ما در دنیایی زندگی میکنیم که دادهها در مرکز همه چیز قرار دارند، خواه طرفدار کد نویسی باشید و روزانه از آن استفاده کنید، یا فقط زمانی که عملکرد یک پست اجتماعی اخیر را بررسی میکنید از آن استفاده کنید. و مانند بسیاری چیزهای دیگر، تجزیه و تحلیل و دادهها میتوانند بهترین دوست شما در هنگام رشد ارگانیک حساب اینستاگرام شما باشند.
اگر بدانید به دنبال چه چیزی باشید. در حالی که هیچ “فرمول جادویی” برای موفقیت اینستاگرام وجود ندارد، تجزیه و تحلیل ها نشان دهنده خوبی از آنچه برای حساب شما کار می کند هستند، و یکی از معدود معیارهایی هستند که می توانید در مورد استراتژی محتوای خود مطمئن باشید. در مقاله امروز، قصد داریم به شما معرفی کنیم که تجزیه و تحلیل اینستاگرام از چه طریقی مهمتر است و همچنین چگونه می توانید از آنها به طور موثر استفاده کنید.
فالو وان؛ قصد دارد علاوه بر مباحث آموزشی کاربردی خود، با ارائه خدمات با کیفیت و بدون واسطه خود مانند خرید ربات اینستاگرام، یا ارسال دایرکت انبوه در اینستاگرام به ارتقا پیج شما کمک شایانی کند تا گام بزرگی برای رسیدن به موفقیت بردارید.
مقاله مرتبط: نکات و ترفند های اینستاگرام برای کاربران تجاری در سال 2022
انواع آنالیز اینستاگرام:
کدام آنالیز اینستاگرام مهم ترین است؟
بنابراین، شما از قبل می دانید که باید به تجزیه و تحلیل اینستاگرام نگاه کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید. نگران نباشید، افراد زیادی در یک قایق هستند. بیایید به تجزیه و تحلیلی که باید در نظر بگیرید عمیق تر بپردازیم.
بهترین زمان برای ارسال ⏰
باور کنید یا نه، بخشی از چیزی که یک پست موفق را تعیین می کند زمانی است که شما واقعاً آن را منتشر می کنید. آیا تا به حال توجه کرده اید که وقتی یک محتوای شگفت انگیز را در برخی از روزهای هفته یا ساعاتی از روز پست می کنید، تعامل کمتر یا بیشتر از سایرین مشاهده می کنید؟ این احتمال وجود دارد که بتوانید دقیقاً همان عکس یا ویدیو را در ساعت 1 بعد از ظهر یکشنبه و ساعت 9 صبح روز دوشنبه ارسال کنید و سطوح کاملاً متفاوتی از تعامل را مشاهده کنید.
بنابراین، زمانی که پست میکنید واقعاً مهم است که بهترین شانس را با نرخ تعامل بالا، رتبهبندی در هشتگها و در نهایت دستیابی به فالوورهای جدید میخواهید. راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید ببینید بهطور میانگین بهترین زمان ارسال پست در حسابتان چه زمانی است. در فالو وان، ما بهترین تایم اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام را به شما منتشر کرده ایم، که به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مطالعه کنید.
در بخش Insights، میتوانید ببینید که از نظر تاریخی بیشترین تعامل را از کجا به دست میآورید، بر اساس روز هفته و زمان خاص!! میتوانید این را برای برنامهریزی پست خود دنبال کنید یا از آن برای تعیین اینکه آیا باید در یک روز خاص پست کنید یا منتظر بمانید، استفاده کنید.
مقاله مرتبط: با تبلیغات در اینستاگرام از رقیبان خود سبقت بگیرید!
مهمترین تجزیه و تحلیل اینستاگرام:
در قسمت نمای کلی می توانید بهترین زمان برای ارسال پست برای آن روز را مشاهده کنید که برای ارسال خودجوش عالی است! استفاده از این تجزیه و تحلیل ها را به عنوان بخشی از استراتژی خود شروع کنید و احتمالاً در هر پست افزایش تعامل خود را مشاهده خواهید کرد.
اجرای هشتگ #
اگر قبلاً از هشتگ در پست های خود استفاده نمی کنید – به استفاده از هشتگ در پست های خود بپردازید. ما با این راهنما کار را آسان کرده ایم. هشتگها وسیلهای عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید در جایگاه شما در اینستاگرام هستند و راه برای فهمیدن اینکه آیا هشتگهای شما واقعاً کار میکنند یا خیر این است که بدانید آیا آنها رتبهبندی شدهاند یا خیر. هنگامی که در یک هشتگ رتبه بندی می کنید، به این معنی است که پست شما به اندازه کافی درگیر شده است تا در بخش “پست های برتر” آن هشتگ ظاهر شود، بنابراین وقتی شخصی آن را جستجو می کند، پست شما یکی از اولین مواردی است که می بیند.
با داشتن یک استراتژی هشتگ عالی، می توانید به راحتی رتبه بندی را شروع کنید و تعداد پست های خود را افزایش دهید. در تجزیه و تحلیل خود، همچنین می توانید دقیقاً ببینید که در کدام هشتگ ها رتبه بندی می کنید و همچنین در کدام موقعیت قرار دارید، بنابراین می توانید به استفاده از هشتگ هایی که به طور مداوم عملکرد خوبی دارند و هشتگ هایی را که هرگز انجام نمی دهند، استفاده کنید.
ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید ❤
ذخیرهها و اشتراکگذاریها بینشهایی هستند که واقعاً باید به آنها توجه کنید، فراتر از لایکها و نظرات. چرا؟ زیرا نشان دهنده کیفیت محتوای شما هستند. اگر کسی مایل است این قدم را دورتر بردارد و محتوای شما را در استوری خود به اشتراک بگذارد یا آن را برای بعد ذخیره کند، پس میدانید که کارش تمام شده است!
مقاله مرتبط: اینستاگرام قوی ترین شبکه اجتماعی در دنیا
دسترسی و تأثیرات
اگر هدف اصلی شما در اینستاگرام رشد حسابتان است، Reach و Impressions تجزیه و تحلیل های مهمی هستند که باید به آنها نگاه کنید، زیرا به شما اطلاع می دهند که چقدر به پست های شما توجه دارند و اینکه آیا محتوای شما فراتر از دنبال کنندگان فعلی شما قرار می گیرد یا خیر. اگر استراتژی محکمی دارید، معمولاً این در تعداد افرادی که به آنها دسترسی دارید منعکس میشود، بنابراین میتوانید محتوا، زمانبندی و موارد دیگر را بر اساس آن دوباره تنظیم کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است فردی باشید که به طور مداوم محتوای ثابت پست می کند، اما هر چند وقت یک بار یک ویدیو یا یک “پست inspo” پست می کند. اگر میزان دسترسی و تأثیرگذاری در ویدیوها یا پستهای inspo شما بهتر است، میتوانید بیشتر از این سبکهای محتوا را در برنامه منظم خود معرفی کنید.
هر زمان که محتوا ایجاد می کنید، باید هدفی مرتبط با آن پست داشته باشید، بنابراین همیشه استراتژیک فکر می کنید.
آیا پست شما به دنبال کنندگان کمک می کند تا شما را بهتر بشناسند؟
یا اینکه پست شما بیشتر روی جذب مخاطبان زیادی متمرکز است تا از صفحه شما بازدید کنند؟ شما می توانید از تجزیه و تحلیل های موجود خود برای اطلاع از استراتژی آینده خود و انواع محتوایی که بر اساس میزان موفقیت ارسال می کنید استفاده کنید.
به زودی پستهای بیشتری داریم که بهترین روشهای تجزیه و تحلیل را شرح میدهند، بنابراین چشمانتان را بخوبی نگاه دارید! در همین حال، بخش تجزیه و تحلیل عمیق و جدید فالو وان را بررسی کنید، که اکنون در برنامه تلفن همراه ما در دسترس است!
آنالیز و مقایسه کردن گاهی اوقات می تواند بسیار مفید باشد و شما را برای رسیدن به هدف راهنمایی کند. پیشنهاد ما به شما این است که مدتی یکبار پیج خود را آنالیز کنید تا حساب کار دستتان بیاید:)
امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.
مقاله مرتبط: چگونه از طریق تعامل با دیگر صفحات در اینستاگرام رشد کنیم؟