چی کنم که یک تقویم محتوایی برا اینستاگرام طراحی کنم؟

  1. اینستاگرام، تفویم ،محتواflw1.ir

تقویم محتوایی یکی از بهترین راه ها برای نظم دادن به فعالیت ها در بازاریابی محتواییه به این دلیل که باعث میشه هیچ روز و رویدادی رو از دست ندیم و برای تمام ماه یا سال برنامه از پیش تعیین شده داشته باشیم از طرفی اگه این تقویم بر اساس الگوریتم اینستاگرام طراحی شده باشه باعث میشه که پست های ما بیشترین تاثیر رو داشته باشند و توسط بیشترین مخاطب ممکن دیده شوند در اسلاید های بعدی می خوام برای طراحی تقویم محتوایی برای اینستاگرام یک راهکار مناسب ارائه بدم .

تقویم محتوایی در واقع یک برنامه ۱تا ۶ ماهه است که داخلش روز و ساعت انتشار هر پست و یا استوری مشخص میشه و طبق اون میتونیم محتوای مورد نظر و در زمان مناسب تولید و منتشر کنیم. این تقویم به خصوص در مجموعه هایی بیش از یک نفر کار تولید محتوا انجام می دهند تاثیر خود را بیشتر نشان می دهد به همین دلیل که میتواند فعالیت های افراد مختلف تیم رو سازماندهی کند.

برای ساخت این تقویم محتوایی ابتدا یک جدول به شکلی که در اسلاید بعدی می بینید طراحی کنید در یک سمت روزها را قرار دهید و در سمت دیگر ساعت ها و محتواهای خود را بر اساس نوع و شرایط د خانه های متفاوت جدول پخش کنید همچنین اگر قصد Realtime Marketing نیز دارید می توانید محتواهای مناسبتی را نیز در مناسبت های خاص قرار دهید البته که اگر این نیت را هم ندارید باز هم به مناسبت ها دقت کنید به این دلیل که ممکنه انتشار برخی پست ها در بعضی روزها مناسب نباشد.

اینستاگرام، تقویم
flw1.ir

واما نکته آخر اینکه این تقویم باید بر اساس آمار صفحه اینستاگرام ما که در صفحه lnsights نمایش داده می شود و آمار هر پست و یا استوری به مرور زمان بهبود یابد و به بهترین حالت خود برسد وشما به محض شروع ساخت تقویم محتوایی نباید انتظار بهترین تجربه را داشته باشید ، پس صبور باشید و هر هفته یا هر ماه یا هر چند ماه یکبار تقویم محتوایی خود را بروز کنید چبه این معنا که ساعت های بهتر را جایگزین ویا تعداد پست ها را کم یا زیاد کنید.

اینستاگرام
flw1.ir

Relevancy چیست و اینستاگرام چطور اون و تشخصیص می دهد؟

جمله Relevancy : یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی پست ها در اینستاگرام و خیلی از شبکه های اجتماعی می باشد این مفهوم به معنای میزان ارتباط می باشد و در اینستاگرام منظور میزان مرتبط بودن پست به پست های دیگری که یک شخص خاص با آن تعامل داشته است.

حال این موضوع که اینستاگرام این مقدار را چگونه محاسبه می کند بزرگترین چالش در این موضوع است ، اینستاگرام برای بررسی میزان مرتبط بودن یک پست به علایق هر کاربر از تعاملات قبلی وی با دیگر پست ها بررسی می کند،حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه اینستاگرام متوجه مرتبط بودن پست ها به یکدیگر می شود.

این موضوع خیلی ساده با بررسی تعاملات مشترک کاربران قابل اندازه گیری است یعنی کاربرانی که تعاملات مشترک دارند، وقتی اینستاگرام لایک شدن یک پست توسط دویا چند کاربر مختلف را مشاهده می کند متوجه علایق مشترک بین آنها می شود پس اگر همه آن کاربران که با شما تهاعمل مشترک داشته اند یک پست خاص را لایک کنند اینستاگرام این احتمال را می دهد که این پست برای شما نیز جذاب باشد حال اگر شما آن صفحه که آن پست خاص را منتشر کرده است دنبال کرده باشید آن پست را در رتبه های بالای صفحه اصلی اینستاگرام به شما نمایش می دهد اما اگر شما ان صفحه خاص را دنبال نکرده باشید آن پست را از طریق صفحه اکسپلور برای شما به نمایش می گذارد.

حال بااین اوصاف اهمیت استراتژی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اهمیت بالاتری پیدا میکند و داشتن یک خط مشی در انتشار پست ها می توانند به افزایش نرخ تعامل و رشد صفحه شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *