فیسبوک اخیراً این ویژگی را برای ایجاد یک کد QR و افزودن مخاطبین با استفاده از آن کد QR اضافه کرده است. اکنون، اینستاگرام نیز از این ویژگی استفاده کرده تا مراحل زیر را کمی آسانتر کند. این ویژگی کد QR بر روی مفهومی مشابه با ویژگی کد QR WhatsApp و مسنجر کار می کند. این اولین باری نیست که اینستاگرام قابلیت کد QR را دریافت می کند. اگر به خاطر داشته باشید، Nametags نام ویژگی کد QR بود که اینستاگرام در سال 2018 عرضه کرد.
با فالو وان همراه باشید تا شما را با این ویژگی جذاب اینستاگرام آشنا کنیم. فالو وان؛ در کنار آموزش های کاربردی خود، با ارائه خدمات ویژه اینستاگرام خود مانند خرید ربات اینستاگرام یا خرید فالوور ایرانی ارزان، به پیج شما کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی حساب کاربری خود را ارتقا دهید و به اهداف خود برسید.
مقاله پیشنهادی: Shadow Ban اینستاگرام چیست؟
کد QR برای اکانت اینستاگرام:
این ویژگی کمی متفاوت از آن است زیرا این کد QR را می توان از طریق هر ابزار اسکن کد QR اسکن کرد. لازم نیست هر بار که می خواهید این کدها را اسکن کرده و کاربر را دنبال کنید، برنامه اینستاگرام را باز کنید. شما فقط می توانید کد QR را با استفاده از هر ابزار اسکن اسکن کنید و پیوندی برای هدایت به نمایه کاربر دریافت خواهید کرد.
در دهه اخیر کمتر کسی پیدا می شود که تحت جذابیت رسانه های اجتماعی نباشد. شرکتها و بازاریابان استراتژیها و برنامههای جدیدی را طراحی کردهاند تا مخاطبان هدف خود را جذب کنند و آنها را به بهترین شکل ممکن درگیر کنند. این کانال به هر دو صورت کار کرده است، در حالی که ارتباط و دیده شدن برندها را افزایش می دهد، سطح آگاهی و در معرض دید کاربران را افزایش می دهد. بنابراین، کانالهای رسانههای اجتماعی رابط خود را با جدیدترین ابزارها و تکنیکها هماهنگ میکنند تا با روندها و نیازهای در حال تغییر کاربران هماهنگی داشته باشند. کدهای QR یکی از آخرین ابزارهایی هستند که به دلایل احتمالی وجود دارد.
مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که با یک کاتالوگ یا پوستر های تبلیغاتی رو به رو شده اید که در آن اطلاعات بیشتری ذکر نشده است، در چنین مواقعی به دنبال آدرس مستقیم از آن برند هستید تا با اطلاعات آن بیشتر آشنا شوید. در چنین شرایطی کدهای QR سریع به کمک ما خواهند آمد و با اسکن کد به سرعت به صفحه اصلی متصل می شویم.
از آنجایی که کانال های رسانه های اجتماعی اولین پذیرنده هر گرایش جدید هستند، روند رو به رشد کدهای QR اینستاگرام وجود دارد. برندها اکنون می توانند کدهای QR اینستاگرام را به عنوان یک میانبر مستقیم برای فیدهای خود ایجاد کنند و راه را برای دسترسی کاربران به فیدهای IG خود آسان کنند. این فقط برندها نیستند، هر کاربری که بخواهد در اینستا جذابیت بیشتری داشته باشد، میتواند یک کد QR برای ارتقای تعامل کاربر خود به سطح بالاتری وارد کند. چگونه؟ بیایید دریابیم.
چگونه یک کد QR برای اینستاگرام بسازیم؟
ایجاد کد QR برای اینستاگرام بسیار آسان است. در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که باید دنبال کنید تا کد QR خود را برای حساب اینستاگرام خود دریافت کنید:
-
برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی نماد پروفایل در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید تا به تب Profile بروید.
-
در تب نمایه، روی نماد منوی همبرگر ضربه بزنید و کد QR را از منو انتخاب کنید.
-
کد QR خود را در آنجا خواهید دید، میتوانید روی کد ضربه بزنید تا ایموجیها را انتخاب کنید.
-
همچنین میتوانید کد را با استفاده از دکمه اشتراکگذاری در گوشه بالا سمت راست به اشتراک بگذارید.
تمام!
مقاله پیشنهادی: اینستاگرام مدام من را از سیستم خارج می کند، چرا؟
به این ترتیب می توانید یک کد QR پروفایل برای خود در برنامه اینستاگرام ایجاد کنید. می توانید کد QR را از هر ابزار اسکن کد QR اسکن کنید. به نمایه اینستاگرام کاربر هدایت می شود. برای نکات و ترفندهای بیشتر ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید!
فقط برنامه ای را که می خواهید برای اشتراک گذاری کد QR اینستاگرام خود استفاده کنید انتخاب کنید تا مردم بتوانند بدون هیچ مشکلی به فید اینستاگرام شما دسترسی پیدا کنند.
اگر میخواهید کد QR خود را برای IG سفارشی کنید، پلتفرم گزینههای کافی برای انجام این کار را نیز در اختیار شما قرار میدهد. شما به راحتی می توانید رنگ های پس زمینه مورد علاقه خود یا یک سلفی را به کد اضافه کنید تا ظاهری متمایز داشته باشید. دو نوع کد QR وجود دارد که می توان از طریق این کانال برای تبلیغ کسب و کار شما ایجاد کرد – پویا و استاتیک.
کدهای QR پویا را می توان به راحتی ردیابی کرد و می توانید عملکرد آنها را در سیستم عامل های مختلف نظارت کنید. وقتی از یک کد پویا برای تبلیغ استفاده می کنید، به راحتی می توانید بدانید که چه تعداد از آن را اسکن کرده اند تا به فیدهای شما برسد. کد QR استاتیک چنین مزیتی ندارد.
مقاله پیشنهادی: انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام و زمان استفاده از آنها(6 روش مهم)
چگونه برای اکانت اینستاگرام کد QR تولید کنیم؟
جدا از استفاده از کد QR تولید شده توسط برنامه IG، می توانید کد خود را با استفاده از یک تولید کننده کد QR اینستاگرام شخص ثالث ایجاد کنید. اینترنت مملو از تولیدکنندههای کد QR برای اینستاگرام است، شما همیشه میتوانید برای یافتن ژنراتورهای فهرستشده کمی تحقیق کنید و به سراغ ژنراتورهایی بروید که برای نیاز شما ایدهآل به نظر میرسد.
در اینجا یک مثال کوچک از نحوه ایجاد بارکد اینستاگرام یا کد QR با استفاده از یک تولید کننده کد QR استاندارد آورده شده است:
کافیست به کد QR انتخاب شده اینستاگرام بروید و در آنجا گزینه Create QR code را خواهید دید.
این سایت ممکن است لیستی از دسته بندی کدهای QR را برای انتخاب در اختیار شما قرار دهد. گزینه کد QR URL وب سایت را انتخاب کنید. لینک URL را به صفحه اینستاگرام خود اضافه کنید.
ادامه را انتخاب کنید و جزئیات کد QR را مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید نامی را که می خواهید به کد QR خود وارد کنید و برخی از جزئیات پیشرفته مانند مکان GPS، حفاظت از رمز عبور و غیره را وارد کنید.
ژنراتور ممکن است چندین طرح کد QR را به شما ارائه دهد که ممکن است با پسزمینه و آرم شرکت شما سفارشی شود. شما می توانید طبق استراتژی بازاریابی خود به هر یک از آنها ادامه دهید. سفارشیسازی کدهای QR زمانی توصیه میشود که برای کمپینهای تبلیغاتی استفاده میشود، زیرا به عنوان ابزار CTA شما برای افزایش تعامل عمل میکند.
هنگامی که تمام جزئیات را وارد کردید، فقط روی enter یا Done کلیک کنید تا کد تولید شود. کد QR تولید شده را دانلود کنید و آن را در جایی قرار دهید که فکر می کنید مخاطب هدف شما کد QR اینستاگرام را اسکن می کند.
کلمه پایانی:
کدهای QR فقط ابزارهای تبلیغاتی نیستند، بلکه می توانند به عنوان یک کانال CTA موثر در بسته بندی محصول و صفحه کسب و کار شما برای تسهیل تعامل مستقیم با کاربران نهایی شما استفاده شوند. اینستاگرام بارها و بارها ارزش خود را در جذب کاربران ثابت کرده است. تقریبا 28.88 درصد از 4.8 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام برای اهداف تفریحی یا تجاری هستند. جذب صفحه شما در این پلتفرم کار آسانی نیست، بنابراین، نمی توانید فقط از مردم بخواهید که صفحه شما را دنبال کنند یا از آن بازدید کنند. کدهای QR روشی ساده و جذاب برای درگیر کردن کاربران به روشی مد روز و جذاب ارائه می دهند.
مقاله پیشنهادی: ویژگی take a break اینستاگرام چیست؟