چه تعداد پست در هفته منتشر کنیم؟ - فالو وان

 

تعداد پست های اینستاگرام

چه تعداد پست در هفته منتشر کنیم؟ بزرگ ترین سوالی که این روز ها در بین کاربران اینستاگرام وجود دارد همین است. امروزه استفاده کاربران و راه اندازی کسب و کار های مختلف در این شبکه اجتماعی زیاد شده است. واجب است بدانیم سیستم قرار دادن پست های پیج ما به چه صورت باشد بازده هی بهتری دارد. هدف ما از این مقاله هم همین است که این موضوع را توضیح دهیم و  جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

پست چیست؟

اول از همه قبل از بررسی موضوع اصلی، بهتر است بدانیم معنی و مفهوم پست چیست. در واقع پست همان محتوای متنی، عکس، کلیپ و… می باشد. دو نوع پیج داریم، شخصی و عمومی. زمانی که پیج شما عمومی است، هر پستی که منتشر می کنید در قسمت اکسپلور اینستاگرام قرار می گیرد. یکی از راه ها و شاید بتوان گف اصلی ترین راه جذب مشتری و مخاطب در اینستاگرام، پست گذاری است.

طول عمر یک پست در اینستاگرام

هر محتوا و مطلبی که شما در پیج خود قرار می دهید، دارای مدت زمان مشخصی است. یعنی تا زمانی که توسط مخاطبین شما دیده شود و با آن تعامل داشته باشند مفید است. هر پست در ساعات اولیه انتشار بیشترین تعداد لایک و کامنت را می گیرد. معمولا پس از ۱۰ ساعت بعد از انتشار مطلب، دریافت لایک کم می شود. هر کدام از مخاطبان شما که مایل به برقراری تعامل با مطلب شما باشد، در همان ساعات اولیه این کار را انجام می دهد.

مزایای انتشار پست 

  • وارد شدن پیج شما به اکسپلور: زمانی که شما یک پست را در پیج خود به اشتراک می گذارید، در واقع در حال انتقال مطلب به مخاطبین خود هستید. اطلاعات منتشر شده می تواند فروش محصولات شما، آموزش و… باشد.
  • بالا رفتن آمار بازدید پیج: زمانی که شما مطلبی را به عنوان پست در پیج خود منتشر می کنید، با وارد شدن شما به صفحه اکسپلور شانس بازدید از پیج شما بیشتر می شود.
  • افزایش فروش: زمانی که آمار بازدید از پیج شما بالا برود، مخاطبان بیشتری محصولات شما را می بینند. این مورد باعث افزایش شانش فروش محصولات شما می شود.
  • شناخت بهتر و بیشتر مخاطبان: وقتی شما پست های مختلفی در صفحه خود منتشر می کنید، می توانید از این طریق سلیقه مخاطبین خود را پیدا کنید. به این صورت شما با پیدا کردن علاقه کاربران می توانید موفق تر شوید.

بهترین روش برای پیدا کردن انتشار تعداد پست ها در هفته

برای این کار به شما توصیه می کنیم به صورت آزمایشی و ثابت نگهداشتن سایر پارامتر ها، فقط تعداد پست ها را تغییر دهید. با این کار به مرور زمان می توانید از روی بازدید ها و تعاملی که شکل گرفته، تعداد کافی پست ها برای انتشار را پیدا کنید.

تعیین زمان مناسب پست گذاری 

برای تعیین زمان مناسب پست گذاری در یک پیج باید به نکات زیر توجه کنید. البته این موضوع در مقاله قبلی به طور کامل بررسی شده.

شناخت فالوور ها

اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که شما برای چه کسانی می خواهید پست بگذارید. منظور از این که چه کسانی هستند این است که  چه زمانی اینستاگرام خود را چک می کنند. برای مثال اگر مخاطبان شما خانم های خانه دار هستند در روز وقت آزاد بیشتری دارند. اگر کارمندان و شاغلین هستند، ساعات آزاد آن ها بیشتر در شب است. هنگام پست گذاری باید حتما به این مورد توجه کنید.

محتوای پیج شما

مورد بعدی که در پست گذاری شما موثر است، موضوع و محتوای پیج شما است. فروش محصول، آموزش، آشپزی، ویدئو های آموزشی و… . باید در وهله اول موضوع پیج شما مشخص شود. برای مثال طبیعتا افراد در ساعت ۱۲ شب علاقه ایی به دیدن ویدئو های آموزشی نخواهند داشت. شما باید با توجه به محتوای صفحه خودتان برای پست گذاری زمان مناسب را مشخص کنید.

امتحان کنید!

اوایل فعالیتتان شروع کنید به امتحان بازه های زمانی مختلف برای پست گذاشتن. از تجربه کردن نترسید، باید انقدر این کار را انجام دهید تا زمان و تعداد مناسب پست گذاری دستتان بیاید. حتی می توانید در استوری از فالوور های خودتان نظر سنجی کنید ببینید چه بازه زمانی را بیشتر برای انتشار مطالب می پسندند.

انتشار پست در اینستاگرام

بازه های زمانی مختلف برای اشتراک گذاری پست

چه ساعاتی برای پست گذاری مناسب است؟

۷ تا ۹ صبح

همه ما زمانی که از خواب بیدار می شویم مشتاقیم بدانیم شب گذشته در اینستاگرام ما چه اتفاقاتی افتاده. پس حتما در این ساعت پیج های اینستاگرامی چک می شوند. البته ممکن است تعداد بازدید کننده ها کم باشد و بازدهی چندادن بالایی نداشته باشد.

۱۱ تا ۱۴ ظهر

این بازه زمانی معمولا زمان صرق ناهار و استراحت افراد است. طبیعتا در این زمان افراد بیشتر مشتاق هستند محتوا به صورت عکس ببینند.

 

۱۷ تا ۱۹ عصر

در این زمان معمولا افراد در حال ترک محل کار خود هستند. این زمان بهترین زمان انتشار محتوا های سرگرم کننده و کمدی است.

۹ تا ۱ شب

این زمان بهترین زمان برای انتشار مطالب شما است. چرا که افراد در حال استراحت هستند و بهترین زمان برای آپلود ویدئو های آموزشی است.

انتشار چند پست در هفته در اینستاگرام مناسب است؟

معمولا یکی از عمده ترین سوالاتی که در مورد تعداد پست ها در روز یا هفته مطرح است این است که، طبق الگوریتم های رتبه بندی پست ها در اینستاگرام ، آیا تعداد بالای پست در روز یا هفته می تواند در بیشتر یا کمتر دیده شدن پست ها تاثیر داشته باشد یا خیر؟

 تعداد پست منتشر شده در هفته هیچ تاثیری در دیده شدن پست ها در اینستاگرام ندارد.

بله تعداد پست ها در مرحله  اول هیچ تاثیری در میزان نمایش پست ها در اینستاگرام  ندارد. به  این دلیل که طبق اخرین الگوریتم اینستاگرام،  این اپلیکیشن  هر پست  را به صورت جداگانه رتبه بندی  می کند. این که شما هر چند روز یکبار پست منتشر می کنید یا روزی چند بار پست منتشر می کنید هیچ تاثیری در رتبه ای که پست های شما در صفحه HOME اینستاگرام دریافت می کنند ندارد. مسئله ایی که بیشتر اهمیت دارد کیفیت پست های منتشر شده است نه تعداد.

ولی نکته ای که وجود دارد این است که در همین الگوریتم رتبه بندی پست ها  Likelihood یکی از مهم ترین فاکتورها است که در مقاله های قبلی در مورد آن توضیح دادیم. این فاکتور بررسی می کند که هر کاربر چند درصد از پست های شما را لایک کرده است یا با آن ها تعامل داشته. طبق همین فاکتور وقتی که شما تعداد زیادی پست در یک روز منتشر می کنید، اگر همه پست هاتی شما کیفیت لازم رو نداشته باشند و تعامل خوبی  ازفالوور های شما نگیرند، باعث می شود که به مرور زمان پست های شما رتبه خود را از دست بدهند.

از طرف دیگر اگه تعداد پست های شما خیلی کم پاشد این موضوع هم از نظر روانی باعث می شود که کاربر هم به مرور زمان تعامل خود را با شما کمتر کند.

تعداد پست های شما به محتوای شما بستگی دارد

این که شما چه تعداد پست منتشر کنید، بستگی به توانایی شما در تولید محتوا دارد. اگر شما توانایی تولید کردن محتوا های متنوع و جذاب را دارید، می توانید تعداد بیشتری منتشر کنید. اما اگر قرار است محتوای شما محدود باشد، با انتشار مطلب زیاد فقط بازدهی خود را کاهش می دهید.

بهترین تعداد پست برای نتشر کزدن در هفته، ۲ تا ۳ پست در هفته، آن هم در زمان های مناسب است.

 

کاربران ترجیح می دهند باصفحاتی در تعامل باشند که آن ها هم با این پیج در تعامل  هستند.

کم شدن تعامل پست ها باعث میشود که نرخ تعامل پست های شما کاهش پیدا کند و همانطور که میدانید نرخ تعامل یکی از مهم ترین فاکتورها در رتبه بندی پست ها در اینستاگرام است. در نتیجه کیفیت و کمیت پست ها باید در یک تعادل خوبی باشند و هیچ یک باعث نشود که دیگری آسیب ببیند. اینگونه از کاهش تعامل پیج هم جلوگیری می سود

چگونه در اینستاگرام با ارسال همزمان چند عکس یا ویدیو آلبوم ایجاد کنیم ؟   

از گالری تصاویر مورد نظر خود  را تا سقف ده تا انتخاب کنید و روی NEXT بزنید.

سپس در بخش Filter افکت مورد نظر برای تصاویر آلبوم را انتخاب کنید، در صورتی که تمایل دارید برای هر عکس یک افکت جداگانه قرار دهید ابتدا بر روی آن تپ کنید و سپس از بخش فیلتر مجددا افکت مورد نظر را انتخاب کنید و عکس خود را منتشر کنید.

اینستاگرام, instagram, عکس

flw1.ir

وظیفه اصلی این الگوریتم این است  که پست ها را به ترتیب احتمال لایک شدن توسط شما برای شما نمایش دهد. اینستاگرام با راه اندازی این الگوریتم توانسته میزان تمایل افراد برای چک کردن هر چند ساعت یک بار فید اینستاگرام بیشتر کند. پس با این شرایط پستی که به عنوان پست اول در خوراک اینستاگرام به شما نمایش داده می شود از نظر اینستاگرام نسبت به سایر پست ها برای شما جذاب تر است.

نحوه رتبه بندی پست ها در اینستاگرام

برای فهم بهتر این موضوع ما رتبه پست ها را بر اساس یک عدد از ۱تا ۱۰ در نظر گرفتیم، در روشی که ما استفاده می کنیم پستی که طبق فرمول زیر مطرح می کنیم عدد بالاتری دریافت می کند که در اینستاگرام در رده بالاتری نمایش می شود.

برای تعین این فرمول یک سری فاکتورها رو در زیر تعریف کرده ایم که در ادامه در فرمول استفاده می کنیم.

Likelihood : احتمال لایک شدن یک پست توسط هر فرد به این معنیاست که یک شخص خاص در گذشته چند درصد پست های پیج ما رو لایک کرده و هرچه این درصد بالاتر باشد این فاکتور بالاتر می رود.

Engagement rate  نرخ تعامل:  نرخ تعامل به معنی تعداد تعامل ( مجموعه لایک  و کامنت و شیر )  پست تقیم بر تعداد افرادی که پست را مشاهده کرده اند ( Reach) ضبدر ۸ ( چرا که در فرمول به یک عدد از صفر تا هشت احتیاج داریم).

Relevancy( مرتبط بودن ) مرتبط بودن به معنی این است که موضوع این پست چقدر به پست هایی که بیننده در گذشته بیشتر لایک کرده مرتبط است.

Tameliness( به موقع بودن ) : به موقع بودن به این معنی است که پستی که دیرتر منتشر شده است الویت بیشتری برای نمایش داده شدن دارد .

Time spent( زمان صرف شده) : زمان صرف شده به این معنی است که میانگین زمان گذاشته شده کاربران روی آن پست چقدر است.

نکته: البته درباره فاکتور نرخ تعامل در رتبه بندی پست ها در اینستاگرام نسبت نرخ تعامل هر پست نسبت به پست های قبلی که توسط همان پیج در ساعت و روزهای مشابه منتشر شده اند مقایسه می شوند. پس از این روز داشتن برنامه منظم برای ارسال پست ها اهمیت پیدا می کند.

نتیجه گیری:

ما در این مقاله بررسی کردیم که در هفته چه تعداد پست اینستاگرام  می توانیم منتشر کنیم و همچنین برای شما توضیح دادیم که چه ساعاتی برای انتشار پست ها مناسب است امیدواریم که از این مقاله ما نهایت استفاده را برده باشید، وب سایت ما در زمینه مدیریت پیج اینستاگرام خدماتی به شما مثل خرید فالوور ارزان، خرید لایک و… ارائه می دهد که می تواند به پیج اینستاگرام شما کمک کند زودتر ارتقاء پیدا کند.


برچسب ها: