چطور در اینستاگرام به مخاطب هدفمون دست پیدا کنیم؟

خب طبیعتا هدف هر کسب وکاری از فعالیت در شبکه های اجتماعی اینه که بتونه پست هایی که منتشر می کنه رو به گوش مخاطب هدفش برسونه و برای کار حتما باید درک درستی از مخاطب هدفش داشته باشه , در ادامه می خوایم درباره نحوه شناخت مخاطب هدف و دسترسی به اون صحبت کنیم.

مخاطب  , هدف , اینستاگرام
flw1.ir

1.مخاطب هدفتون رو بشناسید.

جامعه هدف به مجموعه افرادی گفته می شود که شما ثصد فروش محصول رو با ارائه خدمات به آنها دارید .

مخاطب هدف شما باید فرد یا افرادی باشدند که احتمال دارد که به محصول ویا خدمات شما علاقه مند باشند.

قطعا شناخت صحیح مخاطبین هدف به تحقیق و تخصص احتیاج دارد ولی در مراحل اولیه می توانید با بررسی و شناخت چند تن از مشتریان خود یا رقبای خودتون مخاطبین هدفتون رو تا حدودی پیدا کنید البته این روش فقط برای کسب وکارهایی جوابگو است که رقیب یا رقبایی در فضای اینستاگرام داشته باشند.

این شناخت باید شامل تمام ویژگی های جمعیت شناسی آنان باشد و هر یک از آنان را باید نماینده یک دسته از مشتریان کسب وکارمون درنظر بگیریم, این ویژگی ها شامل جنسیت, محل زندگی, ساعات استفاده از اینستاگرام صفات اخلاقی  , نحوه و میزان تعاملات با دیگر صفحه های اینستاگرام و.. می شود.

مرحله اول:

اینستاگرام, اکانتت
flw1.ir  

مرحله دوم :

پست , اینستاگرام
flw1.it 

مرحله سوم: 

لایک ها , پست ها, اینستاگرام
flw1.oir 

مرحله چهارم: 

فالو, پابلیک , اینستاگرام
flw1.ir  

مرحله پنجم : 

following, اینستاگرام,  تب
flw1.ir

باانجام و رصد کنندگان صفحه های رقباتون به صورت مداوم به راحتی می تونید به اطلاعات جالبی در مورد مخاطبان هدفشان دست پیدا کنید , به طور مثال اینکه معمولا در چه ساعاتی از روز از اینستاگرام استفاده می کنند, یا چه صفحه هایی رو در اینستاگرام دنبال می کنند در کدام منطقه زنگی می کنند به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و …

کسب وکارهایی که به تازگی فعالیت خود در اینستاگرام را شروع کرده اند با این کار می تونن که جامعه هدفشون رو راحت ترو بر اساس مخاطبین رقباشون انتخاب کنند.

چطور می توانیم با مخاطبانمون ارتباط یک به یک برقرار کنیم؟

برقراری ارتباط موثر با مخاطبین و دنبال کنندگان حلقه گمشده  فعالیت خیلی از صفحه ها در شبکه های اجتماعی است مخاطب وقتی می تواند پیام شما را درک کند که در ازتباط متقابل با شما قرار بگیرد در غیر اینصورت تمام پیام های شما را نادیده می گیرد انسان ها در تعامل باشند نه با برندها پس ما در شبکه های لجتماعی باید کاری کنیم تا کاربران در ارتیاط متقابل یا ما قرار بگیرند.

کاربرانی که با پست های شما در شبکه های اجتماعی در تعامل هستند معمولا انتظار دارند که این تعامل دو سویه باشد, این تعاملات ممکن است قرار دادن کامنت و یا ارسال دایرکت در اینستاگرام و دیگر رفتارها در سایر شبکه های اجتماعی باشد, همانطور که میدونید تعامل متقابل دریافت کنند علاوه بر اینکه تعاملاتشان را با شما ادامه خواهند داد, بیش از پیش تمایل دارند که پیام, محصول و یا خدمات شما را با سایرین به اشتراک بگذارند.

اما در صورتی که کاربران پاسخ تعاملات خود را دریافت نکنند به مرور زمان تمایلشان برای تعامل با صفحه شما کاهش می یابد چرا که احساس می کنند در تعامل با یک ربات و نه یک انسان هستند و به مرور زمان نسبت به شما دلسرد خواهند شد, علاوه بر اون  ترجیح می دهند که پیام, محصول و یا خدمت شما را با سلیرین به اشتراک نگذارند چرا که بخاطر بی اهمیتی شما نسبت به پیام ایشان وفاداری خود را نسبت به شما از دست داده اند.

برای اینکه این تعاملات شکل بهتری به خود بگیرند بهتر است علاوه  بر پاسخگویی به ایشان شما نیز به صورت متقابل گاها نظر آنها را نسبت به خود محصول و یا خدماتتان جویا شوید تا حس تعامل با یک انسان به صورت کامل برای آنها تداعی شود , علاوه براون این موضوع باعث می شه که کاربران برند شما را مانند برند خود بدانند و برای بهتر شدن و بیشتر دیده شدن آن شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *