چرا میزان تعامل پست ها به مرور زمان رو به کاهش است؟

تعامل, پست ها, instagram

flw1.ir

همونطور که در پست های قبلی توضیح دادم الگوریتم اینستاگرام طوری رفتار می کنه که پست هایی که likelihood  یا احتمال بیشتری برای پسندیده شدن توسط هر فرد خاص رو داشته باشند برای اون فرد تو رتبه های بالاتری نمایش داده شوند و پست هایی که از صفحه هایی است که اون شخص خاص تعاملات کمتری با آنها  داشته در رتبه های پائیین تری نمایش داده شوند و ممکن است اصلا توسط اون شخص دیده نشوند.

پس در طبق همین موضوع افرادی که به تازگی صفحه شما رو دنبال کرده اند و هنوز با هیچ یک از پست های شما تعاملی نداشته اند پست های جدید شما رو در رتبه معقولی مشاهده خواهند کرد که اینستاگرام بتونه میزان تمایل اون شخص به صفحه شمارو اندازه گیری کنه, پپس در نتیجه اگه افرادی که به تازگی صفحه شما رو دنبال کرده اند با پست های جدید شما تعامل مناسبی نداشته باشند . اینستاگرام رتبه پست های شما رو به مرور زمان کاهش میده.

ازطرف دیگه طبق یک تحقیق روانشناختی میزان تعاملات افراد با پست هایی که به محض بازکردن اینستاگرام می بینند به نسبت پست هایی که در رتبه های بعدی هستند بیشتر است چرا که ب مرور زمان و پس از مشاهده  چند پست حوصله کاربر نسبت به پست های بعدی کاهش پیدا می کنه وهمین قضیه باعث میشه که صفحه هایی که پست هایشان در رده های پائینی به کاربر نمایش داده میشوند به مرور تعاملات کمتری از کاربران دریافت کنند.

همین موضوع باعث میشه که به مرور زمان میزان likelihood دنبال کنندگان جدید نسبت به صفحه شما کاهش پیدا کنه وهمین موضوع باعث میشه که پست های شما برای اون افراد جدید در رتبه های خیلی پائیین تر نمایش داده شوند که این امر باعث میشه که خیلی از این افراد پست های جدید شما رو در صفحه هوم اینستاگرام نبینند و در نتیجه Reach پست های شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکنه که گویا این افراد جدید اصلا صفحه شما رو دنبال نکرده اند.

به خاطر همین قضیه توصیه میشه که در زمان هایی که جذب مخاطب دارید یعنی به طور مثال تبلیغات می کنید پست های جذاب تری منتشر کنید و سعی کنید مقدار قابل توجهی از کامنت ها را جواب بدید که میزان تعامل افراد جدید با صفحه شما افزایش پیدا کنه که پست های آینده شما رو در رتبه های بهتری ببینند و در نتیجه با جذب افراد جدید میزان تعاملات پست ها و همچنین میزان Reach پست های شما افزایش پیداکنه.  

الگوریتم, instagram
flw1.ir

گروه تعامل چیست و چه کمکی به صفحه ما می کند؟

همونطور که میدونید بر اساس الگوریتم اینستاگرام پست هایی که توسط افرادی که ما آنها را دنبال می کنیم یا با آنها سلایق مشترکی داریم لایک شوند و در صفحه هوم اینستاگرام برای ما در رتبه های  بالاتری نمایش داده می شوند همچنین اگر پست لایک شده توسط صفحه ای منتشر شده باشه که ما اون صفحه رو دنبال نمی کنیم , اون پست ها شانس این رو دارند که در صفحه اکسپور به ما نمایش داده شوند, در اسلایدهای بعدی می خوام توضیح بدم که از این موضوع چطور میتونیم برای بیشتر دیده شدن پست هامون و همپنین جذب فالوئر استفاده کنیم.

طبق همین موضوع مسدله ای به وجود اومده تحت عنوان Powerlike که لایک هایی هستند که ما از صفحه هایی دریافت مس کنیم که هم دنبال کنند های زیادی دارند هم صفحه ما رو دنبال می کنند وهم تمام و یا بخشی از دنبال کنندگان اونها مخاطبین هدف صفحه ما هستند , گروه تعامل ویا Engagement pod نیز بخاطر همین موضوع شکل گرفته , گروه های تعامل گروهایی هستند که در اون صفحه هایی که مخاطب هدف یکسان و یا مشابهی دارند در کنا هم قرار می گیرند و پست های هم رو در ساعات اولیه انتشار پست ها لایک و یا با اونها تعامل می کنند.

همین موضوع باعث میشه که پست های همه صفحات داخل گروه برای مخاطبینشون در صفحه هوم در رتبه های بالاتری نمایش داده شوند وهمچنین پست های هر صفحه شانس این رو پیدا کنند که برای دنبال کنندگان دیگر صفحات حاضر در گروه , در صفحه اکسپلور نمایش داده شوند , هر چه صفحه هایی حاضر در گروه بیشتر باشند و مخاطبین هدف صفحه ها به هم نزدیک تر باشند تاثیر گروه تعامل برای همه صفحات بیشتر می شود, این گروه های تعامل را می توانید در تلگرام , واتس اپ, و سایر پیامرسان ها ایجاد کنید و از صفحه هایی که مخاطبین هدف مشابهی با شما دارند درخواست کنید که در گروه تعاملی شرکت کنند.

نحوه فعالیت گروه های تعامل نیز به این صورت است که ابتدا تمام صفحات حاضر در گروه دیگر صفحات را دنبال می کنند و سپس در زمان های مقرر در گروه حاضر می شوند و پست های دیگر صفحات حاضر در گروه  رو در دقایق اولیه انتشار لایک و یا با آن تعامل می کنند.

نکاتی که باید در گروه های تعامل رعایت شوند:

1: تمام صفحات حتما باید یکدیگرو را فالو کنند.

2.تمام صفحاتی که قصد شرکت در تعامل را دارند در ساعات از قبل مشخص شده پست خود را منتشر و لینک آن را در گروه قرار دهند.

3.تمام صفحاتی که در گروه تعامل شرکت می کنند باید مخاطبین هدف یکسان و یا مشابهی داشته باشند.

مخاطبین هدف در شبکه های اجتماعی به افرادی گفته می شوند که قصد داریم پست های ما برای آنها نمایش داده شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *