نکاتی در مورد تولید محتوی تبلیغاتی

سلام تو این مطالب قراره یک سری نکات روبرسی کنیم که باعث میشن که محتوی تبلیغاتی ما در اینستگرام بازدهی بیشتری داشته باشه منظور از محتوی تبلیغاتی پستی هست که ما برای تبلیغات آماده میکنیم و اون رو در صفحه پرمخاطب اینستگرام منتشر میکنیم البته قبل از خوندن این وبلاگ باید حتما نحوه عملکرد الگوریتم اینستگرام رو بدانید

نکته شماره یک

طول و عرض محتوی شما باید یکسان باشه به عبارتی  عکس یا ویدئو شما باید مربع باشد یعنی ratio  باید 1:1 باشد دلیلش هم اینه که اصولا اینستگرام برای نمایش دادن پست ها در صفحه اکسپلور ناگزیر است پست شما رو به ratio   1:1 برساند و برای اینکار محتوی شما را کراپ میکند که در این حالت ممکن است بخشی از محتوی شما که در حالت grid view اکسپلور اینستاگرام نمایش داده میشود جلوه مناسبی نداشته باش عکس

نکته شماره دو

در صورتی که محتوی تبلیغاتی شما در قالب چند عکس یا ویدئو به صورت گالری یا البومی باشد یک مزیت دارد و آن هم این است که با توجه به ظاهرا باگ اینستگرام وقتی پست شما گالری باشد اگر مخاطب یا بیننده پس از دیدن پست با آن تعاملی نداشته باشد دفعه بعدی که همان مخاطب وارد صفحه home اینستگرام میشود محتوی شما دوباره به همان شخص نمایش داده میشود ولی این بار از اسلاید دوم اگر باز هم تعاملی نداشته باشد این اتفاق تکرار میشود و این موضوع باعث میشود که مخاطبین چندین بار پست شمارا مشاهده کنند

نکته شماره سه در صورتی که محتوی تبلیغاتی شما در قالب ویدئوست حتما برای ویدئو کاور مناسب قرار دهید برای قرار دادن کاور براحتی میتوانید یک تصویر با نرم افزارهای گرافیکی تولید کنید و آن را از طریق نرم افزار های ادیت ویدئو مثل inshot در فریم اول ویدئو خود قرار دهید

نکته چهارم

سعی کنید تا حد امکان کاربران را روی پست خود نگهدارید و سعی کنید کاری کنید که حتی کسانی که مخاطب شما نیستند هم روی پست شما تامل کنند چراکه این موصوع باعث میشود که time spent پست شما افزایش یابد و افزایش این فاکتور با توجه به الگوریتم اینستگرام باعث بهبود رتبه پست شما در صفحه home اینستگرام میشود

نکته پنجم

پرسیدن سوال یا به چالش کشیدن مخاطبین هم یکی از راهکارهای بهتر دیده شدن محتوی تبلیغاتی است چراکه باعث میشود مخاطبین تشویق به کامنت گذاشتن شوند و این کامنت گذاشتن باعث میشود که engagement rate پست شما افزایش یابد و این افزایش نیز باتوجه با الگوریتم اینستگرام باعث میشود پست شما در صفحه home اینستگرام رتبه بهتری دریافت کند.

نکته شش

سعی کنید قالب محتوی تبلیغاتی خودرا مشابه قالب محتوی های صفحه ای که قصد دارید در آن تبلیغ کنید طراحی کنید این موضوع باعث میشود مخاطبین دیرتر متوجه شوند که این محتوا تبلیغاتی است و فرصت دیده شدن بیشتری در این صورت خواهید  داشت.

یک سری نکته مطرح کردیم برای اینکه بتونید محتوی تبلیغاتی بهتری تولید کنید اما دقت داشته باشید که وقتی محتوی تبلیغاتی خود را دریک صفحه منتشر میکنید لزوما تمام مخاطبین آن صفحه محتوی شما رو نمیبینند و شما با استفاده از این تکنیک ها میتوانید کاری کنید که افراد بیشتری محتوی تبلیغاتی شمارا ببینند.

حالا اجازه بدید بهتون بگم

چطور ارزش یک اینفلوئنسر را برای برند خود بسنجیم

یکی از اصلی ترین چالش های اینفلوئنسر مارکتینگ بحث سنجش ارزش یک اینفلوئنسر است و نکاتی که معمولا بهش توجه میشه حجم مخاطبین یک اینفلوئنسر یا در بهترین حالت میزان وفاداری مخاطبینش است اما نکته دیگری وجود دارد که از همه اینها مهم تر است یک اینفلوئنسر ممکن است برای یک برند خیلی تاثیرگذار باشد و برای برند دیگه تاثیر خاصی نداشته باشد از این رو باید اینفلوئنسر مناسب برند خودرا پیدا کنیم در ادامه راهکارهایی برای سنجش ارزش یک اینفلوئنسر برای برند ما مطرح میکنم

Instagram logo , اینستگرام لوگو
فالو وان

واین نکته یکی از نکاتی است که هم اینفلوئنسرها و هم برند ها در بحث قیمت همکاری باید به آن توجه کنند در حال حاضر نحوه قیمت گذاری اینفلوئنسرها رابطه مستقیم با حجم مخاطبین دارد در صورتی که بالارفتن حجم مخاطبین در اینفلوئنسر مارکتینگ تنها فاکتور افزایش بازدهی و تاثیر گذاری نیست و غیر از اون دو فاکتور دیگه هم تاثیرگذار هستند در ادامه هر سه فاکتور مهم رو براتون شرح میدم

1.reach

Reachبه معنی میزان توانایی هر اینفلوئنسر برای رساندن پیام به جامعه هدف اون برند خاص است یعنی اینفلوئنسری که مخاطبین زیادی داشته باشه ولی مخاطبین هدف برند مارو در بر نداشته باشه از نظر فاکتور reach ارزشمند محسوب نمیشه و برای برند ما مناسب نیست و برعکس هم ممکنه یک اینفلوئنسر حجم مخاطبینش زیاد نباشه ولی جامعه هدف برند مارو در بر بگیره ممکنه اینفلوئنسر مناسبی باشه پس هرچقدر تعداد بیشتری از جامعه هدف برند ما که دنبال کننده اون اینفلوئنسر خاص هستند بیشتر باشه از نظر فاکتور reach برای برند ما ازشمند تره.

2.relevance

Relevance  به معنی میزان ارتباط بین اینفلوئنسر یا برند یا پیام برند ماست هرچه این ارتباط قوی تر و مستحکم تر باشد اینفلوئنسر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت این ارتباط میتواند مرتبط بودن زمینه کاری میتواند مرتبط بودن هویت صمعی بصری برند یا پیام برند با استایل و گفتار اینفلوئنسر و غیره باشد. یک اینفلوئنسر ممکن است قابلیت رساندن پیام مارا به مخاطبین هدف ما داشته باشد اما برای وجهه کاری برند ما مناسب نباشد.

3.resonance

Resonance به معنی توانایی اینفلوئنسر برای هدایت مخاطبینش به سمت رفتارهایی که مد نظر برند ماست می باشد این رفتار ها ممکن است خرید محصل ثبت نام در سایت و یا غیره باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *