با هایلایت ها فالوور جذب کن - فالو وان

به محض ورود به پیج یکی از چیزهایی که توجه مخاطب را جلب می کند، هایلایت های شما هستند . هایلایت ها گروه هایی از استوری هستند که می توانید مثل یک پوشه یا چند پوشه در پیج خود ایجاد کنید. هایلایت ها به خصوص برای پیج های بیزینسی اهمیت بالایی دارد، زیرا علاوه بر زیبایی پیج، باعث نظم بخشیدن به محتوای صفحه هم می شود.

همانطور که می دانید استوری های اینستاگرام، بیشتر از ۲۴ ساعت ماندگاری ندارند و از دید عموم حذف می شود. یکی از ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده ازهایلایت اینستاگرام است.

هایلایت های یک پیج، شناسنامه و سابقه کار یک پیج است. پس یک پیج کاری باید هایلایت داشته باشد. هایلایت یکی از بخش های مهم اینستاگرام است که هم باعث رشد پیج، هم افزایش درآمد و هم افزایش اعتماد مخاطبین می شود.

مخاطب اینستاگرامی شما شاید وقت چک کردن تمامی پست های ما را نداشته باشد، پس ترجیح می دهد هایلایت های شما را ببیند و به جواب سوال هایش برسد. پس هایلایت شما باید در مورد بیزس شما و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید باشد. پس حتما هایلایت های «درباره ما»، «محصولات ما» و «خدمات ما» را داشته باشید.

 

 

تفاوت استوری و هایلایت؟

۱-  در قسمت استوری می توانید تعداد و نام افرادی که استوری شما رو دیدند، ببینید. اما در هایلایت این امکان وجود ندارد.

۲- استوری ها بعد از ۲۴ ساعت حذف می شوند اما هایلایت به طور دائم در پروفایل شما قرار می گیرد.

هایلایت چکار میکند؟

قسمت هایلایت پیج، همیشه مورد توجه کسانی است که تازه با پیج شما آشنا شدن و شامل اطلاعات بسیار مهمی برای مخاطب است. ما احتمالا دوست داریم که بعضی از استوری ها را بیشتر از ۲۴ ساعت در دسترس بزاریم. از طرف دیگر این بخش به صورت مداوم در معرض دید قرار دارد، پس بهتر است با توجه با استراژی و با حساسیت بالایی انتخاب شود.

blank

هایلایت عتیقه نیست!

قسمت هایلایت عتیقه یا جزو تاریخ بشریت نیست که مداوم خاطراتی رو که داشتین آنجا انبار کنید! هایلایت ابزار کاربردی تری است. هایلایت کمک می کند که مخاطب بیشترین اطلاعات مرتبط با کسب و کار شما را به دست آورد.

از آنجایی که توضیح دادیم هایلایت باید با استراژی پیج همخوانی داشت باشد، شما باید با توجه به محتوای پیج و مطلبی که قرار می دهید در پیج هایلایت ها رو انتخاب کنید.

به این نکات توجه کنید:

بهتر است تعداد هایلایت های شما کم باید باشد، چون افراد هایلایت های مهم را نمی توانند ببیند و دور می ماند. بهتر است که بین ۴-۷ هایلایت داشته باشید، بیشتر از این تعداد باعث می شود که تمرکز افراد ازچیزهای مهم پرت شود. کاربر در هایلایت ها یک یا دوبار اسکرول می کند و ممکن است بعد از آن خارج شود. معمولا هایلایت های آخر شانس دیده شدنشان خیلی کم است.

حتما از تیترهای کوتاه استفاده کنید، چون کامل تیتر شما نوشته نمی شود و بی نظمی ایجاد می شود.

هایلایت های خود را همیشه بروز رسانی کنید و قدیمی ها رو تغییر بدین.

حتما پیج تان باید هایلات داشته باشد، چون یکی از نکات پیشرفت شما همین است.

حتما برای هایلایت ها کاور جذاب قرار دهید و سعی کنید کاور یکدست باشد.

blank

چند ایده هایلایت:

۱- در مورد من: یک هایلایت را به مشخصات و معرفی رزومه کاری خود اختصاص بدهید و در مورد تخصص و مهارت هایی که دارید صحبت کنید، چون باعث شناخت و اعتماد سازی می شود و مخاطب بهتر متوجه می شود که با چه کسی رو به است.

۲- سوالات متداول: در پیج های آموزشی و فروش محصولات مشتری ها سوالات زیاد و تکراری در مورد نحوه خرید و ثبت سفارش، نحوه ارسال و پست، ارائه خدمات دارند که برای پاسخگویی سریع و راحت تر می توانید این هایلایت را اضافه کنید.

۳- تخصص و خدمات: برای اینکه مخاطب متوجه شود پیج با چه هدفی زده شده است و چه نوع خدماتی را ارائه می دهد. در این هایلایت می توانید در مورد نوع و نحوه تخصص و خدمات و یا محصول که ارائه می دهید، توضیح دهید. همچنین می توانید به نکات مثبت و آپشن هایی که دارید اشاره کنید.

۴- نظرات و رضایت مشتری: برای جلب اعتماد مخاطب و مشتری های جدید می توانید از نظرات و رضایت مشتری ها اسکرین شات بگیرید و در این بخش قرار دهید. درصد میزان رضایت نشان دهنده محصول با کیفیت و فروش زیاد شماست.

۵- هایلایت کردن تخفیف ها: یکی از مهم ترین هایلایت های هر کسب و کار هایلایت تخفیف است. هر کد تخفیف را به همراه زمان انقضا آن که استوری می کنید در این هایلایت قرار بدهید و بعد از تمام شدن، آن را خذف کنید. همچنین می توانید جشنواره های فروش و موارد این چنینی را هم یک هایلایت کنید.

۶- استوری های آموزشی: استوری های آموزشی حسابی طرفدار دارند . همه استوری های آموزشی رو هایلایت کنید تا بتوانید تعامل فالوورهایتان را بالا ببرید.

مزایای داشتن هایلایت:

  • زیبایی پیج
  • ایجاد نظم در پیج
  • دائمی بودن استوری ها
  • دسته بندی موضوعات پیج
  • از هایلایت ها می توانید به صورت زیر استفاده کنید:
  • نمایش آموزش ها، افتخاری های تجاری و نکات مهم
  • نمایش تصاویر یک رویداد مربوط به کسب و کارتان
  • نمایش تصاویر مربوط به کسب و کارتان برای برندسازی
  • نقد و بررسی محصولات یا خدمات کسب و کارتان برای افزایش مشتریان

 

هایلایت‌های اینستاگرام چگونه بر برند شما اثر می‌گذارند؟

قبل از اینکه وارد این مبحث شویم، ببینیم هایلایت‌های اینستاگرام چیست و چرا برند شما باید از آن استفاده کند؟  حتما می دانید که برخلاف استوری‌های اینستاگرام که بعد از ۲۴ ساعت حذف می شوند هایلایت‌های اینستاگرام می‌توانند برای همیشه روی پروفایل شما باقی بمانند.

هایلایت‌ها را مجموعه ی برگزیده ای از استوری‌ها در نظر بگیرید که فالوئرهای قدیم، جدید و بالقوه شما هر زمان که بخواهند آن را پیدا کرده و مشاهده کنند.
هایلایت‌ها درست پایین قسمت بیو پیج شما و بالای صفحه اصلی قرار گرفتند. همین باعث می شود تا در بهترین مکان برای جلب توجه فالوئرهای شما به سمت محتوای جذاب و ارزشمندی باشند که شما می خواهید ببینند.
هر هایلایت قابلیت ذخیره عکس و ویدیو را به تعداد ۱۰۰ عدد دارد. باید بدانید هیچ محدودیتی برای تعداد هایلایت‌هایی که شما می سازید وجود ندارد.
همانطور که می‌دانید اگر پیج شما بیش از ۱۰ هزار فالور  داشته باشد این امکان برای شما فراهم است که در استوری‌ها  لینک خاصی را قرار دهید. که  با بالا کشیدن لینک فالور را به سمتی که می‌خواهید هدایت کنید. می توانید از این امکان برای هایلایت‌ها هم استفاده کنید که یک پیام مهم برای  بازاریاب ها و فروشنده ها دارد: خرید و فروش بیشتر و نرخ تبدیل بالا

حالا شما می دانید که هایلایت‌ها یک امکان جذاب و کوچک است که باید به طور کامل از آن بهره ببرید. ولی  بین هزاران استوری که شما می گذارید  کدام یک ویژگی آن را دارند که در تقسیم بندی هایلایت‌ها قرار بگیرند.

blank

سه نکته مهم که باید درباره دسته بندی هایلایت ها بدانید

سه نکته اساسی برای اینکه چگونه تصمیم بگیرید کدام استوری‌ها باید دسته بندی  شوند و به بهترین شکل نمایش داده شوند.

۱٫اهداف اصلی کسب و کار شما چیست؟

یک راه خوب برای اینکه بدانید چه هایلایت‌هایی برای پیج اینستاگرام بسازید، جواب این سوال است که اهداف اصلی کسب و کار آنلاین شما چیست؟
و پاسخ به این سوال که چرا اینستاگرام را برای رونق کسب و کار خود انتخاب کرده اید ؟
اگر شما در تلاشید تا جواب این سوال را پیدا کنید به شما توصیه می کنم مجددا استراتژی اینستاگرام مارکتینگتان را بررسی کنید. این کار به شما کمک میکند  تا به یاد آورید که چرا برند شما بر روی پلتفرم اینستاگرام حضور دارد. این دقیقا جواب سوال اول شماست.

  • پیدا کردن سرنخ فروش؟
  • فروش بیشتر؟
  • افزایش ارزش برند شما؟

شما تنها کسی هستید که می تواند به این سوالات جواب بدهد، نه من و نه هیچ کارشناس آنلاین دیگری.

جذب فالوور با هایلایت

یک اشتباه رایج در کسب و کارهای آنلاین این است که دارندگان پیج های اینستاگرامی بدون در نظر گرفتن دسته بندی خاص تمام استوری‌ها را هایلایت می‌کنند. در حالی که شما باید، با توجه به استراتژی برند خود هایلایت ها را دسته بندی و نام گذاری کنید.

 

۲٫هشدار، همانند این افراد نباشید!

کمی وقت بگذارید و  دقیقا اهداف اینستاگرامی خود را بنویسید . این کار به شما کمک می‌کند تا کاملا بدانید با چه رویکردی باید استوری‌ها دست چین شده و کدام یک در دسته بندی  هایلایت‌های  اینستاگرام قرار بگیرند.
به طور مثال یک برندی را می بینیم که یک مجموعه کوچکی از هایلایت‌های اینستاگرام را دارد که فقط بر روی موضوعاتی که برای برندش یا محصولاتش یا شرح برندش بسیار مهم است تمرکز کرده است.
از طرفی دیگر برندی را داریم که هدف آن آموزش مسائل مربوط به سلامتی در سراسر دنیا است.به این ترتیب هایلایت‌های آن در راستای اهداف آموزشی است که سازمان انتخاب می کند تا موضوعات مشخصی را ارایه دهد و توجه مخاطبین را به آنها جلب کند و راه های بیشتر فراهم آورد تا افراد بتوانند روی موضوعات مهمی مانند بحران های جوی، آبولا و… آموزش ببینند.
درنهایت یک مثال دیگر برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان بر روی هایلایت‌های اینستاگرام این است. که یک کارشناس فضای مجازی به نام آنا راست .  که از این پلتفرم برای برندینگ شخصی و جذب سرنخ هایی برای سرویس‌های مشاوره استفاده کرده است. آنا راست فقط یک هایلایت دارد و دقیقا به همین خاطر تمام توجه فالوئرها فقط به سمت این هایلایت می رود. در زیر می‌توانید نمایی از پیج آنا راست را ببینید.
اینجا لیست کوتاهی از ایده هایی برای هایلایت اینستاگرام که می‌تواندبا  اهداف شما یکسان باشد ، را آورده‌ایم:

  • پشت صحنه کسب و کار آنلاینتان
  • نظرات مشتریان (رضایت مشتریان)
  • مشارکت ها و همکاری ها
  • همراهان و شرکا
  • کمپین‌های مهم برند شما
  • مناسبت ها
  • مجموعه‌ی محصولات
  • آموزش‌ها و چگونگی‌ها
  • معرفی محصولات
  • سوالات متداول
  • اخبار
  • استوری‌های سفرهای خاطره انگیز
  • حراج ها و پیشنهاد های فصلی

۳٫مطمئن شوید هایلایت‌های اینستاگرام شما  واضح و قابل درک است

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه محتوایی را می خواهید هایلایت کنید، مهم ترین نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که هایلایت‌های شما به قدر کافی برای افراد قابل درک باشند تا بفهمند موضوع آن ها چیست.
وقتی شما یک هایلایت را ایجاد می‌کنید اینستاگرام از شما می خواهد تا یک عنوان برای هایلایت انتخاب کنید. با توجه به اینکه شما در انتخاب عنوان هایلایت ها آزاد هستید و هیچ مشکل فنی برای عنوان بندی ها وجود ندارد. پس بهتر است عنوان بندی های سازگار با بقیه هایلایت ها انتخاب کنید.

به جای استفاده متنوع از فونت ها، فاصله گذاری ها و ایموجی ها و علامت های متفاوت، از یک سبک یکپارچه  برای شرح هایلایت‌ها استفاده کنید.

نیازی نیست زمان زیادی برای این کار صرف کنید فقط مطمئن شوید که عناوین هایلایت‌ها با هم سازگار و یکپارچه هست. شما می توانید خیلی ساده این کار را انجام دهید. مثل نام گذاری هر هایلایت مطابق با روز آن هایلایت.

کلام آخر:

امیداریم که مطلب برای شما مفید باشد و توانسته باشید از آن برای هایلیت های اینستاگرام خود استفاده کنید ما در فالووان مقالات زیادی در مورد بهتر شدن پیج اینستاگرام و پیشرفت شما قرار داده ایم که می توانید از آنها در بهتر شدن کسب و کارتان ایده بگیرید.


برچسب ها: