ما اخیراً یک حالت ذخیره داده ارائه کردهایم، یک ویژگی جدید در اینستاگرام برای اندروید که به برنامه کمک میکند داده تلفن همراه کمتری مصرف کند. در این پست، در مورد اینکه چرا تصمیم گرفتیم روی این تابع کار کنیم، رویکردمان در توسعه آن، اجرای مهندسی و تأثیر آن بر مردم صحبت خواهیم کرد. با فالو وان همراه باشید تا شما را با قابلیت های اینستاگرام آشنا کنیم. فالو وان با ارائه خدماتی مانند خرید فالوور ارزان اینسناگرام، و یا خرید بازدید اینستاگرام به ارتقا و دیده شدن پیج شما کمک شایانی می کند.
انگیزه ایجاد رژیم صرفه جویی در داده ها سه مورد بود:
اول، تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد هنگام استفاده از اینستاگرام احساس محدودیت میکنند زیرا درصد زیادی از دادههای آنها را مصرف میکند.
در ابتدای سال 2018، ما یک نظرسنجی در چندین کشور مختلف (ایالات متحده، بریتانیا، هند، اندونزی، برزیل، فرانسه، آلمان، ژاپن، آرژانتین) انجام دادیم که این سوال را مطرح کرد که “اینستاگرام چقدر از داده استفاده می کند؟” بیش از 50 درصد از پاسخ دهندگان «خیلی بیشتر از آنچه انتظار دارم» یا «کمی بیشتر از انتظارم» را انتخاب کردند. علاوه بر این، 30 درصد از پاسخدهندگان گفتند که هر ماه دادههایشان تمام میشود، و 28 درصد از مردم گفتند که اگر ویژگی حالت ذخیره داده وجود داشته باشد، بیشتر از اینستاگرام استفاده خواهند کرد.
انگیزه دیگر این بود که متوجه شدیم اینستاگرام بیشتر از آنچه در ابتدا میخواستیم، داده خرج میکند. به طور شهودی، این امر منطقی بود، زیرا هرچه شخصی بیشتر از اینستاگرام استفاده کند، محتوای بیشتری مصرف می شود. با این حال، ما متوجه شدیم که کارایی کلی داده (به عنوان مثال، زمان صرف شده برای استفاده از برنامه واقعی برای هر مگابایت داده مصرف شده) می تواند بهبود یابد. برای نشان دادن، در زیر می توانید ببینید که چگونه کارایی داده های IG در رابطه با Facebook، Facebook Lite و WhatsApp رتبه بندی شده است.
انگیزه سوم ویژگی Native Data Saver اندروید بود که شروع به افزایش سرعت در بین کاربران کرد. از اندروید 7.0 به بعد، افراد می توانند ذخیره داده را برای کل دستگاه فعال کنند. هنگامی که فعال باشد، سیستم استفاده از داده های تلفن همراه را در پس زمینه مسدود می کند، و همچنین به برنامه سیگنال می دهد که داده های کمتری را در پیش زمینه صرف کند. در حالی که حالت ذخیره داده اصلی را روشن کرده بودیم، از IG استفاده میکردیم، و از آنجایی که برنامه ما روی رسانه سنگین است، این پیادهسازی بومی باعث ایجاد یک تجربه کاربر مختل میشود زیرا عکسها و ویدیوها یا بسیار آهسته بارگذاری میشوند یا اصلاً بارگیری نمیشوند.
مطالب پیشنهادی: 19 آمار اینستاگرام که برای بازاریابان در سال 2022 مهم است!
Google APIهایی ارائه میکند تا تأیید کند که شخصی Savings در سطح سیستم را فعال کرده است، اما راهی برای توسعهدهندگان ارائه نکرده است تا پیادهسازی اولیه Data Savings در سطح برنامه را تغییر دهند. [1]. افراد همچنین میتوانند برنامهها را در Data Saver اصلی محدود کنند، بنابراین اگر شخصی Data Saver را فعال کند، میتواند IG را محدود کند و به جای آن از حالت ذخیره داده سفارشی ما استفاده کند تا تجربه کاربری کمتر مخربی داشته باشد.
در زیر اهرم هایی وجود دارد که ما برای پیاده سازی صرفه جویی در داده ها استفاده کردیم:
1. دانلود ویدیو را از قبل غیرفعال کنید
ما در حال حاضر در حال از پیش بارگیری ویدیوهای آینده در فید و استوری خوان یک نفر هستیم تا وقتی کاربر به ویدیو روی صفحه رسید، ویدیوها آماده پخش شوند. ما فرض کردهایم که این رفتار از دادههای بیشتری استفاده میکند، بهخصوص اگر کاربر در نهایت به ویدیوهای بعدی در فید پیمایش نکند. بنابراین، میتوانیم با دانلود محتوای ویدیویی، دانلود ویدیو را از قبل غیرفعال کنیم، تنها زمانی که کاربر حرکت ویدیو را متوقف کرده باشد، که نشان میدهد او در حال تماشای ویدیو است. این امر استفاده از داده ها را کاهش می دهد زیرا ممکن است شخصی نخواهد همه ویدیوهایی را که در فید خود پیمایش می کند تماشا کند.
2. پخش خودکار ویدیو را غیرفعال کنید
در حال حاضر وقتی همه ویدیوها بدون تعامل کاربر روی صفحه قابل مشاهده می شوند، به طور خودکار پخش می کنیم. ما فرض کردیم که این رفتار از دادههای بیشتری استفاده میکند، به خصوص اگر کاربر قصد تماشای هر ویدیوی جداگانهای را نداشته باشد که از طریق آن پیمایش میکند. بنابراین، ممکن است پخش خودکار را غیرفعال کنیم و یک دکمه پخش نمایش دهیم تا به کاربران اجازه دهیم ویدیوها را به صورت دستی پخش کنند. این نسخه شدیدتر از غیرفعال کردن بارگیری ویدیو از قبل است، زیرا برای تعامل با رسانه ویدیویی نیاز به تعامل بیشتر با کاربر دارد.
مطالب پیشنهادی: بهترین چیزهایی که در سال 2022 در اینستاگرام پست میشود
3. کاهش کیفیت وضوح رسانه
در حال حاضر، ما در مورد وضوح تصویر و ویدئو بر اساس محدودیت هایی مانند اتصال کاربر و پهنای باند تصمیم می گیریم. با توجه به اندازه فایل بزرگتر، رندر رسانه با وضوح بالا نسبت به رسانه های با وضوح پایین، داده بیشتری مصرف می کند. این می تواند برای کاربران در موقعیت های اتصال منحصر به فرد، که تشخیص آن در سطح برنامه دشوار است، مهم باشد. به عنوان مثال، افرادی که از تلفن های همراه جیبی استفاده می کنند، به نظر می رسد که در Wi-Fi هستند، در حالی که در واقعیت از داده های تلفن همراه استفاده می کنند.
بنابراین میتوانیم تنظیماتی را برای کاربران فراهم کنیم تا تصمیم بگیرند که کدام تنظیمات اتصال را میخواهند رسانهای با وضوح بالاتر تماشا کنند. این به کاربران امکان می دهد بدون استفاده از داده های زیاد، به جستجوی محتوای مورد علاقه خود ادامه دهند.
معامله با فعال کردن سه اهرم اصلی این است که ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کاربران همچنان یک تجربه مرور ثابت با زمان بارگذاری رسانه معقول دارند، با توجه به اینکه اینستاگرام یک برنامه سنگین رسانه ای است.
در اینستاگرام، ما میدانیم که بخش قابل توجهی از کاربران ما در بازارهایی هستند که در آن اتصال فقط از طریق داده تلفن همراه قابل دسترسی است، نه اتصال در خانه (یعنی WiFi). تقاضا برای اتصال مقرون به صرفه افزایش یافته است، بنابراین هزینه داده در حال تبدیل شدن به یک عامل کلیدی در تصمیم کاربران برای مشارکت در محتوای آنلاین است. اگرچه ما می توانیم در درجه اول بازارهای نوظهور را مشاهده کنیم، اما کشورهای صنعتی نیز وجود دارند که هزینه بالای داده ها به این معنی است که بخش قابل توجهی از جمعیت نیز از داده ها آگاه هستند. با در نظر گرفتن همه این موارد، ما در اندونزی، هند، آرژانتین، آلمان و فرانسه آزمایش کردیم. این تیم چندین نوع مختلف از Data Saver را با سه پارامتر بالا و با انواعی که برای غیرفعال کردن پخش خودکار و کنترل کیفیت رسانه، گزینههایی را که برای کاربر قابل مشاهده است، آزمایش کردند.
در طول اولین آزمایش کشور، متوجه شدیم که غیرفعال کردن بارگیریهای ویدیوی قبلی تعادل خوبی در کاهش مصرف داده ایجاد میکند و در عین حال تجربه تماشای معقولی را ارائه میدهد. به طور قابل پیش بینی، از آنجایی که آنها به طور خودکار محتوای ویدیویی را پخش نمی کردند، مردم ویدیوهای کمتری مصرف کردند. با این حال، ما همچنین دیدهایم که مردم از کنترل صریح بر کیفیت رسانه و بازتولید خودکار استقبال میکنند.
ما دریافتیم که دو نوع وجود دارد که با انواع آزمایشی با بهترین عملکرد برابر است:
- دانلودهای قبلی ویدیو را غیرفعال کنید. گزینه ای برای انتخاب زمان دریافت رسانه با کیفیت بالا “هرگز”،
«فقط Wi-Fi» یا «هم Wi-Fi و هم تلفن همراه»)، با تنظیم پیشفرض «فقط Wi-Fi» - دانلودهای قبلی ویدیو را غیرفعال کنید. گزینه ای برای انتخاب زمان دریافت رسانه با کیفیت بالا “هرگز”،
«فقط Wi-Fi» یا «هم Wi-Fi و هم تلفن همراه»)، با انتخاب به طور پیشفرض روی «هم Wi-Fi و هم تلفن همراه» تنظیم شده است.
انواع یکسان هستند، تنها تفاوت این است که انتخاب پیش فرض متفاوت است (“فقط در Wi-Fi” و “هم در Wi-Fi و هم در شبکه تلفن همراه”) برای گزینه High Resolution Media. هر کدام از آنها در کشورهای خاصی بهتر بود، بنابراین تصمیم گرفتیم آزمایش کشور دیگری را در کانادا و بریتانیا انجام دهیم (چون تحقیقات قبلی نشان داده است که این کشورها نیز از داده ها آگاه هستند). این تصمیم ما را بر آن داشت تا در نهایت در سطح جهانی آزمایش کنیم و برای همه عرضه کنیم.
برای راه اندازی جهانی، ما تصمیم گرفتیم که گزینه کاربر رسانه با وضوح بالا را حفظ کنیم و آن را به طور پیش فرض روی “فقط Wi-Fi” تنظیم کنیم.
برای آزمایش ما در CA و GB، نسخه ای با بهترین عملکرد نسخه ای بود که دانلود قبلی ویدیو را غیرفعال کرد و به طور پیش فرض رسانه با وضوح بالا را روی Wi-Fi و Cellular تنظیم کرد. به خاطر داشته باشید که این یک ویژگی پیوست است و فقط 10٪ از افراد گروه آزمایش را انتخاب کردند، بنابراین نتایجی که ما در تست A/B خود دیدیم کاملاً رقیق بود. با این وجود، ما متوجه کاهش قابل توجهی در مصرف داده در هنگام استفاده از شبکه تلفن همراه شدیم. همچنین شاهد افزایش تعداد تعاملات، تعداد رسانه های ایجاد شده و سایر شاخص های تعامل بوده ایم. اینها پیروزی های قابل توجهی بود، به ویژه با توجه به اینکه تنها 10 درصد از کاربران در گروه آزمایشی آنها را رانندگی کردند. در نهایت، ما فقط رگرسیون هایی را در معیارهای آپلود ویدیو مشاهده کردیم، که از غیرفعال کردن بارگیری های قبلی ویدیو انتظار داشتیم، اما آنها خیلی بزرگ نبودند.
مطالب پیشنهادی: سیاست حفظ حریم خصوصی اینستاگرام چیست؟
در آزمایش CA و GB ما، 1.6٪ از کاربران در رسانه های پیش فرض با کیفیت بالا در Wi-Fi فقط به رسانه های با وضوح بالا در شبکه های Wi-Fi و تلفن همراه و 10٪ از کاربران از رسانه های پیش فرض با کیفیت بالا در هر دو استفاده کردند. Wi-Fi و Cellular فقط در Wi-Fi به رسانههای با وضوح بالا تغییر وضعیت دادهاند. مسلماً، ما کاملاً مطمئن نیستیم که چرا این تفاوت بزرگ را دیدهایم، اما یکی از فرضیههای ما این است که افرادی که خیلی با آگاهی از مصرف داده خود، به احتمال زیاد به طور فعال از گزینه های حفظ داده استفاده می کنند.
برای آزمایش جهانی ما، نسخه ای با بهترین عملکرد نسخه ای بود که از دانلود قبلی ویدیوها جلوگیری می کرد و به طور پیش فرض رسانه های با وضوح بالا را فقط روی Wi-Fi تنظیم می کرد. این آزمایش از طریق یک لنز کمتر هدفمند انجام شد، اما همچنان شاهد بهبودهایی در تعامل و مصرف داده در شبکه تلفن همراه بودیم. با توجه به همه این نتایج مثبت، ما به این نتیجه رسیدیم که این ویژگی برای کاربران با داده های محدود بسیار مفید است و آن را در ژوئن 2019 به سراسر جهان ارسال کردیم.
عملکرد رژیم ذخیره داده بدون همکاری تحقیقات، داده ها، مهندسی و محصولات امکان پذیر نخواهد بود. با تشکر از الیس لو، که این پست را با من نوشت، و مهندسی که روی حالت ذخیره داده کار می کرد – بدون شما نمی توانستم این کار را انجام دهم. با تشکر از کت لی، جف لافلم، مایکل میدلینگ، کالین شپرد و بسیاری دیگر.
اگر می خواهید در مورد این شغل بیشتر بدانید یا علاقه مند به پیوستن به یکی از تیم های مهندسی ما هستید، از صفحه شغلی ما دیدن کنید، ما را در فیس بوک دنبال کنید
مطالب پیشنهادی: تبلیغات با متد قدیمی را کنار بگذارید و به فالووان بپیوندید!
شیدا
چطوری میتونم حالت ذخیره اطلاعات اینستاگرام رو فعال کنم؟
fmehdi
در این مقاله مفصل راجب همه این اطلاعات صحبت کردیم پیشنهاد می کنم یکبار دیگه متن رو بخونید
چگونه سیو پست های اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟(7 استراتژی بسیار موثر) فالووان - فالو وان
[…] […]
kashani
ممنون از توضیح خوبتون