مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ترفندهای خاصی دارد؟

آیا لازم به یادگیری ترفندهای مربوط به آن هستیم؟

دراین قسمت از وبلاگ های فالووان به تحلیل دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام میپردازیم، باماهمراه باشید.

این ترفندها به ما چه کمکی میکنند؟

ترفندهای اینستاگرام مارکتینگ به ما کمک می کند فرصت مناسبی برای کسب درآمدهای بالا داشته باشیم. مهم ترین راه برای پیروزی در این رقابت استفاده از ترفندهای به روز و متدهای جدید است.

حال لازم است به مفهومی کلی از دیجیتال مارکتینگ برسیم.

دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ برای چه کسب و کارهایی مفیدتر است؟

شاید به جرعت بتوان گفت برای همه کسب و کارها مفید است و دسته بندی خاصی ندارد تمامی کسب و کارها از کارخانه داران و صاحبان شرکت های مطرح تا دارندگان پیج های فروش لباس،لوازم التحریر و …

این افراد تنها زمانی موفق میشوند که دستورالعملها و قوانین استفاده از شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام که این روزها به مکانی برای پیشرفت و ارتقاء محصولات و پیج های کاری شده است .

خب ، با همه ی این تعاریف ازکجا باید شروع کنیم؟ قدم اول برای شروع چیست؟

بهتراست به مهم ترین موضوع آن اشاره کنیم یعنی قبل از شروع به هر فعالیتی در اینستاگرام بهتر است اهداف خود را بدانید ازطرفی  کسب و کارها می توانند اهداف گوناگونی در این زمینه داشته باشند مانند:

برخی از کسب و کار ها برای تعامل بیشتر با مشتری وارد اینستاگرام می شوند تا مشتری از فعالیت هایی که کمتر دیده می شود و همچنین فرهنگ کاری آن برند بیشتر آشنا شود.

بعضی از کسب و کارهای بزرگ از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه خود استفاده می کنند. به عنوان مثال شرکت سامسونگ برای افزایش فروش در اینستاگرام تلاش نمی کند اما از همین طریق برای تثبیت برند خود و به اشتراک گذاشتن فعالیت های بشر دوستانه خود اقدام می کند تا در ذهن مردم ماندگار شود.

بازاریابی اینستاگرام

سوالی که پیش می آید این است که نقش اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اکثر کسب و کار ها از اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده می کنند و در حقیقت Instagram Marketing را روشی برای افزایش فروش می دانند. به عنوان مثال شرکت دیجی کالا یا برندهای مشابه با استفاده از اینستاگرام محصولات دارای تخفیف خود یا محصولات جدید را به مخاطبان خود می فروشند.

برای شروع بازاریابی اینستاگرام قواعدی لازم است بدانیم؟

این قواعد کدام اند؟

برای شناخت و آشنایی بیشتر با این مبحث از اینستاگرام با فالووان همراه باشید .

اصل مقدماتی که برای شروع بازاریابی اینستاگرام حتما باید آن ها را بدانید!

برای این که پروفایل و پست های شما بهینه تر باشد، باید حتما این نکات را رعایت کنید:

دیحیتال مارکتینگ در اینستاگرام

  1. نام پیج یا صفحه خود را به درستی و مناسب انتخاب کنید زیرا افراد با جستجو کردن آن، نام شما را پیدا و دنبال می کنند یا نظرات خود را با استفاده از آن نام در پیج خود تگ می کنند. پس حتما کمی بیشتر زمان بگذارید تا نام مناسبی انتخاب کنید که به آسانی نوشته و خوانده شود.
  2. نکته حائز اهمیت در رابطه با پیج های کاری این است که پروفایل یک کسب و کار اینستاگرامی باید عمومی یا به اصطلاح پابلیک باشد تا هر فردی بتواند به راحتی محتویات و پست های منتشر شده داخل آن را ببیند. بعضی از افراد به اشتباه صفحه تجاری اینستاگرام خود را به صورت خصوصی قرار می دهند که این کار به هیچ عنوان به صلاح و پیشرفت پیج های کاری نیست و به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
  3. یکی از نکات مهم عکس پروفایل اینستاگرام شماست. عکس کسب و کار ها باید لوگوی آن ها باشد مگر دلیل خاصی برای غیر از این موارد باشد. مورد بعدی این هست که باید عکس کیفیت لازم را داشته باشد چرا که عکس پروفایل بی کیفیت، خیلی جالب نخواهد بود و تأثیری در پیشرفت پیج شما نخواهد داشت .
  4. چهارمین نکته مربوط به اسم پیح شماست که دقیقا زیر عکس پروفایل شما باید قرار داشته باشد. امکان فارسی نوشتن این پیج وجود دارد و افراد با جستجوی فارسی هم می توانند شما را پیدا کنند.
  5. بیو پروفایل شما، کت و شلوار پیج شماست و باید خیلی شیک و رسمی باشد، بهتر است از 150 کاراکتری که می توانید استفاده کنید، بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب خود داشته باشید پس لازم است در نوشتن بیو مرتبط با موضوع و برند خود مطالبی مؤثر و کاربرپسند بنویسید.
  6. ششمین نکته برای بهبود و ارتقاء برند کسب و کارتان مربوط به بخش وب سایت است که باید در آن آدرس سایت، شرکت ،یا سازمانتان را وارد کنید. این کار پرستیژ و جلوه ی کسب و کار شما را بالا می برد.
  7. نکته ای که هرگر نباید ازآن غافل شوید این است که حتما از تگ لوکیشن استفاده کنید که کمک می کند در قسمت search اینستاگرام بهتر ظاهر شوید تا کاربران بیشتری بدست آورید. به عنوان مثال تصویری از محیط کسب‌وکار یا لوگوی شرکت خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص می‌کنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگرام، پست‌هایی که از تگ لوکیشین استفاده می‌کنند بیشتر از پست‌های دیگر دیده می‌شوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر می‌کنند.
  8. آخرین و مهم ترین موضوع ، هشتگ ها هستند ، هیچ وقت از تاثیر هشتگ ها، غافل نشوید. در پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. اینستاگرام برای هر پست منتشر شده؛ محدودیت 30 هشتگ را دارد ولی به این معنا نیست که حتما از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. معمولا استفاده از 10 تا 11 هشتگ در هر پست، تاثیرگذار است لذا پیشنهاد میکنیم از تعداد هشتگ های مناسب و تأثیر گذار در پست های خود استفاده کنید

با وجود شبکه های اجتماعی متعددی که وجود دارند چرا بازاریابی در اینستاگرام؟

بازاریابی در اینستاگرام این فرصت را در اختیار صاحبان تجارت ها می گذارد که با مشتریان و مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند و پیشنهاد های تجاری خود را به گوش مخاطبان خود برسانند ب بیانی ساده تر باید بگوییم صاحبان کسب و کار در بستر اینستاگرام بهتر و راحت تر میتوانند خود را به مشتریان و کاربران خود معرفی کرده و با آنها تعامل برقرار کنند. این پلتفرم در سال های اخیر با استقبال زیاد صاحبان تجارت ها، برندها،شرکتها و … روبرو شده است.

تجارت ها برای به نمایش گذاشتن فعالیت های تجاری و همینطور برای استخدام نیروی کار از این فضا استفاده می کنند. گذشته از این صاحبان مشاغل از طریق این پلتفرم با مخاطبان خود ارتباطی نزدیک تر برقرار می کنند. با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری تصاویر تجارت ها این فرصت را خواهند داشت تا تصاویر محصولات خود را در کیفیت های بالا در معرض نمایش و دید کاربران بیشتری بگذارند.

در کنار قابلیت هایی همچون لایک کردن و یا دنبال کردن که در شبکه های اجتماعی دیگر نیز مشاهده شده است این پلتفرم قابلیت تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ویرایش عکس که برای اولین بار درون یک نرم افزار این چنینی گنجانده شده است، تصاویر خود را ویرایش کنند و یا فیلتر های مورد نظر خود را روی عکسهای خود اعمال کنند.

از چه روش های دیگری میتوانیم به کسب و کارخود در بستر اینستاگرام کمک کنیم و موجب دیده شدن و پیشرفت آن شویم؟

آیا فقط لازم است ترفندهایی مانند اینستاگرام مارکیتینگ و ترفندهای مشابه آن را یاد بگیریم؟

با مراجعه به وبسایت فالووان و مطالعه قسمت هایی ازآن متوجه خواهید شد که با روشهای دیگری از جمله خرید فالوور،خرید لایک ، ویو و … میتوانید به پیشرفت و دیده شدن پیج خود درمدت زمانی کوتاه ترازآنچه تصور میکنید کمک کنید.

unnamed 2 فالووان دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

وبسایت ها و پیج های زیادی ممکن است دراین زمینه فعالیت کنند و پکیج هایی مشابه را ارائه دهند ،چرا فالووان؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فالووان خوش نام ترین و با سابقه ترین وبسایت در زمینه ارائه خدمات اینستاگرام ازجمله ربات اینستاگرام که همانند کارمندی بیست و چهارساعته برای مدیریت پیج شماست هم چنین فروش فالوور بدون ریزش و ایرانی ، لایک ، ویو و … میباشد که همه روزه شاهد جمع کثیری از کاربرانی در وبسایت هستیم که با مراجعه به این وبسایت توانسته اند پیج خود را ازحالت روح و بی رمقی خارج کرده و به حالت و بازدهی دلخواه برسانند.

با فالووان بیشتر و بهتر دیده شوید…

نتیجه گیری:

ما در این مقاله در مورد دیجیتال مارکتینگ به طور کامل صحبت کردیم و همچنین بررسی کردیم دیجیتال مارکتینگ برای کدام یک از کسب و کارها مفید است. اگر سوالی در این خصوص دارید می توانید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

مقالات مرتبط:

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟و چه کاربردی دارد؟