فعالیت بهتر و افزایش فالوور در اینستاگرام روشهای زیادی دارد که کاربران با توجه به موقعیت خود و نوع پیج اینستاگرامی از آن استفاده میکنند. کمپین تبلیغاتی یکی از روشهای برخی از پیجهای اینستاگرامی برای دیده شدن بیشتر است. در اینستاگرام روزانه کاربرهای فعال زیادی وجود دارد که به برندهای مختلفی تبدیل شده اند تا از این طریق بتوانند محصولات خود را بفروش برسانند، برای اینکه تلاش های آن ها هدفمندتر شود و به آن هدف خاصی که می خواهند باید از کمپین کمک بگیرند. برای اینکه کسب و کارتان رشد کند و موفق شود شما می توانید با استفاده از کمپین تبلیغاتی ایسنتاگرام استفاده کنید و هدفمندتر پیش بروید همراه فالووان بمانید تا بیشتر درمورد کمپین تبلیغاتی صحبت کنیم.
برای راحتی شما دوستان عزیز🎧
کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟
کمپین در واقع یک برنامه ای است که برای آن مدت زمان تعیین شده و در طول این زمان هرکاری که انجام می دهید باید برای همان هدف خاص باشد که برنامه ریزی شده است. به طور مثال اگر محتوایی تولید می کنید باید برای همان هدف خاص تمرکز کنید. هدف اصلی از برگزاری کمپین تبلیغاتی افزایش فروش، تعامل بیشتر و آگاهی از برند است و می توان گفت با به کارگیری کمپین می توانید به اهداف خاص خود برسید.
انواع کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را بشناسید!
در اینستاگرام کمپین های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که هرکدام برای هدفی خاص ارائه شده اند و هرکدام از آنها روش های خاص خود را دارند، ما در اینجا بهترین کمپین ها را به شما معرفی می کنیم.
1.کمپین های اجتماعی
یکی از روش هایی که از طریق آن می توانید کاربران را به سمت خود جذب کنید، کمپین های اجتماعی می باشد. حتما با خود می پرسید این کمپین چه موارد را شامل می شود و باید در مورد چه چیزی صبحت کرد به طور مثال می توانید از مناسبت های گوناگون مثلا روز طبیعت استفاده کنید و به کاربران خود نشان دهید که چطور در حفظ طبیعت تلاش می کنید،و یا موضوعات دیگر مثل حمایت از حیوانات ،همکاری با خیریه ها می تواند پیشنهاد خوبی برای برگزاری کمیپن تبلیغاتی شما باشد.
هدف برگزاری کمپین های اجتماعی جلب اعتماد و وفاداری مشتری است.
2.کمپین های فروش و تبلیغ محصولات
کمپین تبلیغات و فروش یکی از کمپین های کاربردی و پرطرفدار است که در آن از تکنیک های زیادی استفاده می شود که از طریق آن کاربران را تبدیل به مشتری می کنند و ترغیب می شوند که محصولات را بخرند.
یکی ازروش های این کمپین به اینصورت است که از کاربر می خواهد با آنها در تعامل باشد مثلا کامنت گذاشتن برای پست که با انجام این کار کد تخفیف به آنها تعلق می گیرد و می توانند محصولات را با تخفیف خریداری کنند، به کارگیری این روش باعث تعامل کربران با پیج و در نهایت به فروش محصولات می رسد.
این نوع کمپین ها می توانند از مناسب ها هم استفاده کنند مثلا برای شب عید کد تخفیف برای مشتریان قرار می دهند، هدف این نوع کمپین ها افزایش فروش می باشد.
3.کمپین مسابقاتی
مسابقات اینستاگرامی هم یک نوع کمپین محسوب می شود و این روز های بسیاری از پیج های اینستاگرام از آن استفاده می کنند، اجرای این نوع مسابقات می تواند ورودی های بالای برای صفحات اینستاگرام داشته باشد. یک نمونه از این نوع مسابقات این است که شما از فالوورهایتان درخواست می کنید که برای شرکت در مسابقه دوست های خود را در کامنت ها تگ کنید. مسابقات زیادی وجود دارد که بتوانید کاربران را ترغیب کنید و از طریق آن به هدفتان برسید.
4.کمپین معرفی محصولات
اگر می خواهید از محصولی جدید رونمایی کنید می توانید از این نوع کمپین استفاده کنید.
5.کمپین آگاهی
کمپین های آگاهی هدفشان این است که شما بتوانید آگاهی از محصولات، خدمات و برندتان را افزایش دهید. کمپین آگاهی برای برندهایی پیشنهاد می شود که تازه وارد بازار شده اند و هیچ کس از وجود آنها مطلع نیست و چیزی در مورد آن نمی داند. در مدت زمان این کمپین باید به کاربران جدید مزیت هایی که نسبت به دیگر رقبا دارید نمایش دهید.
اگر می خواهید با انواع دیگری از کمپین های اینستاگرام آشنا سشوید کافیست روی فایل زیر کلیک کنید.
انواع کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را بشناسید
آیا کمپین های اینستاگرامی برای تبلیغات مناسب هستند؟
این روزها از اصلی ترین روش های تبلیغاتی برای اینفلوئنسرها و بلاگرها، ایجاد کمپین های تبلیغاتی است که به شدت باب شده است و عموما پیج های فروشگاهی و یا روزمرگی در آن برای جذب فالوور و بالا بردن پیج در اینستاگرام شرکت میکنند. تبلیغات خود این کمپین ها و تضمین های آن برای هر پیج بیزنسی و یا کریتور با محتوا سازی و بلاگری جذاب ، گیرا و وسوسه انگیز است، اما قبل از اقدام به شرکت در این کمپین ها ابتدا باید چند نکته را در نظر داشته باشید:
1. فالوور بی هدف
اصلی ترین پیج شما جذب مخاطب مرتبط به پیج خودتان است، اگر فروشگاهی هستید نیاز به مشتری در صنف خود دارید، اگر بلاگر محتوای خاصی هستید باید به دنبال مخاطب خاص حوزه خود بگردید. این کمپین ها با قرار دادن جایزه های متنوع و جذاب باعث میشوند تا کاربران اینستاگرام و پیج های شرکت کننده در کمپین برای برنده شدن پیج شما را فالو کنند و بعد از اتمام کمپین پیج شما را آنفالو کنند و در واقع این کمپین برای شما هزینه زیادی داشته است و شما مخاطب هدف خود را دریافت نکرده و از هدف اصلی فاصله گرفته اید. اگر قصد افزایش فالوور دارید میتونید از طریق این لینک به بخش خرید فالوور ارزان سایت معتبر فالووان وارد بشید .
2.عدم بازگشت هزینه
هزینه در نظر گرفته شده برای تبلیغ باید با هدف سود آوری برای شما باشد نه ضرر، هزینه ای که میکنید باید در راسته جذب مخاطب هدف، مشتری باشد. با شرکت در این کمپین ها شما فالوور هدف ندارید و فقط افراد محدودی شما رو دنبال میکنند که ممکن است به محتوای پیج شما علاقه ای نداشته باشند و بعد از اتمام کمپین و مسابقه شما را َآنفالو کنند.
باید در نظر بگیرید تبلیغات باید هوشمندانه و هدف مند باشد تا پیام شما به گوش کسانی برسد که به دنبال شما میگردند و محصول شما را احتیاج دارند در غیر این صورت هزینه پرداخت شده برای آن به ضرر میرسد و آورده ای برای شما ندارد.
3.نرخ تعامل پایین
ممکن است قبل از تبلیغات پیج شما دارای فالوورهای فعال و نرخ تعامل خوبی باشد. در واقع به این معنی است که پیج شما با تعداد کمتری از فالوور تعامل خوبی با مخاطبین داشته و پیج فعالیبرای اینستاگرام شناخته شده است. اصلی ترین کاری که مخاطب هدف انجام میدهد دقیقا نکته گفته شده است، باعث بالا رفتن تعامل پیج شما میشود. با شرکت در این کمپین ها شما کاربرانی رو به پیج خود اضافه میکنید که مخاطب هدف شما نیستند و این باعث میشود تعامل پیج به طرز عجیبی سقوط کند و حتی فعالیت مخاطبین گذشته به چشم نیاید و اینستاگرام شما را پیج فعالی تشخیص ندهد.
نکته ای که قابل توجه است، سعی کنید کمپین های مرتبط با حوزه خود را شرکت کنید و برای آن ها هزینه کنید، قبل از هر اقدام تصمیمی تمام موارد را بسنجید و در نهایت با توجه به هدف اصلی خودتان برای تبلیغات اقدام کنید. اگر در کمپین هایی که به پیج شما مرتبط و نزدیک تر هستند شرکت کنید تا تعدادی مخاطب هدف به پیج شما اضافه شود و تعامل پیج شما بالا برود.
مواردی که در کمپین تبلیغاتی باید به آن توجه کنید:
1.مشخص کردن هدف
همانطور که می دانید کمپین تبلیغاتی اینستاگرام یک نوع بازاریابی است.برای شروع هرکاری حتی بازاریابی هم باید یک هدف تعیین شود و به طور کلی این راه می تواند یک هدف کلی داشته باشد.
2.کاربران خود را بشناسید
برای اینکه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید باید کاربران خود را بشناسید، باید بدانید برای چه افرادی دارید تولید محتوا انجام می دهید. زمانی که شما مخاطبین خود را بشناسید راحت تر می توانید تولید محتوا انجام دهید.
3.داشتن برنامه ریزی
هر فعالیتی که در اینستاگرام انجام می دهید باید برنامه ریزی داشته باشد، حتما برای اجرا کمپین تبلیغاتی خود برنامه ریزی انجام دهید. زمانی که هدف خود را مشخص کردید و کاربران خود را هم شناختید باید برای شروع کردن فعالیت هایتان برنامه ریزی انجام دهید از طریق یک تقویم محتوایی اینستاگرام می توانید این کار را انجام دهید.
نتیجه گیری:
اینستاگرام یک فضای عالی برای گسترش کسب و کارها و درآمدزایی از آنها می باشد. شماهم اگر داری یک کسب و کار در اینستاگرام هستید می توانید از طریق کمپین تبلیغاتی پیشرفت داشته باشید و برندتان را به افراد بیشتری نمایش دهید.ما در اینجا در مورد کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و کاربردهای آن صحبت کردیم و همچنین انواع آن را به شما معرفی کردیم اگر شما هم قصد شروع یک کمپین تبلیغاتی دارید با نکاتی که شرح دادیم می توانید کارتان را شروع کنید، نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که می تواندی از انواع کمپین ها برای تبلیغات برندتان استفاده کنید.
مطالب مرتبط
چگونه کپشن بهتری برای تبلیغات خود در اینستاگرام بنویسیم؟ – فالو وان
|