آیا قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام را میدانید؟ - فالو وان

هشتگ برچسبی برای دسته بندی موضوعات در سطح جهانی است . به عبارت دیگر هشتگ یک راه ارتباطی برای طبقه بندی و گروه بندی مطالب مشابه در کنار هم به شمار می رود.

هشتگ ها از مهم ترین ابزارهای اینستاگرام هستند که می توانند باعث بیشتر دیده شدن پیج و محتوای ما شوند ، پس باید در استفاده از این ابزار خوب دقت کنیم. هشتگ گذاری در اینستاگرام قواعد و قوانینی دارد که در این پست به همه این قوانین می پرازیم تا بتوانیم با استفاده از هشتگ ها به رشد پیج و بازدید بیشتر محتوای خودمان کمک کنیم.

هشتگ‌ها اساساً فرایند مرتب‌سازی اینستاگرام هستند. با داشتن حدود ۹۵میلیون عکس که هر روز در اینستاگرام ارسال می‌شود، تحویل کارآمد محتوای مناسب به افراد مناسب، برای اینستاگرام دشوار است.  هشتگ‌ها به بازدیدکنندگان علاقه‌مند کمک می‌کنند تا پست ما را کشف کنند. به طور مثال با زدن هشتگ ایجاد شده به صفحه ای منتقل می شوید که می توانید سایر پست های مرتبط با هشتگ مورد نظر را مشاهده نمایید. انتخاب هشتگ نه سخت و نه پیچیده است اما تکنیک ها و روش‌هایی برای شناخت و انتخاب درست نیاز است .

انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می توان در شبکه های اجتماعی استفاده نمود:

هشتگ توضیح: جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.

هشتگ برند: شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست ها ثبت می شود و معرف کسب و کار است.

هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می رسند.

blank

قبل از هشتگ گذاری در اینستاگرام به این نکات دقت کنید

از هشتگ های تکراری زیاد استفاده نکنید یعنی حداقل ۸۰% از هشتگ های شما جدید و مرتبط با موضوع همان پست باشد. هشتگ ها را حتما در کپشن بنویسید و با فاصله از متن تان باشد . از هشتگ های ممنوعه اصلا استفاده نکنید.

از هشتگ هایی استفاده کنید که متناسب با فعالیت پیج شما باشد. مثلا اگر پیج کیف و کفش دارید، هشتگ های مرتبط با کیف و کفش بزنید تا فروشتان بیشتر شود.

با توجه به پیج تان که آیا قدیمی است یا جدید و یا بر اساس تعداد فالوورهایتان، می تواند نوع هشتگ تان هم متفاوت باشد.

هیچ وقت هشتگ از پست های قبلی کپی نکنید و بزارید در پست جدید. زیرا اگر هشتگ تگراری بزنید اینستاگرام تشخیص می دهد که شما رباط هستید  و پیج تان را شدوبن می کند.

در صفحه خود از هشتگ های نامربوط و غیر تخصصی استفاده نکنید. بعضی از برندها برای دریافت مشتری از هشتگ های معروف استفاده می کنند.

در صفحه تان برای هشتگ گذاری زیاده روی نکنید. هشتگ زدن بیش از اندازه در اینستاگرام منجر به مشکل شده و باعث کاهش مخطبان شما می شود.

blank

درست است که خود اینستاگرام اجازه استفاده از ۳۰ هشتگ را به شما می دهد ولی اصلا نباید از این تعداد استفاده کنید و باید بین ۲۰ تا ۲۵ هشتگ برای هر پس استفاده کنید. که پیشنهاد ما ۲۱ مورد است.

به این صورت که :

# ۷ مورد از پر بازدیدترین هشتگ های مرتبط پست

# ۷ مورد از هشتگ های اختصاصی خودتان

# ۷ مورد از هشتگ های کم بازدید مرتبط

هشتگ های پر بازدید؛ یعنی از هشتگ هایی استفاده کنید که بالای پانصد هزار بازدید دارند و برای اینکه تعداد بازدید را ببینید به زیر هر هشتگ دقت کنید.

هشتگ های کم بازدید؛ یعنی از هشتگ هایی استفاده کنید که زیر صد هزار بازدید دارند و برای اینکه تعداد بازدید را ببینید به زیر هر هشتگ دقت کنید.

انواع هشتگ در اینستاگرام

blank

به طور کلی از سه دسته هشتگ می توان در شبکه های اجتماعی استفاده نمود:

  • هشتگ توضیح: جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.
  • هشتگ برند: شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست ها ثبت می شود و معرف کسب و کار است.
  • هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می رسند.

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

  • هشتگ ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می کنند.
  • با استفاده از هشتگ ها می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می کند.
  • مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نمایش داده می شوند.

کاربردهای هشتگ در اینستاگرام را میدانید؟

درادامه مقاله به اصلی ترین آنها خواهیم پرداخت ،باما همراه باشید:

  1. طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص
  2. کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما
  3. کمک به یافتن مطلبی که در اینستاگرام جستجو می شود.
  4. انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین

نکات استفاده از هشتگ اینستاگرام

  • بهتر است قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. (بدین ترتیب هشتگ های مشابه دیگری که اینستاگرام به شما پیشنهاد می کند را مشاهده و از ایده های دیگران استفاده کنید.)
  • دقت داشته باشید در استفاده از هشتگ نمی توان از فاصله یا (Space) استفاده نمود. به منظور جداسازی کلمات در هشتگ های فارسی می توان از آندرلاین (_) و در هشتگ های انگلیسی از حروف بزرگ استفاده نمود.
  • در هشتگ ها می توان از اعداد استفاده نمود. کاراکترهای خاص نظیر @ # $ % * ؟ ! : و… در هشتگ پشتیبانی نمی شوند.
  • اگر بخواهید محتوای تولید شده خود را در یک دسته بندی در اینستاگرام جای دهید می توانید از هشتگ استفاده کنید.
  • توصیه می کنیم هشتگ های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.
  • هشتگ ها برای تمامی رویدادها و اتفاقات مهم قابل استفاده هستند.
  • از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید. (زیرا نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید. همچنین ممکن است اینستاگرام پست های شما را به عنوان اسپم بشناسد.)
  • هشتگ ربایی نکنید. ( استفاده از هشتگ ترند شده دیگران هشتگ ربایی محسوب می گردد.)
  • استراتژی هشتگ داشته باشید. (برای هشتگ گذاری از هر کلمه ای استفاده نکنید.)
  • ترجیحا بهتر است هشتگ های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.
  • سعی کنید از هشتگ های مرتبط با موضوع پست استفاده نمایید.
  • از هشتگ های دارای معنا و مفهوم استفاده کنید.

چگونه برای خود در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام

ساختن هشتگ به نظر بسیار کار ساده ایست اما نیاز به تحقیق دارد و انتخاب درست هشتگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. هشتگی مناسب است که کاربردی باشد و مردم به راحتی آن را بخاطر بسپارند. به عنوان مثال انتخاب درست هشتگ در برندینگ می تواند مخاطبین هدف را به سمت شما جذب کند.

برای ساخت هشتگ جدید در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی آیکن + کلیک کنید.
  2. عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نمایید. روی عبارت Next بزنید.

۳٫در قسمت کپشن پس از وارد کردن متن دلخواه هشتگ مورد نظر خود را با علامت # اضافه نمایید

پس از انتشار پست در زیر کپشن، هشتگ هایی که اضافه کرده اید را مشاهده خواهید کرد.
در صورتی که هشتگ ها به درستی اضافه شده باشند به رنگ آبی درمی آیند و با لمس کردن هشتگ به صفحه ای شامل تمام پیج هایی که پستی با هشتگ مورد نظر منتشر کرده اند منتقل می شوید.

نکته:

  • توجه داشته باشید در هنگام ایجاد هشتگ نباید از فاصله (space) بین کلمات استفاده شود. اما اگر قصد دارید از چندین هشتگ در یک پست استفاده کنید کافیست آنها را با فاصله از هم جدا کنید.
  • اگر هشتگ شما از چند کلمه مجزا تشکیل شده است بین کلمات باید از علامت (_) Underline استفاده نمود.
    به عنوان مثال #میزبانی_وب #میزبان_فا
  • برای ساخت هشتگ می توان از ترکیب عدد، حروف، کاراکترهای مجاز و یا یک کلمه ساده استفاده نمود.
  • می توانید در هشتگ ها از ایموجی استفاده کنید.

هر آنچه لازم است در مورد هشتگ اینستاگرام بدانید:

  • چگونه زیر پست هشتگ بگذاریم؟
    برای این کار کافیست در مرحله وارد کردن کپشن برای پست مورد نظر در انتهای کار با بکار بردن کلماتی که موضوع پست را مشخص می نماید برای پست هشتگ بگذارید.
  • چگونه هشتگ اختصاصی بسازیم؟ 
    برای انجام این کار کافیست نام برند خود را با علامت # بدون هیچ فاصله ای به کپشن اضافه نمایید.
  • علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام چیست؟
    ممکن است از سوی اینستاگرام جریمه شوید در این صورت تا مدت زمانی نامشخص پست های شما در هشتگ نشان داده نمی شود.
  • شادوبن اینستاگرام چیست؟
    عاملی که منجر می شود پست های شما در هشتگ ظاهر نشود را شادوبن می نامند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که قوانین استفاده از هشتگ ها را رعایت نکنید و از هشتگ های نامناسب در پست های خود استفاده نمایید.
  • چگونه از شادوبن اینستاگرام خارج شویم؟
    به کمک روش های زیر می توانید از شادوبن اینستاگرام خارج شوید:
  1. هشتگ های استفاده شده در پست اخیرتان را پاک نمایید.
  2. رمز ورود پیج اینستاگرامتان را تغییر دهید.
  3. به مدت چند روز فعالیتی در پیج اینستاگرامتان نداشته باشید.
  4. اکانت تجاری خود را به اکانت شخصی تغییر دهید.
  5. به اینستاگرام اطلاع دهید.
  • چطور از شادوبن پیج اینستاگرام جلوگیری کنیم؟
    از هشتگ های تکراری استفاده نکنید.
    از هشتگ هایی که ممنوع هستند استفاده نکنید.
    برای هر پست بیش از حد مجاز از هشتگ استفاده نکنید.
    از ربات های افزایش فالوور استفاده نکنید.
    جلوگیری از ریپورت شدن بیش از حد
    در فاصله زمانی کوتاه فعالیت زیادی نداشته باشید.
  • هشتگ ترند اینستاگرام چیست؟
    هشتگ هایی که بیشترین استفاده را داشته و فراگیر شوند (رواج یابند) هشتگ های ترند نامیده می شوند.

در پایان ممنونم که ما را دنبال میکنید،  تیم فالووان تمام تلاش خود را برای ارائه آموزش های کاربردی و مفید انجام خواهد داد و همیشه در کنار شما تا رسیدن به موفقیت خواهد بود.


برچسب ها: