنید. با این راهکار برای تولید محتوا می توانید حتی زمانی که هیچ ایده ای ندارید با استفاده از ذهن کاربران خود محتوا های خوبی تولید کنید.

blank

. با یکی از افرادی که به نظر شما ایده های خوبی برای ارائه دارد مصاحبه کنید و نظر او را درباره ی موضوعات مختلف بپرسید تا در نهایت به یک راهکار برای تولید محتوا برسید و عنوان مورد علاقه ی خود را از آن استخراج کنید.

  1. برای ایجاد تنوع در ریتم یکنواخت محتوا های سایت خود می توانید از نویسندگان وبلاگ های کوچک کمک بگیرید و اگر به نوشتن علاقه مند هستند از آن ها بخواهید برای وب سایت شما با ایده های خودشان تولید محتوا کنند.
  2. یکی دیگر از راه حل هایی که در به عنوان راهکار برای تولید محتوا در زمان هایی که هیچ ایده ای در ذهن ندارید به شما پیشنهاد می کنیم انتخاب یک محصول و یا سایت از یک کمپانی است. محصول و یا سایت مورد نظر را بررسی کنید و نکاتی که در مورد آن توجه شما را جلب می کند و به نظرتان ایده ی خوبی در آن نهفته را یاد داشت کنید. هم چنین در ادامه دلیل این که چرا یک ویژگی از محصول و یا سایت مورد نظر شما را جلب کرده بنویسید.
  3. در ادامه ی روش قبلی پس از این که نکات مثبت مورد نظر خود را نوشتید، راجع به نکات منفی محصول و یا سایت و چیز هایی که در آن نمی پسندید نیز فکر کنید و آن ها را نیز یادداشت کنید. با استفاده از این راه کار می توانید بفهمید چه مشکلاتی در یک محصول و یا سایت می تواند مخاطب را آزار دهد و برای حل آن راه حلی پیدا کنید. با استفاده از این راهکار برای تولید محتوا می توانید ایده های تاب را برای محتوا های خود انتخاب کنید.

blank

. دلایل موفقیت خود را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. به آن ها نشان دهید چگونه قدم به قدم به جایی که الان هستید رسیده اید. اما از دروغ گفتن و لاف زدن پرهیز کنید و سعی کنید بیشتر از درس ها و تجربه هایی که در این راه آموخته اید برای مخاطبین خود بگویید.

  1. مانند مورد بالا دلایل عدم موفقیت خود را نیز با مردم به اشتراک بگذارید. در مورد چالش های بزرگ خود در این راه و چیز هایی که آموخته اید بنویسید. این گونه مخاطبان شما به داستان سیر شغلی شما جذب می شوند و از تجربیات شما برای حرفه ی خود استفاده می کنند. در واقع با این راهکار برای تولید محتوا می توانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید.
  2. در تولید محتوای جدید می توانید از پست های قبلی ای که مرتبط با محتوای جدید هستند نیز استفاده کنید. با استفاده از یک لینک از مخاطبان جدید خود بخواهید برای کسب اطلاعات بیشتر به پست مورد نظر شما مراجعه کنند. دقت کنید که راجع به لینکی که در متن قرار می دهید یک توضیح مختصر بدهید.
  3. گاهی اوقات بهتر است به فیلم های مشهور تاریخ سینما سری بزنید و آن ها را با دقت بیشتری مطالعه کنید. فیلم های خوب ایده های خوبی را با خودشان دارند که همواره می توانید از آن ها به عنوان موضوعی برای تولید محتوا استفاده کنید.
  4. از برنامه های تلوزیونی که مورد علاقه ی کاربران شماست می توانید به عنوان راهکار برای تولید محتوا استفاده کنید. نگاهی به آن برنامه ها بیاندازید تا بتوانید در انتخاب عنوان و کسب ایده برای تولید محتوا بهتر عمل کنید.

blank

. در تولید محتواهای خود می توانید از نام کتاب های معروف، شعر ها، ضرب المثل ها و یا داستان های معروف استفاده کنید تا محتوای جذاب تر و خواندنی تری را به مخاطب خود ارائه دهید.

  1. هم چنین می توانید از ابر قهرمان های مورد علاقه ی خود و داستان های آن ها در متن محتوای خود استفاده کنید. استفاده از این راهکار برای تولید محتوا به سادگی می تواند متن محتوای شما را با اطلاعات جالب و جذاب پر کند.
  2. گوگل ترند را بررسی کنید و چک کنید که کدام موضوع امروزه برای مخاطبان جذاب تر است. درباره ی آن در متن محتوای خود بنویسید. با این کار رتبه ی سایت خود را نیز در گوگل بهبود ببخشید.
  3. بعضی وقت ها با شکستن قالب روتین زندگی خود می توانید به ذهن تان فرصت بازیابی بدهید تا بتوانید ایده های بهتری از آن دریافت کنید. گاهی وقت ها می توانید با یک قدم زدن و یا یک فعالیت جالب دیگر این فرصت را به خودتان بدهید تا توسط آن یک راهکار خوب برای تولید محتوا داشته باشید.
  4. به عنوان یک راه دیگر برای باز کردن ذهن و کسب راهکار برای تولید محتوا می توانید به تماشای یک تئاتر بروید. فضای برگزاری تئاتر می تواند به بازیابی ذهن شما کمک کند. علاوه براین از موضوع تئاتر و اتفاقاتی که در جریان اجرا می افتد نیز می توانید ایده های خوبی بگیرید.
  5. افق های فرهنگی خود را گسترش دهید. سعی کنید با فرهنگ های مختلف در دنیا آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره ی قومیت های مختلف جهان کسب کنید. این راه در ایجاد ایده های جدید برای تولید محتوا می تواند بسیار مفید واقع شود
  6. در محتوا های خود از داستان ها و تجربیات شخصی خود بنویسید این کار ممکن است کمی سخت باشد اما می توانید توسط آن ارتباط بهتر و موثر تری با خوانندگان خود برقرار کنید. این راهکار برای تولید محتوا می تواند برای بالا رفتن بازدید سایت شما بسیار کار آمد باشد.
  7. پست ها و محتوا های قدیمی خود را بهبود ببخشید و از آن ها به عنوان محتوا های جدید استفاده کنید. برای تولید یک محتوا حتما داشتن یک ایده ی جدید الزامی نیست. گاهی اوقات با پیشرفت دادن ایده های قدیمی می توانید محتوایی جدید و خواندنی تولید کنید که چه بسا از محتوای قدیمی خواننده ی بیشتری نیز داشته باشد. زیرا در این موارد سعی می شود برای مشکلات و سوالاتی که در محتوای قدیمی ذهن مخاطبان را به خود درگیر کرده راه حلی ارائه شود که خواندن این موضوع برای کاربران بسیار خوشایند است.

با استفاده از این چند راهکار برای تولید محتوا دیگر نگران زمان هایی که ذهن تان برای ایده های جدید شما را یاری نمی کند نباشید زیرا با استفاده از این راهکار ها می توانید از راه های مختلف ایده های جذابی را دریافت کنید.

ایده تولید محتوا از کجا جرقه میزند؟

چرا باید تولید محتوا را جدی بگیریم؟

“واقعا چرا باید تولید محتوا را جدی بگیریم و اهمیت ویژه ای برای این کار قائل باشیم؟ یعنی نقش تولید محتوا پررنگ تر از تولید محصول با کیفیت است؟”

“خب، با تولید یک محصول با کیفیت، می‌‎‌‌توانیم مشتری‌های زیادی را جذب کنیم و دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای تولید محتوا نخواهد بود.”

جملات بالا، بخشی از تفکرات تعداد زیادی از صاحبان کسب و کارهایی است که تصور می‌کنند صرفا با تولید یک کالای مرغوب و یا ارائه خدمات کافی به مشتریان می‎‌توانند همچنان به سود دهی کسب و کارشان امیدوار باشند. این در حالی است که امروزه با گسترش کسب و کارهای آنلاین و افزایش رقبا در هر زمینه کاری که فکرش را بکنید، تولید محتوا یکی از مهم‌ترین ارکان بقاء کسب و کارها می‎‌‌‌‌‌باشد.

بنابراین، امروزه تولید محتوا با وجود موتور جستجوگر گوگل، استقبال فراوان مردم از وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، امری کاملا ضروری است و اگر کسب و کاری در بخش‌های مختلف فضای دیجیتال حضور نداشته باشد و با تولید محتوای کاربرپسند، حضورش را به همگان اعلام نکند، عمرش رو به پایان است!

تأثیر تولید محتوا بر کسب و کارها

در سال‌های اخیر تعداد کاربران حاضر در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به طرز چشمگیری افزایش یافته و از سوی دیگر رشد سریع مشاغل آنلاین و همینطور رغبت افراد به خریدهای اینترنتی، باعث شده تا تولید محتوا، سهم بزرگی در بازاریابی و تبلیغات مشاغل دیجیتال را برعهده بگیرد.

طبق آمار، چیزی حدود ۶۰ درصد کسب و کارهای دیجیتال، در بخش بازاریابی خود از تولید محتوا استفاده می‌کنند. صاحبان این مشاغل به خوبی می‌دانند که تولید محتوا منجر به تعامل بیشتر با مخاطبین هدف می‌شود، باعث شکل گیری اعتماد در مخاطبین شده و از این طریق، موجب افزایش فروش محصول یا خدمات نیز می‌شود.

از سوی دیگر، کسب و کارهای آنلاین می‎توانند با تولید و انتشار محتوای با کیفیت، میزان آگاهی از برند خود را چندین برابر افزایش دهند، ترافیک سایت خود را با استفاده از محتوای سئو شده و جذاب بالا ببرند و در نهایت، مشتریانی وفادار بدست آورند.

با توجه به مطالب گفته شده، تولید محتوا فقط بر افزایش فروش، افزایش سود، جذب مخاطب و بالا رفتن ترافیک سایت تأثیر مثبت نداشته بلکه تأثیرات مثبت دیگری همچون معرفی برند، ایجاد مزیت رقابتی، افزایش مشارکت کاربران، افزایش نرخ تبدیل و بازاریابی ویروسی را برای کسب و کارها به همراه داشته است.

به این ترتیب، اگر شما هم در حال راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی هستید و یا کسب و کار خود را پیش از این شروع کرده اید، باید برای تولید محتوای کاربرپسند و البته مورد قبول گوگل، اهمیت فراوانی قائل شوید و همین الان در بازاریابی محصول یا خدمات خود، از انواع محتواهای با کیفیت و جذاب استفاده کرده و شروع به تولید محتوا کنید.

 اهداف کسب و کارها از تولید محتوا

۱-برندسازی

هدف اصلی تولید محتوا همین برند سازی است که نسبت به تبلیغات دارای اثرات پایدارتر و هزینه‌های کمتری است. اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده باشید، حتما برای شناساندن خودتان و محصولات تان به افراد، نیاز به تولید محتوا دارید. البته محتوای شما باید در راستای شناخت نیازها و مشکلات مشتریان باشد و بتواند به آن‌ها کمک کند تا مشکل خود را مرتفع کنند.

۲-افزایش ترافیک وب سایت

امروزه راه اندازی وب سایت و فعالیت در اینترنت، برای تمام کسب و کارهای دیجیتال ضروری است زیرا مردم از چای خوش طعم گرفته تا اسامی داروهایی که پزشک برایشان تجویز کرده را در گوگل سرچ می‌کنند، یعنی مردم دائما و برای هر مسأله ای به دنبال یافتن پاسخ در گوگل هستند.

از این رو راه اندازی وب‌سایت و تولید محتوایی که به سؤالات مخاطب پاسخ مناسب دهد، منجر به افزایش ترافیک سایت شده و شانس دیده شدن تان را چندین برابر بالا می‌‎برد.

۳-بدست آوردن مشتریان جدید

دیگر پرداخت هزینه‌های گزاف برای تبلیغ محصولات، چندان اثر بخش نبوده و شما می‌توانید با تولید محتوای هدفمند و همینطور شناخت پرسونای مخاطب ( ویژگی‎‌های کامل مخاطب) برای جذب مشتریان جدید نیز با برنامه ریزی و استراتژی محتوا، تولید محتوا کنید و کاربران را به مشتریانی بالقوه تبدیل کنید.


برچسب ها: