انتشار چند پست در هفته در اینستاگرام مناسب است؟ - فالو وان

یکی ازعمده ترین  سوالاتی که معمولا در مورد تعداد پست ها  در روز با هفته مطرحه اینه که طبق الگوریتم های رتبه بندی  پست ها در اینستاگرام  آیا تعداد بالای پست در روز یا هفته میتونه تو بیشتر یا کمتر دیده شدن پست ها تاثیر داشته باشه یا نه؟ در اسلایدهای  بعدی قصد دارم این موضوع رو بررسی کنم .

در جواب این سوال  یاید بگم که :   

 تعداد پست هیچ تاثیری در بیشتر یا کنر دیده شدن پستها در اینستاگرام نداره.

بله تعداد پست ها  در مرحله  اول هیچ تاثیری ت. میزان نمایش پست ها در اینستاگرام  نداره به  این دلیل که طبق اخرین الگوریتم اینستاگرام اپتیکیشن هر پست  رو به صورت جداگانه رتبه بندی  میکنه و این که شما هر چند روز یکبار پست منتشر می کنید یا روزی چند بار پست منتشر میکنید هیچ تاثیری در رتبه ای که پست های شما در صفحه HOM اینستاگرام دریافت می کنند نداره.   

 نکته دیگر در اینستاگرام:

ولی نکته ای که وجود داره اینه که در همین الگوریتم رتبه بندی پست ها  Likelihood یکی ازمهمترین فاکتورها است که در پست های قبلی در موردش توضیح دادم  این فاکتور بررسی میکنخ که هر کاربر چند درصد از پست های شمارو لایک کرده  یا باهاشون  تعامل داشته و طبق همین فاکتور وقتی که شما تعداد  زیادی پست دریک روزمنتشر می کنید اگر همه پست هاتون کیفیت لازم رو نداشته باشند و تعامل خوبی  ازفالوئرهای شما نگیرند باغث میشه که به مرور زمان  پست هاتون رتبه خودشون رو از دست بدن.

از طرف دیگه اگه تعداد پست های شما خیلی کم پاشه این موضوع هم ازنظر روانی  باعث میشه که کاربر هم به مرور زمان تعاملش رو با شما کمتر کنه واین موضوع  هم به این اصل برمیگرده که :

کاربران ترجیح میدن باصفحه هایی  در تعامل باشند که اونا هم باهاشون در تعامل  هستند.

کم شدن تعامل پست ها هم باعث یشه که نرخ تعامل پست هاتون کاهش پیدا کنه و همونطور  که میدونید نرخ تعامل  پست هاتون کاهش پیدا کنه و همونطور که میدونید نرخ تعامل یکی از مهم ترین فاکتورها در رتبه بندی پست ها  در اینستاگرام است.

در تیجه  کیفیت و کمیت پست ها  باید در یک نعادل خوبی باشند و هیچ یک باعث نشود که دیگری آسیب  ببیند یعنی نه اونقدر پست منتشر کنیم که کیفیت پست ها کاهش پیدا کنه.

الگوریتم اینستاگرام پست ها  را چگونه رتبه بندی می کند؟   

همانطور که میدونید اینستاگرام از الگوریتم خاصی برای رتبه بندی پست ها در صفحه  Home  اینستاگرام استفاده میکنه تا پست های جذاب تر در رتبه های بالاتری نمایش داده شود , نحوه ی عملکرد این الگوریتم را به طور خلاصه در ادامه توضیح میدهم.

وظیفه الگوریتم رتبه بندی پست های اینستاگرام ارسال چند عکس همزمان در پست که در عکس پایین قابل مشاهده می باشد.

چگونه در اینستاگرام با ارسال همزمان چند عکس یا ویدیو آلبوم ایجاد کنیم ؟   

از گالری تصاویر مورد نظر خود  را تا سقف ده تا انتخاب کنید و روی NEXT  بزنید.

سپس در بخش Filter افکت مورد نظر برای تصاویر آلبوم را انتخاب کنید ، در صورتی که تمایل دارید برای هر عکس یک افکت جداگانه قرار دهید ابتدا بر روی آن تپ کنید و سپس از بخش فیلتر مجددا افکت مورد نظر را انتخاب کنید وعکس خود را منتشر کنید.

اینستاگرام, instagram, عکس

flw1.ir

وظیفه اصلی این الگوریتم اینه  که پست ها رو به ترتیب احتمال لایک شدن توسط شما برای شما نمایش دهد اینستاگرام با راه اندازی این الگوریتم تونسته میزان تمایل افراد برای چک کردن هر چند ساعت یک بار فید اینستاگرام بیشتر کنه پس  با این اوصلف پستب که به عنوان پست اول  در خوراک اینستاگرام به شما نمایش داده میشود ار نظر اینستاگرام نسبت به سایر پست ها برای شما جذاب تر است

نحوه رتبه بندی پست ها در اینستاگرام برای فهم بهتر این موضوع من رتبه پست ها رو بر اساس یک عد از ۱تا ۱۰ در نظر گرفتم ,   در روشیکه من استفاده می کنم پستی که طبق فرمولی که در زیر مطرح می کنم عدد بالاتری دریافت کند که در فید اینستاگرام  در رده بالاتری نمایش میشود.

برای تبعین این فرمول یک سری فاکتورها رو در زیر تعریف  می کنم که درادامه در فرمول استفاده می کنم.

Likelihood : احتمال لایک شدن یک پست توسط هر فرد به این معنیاست که یک شخص خاص در گذشته چند درصد پست های پیج ما رو لایک کرده و هرچه این درصد بالاتر باشد این فاکتور بالاتر می رود

Engagement rate  نرخ تعامل:  نرخ تعامل به معنی تعداد تعامل ( مجموعه لایک  و کامنت و شیر )  پست تقیم بر تعداد لفرادی که پست را مشاهده کرده اند ( Reach) ضبدر ۸ ( چرا که در فرمول به یک عدد از صفر تا هشت احتیاج داریم)

Relevancy( مرتبط بودن ) مرتبط بودن به معنی این است که موضوع این پست چقدر به پست هایی که بیننده در گذشته بیشتر لایک کرده مرتبط است.

Tameliness( به موقع بودن ) : به موقع بودن به این معنی است که پستی کخ دیرتر منتشر شده است الویت بیشتری برای نمایش داده شده در فید کاربر دارد .

Time spent( زمان صرف شده) : زمان صرف شده به این معنیاست که میانگین زمان گذاشته شده کاربران روی ان پست چقدر است

نکنه: البته درباره فاکتور نرخ تعامل در رتبه بندی پست ها در اینستاگرام نسبت  نرخ تعامل هر پست نسبت به پست های قبلی که نوسط همان پیج در ساعت و روزهای مشابه منتشر شده اند مقایسه میشوند پس از این روز داشتن برنامه منظم برای ارسال پست ها اهمیت پیدا می کند.