با توجه به اینکه اینستاگرام پربازدیدترین شبکه اجتماعی در بین کاربران است، برندها نمی توانند در اینستاگرام حضور نداشته باشند. اما ایجاد یک پروفایل اینستاگرام برای برند خود و رها کردن آن کافی نیست. حضور شما در پلتفرم باید هدفی داشته باشد و نوعی ارزش تجاری را ارائه دهد. اگر شما هم هدفتان از فعالیت در اینستاگرام، توسعه کسب و کار و درآمد است، به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با فالووان همراه باشید.
برای اینکه اینستاگرام برای کسب و کار شما کار کند، پیروی از برخی از بهترین روش ها می تواند به شما کمک کند تا از بازی جلوتر باشید. این شامل مراحلی برای افزایش دید برند شما در پلتفرم، به دست آوردن فالوورهای جدید و جلب مشارکت مخاطبان است.
در این پست، ما نگاهی به برخی از بهترین روش های اینستاگرام می اندازیم که می تواند به شما در ایجاد مخاطب کمک کند. بیایید دریابیم.
- 1. تصاویر با کیفیت بالا را حفظ کنید
وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، تصاویر بصری همه چیز هستند. یک تصویر بد عکاسی یا یک گرافیک با طراحی ضعیف نمی تواند آن را کاهش دهد. شما به تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی نیاز دارید که برجسته باشند و فوراً مخاطبان شما را جذب کنند.
از رنگ ها و فیلترها هوشمندانه استفاده کنید تا تصاویر شما نه تنها عالی به نظر برسند، بلکه ظاهر و احساسی ثابت به کل صفحه اینستاگرام شما ببخشند. در حالت ایدهآل، باید به ترکیب رنگها و سبکهای بصری متناسب با شخصیت برندتان پایبند باشید.
- 2. از تغییرات و به روز رسانی های اینستاگرام مطلع باشید
اینستاگرام دائما در حال تحول است، به این معنی که برندها باید همیشه در صدر آخرین روندها و ویژگی ها قرار بگیرند. این به شما آینده نگری می دهد تا از این تغییرات و به روز رسانی ها جلوتر از رقبای خود استفاده کنید.
این پلتفرم به گزینههای محتوای محبوب مانند Stories و IGTV اضافه کرده است تا ویژگیهایی مانند Reels و Instagram Shopping را معرفی کند، که مارکها میتوانند از آنها برای جذب مخاطبان خود یا افزایش تبدیل فروشگاهها استفاده کنند. علاوه بر این، حتی ویژگیهای موجود را برای معرفی گرایشهایی مانند فیلترهای واقعیت افزوده به استوریهای اینستاگرام ارتقا داده است. برندها حتی میتوانند فیلترهای AR سفارشی ایجاد کنند تا تعامل مخاطبان را ارتقا دهند و دید بهتری به دست آورند.
ماندن در بالای همه این بهروزرسانیها به شما این امکان را میدهد که در اسرع وقت از آنها استفاده کنید و راههای جدیدی برای جذب مخاطبان خود بیابید.
- 3. به خواسته های مخاطب خود توجه کنید
حتی اگر آنها به صراحت افکار خود را بیان نکنند، رفتارها و اعمال مخاطب شما می تواند چیزهای زیادی را در مورد آنچه می خواهند ببینند به شما بگوید. از بینش های تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید تا دریابید که دوست دارند با چه نوع محتوایی تعامل داشته باشند.
- زمان خود را کامل کنید
اگرچه الگوریتم اینستاگرام دائماً تغییر می کند، اما یکی از مواردی که ثابت مانده است، اولویت در تعامل است. ارسال پست در زمان های مناسب که مخاطبان شما فعال هستند می تواند باعث افزایش دید و تعامل شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یکی از کارهای موثر برای بالا بردن تعامل بین یک اکانت و افراد در اینستاگرام، می توان از راه های کوتاه تر و مناسب تر استفاده است. یکی از این کارها، خرید ربات اینستاگرام است. ربات های اینستاگرام بهشما کمک می کند تا با انجام فعالیت هایی مانند فالو آنفالو، به کاربارن در اینستاگرام تعامل برقرار کنید، و فالوورهای خود را افزایش دهید.
هدف این است که محتوای خود را در زمان مناسبی که کاربران بیشتر فعال هستند و به احتمال زیاد با آن درگیر هستند، پست کنید. زمانی که مطالعهای در مورد استفاده از رسانههای اجتماعی انجام دادیم، آخرین دادههای ما نشان داد که سهشنبهها و چهارشنبهها معمولاً بهترین روزها برای ارسال پست هستند و ساعات اوج مصرف بین ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر است.
با این حال، زمانهای بهینه خاص ممکن است بسته به عواملی مانند مکانی که در آن قرار دارید، در کدام صنعت و نحوه رفتار مخاطبان شما متفاوت باشد. مطالعه ما را برای جزئیات بیشتر در هر صنعت بخوانید و تجزیه و تحلیل حساب خود را بررسی کنید تا زمان بندی بهینه را برای کسب و کار خود به ویژه پیدا کنید. سپس میتوانید برای پستهایتان برنامهریزی کنید که در آن زمانها منتشر شوند.
- 5. داستان های تصویری بگویید
برای اینکه برند شما تاثیری ماندگار بگذارد، باید به یاد ماندنی باشد. و اینجاست که داستان سرایی وارد میشود. اینستاگرام بستر مناسبی برای ایجاد داستانهای بصری جذاب و فریبنده درباره برند شما است. شروع به ایجاد تصاویر بصری کنید تا داستانهای جذابی درباره تاریخچه برند، داستانهای مشتری، تجربیات کارمندان یا تأثیر برندتان بگویید.
- 6. از هشتگ ها برای افزایش کشف محتوا استفاده کنید
هشتگ ها بهترین دوستان شما در اینستاگرام هستند. آنها به محتوای شما کمک میکنند در نتایج جستجوی هشتگهای گفته شده و در صفحات کاوش افرادی که محتوای مشابهی را مشاهده کردهاند یا با آن تعامل داشتهاند نشان داده شود. بنابراین هشتگ ها در اینستاگرام راهی عالی برای افزایش کشف محتوا و دیده شدن کلی برند هستند.
اگر به دنبال این هستید که افراد بیشتری از صفحه شما بازدید کنند، به شما پیشنهاد می کنیم که به راه های کوتاه تر نیز فکر کنید. انجام کارهایی که در این راه به شما پیشنهاد می شود، خرید فالوور ارزان یا خرید لایک اینستاگرام از یک سایت معتبر باشد. خرید فالوور و لایک به شما کمک می کند تا تعامل زیادی با کاربران داشته باشید و بتوانید طی مدت زمان کوتاه تری حساب خود را ارتقا دهید.
از هشتگهای خاص و هشتگهای مرتبط با صنعت که میتوانند به شما کمک کنند مخاطب مناسب را جذب کنید، بهترین استفاده را ببرید. انتخاب پرکاربردترین هشتگها در سطح جهانی یا منطقهای ممکن است به این معنی باشد که شما فقط در میان هشتگهای معنیدار مرتبط با محصول یا خدمات خود گم میشوید و به احتمال زیاد محتوای شما را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار میدهد. و فراموش نکنید که هشتگ های مارک دار را برای تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به اشتراک بگذارید.
7. از بازی ها، مسابقات و چالش ها نهایت استفاده را ببرید
یکی از بهترین روشهای اینستاگرام برای ایجاد تعامل زیاد، استفاده از بازیها، مسابقات و چالشها است. اینها بسیار جذاب هستند زیرا مستقیماً مشارکت مخاطب را تشویق می کنند. اگر با مسابقات و بازیهای خود جایزه بدهید، مخاطبان شما بیشتر درگیر میشوند زیرا فرصتی برای دریافت جوایز از برندهایی دارند که دنبال میکنند یا به علاقهشان مربوط میشود.
می توانید آزمون های سرگرم کننده و بازی های بی اهمیت ایجاد کنید تا مخاطبان خود را وادار به اظهار نظر کنید. یا می توانید مسابقات هدایایی را برگزار کنید که شامل لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری یا تگ کردن دوستان خود در نظرات است.
- 8. از تبلیغات پولی اینستاگرام برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید
دسترسی به برند ارگانیک در رسانه های اجتماعی می تواند چالش برانگیزتر از همیشه با میزان فعال بودن پلت فرم باشد. در حالی که اینستاگرام بهتر از سایر پلتفرم های اصلی است، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی Ignite نشان داد که از 150000 فالوور، تنها 14100 یک پست ارگانیک را در فید خود مشاهده می کنند.
با استفاده از تبلیغات پولی می توانید دید خود را تقویت کنید و اینستاگرام خود را بهتر تبلیغ کنید. هدف گذاری پولی می تواند به محتوای شما کمک کند تا فراتر از مخاطبان فعلی که آن را در محتوای ارگانیک و الگوریتمی ارائه شده خود می بینند و مشتریان بالقوه جدیدی پیدا می کنند، دسترسی پیدا کند.
از تبلیغات پولی برای هدف قرار دادن کاربران بسیار مرتبط که احتمالاً به محصول و محتوای شما علاقه مند هستند، استفاده کنید. تبلیغات اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از تعدادی از گزینه های هدف گذاری بسیار دقیق، برند خود را در مقابل افراد مناسب قرار دهید. این بدان معنی است که شما می توانید فالوورهای جدید و مشتریان جدید را به طور یکسان جذب کنید.
حتی اگر نمیخواهید به طور منظم روی تبلیغات پولی سرمایهگذاری کنید، مطمئن شوید که این بخشی از استراتژی شما در هنگام افزایش یک کمپین جدید یا تلاش برای افزایش دسترسی به حسابتان است.
- 9. برای دستیابی به مخاطبان جدید با اینفلوئنسرها شریک شوید
با توانایی دسترسی به صدها هزار نفر از طریق پست های خود، اینفلوئنسرها می توانند به تلاش های تبلیغاتی اینستاگرام شما کمک کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ راه دیگری برای معرفی برند شما در مقابل مخاطبان جدید است و اعتمادی که مخاطبان به توصیههای اینفلوئنسرها دارند میتواند به پایگاه مشتریان شما کمک کند.
هنگام همکاری با اینفلوئنسرها، بسیار مهم است که با افرادی کار کنید که پایگاه مخاطبان شما با شما همپوشانی دارد. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که فقط با اینفلوئنسرهایی که میتوانند به مخاطبان هدف شما دسترسی پیدا کنند، شریک میشوید. این معمولاً به معنای افرادی است که در صنعت شما یا یک جایگاه مرتبط با آن تأثیر گذاشته اند. به عنوان مثال، تأثیرگذاران غذای گیاهی برای برندهایی که محصولات دوستدار محیط زیست و ارگانیک تولید می کنند.
امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در صورتی که تمایل داشتید نظرخود را در خصوص این مقاله با ما در میان بگذارید.