انواع اکانت در اینستاگرام

امروز میخوام در مورد اینستاگرام و نحوه ی بهتر فعالیت کردن تو این فضا صحبت کنم .
اگه شما باشی کدومو انتخاب میکنی؟
پرسونال؟ بیزینسی؟ کریتور؟
اگه پرسونال رو انتخاب میکنی پابلیک نگهش میداری یا پرایوت؟
خب بریم بررسی کنیم ببینیم این اکانت ها چه تفاوتی باهم دارن و به درد چه کسانی میخورن.

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

اکانت شخصی یا Personal

زمانی که شما اکانتی رو میسازین بصورت پیش فرض روی پرسونال هست و این حالت از اکانت دو نوع داره :
1. Public: اگر پیج شخصی شما روی این حالت باشه علاوه بر فالورهاتون کسانی دیگه هم میتونن به پیج شما بیان و از پیج شما دیدن کنند. زمانی که شما پستی منتشر میکنی و اگر پیجتون رو در حالت پابلیک باشه فالورهاتون میتونن پست شما رو برای دوستانشون ارسال کنن و لایک کنند و کامنت بزارند.بطور کلی با این حالت پیج شما در دید عموم قرار میگیره و هرکس میتونه سری به پیج شما بزنه.
2. Private: اگر پیج شما شخصی باشه و در حالت پرایوت قرارش بدین به غیراز فالورهای شما هیچکس دیگه ای قادر به دیدن پست های شما نیست و فقط افرادی که جزء فالورهای شما هستن میتونن پست شما رو لایک کنن یا کامنت بزارن.

اکانت تجاری یا Business / اکانت سازنده یا creator

اگر شما صاحب کسب و کاری هستین یا تازه اقدام به شروع فعالیت کردید این نوع اکانت به درد شما میخوره. زمانی که پیج یا صفحه ی خودتون رو ساختین از قسمت profile گزینه ی switch to business account رو بزنین و اکانت خودتون رو به بیزینس یا تجاری تغییر بدین.
حالا اگر شما نویسنده ورزشکار ارتیست بلاگر و… هستین میتونین از حالت creator استفاده کنین . پیج creator و business خیلی شبیه به همدیگه هستند و دارای یک سری امکانات هستند که پیج personal نداره.
چه قابلیت هایی؟

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

برچسب یا Lable

اولین قابلیت پیج کریتور و بیزینس این هست که پیج شما میتونه Lable دار بشه.یعنی پیج شما در دسته بندی های مختلف قرار میگیره . خب عملا انتخاب دسته بندی هم به انتخاب خود شماست . مثلا اگر پیج بیزینسی دارید و کار شما فروش هر محصولی باشه میتونین از دسته بندی shop رو انتخاب کنید و دیگر دسته بندی ها. یا مثلا اگر شما پیج کریتور دارید میتونین با توجه به فغالیت و حرفه ی خودتون از دسته بندی های بلاگر ارتیست و… استفاده کنید.

حالت پیشرفت یا Promotion

دومین قابلیتی که  از تغییر حالت پرسونال به کریتور یا بیزینسی بدست میارید ؛ promotion هست. این حالت همون تبلیغ کردن برای خودمونه. این قابلیت این امکان رو به شما میده که وقتی شما پستی رو میزارید بیاید نسبت به اون تبلیغ کنید و براش محدودیت شهر کشور و حتی جنسیت قائل بشید که خب این قابلیت خیلی مهم و خوب برای پیج های بیزینسی در فضای مجازی محسوب میشه.

امار یا Insight

سومین نکته قسمت insight هستش که در پیج های بیزینس یا کریتور به پیج شما اضافه میشه و این قسمت به شما امارهای یک هفته رو نشون میده و یک سری امارهای دیگه. حالا این اعداد و ارقام به چه دردی میخوره؟ میتونه به شما نشون بده در یک هفته ی اخیر چه تعداد فالو داشتین چه تعداد انفالو داشتین لایک ها چقدر بوده چه افرادی با چه سنی در پیج شما هستند از کدوم شهر و کشور و یا یک امار ساعتی که برای شما مشخص میکنه که مخاطب شما در چه ساعتی بیشترین حضور رو در اینستاگرام و پیج شما دارند پس براتون مشخص میکنه که چه ساعتی میتونین پست بزارین و بازده بیشتری بگیرین.

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

ثبت اطلاعات تماس یا Contact

چهارمین قابلیت ثبت اطلاعات تماس هستش که در پیج های کریتور و بیزینس وجود داره و تنها تفاوتش در پیج های بیزینس و کریتور ؛ Location (موقعیت مکانی ) هست. یعنی شما در پیج های بیزینس میتونین شماره تماس , ایمیل یا ادرس اضافه کنین اما در پیج های کریتور فقط میتونین شماره تماس و ایمیل اضافه کنید.اضافه کردن این اطلاعات خیلی میتونه به جذب مخاطب و مشتری کمک کنه.

مدیریت قوی تر دایرکت ها

اخرین قابلیتی که اضافه میشه مدیریت قوی دایرکت هاست. شما در حالت پرسونال 2 حالت بیشتر برای مدیریت دایرکت هاتون ندارید ؛ حالت general و request . حالت جنرال کسانی هستند که شما رو فالودارند و شما رو دنبال میکنند . حالت ریکوییست کسانی هستند که شما رو فالو نکردند و درخواست این رو دارند که با شما ارتباط بگیرن کهشما میتونین درخواست آنها را accept  یا reject کنین.
درحالت بیزینس و کریتور که مدیریت دایرکت هاشون شبیه به همدیگه هستش یک حالت دیگه ام وجود داره به نام primary (اولیه) که کسانی که شما رو فالو ندارند ذرخواست میدهند و شما اگر درخواستشون رو قبول کنید میتونین پیام هاشون رو به قسمت general انتقال دید. پس هیچ پیامی به قسمت جنرال نمیره مگه اینکه خودتون بخواید. میتونین پیام های مهم تر رو به قسمت جنرال انتقال بدید. و با این کار میتونین مدیریت قوی تری روی دایرکت هاتون داشته باشید.

هشتگ, اینستگرام , hashtag , فالوور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *