چطور کپشن بهتری برای تبلیغات خود در اینستاگرام بنویسیم؟ - فالو وان

کپشن,instaram, اینستاگرامflw1.ir  

اصولا بعد از تولید محتوای خوب و مفید دومین نکته ای که در بازاریابی محتوایی خیلی مهم و تاثیر گذار است رساندن محتوای تولید شده به گوش شنوندگان هدف است و در شبکه های اجتماعی یکی از اصلی ترین راه های این امر تبلیغات در صفحه های مرتبط ویا صفحه های عمومی است ویکی از مهم ترین نکته ها در تبلیغات در اینستاگرام نوشتن کپشن مناسب برای پست های تبلیغاتی است.

۱٫از یکی از نکاتی که در نوشتن کپشن باید بهش توجه کنید اینه که حدودا سه الی چهار خط اول کپشن در نمای اولیه دیده می شوند و ادامه کپشن پس از لمس دکمه more نمایش داده می شوند, پس از این بخش متن باید به قدری جذاب باشد که مخاطب را وادار به لمس more و خواندن ادامه متن بکند.

۲٫ نکته مهم بعدی شناخت مخاطبان هدفه , مخاطبان هدف در این کار اشخاصی هستند که انتظار داریم با دیدن محتوای تبلیغاتی ما جذب صفحه ما بشن, پس در نتیجه محتوای تبلیغاتی ما باید با توجه به این افراد تهیه بشه , این شناخت میتونه شلمل رده سنی , جنسیت و غیره باشد و بهترین راه برای شناخت مخاطبان هدف نظرخواهی و جمع آوری اطلاعات از مشتریان قبلی مجموعه ما است.

تبلیغات, مخاطبان , instagram , محتوا

flw1.ir

۳٫نکته بعدی که خیلی مهمه شناخت مخاطبان اون تبلیغ هست یعنی قطعا محتوای تبلیغاتی ما برای صفحات مختلف نباید یکسان باشه و باید با توجه به نوع مخاطبان اون صفحه نوشته بشه, به طور مثال اگر دنبال کنندگان صفحه ای که می خواهیم در آن محتوای تبیلیغاتی منتشر کنیم نوجوانان هستند حتما باید متفاوت باشه با حالتی که مخاطبان میانسال هستند.

تبلیغات, هدف گذاری, inestagram

flw1.ir

۴٫نکته بعدی هدف گذاری در تبلیغاته, تبلیغاتی که عموما با توجه به اهداف کلان مجموعه (صرفا با هدف فروش) برنامه ریزی میشن در شبکه های اجتماعی بازخورد خوبی دریافت نمی کنند و بهتر است که در تبلیغات روی بازاریابی محتوایی کار کنبیم و از مخاطب ها بخوایم که برای خواندن محتوا های جذاب صفحه ما ( آموزشی, سرگرمی) صفحه ما رو دنبال کنند نه صرفا برای خرید محصولات  ما.

بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی براین اصل است که ما بجای این که از ابتدا روی فروش تمرکز کنیم, مخاطبان را با محتوا های جذاب و مفیدی که در زمینه کاری خودمون تولید می کنیم جذب کنیم , سپس با ارائه این محتوا ها در صفحه اینستاگرام خودمون , ویژگی ها و نقاط قوت محصولمون رو بیان کنیم و به مرور مخاطبین جذب شده رو به مشتری تبدیل کنیم.

در نهایت و پس از رعایت همه این نکات باید دقت داشته باشید که شما یک شبه تبدیل به یک نویسنده متون تبلیغاتی ما هر نخواهید شد وباید دائما در این زمینه تمرین کنید تا بتوانید متون تبلیغاتی بهتری را برای جذب مخاطب تهیه کنید و مشتریان بیشتری رو جذب صفحه اینستاگرام خودتون بکنید .

و باز هم برای اطلاعات بیشتر به سایت گوگل مراجعه فرمایید.

چه صفحه هایی برای تبلیغات مناسب هستند؟

خب همونطور که می دونید هر چقدرهم محتوای تبلیغاتی ما خوب و جذاب و مناسب باشه, اگر صغحه مناسبی برای متشرکردن محتوای تبلیغاتیمون پیدا نکنیم,  قطعا اون بازخوردی که مد نظرمون هست رو نخواهیم گرفت.

در این مطلب سعی دارم نکاتی برای شناخت صفحه های مناسب برای تبلیغات بگم.

۱. فقط به تعداد فالوئر اعتماد نکنید… نکته ای که باید حتما در نظر بگیرید این نکته هست که صرفا به تعداد فالوئرهای یک صفحه توجه نکنید, همونطور که میدونید فالوئرهای خیلی از صفحه ها , از نوع فالوئر فیک هستند و هیچ تعاملی بااون صفحه خاص ندارند , پس حتما به میزان تعامل پست ها دقت کنید نه تعداد فالوئر.

۲٫تعامل فیک : این روزها متاسفانه کلاه سیاه ها به تعامل هم رحم نکرده اند و در این عرصه نیز از تعاملات غیر واقعی استفاده می کنند مثل لایک و یا کامنت فیک, پس حتما پس از بررسی میزان تعامل سعی کنید با خوندن تعدادی از کامنت ها ( مشاهده کنید که کامنت ها تکراری و یا غیر واقعی نباشند) ویا بررسی صفحه کسانی که پست ها را لایک می کنند( بررسی کنید که از نوغ فالوئر روح نباشند, در مورد فالوئر روح یا Ghist follower در پست های گذشته توضیح داده شده) از واقعی بودن این تعاملات مطمئن شوید.

 ۳٫اثبات اجتماعی: معمولا اگرصفحه ای , صفحه مناسبی برایتبلیغات باشد باید به صورت روزانه در آن تبلیغات برندهای مختلف منتشر بشوند, پس اگر در صفحه ای این اتفاق نمی افتد یا تعداد این تبلیغات خیلی کم است به احتمال زیاد این صفحه یک صفحه مناسب برای تبلیغات خیلی کم است به احتمال زیاد این صفحه یک صفحه مناسب برای تبلیغات نیست و افراد دیگر بازخورد خوبی از تبلیغات در این صفحه نگرفته اند که دیگر اقدام به انجام این کار نمی کنند.

 

تولید محتوا, instaram, تبلیغات

flw1.ir

چطور محتوای تبلیغاتی بهتری تولید کنیم؟

اول می خوام یک مقدار خود کلمه محتوای تبلیغاتی رو توضیح بدم برای دوستانی که شاید درست ندونن که محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام به چه چیزی گفته میشه, طبیعتا ما برای اینکه محتوای صفحمون دیده بشه و بیننده های بیشتری داشته باشه,  یکی از راه هایی که داریم تبلیغات کردن برای جذب مخاطب برای محتوای صفحمونه , در اینستاگرام و در ایران تبلیغات به این صورت هست که ما محتوای تبلیغاتیمون رو به صضفحه هایی که به نظر مخاطبین مناسبی دارند ارائه میدیم واونا در ازای دریافت هزینه ای محتوای تبلیغاتی ما رو داخل صفحشون منتشر می کنند وما این طریق میتونیم مخاطبین جدیدی برای صفحمون جذب کنیم.

همانطور که میدانید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام شامل یک مدیا (عکس یا فیلم) ویک کپشن می باشد, که هر چه بتوانیم مدیا و کپشن بهتر ومناسب تری آماده کنیم افراد بیشتری را جذب خواهیم کرد همانطور که صدرصد هدف همه ما از صرف انرژی برای تهیه  محتوای تبلیغاتی همینه , برای این کار باید حتما اشراف کامل به چند نکته زیر داشته باشیم.

۱٫مخاطب محتوای تبلیغاتی ما کیست؟

۲٫محتوای تبلیغاتی ما درباره چه چیزی است؟

۳٫این محتوای تبلیغاتی در چه جایگاهی به مخاطب ارائه خواهد شد؟

۴٫چه سنجه ای برای موفقیت یا عدم موفقیت آن محتوای تبلیغاتی داریم؟ 

 

۱٫مخاطب محتوای تبلیغاتی ما کیست؟

برای اشراف براین موضوع باید بدانید که چه کسانی قراره که به محتوای تبلیغاتی شما توجه کنند, برخی افراد مخاطبین صفحه ای که قراره که به محتوای تبلیغاتی آنها درآن منتشر شود را مخاطب تبلیغاتشان در نظر می گیرند , اشتباه نکنید این تصور کاملا غلط است, مخاطب محتوای تبلیغاتی  شما صرفا کسانی هستند که انتظار دارید توجه آنها را جلب کنید ممکن است بخشی یا همه مخاطبین صفحه ای باشند که شما در آن تبلیغات می کنید ویا ممکن است با واسطه محتوای تبلیغاتی شما را ببینند و عملا مخاطبان آن صفحه خاص نباشند.

۲٫محتوای تبلیغاتی ما درباره چه چیزی است؟

در محتوای تبلیغاتیمان چه چیزی را می خواهیم به مخاطب بگوییم یا چه چیزی را به وی ارائه دهیم, آیا قراره که بخشی ار محتوای صفحمون رو بهش ارائه بدیم یا نه صرفا قراره برندمون رو بهش معرفی کنیم, قطعا در این دوحالت باید رویکرد متفاوتی در طراحی محتوای تبلیغاتمون داشته باشیم وفهم این موضوع از ابتدای کار در تدوین محتوای تبلیغاتی کمک فراوانی به ما می کنه.

۳٫این محتوای تبلیغاتی در چه جایگاهی به مخاطب ارائه خواهد شد؟ 

این موضوع عملا بیشترین تاثیر رو در محتوای تبلیغاتی ما خواهد داشت , این که محتوای ما قراره کجا وکی توجه مخاطباش رو جلب کنه, محتوای تبلیغاتی که قراره ۹صبح منتشر بشه  قطعا باید با محتوای تبلیغاتی که قراره ۸ شب در اینستاگرام منتشر بشه متفاوت باشه چرا که از نظر روانشناختی حالات و عکس العمل های انسان ها در ساعات مختلف متفاوته, یا این که محتوای تبلیغاتی ما قراره در یک صفحه ای منتشر بشه که تبلیغات کمتری منتشر می کنه یا این که قراره تو صفحه ای منتشر بشه که خیلی بیشتر تبیلغات میکنه و محتوای تبلیغاتی ما باید در بین محتواهای تبلیغاتی دیگه جلب توجه کنه.

۴٫چه سنجه ای برای موفقیت یا عدم موفقیت آن محتوای تبلیغاتی داریم؟ 

داشتن سنجه در هر قسمت از هر کاری تنها چیزیه که باعث میشه اون کار هر روز از روز قبلش جایگاه بهتری داشته باشه, در صورتی که ما ندونیم محتوای تبلیغاتی که در گذشته منتشر کردیم عملکرد خوبی داشته یا نه قطعا تلاشی برای بهبود اون محتوای تبلیغاتی نمی کنیم, در بحث تبلیغات به طور کلی سه عمل , آزمایش, یادگیری و بهبود است, آزمایش یه معنی تست کردن محتوای تبلیغاتی که تولید کردیم, یادگیری به معنی بررسی عملکرد اون محتوای تبلیغاتی وبهبود به معنی استفاده از یادگیری برای بهتر کردن محتوای تبلیغاتی است.

برای اطلاعات بیشتر این عنوان موضوع به سایت به سایت گوگل مراجعه فرمایید.