4 اشتباه رایج در کپشن نویسی

در این وبلاگ میخوایم درباره ی اشتباهات کپشن نویسی در اینستاگرام با همدیگه صحبت کنیم خب میدونیم که همه روزه پیج های مختلف رو میبینیم که کپشن های نامناسب استفاده میکنن و همین کپشن ها میتونن اثرمحتوا رو کم کنند یا کلا ازبین ببرند . با من همراه باشید تا 3 اشتباه رایج در کپشن نویسی رو بهتون معرفی کنم و همینطور برای هرکدوم ازاین اشتباهات بهتون بگم چه راه حل هاییی داریم و چه کارهایی میتونیم انجام بدیمکنار یک محتوای عالیکه اماده کردید و میخواهید در پیجتون قرار بدید یک کپشن بی نظیر و جذاب و ترغیب کننده هم داشته باشیم و بتونیم از این کپشن ها نهایت استفاده رو ببرید . پس با من همراه باشید .

ربات, اینستگرام , فالوور

استفاده از عنوان تکراری

اولین اشتباهی که خیلی ازصاحب پیج های اینستاگرام انجام میدن اینه که عنوان جذاب و ترغیب کننده نمی نویسن خب ما به چی میگیم عنوان؟ شاید این توی ذهنتون باشه که ما یه باکس بیشتر نداریم و در اون کپشن رو می نویسیم و تمام! اما وقتی شما یک پیج اینستاگرامی رو مشاهده میکنید زیر اون پست یک تا دو خط از کپشن رو میبینید که بصورت دیفالت به شما نمایش داده میشه و کنارش کلمه ی بیشتر وجود داره که با کلیلک کردنم روی اون کپشن رو بصورت کامل میتونید ببیتنید و بخوانید حالا اون یکی دو خطی که گفتم بصورت دیفالت به شما نمایش داده میشه عنوان نام میگیره و همه ی تلاشتون رو باید بکید که عنوان رو جذاب و ترغیب کننده بنویسید تا مخاطب مشتاق بشه برای خوندن ادامه ی کپشن .

کپشن رو قیچی کن

اشتباه بعدی که خیلی از شماها باهاش مواجه شدید اینه که تعداد زیادی از پیج ها کپشن خیلی طولانی مینویسن خب ما میدونیم که هرروزه حوصله ی کاربرها درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی کم و کمتر میشه و به طور کلی قاعده ای وجود داره که میگه در سه ثانیه ی اول باید بتونیم مخاطب یا کاربر خودمون رو قانع کنیم که محتوای مارو ببینه و اگر نتونیم این کار رو انجام بدیم خیلی راحت محتوای ما رو نادیده میگیرند و رد میشن . ما الان توی دنیایی هستیم که واقعا هیچکس حوصله ی منتظر موندن رو نداره و همه دوست دارن محتواهای بعدب و بعدی و بعدی رو زودتر ببینن پس سعی کنین در کپشن های کوتاهتری و خلاصه تری منظورتون رو برسونین و بتونید کپشن های کوتاهتری رو بنویسید تا کاربر خیلی راحت کپشن رو بخونه و اون پچیزی که باید برسونید بهش رو بگیره.

دوست فالوورات باش

اشتباه بعدی که میخوام بهتون بگم اینه که اکثر شرکت ها این اشتباه رو انجام میدن و همینطور برخی از افراد اون هم اینه که کپشن ها رو بصورت رسمی مینویسن اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی هستش که ما باید با مخاطب هامون خیلی راحت صحبت و ارتباط برقرار کنیم پس برای اینکه خیلی راحت تر با ادم ها ارتباط برقرار کنیم بهتره که صحبتمون صمیمانه باشه و هرچقدر لحن ما صمیمی باشه و محاوره ای تر نوشته شده باشه برای کاربر جذاب تره و راحت تر میتونه بخونه پس ما در اینستاگرام با خیلی مخاطبای عامه طرف هستیم و با کپشن های محاوره ای میتونیم خیلی سریع تر ارتباط دوستانه رو برقرار کنیم. شما این اشتباه رو مرتکب نشید و کپشن هارو رسمی ننویسین .

ربات, اینستگرام , فالوور

call to action

اشتباه بعدی که خیلی هم فاجعه است اینه که خیلی افراد در اخر کپشن هاشون هیچ چیزی از مخاطب نمیخوان مثال میزنم مثلا شما در انتهای کپشن هاتون باید بنویسید بیاین زیر این پست کامنت بزارید لایک کنید یا پست رو با دوستانتون به اشتراک بزارید یا مثلا ازسایت ما دیدن کنید . در کل میخوام بگم که یه چیزی از مخاطب بخواید تا مخاطب بدونه باید چیکار کنه و  درصد بالایی از فالوورهای شما باید بدونن دقیقا شما ازشون چی میخواین و تا متوجه این موضوع نباشن اکتی روی پیج شما انجام نمیدن . به این کار call to action  یا دعوت کردن به اقدام میگن اما باید دو تا نکته رو رعایت کرد :
باید حس مثبت در فالورشما ایجاد شود مثلا اگر ازشون میخواید که کامنت بزارن یا دوستانشون رو منشن کنند میتونین به این صورت بگید که برای کمک کردن به دوستاتون برای اینکه دوستاتون موفق تر باشن بیاین این پست رو باهاشون به اشتراک بزار تا یک شبکه ی اجتماعی از دوستاتون رو تشکیل بدبد که اطلاعاتشون رو بالا ببرید . یا مثلا با معرفی این محصول حال خودتون ودوستاتون رو بهتر کنید . اگر اینطوری نوشته بشه به این معنی هستش که هم خود مخاطب و هم اطرافیانش برای شما اهمیت داره و رابطه و فضای دوستانه شکل میگیره .
نکته ی بعدی اینه که باید به مخاطب فهموند که  این دعوت به اقدام برای یک ارزش افزوده ای هست و قراره به مخاطب نفعی برسه حالا چه کامنت گذاشتن چه لایک کردن . مثلا بگید که باید مارو لایک کنید تا طبق الگوریتم اینستاگرام پست های مارو بیشتر بهتون نشون بده . باید تعامل داشته باشید که پست های مارو بیشترببینید . یا مثلا اگر پکیج های فروش فالور دارید و میخواین به فروش برسه میتونید بگید به محض خرید از ما فالوورهای شما به 20کا میرسه .
پس همه ی این ها و ارائه ی ارزش و کمک کردن به مخاطب میتونه کاری بکنه که کال تو اکشن راحت تر انجام بشه و در عین حال پیج پررونقی داشته باشید.

ربات, اینستگرام , فالوور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *