با کپشن پست فالوور بگیر

 

در مقاله های قبل در باره اهمیت بیو توضیح دادیم و گفتیم که شما در بیو ایستاگرام تارنمایی از خودتان، شخصیتتان و کسب و کارتان را می توانید نشان دهید. در کپشن نویسی این توضیحات مربوط به پست های شماست. جدا از آنکه پست ها خود نمایانگر محتوای خود می باشند؛ کپشن نویسی قوی می تواند به شما در توضیح بهتر به شما کمک کند.

mobile , مبایل

همه ی ما در اینستاگرام کپشن هایی خوانده ایم که پیش خودمون گفتیم: یعنی چی؟

چه ربطی داره آخه؟
چه معنی ای میده؟

در کپشن هایی که مینویسیم باید به مخاطب توجه شود.

طوفانی آغاز کن ،پستاتو رشد بده

فالووان , فالوور

اول کپشن خیلی خیلی مهمه، اول کپشن یعنی همون یک و نیم خط زیر پست هست که کاربر اگر خوشش بیاد گذینه بیشتر (more) رو میزنه و بقیه کپشن رو میخونه و وقتی به اندازه کافی واسش جالب باشه، لایک میکنه و کامنت میزاره و با دوستاش هم به اشتراک میزاره و شما میتونید یه عالمه ایمپرشن از پستتون دریافت کنید.
ربات و بی احساس نباش
توی کپشن احساساتتو نشون بده، مثل ربات نباش. میتونید از ایموجی ها استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که بیش از اندازه استفاده نکنید!
مثل ایموجی های خنده الکی یا یه عالمه قلب، یه عالمه بازو پشت سر هم … اینا پست رو خوشگل نمیکنند بلکه بی معنی هم نشان میدهند. پس مراقب باشید که کپشنتون رو با ایموجی های زیاد خراب نکنید.

با فالوورات مچ (match) باش

فالوور , فالووان

با درست نوشتن کپشن شما میتونید تو صفحه فید فالوورهای خودتون قرار بگیرید . فالوور های شما همیشه در صفحه فید (feed) شما را پیدا کنند و محتوا های شما را مشاهده و دنبال بکنند.
برای پست های اینستاگرامتون بهترین کپشن رو بنویسید.

پیش نویس کپشن

هیچوقت در کپشن نویسی عجله نکنید. بارها پیش اومده که بعد از انتشار پست و کپشن به کم محتوایی و یا تکراری بودن کپشن خودتون پی بردید و ازاین موضوع ناراحت شدید و مجبور به ویرایش کپشن یا پاک کردن پستتون شدید، پس در قدمت اول میتوانید قبل از انتشار پست چند پیش نویس از کپشن مورد نظر داشته باشید.

هشتگ و فالوور های هدفمند

هشتگ عملکردی سریالی مثل توییتر و فیس بوک داره و شما می توانید با هشتک گذاری یک جریان خاص رو به راه بی اندازید یا یک جریان رو هشتک گذاری کنید تا کسانی که در اون جریان رو دنبال میکنن بتوانند مطالب شما رو ببیند ، از نظرات شما آگاه بشن و بتوانند شما را دنبال کنند.
در مقاله های آینده به طور مفصل درباره هشتگ گذاری توضیح خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *