انجام چالش‌های اینستاگرامی روشی برای راه یافتن به اکسپلور و جذب مخاطبان بیشتر است. با توجه به نوع فعالیت خود در اینستاگرام و روند پیج اینستاگرامی کاربر می‌تواند به چالش مربوطه بپیوندند و فعالیت خود را در اینستاگرام جذاب‌تر کند که برای ارتقا پیج هم مؤثر خواهد بود. این روزها به ندرت میشود شخصی را پیدا کرد که برنامه محبوب اینستاگرام را نشناسد یا اینکه درآن فعالیت نکند، اگر شما نیز جزء آندسته از کاربران فعال اینستاگرام هستید که روزانه چندساعتی را وقف آن میکنند به احتمال زیاد واژه ی چالش اینستاگرام به گوشتان خورده یا عکس ها و فیلم هایی با موضوع چالش را دیده اید، سوالی که ممکن است تا بحال به جواب آن نرسیده باشید این است که چالش در اینستاگرام به چه معناست؟ برای بررسی بیشتر این موضوع تا پایان مقاله با ما همراه باشد.

مقاله پیشنهادی: سابسکرایب اینستاگرام

چالش در اینستاگرام-فالووان

 

چالش در اینستاگرام چیست

در واقع میتوان گفت اصل و ریشه ی اصطلاح چالش به معنای ایجاد یک سوال و مسئله برای افراد است. حال باید پرسید این اصطلاح در برنامه اینستاگرام چه مفهومی به خود گرفته است؟ چالش اینستاگرام در واقع سوالی است که به ترتیب بین کاربران می‌چرخد و هر کاربری که به آن جواب می‌دهد؛ موظف می‌شود تا خود او نیز آن را از دیگران بپرسد و پاسخ را دریافت کند.

در ادامه برای بهتر بازکردن مسئله باید بگوییم چالش کلمه‌ای است که در واقع کاربرها را با یک موضوعی درگیر می‌کند و همین درگیر شدن آنقدر جذاب جلوه می‌کند که این موضوع تا مدت‌ها در بین کاربران در اینستاگرام می‌چرخد و تعاملات آن‌ها را باهم افزایش میدهد.

البته لازم به ذکر است اگر کاربر دیگر شبکه های اجتماعی باشید مسلما می‌دانید که انواع مختلفی از چالش‌ها در این شبکه‌ها وجود دارد اما اینستاگرام با قابلیت‌های فوق العاده ای که در اختیار کاربران قرار داده است موجب شده است تا این نوع چالش‌ها در اینستاگرام بسیار موفق تر جلوه کند.

چالش در اینستاگرام-فالووان

سوالات متوالی در رابطه با چالش و نحوه انجام آن وجود دارد که دراین مقاله سعی کرده ایم به چند مورد ازآن بپردازیم و به آنها پاسخ دهیم:

چرا باید از چالش های اینستاگرام استفاده کنید؟

اینستاگرام مکان خوبی برای تبلیغ برند شما است و امکان تعامل بین صاحبان حساب و فالوورها را فراهم می کند. اما در عین حال، رقابت بین برندها نیز زیاد است. به همین دلیل است که برندها باید استراتژی های جدیدی برای ادامه محبوبیت خود در اینستاگرام ایجاد کنند. ایجاد چالش راهی برای تبلیغ بهتر برند شماست. شما باید از چالش اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید زیرا؛ اینستاگرام دارای پلتفرم بصری است و مخاطبان متفاوتی در مقایسه با سایر اپلیکیشن ها دارد. مخاطبان جوان تری دارد و این افراد جوان تر می خواهند تعامل بین آنها و برند ها را ببینند

هشتگ های اینستاگرام این افراد جوان را هدف قرار می دهند. مردم می خواهند بدانند که برندها به ایده های آنها گوش می دهند و با آنها ارتباط برقرار می کنند. اگر برای فالوورهای خود در دسترس هستید، فالوورهای شما شروع به دنبال کردن برند شما از طریق نزدیک‌تر می‌کنند – به همین دلیل است که چالش مهم است. وقتی چالشی ایجاد می کنید، مردم هنگام به اشتراک گذاری هشتگ های شما شروع به انجام دستورات می کنند. این به شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی فالوورهای جدیدی به دست آورید. چالش های اینستاگرام به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با فالوورهای موجود ایجاد کنید.

چگونه یک چالش عکس اینستاگرام ایجاد کنیم؟

 برای افزایش تعامل می توانید یک چالش عکس اینستاگرام ایجاد کنید. برای ایجاد چالش عکس مراحل زیر را دنبال کنید:

از زمان خود منطقی استفاده کنید. شما باید چالش خود را در زمان مناسب قبل از چالش اعلام کنید. مطمئن باشید که آن را به روش صحیح اعلام می کنید. هشتگ های منحصر به فرد و جذاب را انتخاب کنید. مطمئن باشید که اولین بار از این هشتگ ها استفاده می کنید. قوانین چالش را مشخص کنید و آنها را فهرست کنید. شما باید قوانین چالش را بنویسید. شروع به چالش کنید و اعلام کنید که شروع شده است. یک راه لذت بخش برای اعلام شروع یک چالش عکس پیدا کنید. از تعامل حمایت کنید. در طول چالش، با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. در طول چالش به ایجاد محتوای جدید ادامه دهید تا دنبال کنندگان جدید به دست آورید. نمایه شما باید جذاب باشد تا فالوورهای جدید را حفظ کند.

چالش Stay Alive این هشتگ پرطرفدار که با نام #stayalivechallenge Accepted شناخته می شود، به طور گسترده ای به عنوان یک جنبش پیشگیری از خودکشی دیده می شود. شما هر تصویری را در مورد یک رویداد شاد در زندگی خود ارسال می کنید و آن را در B&W برای تمجید از افکار خودکشی ارسال می کنید. این چالش به عنوان یک پیوند برای شما و سایر افرادی که به حمایت کمی نیاز دارند عمل می کند. تصویر مثبت با فیلتر مخالف است تا نشان دهد که همه چیز خوب است. همچنین چالش‌های متعدد دیگری مانند چالش #tbt، که در آن شما یک عکس قدیمی را در روزهای پنج‌شنبه بازنشر می‌دهید، و چالش #ورزشی، که در آن به ترتیب اهدافی را برای خود تعیین می‌کنید و انجام می‌دهید، وجود دارد.

آیا من نیز میتوانم چالش اینستاگرام بسازم؟

در پاسخ به این سوال به راحتی میتوانیم بگوییم بله ، هر کسی می‌تواند شروع کننده‌ی یک چالش باشد! شما نیز به عنوان یک کاربر عادی هر زمان که بخواهید می‌توانید چالش مدنظر خود را بسازید و سایر مخاطبین و فالوورهای پیجتان را به چالش بکشید.

یکی از مهم ترین سوالاتی که کاربران با آن مواجه هستند این است که اصلا چگونه چالش ایجاد کنند؟ چالش‌ها به صورت کلی در دو بخش استوری و پست قرار می‌گیرند. درواقع شما زمانی که می‌خواهید چالشی ایجاد کنید حتما باید از بخش استوری و یا پست استفاده کنید که برای انجام این کار رعایت چند اصل و نکته ضروری است:

مورد اول این است که ابتدا هدف خود را از ساخت چالش برای خود مشخص کنید

این که شما در ابتدا بدانید که چرا می‌خواهید چالش بسازید بسیار مهم است. فهمیدن این موضوع به شما کمک میکند تا بدانید که از کدام یک از قابلیت‌های استوری و پست استفاده کنید. هر فرد با توجه به موضوع پیج خود و هدف از حساب خود می‌تواند هدف‌های متفاوتی از ساخت چالش اینستاگرام داشته باشد.

مثلا چالش در مورد غذا یا لباس می‌سازید تا در نهایت رستوران یا فروشگاه خود را معرفی کنید. با این کار به اصطلاح با یک تیر دو نشان زده اید، با انجام چالش مد نظرتان هم با مخاطبین خود تعامل برقرار کرده اید و به نحوی موجب سرگرمی آنها شده اید و هم باعث برندسازی کسب و کارتان شده اید. در صورتی که می خواهید باعث بیشتر دیده شدن محصولاتتان شوید و تعدادی بسیاری فالوور داشته باشید می توانید با خرید فالوور ارزان به هدفتان نزدیک شوید.

چالش در اینستاگرام-فالووان

مورد بعدی که لازم است به آن اشاره کنیم این است که حتما موضوع چالش خود را انتخاب کنید

پس از انتخاب هدف چالش، خیلی مهم است که بدانید چه موضوعی را می‌خواهید ارائه دهید. بعنوان مثال فرض کنید که تولید کننده‌ی پوشاک هستید؛ می‌توانید چالشی ایجاد کنید که خریداران پوشاک شما، عکسی از خود منتشر کنند که در آن محصول شما را پوشیده باشند. این کار باعث می‌شود تا سایرین برای شرکت در این چالش نیز اقدام به خرید محصولات شما کنند.

و مورد اخرهم اینکه ابزار مورد نیاز خود را مشخص کنید

سومین موردی که باید انتخاب کنید؛ ابزاری است که بتواند ایده‌ی شما را عملی کند. پیشنهاد می‌کنم که از استوری اینستاگرام استفاده کنید زیرا استوری اینستاگرام می‌تواند قابلیت‌های بی شماری را در اختیار شما قرار دهد،اما می‌توانید از پست اینستاگرام نیز بعنوان ابزاری برای انتشار چالش هایتان استفاده کنید.

 

چالش در اینستاگرام چه تاثیری بر روی پیج دارد؟

با به کارگیری چالش در اینستاگرام می توانید تعداد بازدید های استوری ای خود را بالا ببرید، هرچقدر تعداد بازدید های استورهای شما بیشتر شود میزان فعالیت حساب کاربری شما افزایش پیدا می کند و همچنین تعدا فالوورهای شما زیاد می شود. مهم ترین تاثیری که چالش اینستاگرام روی پیج شما دارد افزایش فالوور برای شما می باشد.
پیج هایی که در این چالش ها شرکت می کنند و روزانه فعالیت دارند از نظر اینستاگرام یک پیج فعال به حساب می آید.
شما هم می توانید برای اینکه به اینستاگرام بفهمانید که یک پیج فعال هستید از این چالش ها استفاده کنید اما توجه داشته باشید زیاد از این کار استفاده نکنید که کاربران خود را زده کنید و همچنین موضوعاتی را انتخاب کنید که مرتبط با پیج شما باشد با انجام این کار پیج شما از نظر کاربران حرفه ای بنظر می رسد.

در اینجا، پنج چالش اصلی که بازاریابان در اینستاگرام با آن روبرو هستند و بهترین استراتژی‌ها برای حل آن‌ها را پوشش می‌دهیم.

5 چالش اینستاگرام که بازاریابان با آن روبرو هستند:

  1. دانستن اینکه از کدام هشتگ استفاده کنید – و چه تعداد!!

جای تعجب نیست که هشتگ ها نقش بزرگی در اینستاگرام بازی می کنند. اما شکستن آنها نیز ممکن است دشوار باشد – از چه تعداد باید استفاده کنید؟ آیا باید به هشتگ های محبوب پایبند باشید یا هشتگ های خاص را هدف قرار دهید؟

گزارش تعامل اینستاگرام در سال 2022 به برخی از این سوالات پاسخ می دهد.

به عنوان مثال، اگرچه ممکن است اجتناب از هشتگ های محبوب (مانند #سفر یا #عکاسی) غیر منطقی به نظر برسد، بهتر است به جوامع خاص متمایل شوید. دلیل؟ حتی با وجود اینکه هشتگ های طاقچه پست های کمتری دارند، معمولاً جامعه اختصاصی تری دارند که آنها را دنبال می کنند.

در واقع، این گزارش نشان داد که هشتگ‌هایی که علایق و جوامع خاص را مورد هدف قرار می‌دهند – مانند مکان‌های جغرافیایی و برنامه‌های تلویزیونی – بیشترین تعامل را به خود اختصاص دادند.

وقتی نوبت به تعداد هشتگ‌هایی می‌شود که پست خود را اضافه می‌کنید، یک چیز واضح است – هر چه بیشتر، بهتر. این گزارش نشان می دهد که استفاده از هشتگ های زیاد به نظر نمی رسد به عملکرد پست آسیب برساند. اما یک کلمه احتیاط در اینجا – همیشه هشتگ های خود را مرتبط با جایگاه خود نگه دارید. در غیر این صورت، ممکن است در تلاش برای افزایش تعامل به مخاطبان اشتباهی دست پیدا کنید.

مقاله پیشنهادی:  بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام (2022) 

چالش های اینستاگرام-فالووان

  1. تامین بودجه برای اینفلوئنسر مارکتینگ:

برای بسیاری از بازاریابان، اینفلوئنسر مارکتینگ دور از دسترس به نظر می رسد – بالاخره، آیا برای شراکت با اینفلوئنسرهای بزرگ مجبور نیستید پول زیادی خرج کنید؟ دوباره فکر کن

 

در حالی که به نظر می‌رسد همکاری با اینفلوئنسرها با تعداد زیادی فالوور بهترین روش است، گزارش تعامل اینستاگرام می‌گوید اگر با اینفلوئنسرهایی که ممکن است فالوورهای کمتری داشته باشند اما جامعه درگیرتری دارند (معروف به میکرو اینفلوئنسر) تلاش‌های شما ارزشمندتر است. مطالعه دیگری حتی نشان داد که هر چه یک اینفلوئنسر فالوور کمتری داشته باشد، نرخ تعامل آنها بهتر است.

اینفلوئنسرهای خرد، مخاطبان کوچک‌تر و بسیار جذاب‌تری را بدون برچسب قیمت گزاف یک سلبریتی جریان اصلی ارائه می‌کنند – این نوع بازاریابی را برای برندهای مختلف قابل دسترس‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه ۹۷ درصد از بازاریابان امسال قصد دارند سرمایه گذاری خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام افزایش دهند، اکنون زمان بسیار خوبی برای امتحان کردن آن است.

چرا باید از چالش های اینستاگرام استفاده کنید

  1. ارسال در زمان های مناسب:

زمان بندی جزییاتی است که به راحتی در استراتژی بازاریابی شما نادیده گرفته می شود. اما با توجه به الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی که از محتوای اخیر حمایت می‌کنند، هدف قرار دادن افراد مناسب در زمان مناسب بیش از هر زمان دیگری مهم است.

گزارش تعامل اینستاگرام بینش های روشنی را در مورد زمان بندی درست پست های شما ارائه می دهد:

محتوای پست شده بین ساعت 6 عصر تا 9 شب بیشترین تعامل را ایجاد می کند

صبح ها از ساعت 5 صبح تا 12 بعد از ظهر کمترین میزان تعامل را ارائه می دهند

از دوشنبه تا جمعه، نرخ تعامل تقریباً ثابت می ماند، اما آخر هفته کمی برتری دارد.

در حالی که این آمارها تصویری کلی از زمان ارسال پست ارائه می‌دهند – این بدان معنا نیست که این زمان‌ها برای شما یا مخاطبان شما مفید است. مهم است که کاوش کنید که مخاطبان شما در کجا قرار دارند و چه زمانی بیشتر فعال هستند

همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا محتوای شما برای زمان خاصی از روز مناسب است یا خیر. به عنوان مثال، یک کافی‌شاپ ممکن است ترجیح دهد پست‌های خود را در صبح یا در زمان کسادی بعد از ظهر ارسال کند.

هیچ دو مخاطبی شبیه هم نیستند. در نهایت، باید روزها و زمان‌های مختلف را آزمایش کنید و ببینید کدام پست‌ها بهترین عملکرد را با مخاطبان منحصربه‌فرد شما دارند.

تیم فالووان ، سعی کرده که مقالاتی را برای شما ارائه دهد که جواب سوالات خود را بگیرید و دیگر ابهامی درباره عملکرد اینستاگرام نداشته باشید. همچنین ما، با ارائه خدماتی نظیر خرید لایک واقعی اینستاگرام به ارتقا پیج شما کمک شایانی می کند. کافیست تا به ما اعتماد کنید.

مقاله پیشنهادی:  چگونه لایک های تصادفی را در اینستاگرام مخفی کنیم؟

خب بریم سر ادامه مطلب خودمون!!

  1. نوشتن شرح‌های جذاب:

هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام فشار زیادی وجود دارد – باید جذاب و به یاد ماندنی باشد – و فروش کمتر و خسته کننده باشد.

اولین اشتباهی که می توانید مرتکب شوید این است که زیرنویس را به طور کامل نادیده بگیرید. بر اساس این گزارش، قرار دادن زیرنویس به شما افزایش قابل توجهی در تعامل می دهد، از کمی کمتر از 4٪ به بیش از 6٪.

وقتی زمان نوشتن شرح فرا می رسد، مهم ترین «قانون» این است که با صدای برند خود رهبری کنید. اگر می‌خواهید یکی بسازید، با ذکر چند صفت که نام تجاری شما را توصیف می‌کنند، شروع کنید، سپس از آنها برای ایجاد زیرنویس‌های مرتبط استفاده کنید.

به عنوان مثال، نام تجاری نایک به دلیل پیام های الهام بخش و انگیزه شناخته شده است – در حالی که برند Lego به سرگرمی و خلاقیت معروف است، درست مانند کپشن های آنها در اینستاگرام.

برای توصیه های بیشتر در مورد نوشتن زیرنویس های عالی، این ویدیو را ببینید:

  1. دانستن اینکه مخاطب شما چه محتوایی می خواهد:

پست‌های چرخ فلک را از نزدیک دنبال می‌کنید. به عنوان یک تجدید، اینها پست هایی هستند که حاوی چندین نوع رسانه (تصویر یا ویدیو) هستند که کاربران می توانند در آنها پیمایش کنند. آنها تعامل بیشتری را نسبت به پست های ایستا ارائه می دهند زیرا کاربر باید در محتوا حرکت کند.

روند واضح است – بازاریابی عالی در سال 2022 باید فراتر از عکس باشد. با نگاه کردن به استراتژی فعلی خود و شناسایی فرصت هایی برای ترکیب چرخ فلک ها و بازی با فرمت های ویدیویی مانند حلقه ها و داستان ها شروع کنید.

چالش های اینستاگرام-فالووان

انواع چالش های اینستاگرام

در اینستاگرام چالش های زیادی وجود دارد که به دسته های مختلفی تقسیم بندی شده اند.ما در اینجا تعدادی این چالش ها را به شما معرفی می کنیم.

1. چالش های پرسشی

در این نوع چالش سوالاتی پرسیده می شود و کاربران برای شرکت در آن سوالاتی جواب می دهند. در این چالش معمولا از سوالات عمومی استفاده می کنند به طور مثال:
• بعد از تمام شدن کرونا اولین جایی که می خواهید بروید، کجاست؟
• اخرین سوتی که دادید، چی بوده؟
• آخرین بار کجا رفتید مسافرت؟
• ….

2.چالش های عملی

در این چالش از شما می خواهند که یک کاری را انجام دهید، طور مثال چالش ورزش کردن در خانه و به اشتراک گذاری برای دیگران که با انجام این چالش ها توانسته اند فالوورهای زیادی جذب پیج خود کنند. مثال هایی که می توان برای این چالش زد به شرح زیر می باشد
1.شنا در آب یخ
2.بازی با کودکان
3.ورزش کردن در پارک
4…….
با استفاده از چالش ایسنتاگرام می توانید به بیشتر دیده شدن پیجتان در اکسپلور کمک کنید، همانطور که می دانید اکسپلور یک فضای پر مخاطب در اینستاگرام است و روزانه میلیون ها بار بازید می شود.

 

3.چالش های معمایی

یکی دیگر از چالش هایی که در اینستاگرام انجام می شود و بیشتر مردم درگیر آن هستند. این نوع چالش موضوع عمومی دارد و اکثر مردم در آن می توانند شرکت کنند به طور مثال پاسخ دادن به سوالات هوشی و به گذاشتن آن با دیگران، در این نوع چالش به دلیل عمومیت آن مخاطبین زیادی شرکت می کنند.
مثال هایی از این نوع چالش:
1.مشکل تصویر چیست؟
2.تفاوت دو عکس
3…..

معروف ترین چالش ها اینستاگرام

بعضی از چالش ها گسترش پیدا می کند و افراد زیادی آن را انجام می دهند، این نوع چالش ها جهانی محسوب می شوند. اگر شما هم بخواهید چالش جهانی بسازید باید آن را برای افرای زیادی به اشتراک بگذارید. این چالش ها توسط حساب های کاربری مختلفی ساخته می شوند.

1.چالش رقص

یکی از چالش هایی که جهانی شد و افراد زیادی آن را انجام دادند چالش رقص بود و تا الان حدود 30 هزار نفر در این چالش شرکت کرده اند. بعضی از کسب و کارها هم در این چالش شرکت کردند و توانستند افزایش فالوور داشته باشند. اما توصیه می شود کسب و کارها از این چالش استفاده نکنند به دلیل اینکه در مدت کوتاه افزایش فالوور دارند اما در بلند مدت تعدا زیادی از فالوورها را از دست می دهند. فالوورهای واقعی که شما را دنبال می کنند می خواهند درمورد موضوع پیج شما بداند و به دنبال دیگر موضوعات نیستند. سعی کنید در پست ها و استوری هایی که منتشر می کنید از دیگر موضوعات استفاده نکنید.

 

2.چالش لاغری

چالش لاغری در اینستاگرام-فالووان

کی دیگر از چالش ها پرطرفدار چالش لاغری است. در اوایل کرونا که همه باشگاه ها تعطیل شده بودند و مردم جز در خانه ماندن و استراحت کردن کاری نداشتند این چالش اوجگرفت و جهانی شد و تا الان هم خیلی از کسب و کارها در این حوزه فعالیت می کنند و با استفاده از این چالش فالوورهای زیادی جذب خود می کنند. شما باید بدانید که در لحظه باید بهترین چالش را انتخاب کنید.

 

3.چالش لبخند

یکی دیگر از چالش های محبوب دنیا که در بین کاربران با سرعت زیادی رواج پیدا کرد چالش لبخند است. این چالش در بیشتر کشورها انجام می شود. این چالش می تواند یک چالش جهانی محسوب شود به دلیل اینکه کشورهای مختلف آن را انجام داده اند.

چالش لبخند در اینستاگرام- فالووان

سوالات متداول درباره چالش اینستاگرام:

 چگونه می توانید به عنوان یک برند به چالش اینستاگرام بپیوندید؟

برای تبلیغ برند خود، می توانید به چالش اینستاگرام بپیوندید و فالوورهای جدیدی به دست آورید. یک ایده منحصر به فرد و جذاب پیدا کنید و عکس یا ویدیوی خود را ارسال کنید. از این طریق فالوورهای جدیدی به دست خواهید آورد.

چرا چالش عکس اینستاگرام محبوب است؟

زیرا این ساده ترین راه برای تعامل است. چالش عکس اینستاگرام آسان است، بنابراین بسیاری از کاربران اینستاگرام می توانند به آن بپیوندند.

برای چالش اینستاگرام باید از کدام هشتگ استفاده کنید؟

برای موفقیت بیشتر چالش اینستاگرام خود باید هشتگ های منحصر به فرد و به یاد ماندنی ایجاد کنید. برای به پایان رساندن چالش اینستاگرام چالش اینستاگرام به برند کمک می کند تا تعامل خود را افزایش دهد. آنها در به دست آوردن فالوورهای جدید و ایجاد ارتباط بهتر با فالوورهای موجود بسیار مفید هستند. برای داشتن اکانت برند اینستاگرام موفق تر، از قدرت چالش های اینستاگرام استفاده کنید. اگر می خواهید درباره اینستاگرام بیشتر بدانید، لطفا آخرین مقالات ما را در مورد آن بررسی کنید. شاید برایتان جالب باشد که چگونه در اینستاگرام بومرنگ بسازید.

نتیجه گیری:

در این مقاله درمورد چالش های اینستاگرام صحبت کردیم و توضیح دادیم که چطور می توان از این طریق  افزایش فالوور داشته باشید.
همچنین چالش های جهانی و معروف اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. اگر دارای کسب و کار هستید و میخواهید در آن موفق شوید و جذب فالوور داشته باشید بهترین چالش را انتخاب کنید و از بروزرسانی های اینستاگرام استفاده کنید.

مقاله کمکی: نکات و ترفندهای خفن و کاربردی اینستاگرام