اگر می‌خواهید فوراً تحلیل رقبای اینستاگرام خود را شروع کنید، به راحتی می‌توانید الگوی بینش صنعت اینستاگرام ما را بکشید. برای نکات بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل رقابت خود، به خواندن ادامه دهید. آیا تا به حال به حساب اینستاگرام رقبای خود نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چگونه آنها این همه تعامل را بدست می آورند؟ راز آنها چیست؟ تیم فالووان با 8 سال سابقه درخشان در زمینه ارئه خدمات اینستاگرام مانند، خرید فالوور ارزان اینستاگرام بدون ریزش، و تبلیغات گسترده در واتساپ، به شما کمک می کند تا به خوبی پیج خود را ارتقا دهید. از دیگر رقبای خود عقب نمانید.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تجزیه و تحلیل انجام دهید تا با روندها همراه باشید و در صدر رقابت در اینستاگرام باقی بمانید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک چک لیست 5 مرحله ای برای تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا و یک الگو برای شروع است. خوب به نظر می رسد؟

رقبا فالووان

پیشنهادی:    چگونه مشکلات اینستاگرام را به پشتیبانی گزارش دهیم؟

تحلیل رقبای اینستاگرام چیست؟

تحلیل رقابتی فرآیند تحقیق و ارزیابی نقاط قوت و ضعف رقبا در مقایسه با خودتان است. به طور معمول، این نیاز به تجزیه و تحلیل تمام نکات و نکات کسب و کار رقبای شما دارد: از جمله مرور کلی شرکت، استراتژی ورود به بازار، استراتژی قیمت گذاری و غیره.

قبل از اینکه عصبانی شوید، نه، تجزیه و تحلیل رقبای اینستاگرام چندان پیچیده نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که میزان جذب مخاطب، عملکرد محتوا و استراتژی هشتگ رقبای خود را مشخص کنید.

چرا باید آنالیز رقبای اینستاگرام انجام دهید؟

برای تازه کارها، نگاه کردن به همسایگان به شما کمک می کند تا پایه استراتژی اینستاگرام خود را بسازید. بنابراین به جای اختراع مجدد، می توانید از موفقیت رقبای خود درس بگیرید. شاید در ابتدای راه این امر برای شما خوشایند نباشد و تلاش خود را کنید که روش های متمایز کننده ای نسبت به دیگر رقبای خود انجام دهید که خب! ما شما را تشویق به خلاقیت و نوآوری می کنیم. اما به جای آزمون و خطا به شما پیشنهاد می کنیم که از روش های رقبای قوی خود ایده بگیرید و با اجرای آنها به موفقیت و دیده شدن نزدیک شوید.

به عبارت ساده، انجام تجزیه و تحلیل رقبای اینستاگرام به شما کمک می کند:

1.عملکرد خود را در برابر استانداردهای صنعت محک بزنید

2.در صدر روندهای صنعت بمانید

3.استراتژی محتوای اینستاگرام خود را بهبود بخشید

4.فرصت هایی را برای پیشی گرفتن از رقبای خود شناسایی کنید

رقبا فالووان

پیشنهادی:    چرا ربات اینستاگرام فالووان بهترین راه برای افزایش فالوور شماست؟

نحوه انجام تحلیل رقبای اینستاگرام:

مرحله 1: رقبای خود را شناسایی کنید

برای شروع کار، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه کسی را می خواهید در اینستاگرام آنالیز کنید. رقبایی که برای تجزیه و تحلیل انتخاب می‌کنید، بینش‌هایی را که در نهایت به دست می‌آورید تعیین می‌کنند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. شما می خواهید 3 تا 5 رقیب، از جمله رقبای بزرگ و کوچک، مستقیم و غیرمستقیم را وارد کنید.

علاوه بر این، شما می خواهید روی کسانی تمرکز کنید که به طور فعال از اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند.

در مرحله بعد، بیایید نگاهی به راه های مختلف پیدا کردن رقبا در اینستاگرام بیندازیم.

جستجو برای حساب ها:

با استفاده از جستجوی اینستاگرام می توانید رقبای خود را جستجو کنید.

فرض کنید در حال مدیریت یک برند پوشاک پایدارهستید. می‌توانید کلمات کلیدی خود را به نوار جستجو وصل کنید و زیر برگه «حساب» را بررسی کنید. در این مثال، من از “پایدار” به عنوان کلمه کلیدی خود استفاده می کنم. فهرستی از حساب‌ها را مشاهده می‌کنید که عبارت «پایدار» در حساب‌ها یا توضیحات نمایه آن‌ها گنجانده شده است. از اینجا، می‌توانید به راحتی انتخاب کنید که کدام نمایه‌ها را می‌خواهید نگه دارید.

هشتگ ها را جستجو کنید:

در اینجا، به‌جای بررسی نتایج از برگه «حساب‌ها»، می‌خواهید «برچسب‌ها» را بررسی کنید.

فهرستی از هشتگ‌ها را مشاهده خواهید کرد که شامل «پایدار» است. هر هشتگ مجموعه ای از پست ها را از حساب های مختلف به شما نشان می دهد. از اینجا می توانید تصمیم بگیرید که کدام رقبا را دنبال کنید.

نکته 1: خواهید دید که مردم واقعاً از چه هشتگ هایی در اینستاگرام استفاده می کنند. برای افزایش دسترسی ارگانیک می توانید این هشتگ ها را در پست های خود قرار دهید.

نکته 2: شما همچنین می توانید از این هشتگ ها برای جستجوی تأثیرگذاران جدید برای برند خود استفاده کنید.

برای شما پیشنهاد شده است:

راه دیگر برای پیدا کردن رقبای خود در اینستاگرام این است که برگه “پیشنهاد شده برای شما” را در پروفایل خود بررسی کنید.

پیشنهادی:    تکنیک های مهم و آسان برای رشد بازاریابان اینستاگرام در سال 2022 

فالوورها:

تعداد فالوورها معیار خوبی برای اندازه گیری تمایل به برند است. می توانید فالوورهای خود را با رقبای مستقیم خود مقایسه کنید تا متوجه شوید که برند شما در مقایسه با چه میزان محبوبیت دارد.

می توانید نگاه کنید:

تعداد فالوورها: تعداد کل فالوورهایی که رقبای شما دارند

رشد فالوور: فالوورهای آنها با چه سرعتی در حال رشد هستند

به جای اینکه صرفاً به تعداد فالوورها نگاه کنید، می خواهید بفهمید که حساب اینستاگرام رقبای شما با چه سرعتی در حال رشد است.

عملکرد محتوا:

تجزیه و تحلیل محتوای رقبای خود به شما کمک می کند تا شکاف های موجود در استراتژی محتوای اینستاگرام خود را شناسایی کنید و جایی برای بهبود پیدا کنید.

شما می خواهید ردیابی کنید:

تعداد پست ها: تعداد کل پست ها در حساب های رقبای شما

فرکانس ارسال: رقبای شما چند بار در اینستاگرام پست می گذارند

انواع پست ها: این شامل تصاویر ثابت، فیلم ها یا چرخ فلک ها و غیره است.

رقبا فالووان

پیشنهادی:    چرا برخی از هشتگ های اینستاگرام کار نمی کنند

هشتگ ها:

احتمالاً متوجه شده اید که هشتگ ها در همه جای اینستاگرام وجود دارد. بسیاری از برندها از هشتگ ها برای افزایش دسترسی ارگانیک و نظارت بر احساسات برند استفاده می کنند. شما می توانید با نگاه کردن به زیر نگاهی به استراتژی هشتگ رقبای خود بیندازید:

تعداد هشتگ ها در هر پست: تعداد کل هشتگ هایی که در یک پست استفاده می کنند

هشتگ های محبوب: هشتگ های برند آنها چیست یا هر هشتگ خاصی که استفاده می کنند

مرحله 3: یک گزارش تنظیم کنید

پس از مرحله 2، در سبد خود با مقادیر خوبی از معیارها مواجه خواهید شد. وقت آن است که این معیارها را در یک گزارش کنار هم قرار دهیم. نکاتی که گفته شده را طی گزارشی برای خود بنویسید تا بتوانید بدون سردرگمی و واضح تجریه تحلیل خود را انجام دهید. تحلیل پیج رقبا، بسیار مهم است چرا که به شما کمک می کند روش هایشان را یاد بگیرید و بدون آزمون و خطا باری ارتقای پیج خود قدم بردارید و مانند دیگر رقبا شناخته شوید و رشد یابید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و خواندن آن را به دیگر دوستان خود پیشنهاد کنید. قدردان اعتماد شما هستیم.

پیشنهادی:    بهترین نکات برای کپشن نویسی در اینستاگرام