برای هر کاربری پیش آمده است که هنگام مطالعه کپشن پستی از اینستاگرام به این نتیجه رسیده باشد که مطلب عالی و مرتبط است و همینموضوع باعث شود پیجرا فالو کند. البته ممکن است برعکس این موضوع هم اتفاق بیفتد. موضوع امروز ما در مورد یک کپشن نویسی در اینستاگرام است. می خواهیم بررسی کنیم چگونه می توانیم با نوشتن یک کپشن خوب فالوور جذب کنیم؟
کپشن یک مورد مهم در پست ها و استوری هایی است که شمابرای کاربرانتان منشر می کنید پس حتما در نوشتن آن باید دقت زیادی داشته باشید، باید بدانید که چه چیزی بنویسید که باعث جذب فالوور شود. در واقع نوشتن یک کپشن باعث می شود مخاطب راحت ترارتباط برقرار کند تا اینکه هیچ کشپنی در زیر پست ها قرار ندهید. نوشتن یک کپشن خوب زیاد هم سخت نیست کافی است یکم خلاقیت داشته باشید و بدانید مخاطب هدفتان دنبال چه چیزی است. در این مقاله یاد می گیرید چطور کپش های عالی و جذاب برای پست های خود بنویسید و فالوورهای زیادی جذب کنید. همراه فالووان باشید.
همه ی ما در اینستاگرام کپشن هایی خوانده ایم که برای ما ایجاد سوال کرده و از ربط کپشن به پست آگاهی پیدا نکردیم . در کپشن هایی که مینویسیم باید به مخاطب توجه شود. با درست نوشتن کپشن شما میتوانید در صفحه فید فالوورهای خود قرار بگیرید. فالوور های شما همیشه در صفحه فید (feed) شما را پیدا کنند و محتوا های شما را مشاهده و دنبال بکنند. برای پست های اینستاگرامتون بهترین کپشن رو بنویسید. اگر می خواهید که تعداد بیشماری فالوور داشته باشید با خرید فالوور ارزان هم می توانید باعث دیده شدن و مشهور شدن شما شود و هم در وقت شما برای جذب فالوور صرفه جویی می شود.
همه ما می دانیم که این روز ها بازار اینستاگرام بسیار داغ شده. اکثر مردم در اینستاگرام دارای کسب و کار کوچکی هستند. یا فعالیت های مختلف دارند. همه این افراد می خواهند فالوور های زیادی داشته باشند. این کار راه های بسیاری دارد که یکی از آن ها با استفاده از کپشن نویسی است.
برای راحتی شما دوستان عزیز🎧
در مقاله های قبل درباره اهمیت بیو توضیح دادیم و گفتیم که شما در بیو ایستاگرام تارنمایی از خودتان، شخصیتتان و کسب و کارتان را می توانید نشان دهید. در کپشن نویسی این توضیحات مربوط به پست های شماست. جدا از آنکه پست ها خود نمایانگر محتوای خود می باشند؛ کپشن نویسی قوی می تواند به شما در توضیح بهتر به شما کمک کند. قصد داریم در این مقاله کپشن نویسی درست را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین قصد داریم بگوییم چطور با یک کپشن نویسی خوب می توانید جذب فالوور داشته باشید. همراه ما باشید.
قدم اول قبل از پرداختن به موضوع اصلی، این است که پست چیست؟ اگر شما هم مشغول فعالیت در اینستاگرام هستید، حتما با مفهوم پس آشنایی دارید. هر پست شامل یک عکس یا فیلم است. این عکس یا فیلم می تواند با یک نوشته همراه باشد که به این نوشته کپشن می گوییم.
کپشن
کشن یعنی نوشته زیر یک عکس. از هشتگ ها هم می توان در کپشن نویسی استفاده کرد. اصلی ترین نکته ای که باید در کپشن نویسی رعایت کرد، تناسب میان عکس و نوشته است. برای مثال نمی شود که عکس در مورد آشپزی باشد و کپشن در مورد طبیعت!!! پس نکته اول شد تناسب میان عکس و کپشن. در ادامه به بررسی سایر موارد می پردازیم. ابتدا با طریقه کپشن نویسی آشنا شویم.
کپشن نویسی
همه ما زمانی که شروع به خواندن کپشن یک پست می کنیم، اگر چند سطر اول توجه ما را جلب نکند ادامه نمی دهیم. برای این کار ابتدا طریقه کپشن نویسی تو ضیح دهیم. سپس به بررسی راه های نوشتن کپشن برای جذب فالوور می پردازیم.
مخاطب شما کیست
اول از همه شما باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند. همه پیج ها یک گروه مخاطب دارند که با توجه به سلایق و علایق آن ها باید برای آن ها مطلب بگذارند. پس قدم اول شد شناسایی مخاطبان شما.
هدف پیج
وقتی شما اقدام به ایجاد یک پیج می کنید، قطعا هدفی دارید. باید هدف پیج شما مشخص باشد تا مناسب با آن کپشن بنویسید. چرا که این هدف شما است که به شما هویت می دهد. تا جایی که امکان دارد، سعی کنید از کلمات فلسفی استفاده نکنید. اکثر مردم حوصله خواندن نوشته هایی که شامل کلمات سخت هستند را ندارند.
چند سطر اول کپشن
حتما وقتی اقدام به خواندن کپشن کرده اید، بعد از یک یا دو خط با کلمه more برخورد کرده اید. چند بار روی آن کلمه زده اید و بقیه متن را خوانده اید؟! تاثیری که این چند جمله اول جذب مخاطبان شما دارد، کل متن ندارد. اگر این چند سطر اول خیلی جذاب باشد، خود به خود مخاطب را ترغیب به خواندن بقیه کپشن می کند. اما اگر همان چند جمله، نتواند کاربر را جذب کند، نه تنها بقیه آن را نمی خواند، بلکه به کلی قید آن پست را میزند. نه لایکی نه کامنتی!!! پس حتما به نوشتن اول کپشن دقت کنید. هیچوقت در کپشن نویسی عجله نکنید. بارها پیش آمده که بعد از انتشار پست و کپشن به کم محتوایی و یا تکراری بودن کپشن خود پی برده اید و از این موضوع ناراحت شده اید و مجبور به ویرایش کپشن یا پاک کردن پستتون شده اید، پس در قدم اول میتوانید قبل از انتشار پست چند پیش نویس از کپشن مورد نظر داشته باشید.
اول کپشن خیلی خیلی مهم است، اول کپشن یعنی دقیقا همان یک و نیم خط زیر پست که کاربر اگر جذب شود گزینه بیشتر (more) را فشار میدهد و باقی کپشن را میخواند و وقتی به اندازه کافی جالب باشد، تعامل میکند و لایک و کامنت برای پست شما قرار میدهد، با دوستانش هم به اشتراک میگذارد و شما میتوانید ایمپرشن بالایی از پست خود دریافت کنید.
در کپشن احساسات خود را نشان دهید. میتوانید از ایموجی ها استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که بیش از اندازه استفاده نکنید!
استفاده از هشتگ
اگر یادتان باشد قبلا شما می توانستید از 30 هشتگ در انتهای کپشن خود استفاده کنید. اما با توجه به تغییرات جدید الگوریتم های اینستاگرام، شما مجاز به استفاده از 8 تا 11 هشتگ هستید. اگر بیشتر از این تعداد شود، اینستاگرام پست شما را اسپم می داند. و اگر آن را منتشر کند، بدون هشتگ خواهد بود. پس سعی کنید اصول صحیح هشتگ نویسی را حتما مطالعه کنید. هشتگ عملکردی سریالی مثل توییتر و فیس بوک دارد و شما می توانید با هشتک گذاری یک جریان خاص را به راه بی اندازید یا یک جریان را هشتک گذاری کنید تا کسانی که آن جریان را دنبال میکنند، بتوانند مطالب شما را ببیند، از نظرات شما آگاه شوند و بتوانند شما را دنبال کنند. هشتگ از کارایی های بالایی برخوردار هست از جمله بازدید بالا از طری سرچ و کمک به رفتن در اکسپلور برای مخاطبینی که شما را دنبال نمیکنند!
محدودیت کپشن
کپشن نویسی در اینستاگرام هم مانند سایر موارد دیگر محدودیت های خودش را دارد. از نظر تعداد کاراکتر، نهایت 2200 کاراکتر باید داشته باشید. البته بهتر است که از متن کوتاه تر اما جذاب تر استفاده کنید. از نظر تعداد هشتگ هم که در بالا اشاره شد، قبلا 30 تا بود. با توجه تغییرات جدید، همان 8 تا 11 هشتگ کافی است.
(پ . ن) در کپشن یعنی چه
بدون شک شما هم با (پ . ن) در انتهای کپشن مواجه شده اید. به چه معناست؟ این کلمه به معنی اخطار یا هشدار برای توضیح یک قسمت از جمله یا متن از کپشن شما است که ممکن است ایجاد شک یا شبهه کند.
چگونه با کپشن فالوور جذب کنیم؟
برای این که با استفاده از کپشن های مناسب بتوانید فالوور جذب کنید، لازم است برخی نکات را بدانید. در زیر به بررسی آن ها می پردازیم.
استفاده از ایموجی!
کپشن شما نباید فقط تشکیل شده از حروف و اعداد باشد. خیلی بهتر است که از ایموجی ها استفاده کنید. مخصوصا از ایموجی آتش و فلش در ابتدای متن استفاده کنید. تاثیر بالایی در جذل مخاطب دارد.
تعامل بیشتر با مخاطبان
زمانی که نرخ تعامل در پیج ما پایین می آید اقدام به جبران آن با راه های دیگر می کنیم. اگر شما یک کپشن جذاب بنویسید، مخاطب جذب متن و پست شما می شود. اگر در ابتدای کپشن از مخاطب یک سوال بپرسید، نا خود آگاه ذهن او درگیر می شود. برای پیدا کردن جواب سوال هم که شده به تعامل بیشتر با شما از طریق کامنت گذاری و… می پردازد.
مسابقه اینستاگرامی
حتما سعی کنید هر چند وقت یکبار در پیج خود مسابقه برگزار کنید. اینستاگرام به شما این جازه را می دهد. از شرایط مسابقه منشن کردن افراد را بگذارید. با این کار تعداد بازدید شما بالا می رود. اگر در کنار این مطالب شما هم خوب باشد، شما را فالوو می کنند.
ارتباطات با فالوور ها
یکی دیگر از راه های جذب فالوور از طریق کپشن این است که شما در کپشن خود اشاره کنید که با شما ارتباط داشته باشند. مثلا اگر دارای یک پیج فروش لباس هستید، می توانید برای قیمت یا اطلاعات بیشتر آن هارا به دایرکت یا قسمت پروفایل هدایت کنید. با این کار اگر شما یک پروفایل خوب و برقرای ارتباط خوب در دایرکت داشته باشید، در ذهن مخاطب می مانید. وقتی این اتفاق بی افتد، فالوور های شما، شما را به سایر دوستان خود معرفی می کنند. این کار باعث جذب فالوور می شود.
قدر دانی از مخاطبان
حتما در کپشن های خودتان از مخاطبان و تعاملاتی که با شما دارند تشکر کنید. این کار نشان می دهد که شما ارزش بالایی برای فالوور های خود قائل هستید. این کار تاثیر بالایی در آن ها ایجاد می کند. اگر پست شما را از طریق اکسپلور دیده باشند، حتما ترغیب به فالوو کردن می شوند و باعث جذب فالوور برای شما می شود.
سخن پایانی
قصد ما از مقاله امروز این بود که بگوییم چگونه با کپشن جذب فالوور داشته باشیم؟ به طور کلی با داشتن یک کپشن نویسی خوب، می توان به این هدف رسید.
مقاله مرتبط
بهترین نکات برای کپشن نویسی در اینستاگرام
|